Şöyle diyeyim. Bende 1.5dci edc euro5 megane3 var. Eskiden Anadolu otobanı girişteki Mehmetçik vakfı opetten depoyu fulleyip, 120’de cruise control’a sabitlerinde Ankara otoban çıkışında 5.0lt/100km yazıyordu. Son 1-2 yıldır 5.5lt/100km ile giriyorum. Fakat 3-4 sefer yaptığım son yolculuklarda kışlık lastik, inik lastik, dolu hava filtresi gibi etkenler fazla yakmama sebep oldu.
Ayrıca motorla giderken elinle hep gaz açıp kapadığından orantısız benzin sarfiyatı gerçekleşmiyorsun. Hız sabitleyici gibidengeli ve stabil yakıt yakmıyorsun.
Ayrıca araba ile 4lt/100km yakalamak için 80-90 aralığında sabit gitmem gerekiyor. Aynı şekilde motorda da yavaş gidersem ki 100km/sa hızda 4000rpm çeviriyor ve 4.0lt/100 km bandında yakıt harcıyorum. Arabanın aerodinamisi ile motor bir değil. Sürekli oturuşundan dolayı yakıta etki eder boş düzlüklerde (rüzgar sebebi ile). Ayrıca benzinli motor, dizel motora göre daha fazla yakar ve atmosferik motor var üstünde motosikletlerin. Böyle böyle daha fazla yakmasına sebep oluyor. Dün gece yardır yardır gittim 6.6lt ortalama vardı. Bugün aynı güzergahı gene gittim ve daha munis şekilde ortalamam 6.0’a geriledi. Ben 120-140 arası gidersem 5-5.5lt yakıyorum rüzgar durumuna göre.
Tabi ki yakmasının birçok etkeni vardır. Fakat araba ağırlık olarak çarpı altı.
Matematik kısmını bilmiyom ama motor hacmiyle alakası var diye biliyorum.
Mesela aynı güçte olmalarına rağmen 2.0 dizel 1.6 dizel ile aynı yakıtı yakıyor.
araba motoru yüksek hacimden dolayı gücünü alt devirlerden itibaren verebiliyor ancak motosiklet motoru hacimsizlikten dolayı gücünü üst devirlerde veriyor.
Araba motoru ile motosiklet motorunun en belirgin farkı zaten devir aralıkları.
1.6 benzinli bir araba motoru 100 beygiri 3500 devirde verirken 900cc motosiklet motoru 100 beygiri 10 bin devirde veriyor. Bu işin birde tork kısmı var orası daha da karışık.
Küçük hacimde yüksek güç devirle elde edildiğinden dolayı yüksek devirlere çıkmak için yakıta ihtiyaç duyuluyor.
Şöyle anlamak doğru mu o zaman ? Motosikletin motoru alt devirde aynı gücü verecek kadar dayanıklı değil. Bu açığı devirle kapatıyor
Dayanıklılıkla pek alakası yok aslında.
Türkçe kaynak olarak video bırakıyorum izlersen farkları anlatıyor matematik kısmına da değiniyor
https://youtu.be/Ah_LuoSLghs
Bi önceki mesajınızla (devir/hız) ve buna(tork) ortak olarak ;
650f--> 64nm@8000rpm-6.vites 5500rpm-120km/h
mt07--> 68nm@6500rpm-6.vites 5000rpm-120km/h
4 silindir sesi ve uzama hissiyatı hariç...yakıt/alt-orta devir canlılığı bakımından ararsınız mt07 yi...(2018 ve üzeri güncellenmiş Mt07 nin gözümdeki tek eksisi 39cc yüzünden 1200cc ile aynı olan vergisi)
Walla dediğim gibi; ben motorumdan memnunum. Enjeksiyon ve abs benim için yeterli geliyor. Bir lastiklerimden memnun değilim onu da kendi eşekliğimden taktım. Yoksa çok daha güzel spor lastiklerle çok daha güzel işler başarır motor. Yaklaşık 17,5k km’dir kullanıyorum. Daha potansiyelinin %50’si ile ancak kullanıyorumdur.
Valla lastik konusu motoru aldığımdan beri aklımda. Değiştirsem diyorum ama. Boşuna masraf gibi geliyor. Baya para harcadım modifiye için. Enteresan tarafı üstündeki battlax lastikler bi 15 dakika ısındıktan sonra kuru havada baya iyi tutuyor.
Tecrübe ile sabit battlax b023 kuru havada ısınınca pilot road4’ten daha güzel tutuyor ama yağmur yağdığı andan itibaren Fatiha okutmayı da seviyor. Lastiklerimin değişim zamanı gelince kesinlikle metzeller m9rr ararım takarım bu sefer. Pirelli mt60rs corsa’lar gözüme ne kadar karizmatik gelseler de yeni çıkan lastiği almak daha ağır basıyor gözümde.
mitas sport bilmem bişi var fiyatı cidden çok uygun seti 1100 tl 1200 tl sanırım.alanlar varmı memnunmu millet r6 zx6r vs motora takıyor gayet güzel deniyor.yumuşak hamurlu olduğu söyleniyor fiyatını hak ettiği söyleniyor.ama hep söyleniyor kullanan varmıdır acaba ? set bitince ona hallendim açıkcası fiyatından ve dediğim yorumlardan.birde genel olarak bu ebatlarda bildiğim kadarıyla kötü lastik yok.kullanım ve amaç çeşitleri var
bakalım takan herkes övmüş bende onlara güvendim şuan diablo rosso 2 var ama hamursertleşti iyice 2017 üretim lastikler her virajda imana geliyor insan o moddayım :D birde bariz fiyat farkı var benim arkalar 160 ama ona rağmen arada 600 tl fiyat farkı iyi lastik dediklerimizle
internette 2017 sonu metzeler m3 var 1200-1300 bandında. alınır mı sizce mitas yerine ben metzeler tercih edeceğim
Mt-07'ye metzeller M7rr ve M9rr dışında takmayın boşuna. Hırçın motosiklet ve dandik lastiklere gelmiyor. Ben Pilot Road4'ten bile nefret ediyorum. Kesinlikle bu motor için uygun değil. 300-500tl kar edeceğiz die ucuz etin yahnisi misali kendinizden geçmeyin.
Dizel ile benzinli motorun çalışma prensibi farklı. Dizel motorlar benzine göre çok daha az yakıt oranı ile çalışıyor. Çok yüksek sıkıştırma ile patlama sağlanıyor buda kontrolsüz yanmaya sebep oluyor yüksek devirlerde güç düşüyor. Ama alt devirlerde yüksek sıkıştırma oranının faydası var.
Bu daha çok ne verip ne almak istediğin ile alakalı durum.
Benzinli otomobil ile kıyaslanır ise,
Motosikletlerin daha fazla yakma sebepleri çok, en basiti direkt enjeksiyon sistemi yok. Hedef kitleden dolayı daha çok güç üreten motorlar tasarlanıyor. Buda haliyle devir demek. Yakıt düşünülürse tamamen nc750'den de az yakacak motor geliştirilir. Ancak otomobildeki gibi 3000'e gelmeden vites değiştirirsiniz.
m3 bence fiyatına göre gayet iyi. mitas falan hiç düşünmedim ama yabanci youtuberlarda falan çok gördüm. mesela birinde nix22 kartuş vardı lastik olarak da mitas
acaba şu linkteki önyük ayarlayıcıyı kullanan var mı
http://www.aliexpress.com/i/4000102827418.html
bunu almayı düşünüyorum. ön suspansiyonlar baya yumuşak geldi arkayı sertleştirdim ön de biraz sert olsa on numara olacak
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)