Merhaba sayın mt-07 kullanıcıları,
2019 sıfır mt-07 44 bin lira olmuş bugünkü kurlar ile, sıfır almaya değer mi ?
Yada 2. El temiz mi almalıyım çok kararsızım :/
Değerli yorumlarınızı bekliyorum...
Merhaba sayın mt-07 kullanıcıları,
2019 sıfır mt-07 44 bin lira olmuş bugünkü kurlar ile, sıfır almaya değer mi ?
Yada 2. El temiz mi almalıyım çok kararsızım :/
Değerli yorumlarınızı bekliyorum...
Bu motora egzoz takılınca alt devir performansında veya son süratte falan düşme oluyor mu? Ses alacağız die sinir olmak istemiyorum açıkçası.
O işi hakkıyla yapmak biraz kesenin ağzını açmak gerektiriyor. Bir sürü ürün var da bir örnek olarak yandakini verebilirim: Dynojet Power Commander products for Yamaha FZ-07 / MT-07 2018
Bu üründe fuel mapping'i tamamen kendin de yapabilirsin veya hazır map'lerden birini kullanabilirsin. (Arrow full system için hazır map var mesela...)
Senin sistemine en uygun map'i üretmek için Auto Tune Kit de alabilirsin.
Benzer başka bir çok ürün var; mesela EJK Fuel Controller, süpermoto / enduro kullanıcılarında görmüştüm. Araştırmak lazım.
Ama kesenin ağzını açmadan olmuyor, daha doğrusu optimum şekilde olmuyor diyelim...
Egzozun altına hoparlör bağlayıp, BMW i8 gibi sanal ses çıkartmayı düşünmek daha ucuza gelir kanımca
Son hızı etkilemez ama olayı alt devirler olan bir sokak motorunun alt devirlerini etkileyebilir. Ona uygun yazılım attırabilirsin illa 2500e dynojet ürünü almana gerek yok ama ECU tuning de 1500 den aşağı tutmayabilir.
Mt07 ye bu işlemi yapan bir eleman vardı
https://youtu.be/T7trx4Ihx_0
Power commanderi tesisata bağlamak daha zor. Birsuru kabloya ek yapılıyor tesisatı oynama taraftarı değilim O yüzden ECU tuning daha mantıklı.
mapi oluşturmak uzun ve uğraştırıcı bir süreç bende aynı şeyi diyorum power commandere gerek yok sitede yer alan hazır maplerden birini ecuya yüklemek yeterli ama bunu yapmak için ecuya ulaşmak gerek ecu tune kitler var onlarda bir power commander parası bu işi yapan birisine hazır maplerden birisi yükletilebilir ama yine pahalıya patlar
Aynı şeyi söylüyoruz aslında
@Angrypower, bu ECU map vs. işlerini yaparsan alt devirlerin ölmez ancak özellikle olmasını istediğin gaz kapattığında patırdama patlama sesleri de olmaz. (Olmaması iyi zaten; o sesler oluyorsa motor çok fakir veya çok zengin çalışıyordur, ilkinde aşırı ısıtma ve ömründen yeme ihtimali ikincisinde de verimsiz yakıt sarfiyatı artıyor...) @uzay gemisinin paylaştığı videoda eleman motor freni kalmadı ve alt vites devir tepkisi çok iyileşti diyor ECU remap yapılmış motorda.
Merhaba,
yamaha mt07 için şöyle bir akü karşılaştırması yaptım burada bulunsun diye ekliyorum.
Marka Unibat
Model CTZ10S-BS
Volt 12
Amper 8,6
CCA 190
En 87
Boy 150
Yükseklik 93
Fiyat 440
Marka BS
Model BTZ10S-BS
Volt 12
Amper 8,6
CCA 190
En 88
Boy 150
Yükseklik 93
Fiyat 280
Marka VARTA
Model TTZ10S-BS
Volt 12
Amper 8
CCA 150
En 87
Boy 150
Yükseklik 93
Fiyat 390
Marka Yuasa
Model YTZ10s
Volt 12
Amper 8,6
CCA 190
En 87
Boy 150
Yükseklik 93
Fiyat 890
Marka Bosch
Model YTZ10S-BS
Volt 12
Amper 8
CCA 150
En 87
Boy 150
Yükseklik 93
Fiyat 385
New 2020 Yamaha MT-07 Spied Testing
https://www.motorcyclistonline.com/n...spied-testing/
Merakımdan soruyorum Mt-07'lerinize ne lastik taktınız? MT-60 RS Corsa kullanan oldu mu?
Jant'ta sürüyorsunuz. O da güzelmiş
Aldın mı Corsa'ları? Hayırlı olsun. Tahminimce arka lastik çabuk bitebilir, oldukça yumuşak bir meret...
Yok yahu ne alması. Ne alacağıma da karar veremiyorum. Nede olsa değiştiririm die de arka lastiği yanlamaktan da tırsmıyorum. Şimdilik battlaxlar iyi ama bakacağız. En kötü road4'e yürürüm herhalde. Bildiğim lastik zaten.
Çok fiyat farkı yoksa Road 5 al, 4'lerden hallice iyiler...
Yamahalar da Ecu'ya yazılım atmak için ayrıca power comander gibi ikinci ecu almanıza gerek yok.Stock ecu ya da yazılım atabilirsin,tabi aparatların varsa.Şimdi gelelim asıl can alıcı noktaya,kendi map'ni oluşturabilir hatta fazladan 15-20 hp bile güç alabilirsin amaaa motor içinde ki fazladan bu artışı motorun içinde ki aksamlar kaldırabilir mi?elin de dyno olmadan ne kadar hava ne kadar yakıt verdiğini tam yük de neler olduğunu nasıl göreceksin?Test edilip lisans almamış fazla güç için yapılmış her map elin de sonun da en zayıf bulduğu yerden patlak verecektir.ya subaplardan ses gelecek,ya segmanların erken bitecek ya da kol boşaltacak ama elin de sonun da bir yerden patlak verecek.
bir arkadaş ft ecu nun lisanslı test edilmiş yazılımlarını atıyor.100 dolar sadece lisans bedelini ft ecu ya veriyorsun 400-500 tl de arkdaş alıyor.
Site bu https://ftecu.com/shop/category/fz-7-yamaha/
Haa alt devirlerin ve üst devirlerin iyileşecek ama hele ki katalizör falan da yoksa motor frenin azalacak ve gazı kestiğin de patır patır sesler artacak bunun sebebi arkdaşın dediği gibi düzensiz zengin fakir karışım çünkü yazılımla oksijen müşürü de devre dışı kalıyor.
bir ihtimal daha var istersen o patırdama tak çat silah sesi gibi sesleri istersen yazılımda kapattırabiliyorsun ve motor daha da iyi yürüyor.
Bu güzel işte, ama Dyno gerekiyor:
En az 3 tur lazımmış, her turda aletin yaptığı map'i ECU'ya atıyorsun, sonraki turu yapıyorsun, böylece optimum map'a erişiyorsun.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)