Sa dun yamaha bayilerinden birine mesaj. Attm bna artk abs siz. Modelin turkiye ye gelmycegni soyledi dogrumu bu race blue siyah almk istyodum
Sa dun yamaha bayilerinden birine mesaj. Attm bna artk abs siz. Modelin turkiye ye gelmycegni soyledi dogrumu bu race blue siyah almk istyodum
Ben geçen ay baktığımda ABS'siz modeli de satılıyordu. Fakat, ABS'li almanızı şiddetle tavsiye ederim, çok faydasını görürsünüz. Ben ikinci el ABS'li modelini aldım. MT-07'nin düşük devirlerde iyi tork üretmesini ve agresif gaz tepkisini göz önüne alın. 125cc'den sonra dikkatli olmazsanız sizi çiğneyip yola tükürebilir.
2. El almak iatemiyorum hep hayalim sifir bir motordan yana idi abs li model de cok ucuk. Fiyat var
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------
Scooter la basladim 150 lik sonra cup gectm 100 luk sonra salcano wolf. Devam etm 125 lik sonra drift 125 aldm ama hiz konusunda cok ac gozlu oldgum icin. Hepsini tekmeledgm oldu giderken 🙊🙊
Bu cümleden sonra Acaba yüksek cc motor almasan mı ?
[QUOTE=
Hepsini tekmeledgm oldu giderken [/QUOTE]
güzel bakan , güzel görür.
Sokollu ya sormussunuz direk ama yazilanlari okuyunca ben de iki laf etmeden gecmeyeyim dedim. Eger hizli akan bir trafikte iseniz, Istanbulu pek bilmem ama E5 gibi bir trafik diyelim, ve motorunuz ortalama trafik hizini yakalamakta zorlaniyorsa bu sizi biraz daha fazla riske sokacaktir. Neden, cunku etrafinizda sizden daha hizli giden birsuru arac oldugundan surekli sizi gececekler ve her gecis eylemi de ayri ayri risk demektir. Ayni sekilde daha guclu bir motorla, ortalama 100-120 km hizla seyreden bir trafikte siz 150 ile giderseniz, bu sefer de siz herkesi gececeksiniz ve yine her gecis eyleminde potansiyel risk almis olacaksiniz.
250 cc den sonra 60-70 beygirlik bir makinaya ilk kez binen kim olursa olsun, eskisine gore, ilk baslarda olmasa bile, daha riskli ve daha hizli kullanmaya baslar, ben bugune kadar 600 ve uzeri makina kullanipta trafikte tabiri caizse yasli amcalar gibi giden kimseyi gormedim, emin olun siz de ne kadar sakin olursaniz olun eskisine gore daha hizli kullanacaksiniz.
Acik, hizli akan trafikte bu zaten yukarda bahsettigim sinirlar cercevesinde kalirsaniz sizin icin daha iyi ve guvenli olacaktir mutlaka. Trafikte ne kadar az arac gecerseniz o kadar az risk almis olursunuz. Yogun trafikte zx10R da sizin 250 lik motorunuzdan daha hizli gidemeyecektir zaten.
Burda en onemli konulardan biri de motora alismaniz, ayni oranda gazi actiginizda buyuk motor 250 lige gore cok daha hizli gideceginden, ilk olarak buna alismaniz gerekiyor. Ust sinif motorlara ciktikca, yol tutus, frenleme, malzeme kalitesi gibi konularda artis oldugunu farkedeceksiniz zaten. Bu degiskenlere ne kadar kolay alisirsaniz ust sinif motora o kadar rahat gecis yaparsiniz. Nacizane tavsiyem, ne alirsaniz alin ama gerek agirligina, gerek gucune,frenlerine alisana kadar bir sure gaza gelme tahriklerine kapilmadan sakin kullanin, daha sonra da gaza gelme durumunu kontrollu olarak artirin. Yoksa sikinti yasamaniz kacinilmaz olur.
Yine haddim olmadan mt07 ile ilgili birseyler yazmak istiyorum yeri gelmisken. Bizim milletimiz kendi malini yermeyi pek sevmez ama olsun.
MT07 abisi mt09 gibi cooook guzel bir motor bloguna sahip kesinlikle, Yamaha da motor kismini yapanlarin elini opmek lazim o derece. Ayrica yine her iki motoru da rakiplerine gore bu kadar hafif yapabilmeleri gercekten takdir edilecek bir durum. Bu konuda onlardan daha iyi ornekler de var ama yine de hafif motor yapmak kolay bir is degil, yapanlarin ellerinden opuyoruz.
Az da olsa kullanan biri olarak geleyim elestirilerime, bunlari mt07 nin rakibi olan ER6 nin 2006 kasasini yaklasik 10bin km kullanan biri olarak yaziyorum.
Motor cok iyi ivmeleniyor ama ayni kalitede duramiyor! ER6 kesinlikle bu konuda daha iyiydi, mt07 gibi yeni bir motorun cok daha iyi olmasini beklerdim cunku alet cok cabuk hizlaniyor, ama frenler yeterince is yapmayinca biryerlere patlama riskini de artiyor.
Yol(k) tutus, suspansiyon konusuna girince kendimi kaybedip kufretmeye baslasam yeridir diye dusunuyorum. ABS lisi 25 lira civarinda falan sanirim, bu kadar paraya satilan motora nerdeyse hicbir ise yaramayan suspansiyonlar koyduklari icin Yamahayi basip makinaliyla falan tarayasim geliyor o derece.
Tamam ohlins koy demiyoruz ama koydugun aletler bir ise yarasin bari, s.ici dusuk hizlarda, bozuk yollarda bu kadar yumusak olmasi isinize gelebilir ama, o yumusaklik motorun yol tutusunu, fren kabiliyetini, dengesini falan herseyini bok ediyor bunun farkinda olmamalari imkansiz. Biraz sert fren yapinca alet g.tu basi kaybediyor naaptigini sasiriyor. Yolda biraz viraja yatayim deseniz basliyo yine altinizda oynamaya.
AEA videosunda s.icinde cok iyi ama pist icin iyi degil demisti, insanlar da ben piste girmiyorum zaten nolacak diye dusunuyor bu durumda ama mevzu oyle degil iste, siz farkinda olmasanizda, girdiginiz her virajda o suspansiyonlar sizi yere yapismaktan koruyor, sizi dengede tutuyor.
Bir suredir mt07 kullanip, hatta bakin ben bununla virajda yapiyorum diyen arkadaslar, en azindan suspansiyonlari daha iyi olan bir motorla ayni virajlari yaptiklarinda aradaki farki cok daha net goreceklerdir.
E napalim ne kadar ekmek o kadar kofte diye dusunmemek lazim.
Burda motor tavsiye ederken, iyi yonlerinden once insanlara kotu yonlerini soylemek daha faydali olur diye dusunuyorum. Kimse niyeyse benim yogurdum eksi demiyor, sanki altindaki motoru kendisi sifirdan uretmis gibi.
Kisaca MT07 motor blogu cok basarili, motor gayet hafif ama on catal ve arka amortisor kesinlikle yetersiz, bana kalirsa rezalet, frenleri de gercekten kotu bir motor. Bence bu sinifta ayni fiyatta olursa er6 daha mantikli bir alet.
Cogunluk mt07 ye kucuk hacimli motordan gectikleri icin bahsettigim seyleri cok net anlayamiyor olabilir, bu tipik bir "el yumrugu yemeyen kendininkini balyoz sanirmis durumu" yani daha iyisini kullanmadigi icin kullanici motorun gayet iyi ve yeterli oldugunu dusunuyor.
En azindan tecrubesiz kullanicilara bu durumu yazalim ki aldiklari makinayi kusursuz sanmasinlar, iyi yonlerinden once zayif yonlerini bilsinler diyerek de bitiriyorum.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
adam objektif beyler
Bülent kesinlikle fren ve süspansiyon konusunda haklısın ama geçmiş sayfalara bakarsan çok konuşuldu ve en son senin dediğin gibi ne kadar ekmek o kadar köfte muhabbetine geldi. Açıkçası o yüzden artık konuşulmuyor gibi. Zaten mt ile viraj yapanlar video atmasının ana nedeni viraj kabiliyetinin yetersiz olması. Süspansiyon viraj bunlar tamam, mtyi tanıdıktan sonra tamam ama fren gerçekten eksik.
Kelimelerini yükselt sesini değil, yağmurdur çiçekleri büyüten gök gürültüsü değil.
Ben CBR250'den MT-07'ye geçtiğimde ilk dikkatimi çeken düğmelerinin küçüklüğü, malzeme kalitesinin düşüklüğü ve açılıp kapanma keskinliğinin olmaması idi. Yine aynı şekilde 4 pistonlu 2 adet kalipere sahip bir frenden daha fazla güç ve hissiyat bekliyorsunuz ama bayağı bayağı abanmak gerekiyor. Gerçi burada muhtemelen suçlu kaliperler değil de ana silindir. Brembo 19rcs amazon.com'da 300 dolar görünüyor.
Süspansiyon açısından benim şikayetim biraz daha değişik. Bütün korumalarla 75 kg civarı olduğumdan muhtemelen ön maşanın yayları ideal çalışma aralığında bulunuyorlar. Normal sürüşte de çok fazla bir eksiklik hissetmiyorum (eksik değil demiyorum) ancak hafiften agresif yatış açılarında uzun virajları alırken "noluyo lan" dediğim oldu bir kaç kere. Sanki buz pistinde gidiyorsunuz veya asfalt ile temasınız kesilmiş gibi hissediyorsunuz. Ön-arka süspansiyonlar için 2000 dolar civarı masraf etmek gerekiyor.
Sonuçta yine ekmek-köfte ilişkine geliyor iş. 25.100 TL'ye ABS'li canavar gibi motorlu, hafif bir motosiklete sahip sahip oluyorsunuz. Yamaha'nın motosikletin bütün parasını motora harcadığı, kalan parayı da frene, şasiye, süspansiyonlara yetirmeye çalıştığı görünüyor. Bu itibarla FZ6 Fazer'a benzetiyorum ben.
Mt07'min kmsi 25.000 i geçti. Otuzlu yaşların ortasındayım her gün istanbul trafiğinde motosiklet kullanırım. Mt07 beni hiç üzmedi.
Daha iyi viraj yapmak isteyen ya kendini geliştirecek ya da daha iyi viraj alan motosiklet alacak. Yani ya yeteneğin ve g.tün olacak ya da bolca paran olacak g.tüne ve sana iş kalmadan virajları döneceksin...
MT07 kesinlkle büyütülecek bir motosiklet değil ama son senelere damgasını vuran motosiklet...
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Teşekkür ederim.
Estagfurullah yorumlarınızı her zaman dikkatle takip ederim. Bu yorumunuza da katılıyorum.
Aslında ben arkadaşın sorusunu cevaplamaya çalıştım, MT07'nin genel bir değerlendirmesini yapmak istemedim.
Düşük cc'den geçenlerin gayet iyi ve yeterli olduğunu sandığı konusunda kesinlikle haklısınız. Bu açıdan karşılaştırma yapabilecek deneyimde olan kişilerin görüşünü mutlaka dinlemek/okumak gerek.
Ama düşük cc'den geçen kişilerin de görüşü duruma göre önemli olabilir. Örneğin siz bu başlıkta MT07 hakkında kullanıcılara görüşlerini sorsanız ben cevap verenleri okumayı tercih ederim. Çünkü benim olası bir değerlendirmem sizin ihtiyacınızı karşılamaz. Ama aynı değerlendirme 250 cc'den geçecek biri için de çok faydalı olabilir. 250 cc'den geçecek birine tecrübeli bir kullanıcının yorumları ise tam tersi kafa karıştırıcı olabiir.
Sevgiler, güvenli sürüşler.
MT07 kusursuz diyen yanılıyor. Öyle bir makina icat edilmedi, ve iddia ediyorum edilmeyecek.
Kawa ER6-N abssiz 25 absli 27 bin lira ama 07 den avantajlı, dezavantajlı yönleri var.
MT07 süspansiyon iyileştirme için ilk aşama mevcut 10'luk çatal yağını 15'likle değiştirmek. Yetmezse mevcut sabit 8.5N/m lik çatal yayını en az sabit 9.0N/m veya progresif oranlı bir yayla değiştirmek (yaklaşık 100-150 euro arası). O da yetmezse önyükleme ayarı olan ve/veya sıkıştırma ve gerisekme ayarlı bir çatal içi kartuşla değiştirmek (yaklaşık 400 euro). Arka süspansiyon içinse rakamlar gene 400-500 euro arası değişiyor.
Fren için ben çok fazla zayıf diyemeyecek olsam da upgrade için fren merkezinin değişimi (görece pahalı), çelik fren hortumu kullanmak (görece ucuz) gibi iyileştirmeler yapmak mümkün ancak pist kullanıcısı olmadığım için kendim için ihtiyaç duymadım açıkcası.
Şu anda fiyatları birbirine yakın 3 capon askeri de er6-n, mt07 ve sv650 bu pazarda güzel ürünler ve kullanıcısını üzmezler. Ben bugün alacak olsam sanırım gene 07 alırdım çünkü eğlence faktörü diğer 2 rakibine göre daha yüksek. Fiyat olarak bu 3 motora göre pahalı kaçan ktm 690r duke eğlence açısından 07'yi de döver, süspansiyon açısından hepsini döver de çok pahalı ve uzun yol titreşimi can sıkıcı.
Dediğim gibi mükemmel motor yok. yeni sv hariç diğerlerini kullandım ve illaki +/- bir noktaları çıkıyor. Bindiğimiz de dahil. Sadece ortalamada bize uyan motor var. Mesela paşa gönül kriterine göre bana uyan aslında 990 smt. deli gidiyo deli dönüyo deli duruyo ama fiyatı uymadı bir türlü
Ben eksilerini yazarken amacim motoru yerin dibine sokmak degildi yanlis anlasilmasin. Avrupa da en cok satan motorlardan biri, keza ulkemizde de. Cok kotu olsa bu kadar satmasi mumkun degil.
Bahsettigim sikintilar, giderilemeyecek sikintilar degil, deadline in bahsettigi gibi yaylar degistirilebilir, yetmedi komple set alinabilir, tabii bunlarin maliyetini de gozonune alarak degistirip cok daha rafine bir hale getirilebilir. Ayni sikinti mot09 icin de gecerli.
Her ikisi de rakiplerine gore uygun fiyatli olarak piyasaya cikti, gerci bizim ulkede cok bi fiyat farki kalmadi ama y.disinda halen nerdeyse sudan ucuz tabirini kullaniyorlar orda gerekli suspansiyon ve fren iyilestirmelerini yapmak hem daha kolay hem daha ucuz.
Bana kalsa, ben er6 sasisine mt07 motoru koysunlar isterdim mesela
Benim bu kusurlari yazmamdaki amac, acemi kullanicilarin, ya da kucuk cc den mt07 ye gecen arkadaslarin biraz olsun farkindaligini artirmakti. Her halukarda cbr 250 den daha iyi frenleri var tabii ki, boyle olunca da kullanici daha iyisini ya da olmasi gerektigi gibi olani kullanana kadar aradaki farki pek anlamiyor. Hepimiz yasamisizdir, daha buyuk cc li ve pahali motorlari test gununde surebildiyseniz eger, sonrasinda kendi motorunuza bindiginizde gazi cevirirsiniz gitmez, frene basarsiniz durmaz hissi olur Tam da oyle birsey iste.
BendeBana kalsa, ben er6 sasisine mt07 motoru koysunlar isterdim mesela
Karakter sınırı.
ah be kardeş böyle konuşuyorsunya iyi güzel amortisörleri kötü diyorsunda, bende mt 07 stock kullanıyorum şu an giremediğim viraj çıkamadığım viraj olmadı AEA ı izlemişsin belli ) sana şöyle söyliyim virajlar çok ürkütücü değil he bir 1000 cc makinayla karşılaştırırsan yada 600 lük ss le dediğin doğru ama netice itibari ile bu naked! kaldı ki stock lastiklerini normal yolda sıfıra kadar indiren biriyim senin o çok kötü dediğin amortisörlerle! Bu tamamen sürücü ile alakalı bir durum çok köü değil yani amortisörler, kaldı ki bu motoru alanların %85 i zaten viraj için almıyordur eminim( Bu arada ben amortisörleri değiştirmeyi düşünüyorum ama neden bizim çocuklarda hep 1000cc var biraz yakın gitmek için virajda ) )
Yani demem o ki frenler ve amortisörler iyi dir arkadaşlar alacak olanlar sakın tedirgin olmasın.
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)