2014 model, ilk partiden aldığım motorumu bugün sattım. ilanı verdiğim günün ertesi gitti. bir süre için motorculuğu bırakıyorum. duygulandım ya. gerçekten iyi motordu.
Motor düz durmuş sen yatmışsın
bu arada dizleri dirsekleri sürtmeye hevesli genç arkadaşlar, böyle virajı daha hızlı yada daha iyi alacağınızı sanmayın, dizinizi yere deydirmek daha çok motosikleti yatırdıgınız anlamınada gelmez. gerekli gereksiz her virajda dizi açıp motordan kendini yere atmalar değişik özenti hareketler yapıyorsunuz ama, daha iyi sürücü olduğunuz anlamına gelmez. siz yarışları izleyip böyle yapmaya çalışıyorsunuz ancak pistte dönerken motosiklet yatış açıları caddeye göre inanılmaz fazladır, pilotlar daha hızlı virajı dönebilmek adına artık motosikletin yatma sınırı bitince kendilerini mümkün olduğunca yatırarak dönmeye çalışırlar. hiç bir pilot sırf dizim yere deysin diye yatmaz yani bu onlar için bir zorunluluk iken bizim gibi standart cadde kullanıcıları için, gösterişten başka bir şey değildir. ha profosyonelseniz uygun bir yol bulup uygun bir motorla ve lastik ile limitlere kadar viraj yapabiliyorsanız o ayrı. ama gördüğüm kadarı ile sizde oda yok.
Mesela aynı virajı hiç dizimi deyirmeden senden daha hızlı alabilirim aynı motosiklet ile. deneyelim dersen bende izmirdeyim.
amacım zaten Motogp pilotları gibi dönmek değildi dizimi yere değdirmekti Shamy.
Naked motorla eğitim amaçlı eğelnce amaçlı yaptığım çalışmalar bunlar.Diğer videolarıda bakabilrsin.
İzmirdesin sanırım otoban kenarını bilirsin. Hemen gidelim deneyelim video yu çekelim. 55 - 75 km arasında çektiğim bu videoyu gerçekten motordan sarkmadan dönebiliryosan efsane video çıkartırız.
arkdaşlar usta bir donüş görsün
Sarkma olur elbette ancak dizi dirsegi surtecek kadar degil muhtemelen. Bu arada hangi viraj orasi? Haftasonu bi aksilik olmazsa izmire gelecegim hatta bulusma yapacaksaniz yaninizada gelirim
garantiden çıkmaması için bakım periyodu 1000-10,000-20,000-30,000 diye gidiyor dimi ?
Dediğin çok doğru, yani öyle olması lazım,kullanım kitabında da öyle yazıyor, ama yetkili servis 5000 km de bir çağırıyor. Yamaha Türkiye ye e-posta yoluyla sorduğumda aldığım cevabı aktarayım
Merhabalar,
Öncelikle Yamaha markasını tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.
Kullanmış olduğunuz motosiketin periyodik bakım aralığı ilk 1000 km den sonra her 10.000 km de bir yapılmaktadır. Ancak ülkemiz yol ve şartları ve kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak her 5000 km de bir ara bakımlar da yapılmaktadır.
Uygun motor yağının kullanımı motosiketinizin ömrü ve performansı bakımından çok önemlidir. Ara bakımlarda sadece motor yağı değişim yapılmakta ve motosikletinizin genel durumu ile bağlantı noktaları kontrol edilmektedir.
Bilgilerinize sunar iyi günler dileriz.
Saygılarımızla,
Yamaha Motor Türkiye
5000 km de bir yapılan yağ değişimini bakımolarak değil sadece yağ değişikliğii olarak ifade ediyorlar ki bu yanlış bir söylem bana göre.
https://www.youtube.com/watch?v=exi93IJLmnI
Böyle kullanmak lazım
İkinci çalışmamıda yaptım arkdaşlar bu sefer Dizimi yere değdirme amaçlı değil daha hızlı viraj dönme amaçlı kullandım motoru.
Çalışma bitiminde Batlaksların yanları sıfırlanmıştı
Maasallah. Lastikler ne marka orj lastikler bana cok sert ve güvensiz geliyor.
yamaha mt 07 lere performans,ses egsozu konusunda epeydir yapmamak için direniyordum.nedeni ise çift silindirde patlama ve patırdama şikayeti.sonunda onuda çözdük ortaya böyle ciğerden ses oldu.kullanıcı ve çevresi olumlu ve başarılı buldu.yorum sizin
Dun saat 21:30 sularinda izmir torbali otobaninda izmir yonunde akrapovic egsozlu iki kisi makaslarla ilerleyen race blu mt07 li arkadas buralardami egsozu tam olarak goremesemde cok tatli bir sesi vardi
Sevgili MT07 kullanıcıları ;
Bu motosiklet satılmaya başladığı günden itibaren birkaç mt07 kullanan arkadaşı tesadüfen trafikte görmüş oldum..
Öncelikle şunu belirteyim bu motosikleti satın alan profil hakkında bir fikrim yok ancak gördüklerimin hepsi bir gazlama , makas atma modunda idi ancak tehlikeli bir halde..
Motosikletle yeni tanışmamış arkadaşlar bilirler yamahanın fz6 sı vardı güçlü makineydi ama onunla kaza yapan ve ayrıca belirtiyorum kalıcı sakatlık / ölümlü kaza yapan çok sayıda da arkadaş oldu.. Fz6 da beygir gücü / yürüyen aksam kalitesi arasında bir uyumsuzluk vardı.
Bu mt7 yide ona benzetiyorum.. Yamaha bazen böyle aletler çıkarıyor ancak AEA nın incelemesinde de belirttiği gibi virajlarda çok sağlıklı bir motosiklet olduğunu düşünmüyorum. ( şasi yapısı itibarı ile )
Bunları yazmamdaki temel amaç bu motosiklet güçlü ve yapı itibarı ile dengesizleşmeye müsait gibi görünüyor. Action makinesi olabilir ancak oldukça deneyimli sürücüler için action makinesi bu ...
Dikkatli olunuz... Önce güvenlik..
işim gereği hafda da 2-3 mt07 ve xj6 marka motorlar iş yerime egsoz için ziyaretime gelir.sadece tanıdığım iki üç arkadaşım ya pert yaptı motoru yada virajda kaptırıp kaza yaptı.eleştiri ve yoruma açık ama motor kuvvetli ve atak.şase kısa ve hafif geliyor zannımca.çünkü hepside aynı şeyi dillendiriyor.altımdan kaçıverdi.amman dikkat gençler.....!
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)