Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5281
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı TEKNECI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yamahadan, Yamaha turkiyeden ve bayisi baydardan umidi kestim.
    bin km rodaji yaptirdim. 235TLyi verdim. kitapcigi kaselettim ..rahatladim!!! ))

    10bin km ye kim ole kim kala.

    zaten duzenli zincir vs bakimlarini kendim yapmaya calisiyorum olmazsa ustaya yaptiriyorum.


    10bin gelince bakariz. gezmek evet ama yamaha bayisine ugramak NO!!!NO!!!NO!!! )))
    Henüz 920 km.de iken havaların bir anda ısınması ve 1000 km.yi yolda devireceğim için rodaj bakımına girdim. Motoru aldığım yerden memnun kalmadığım için öncelikle başka bir servisle görüşüp, benim istediğim, onlarında onayladığı yağı yanımda götürdüm. Depodan çektikleri bir miktar benzin ile gözümün önünde zinciri temizleyip, basınçlı hava tutup sildikten sonra yağlayıp, benim seleye oturmamı rica edip, ben üstündeyken zinciri gerdiler (çoğu kimse benzinle temizliğe karşı çıkabilir fakat iyi temizleyici ve uçucu olup kalıntı bırakmaması yönüyle gaz yağından daha iyidir. Gaz yağı zaten yağlı olduğu için zincirden tam ayrıştırılamaz, su zerreciklerini içinde barındırarak zincirin kısa zamanda bozulmasına yol açar). Yağı tamamen boşaltıp, filtresini söküp bir süre bekledikten sonra yine bana göstererek yeni bir filtreyi ambalajından çıkarıp taktılar, yağını koyup, kısa bir süre çalıştırdıktan sonra motoru kapatıp, bekleyip, yağ miktarını ölçüp uygun miktara tamamladılar. Gevşeyebilecek civatalarını sıkıp, lastik havalarını önceki alışkanlıklarım doğrultusunda istediğim şekilde ayarlayıp motoru bana teslim ettiler. Servis süresince bana içecek sordular, işlerine engel olmayacak bir mesafeden izlememe ses çıkarmadılar, sorduğum sorulara da içtenlikle cevap verdiler. Açıkçası kendi ustam olmasa bir sonraki bakımında yine onlara götürmekte tereddüt etmem. Kitapçığında ikinci bakım periyodu 10.000 km. yazsa da ben 5.000'de yağını tekrar değiştireceğim, bunun zararı olmaz aksine bizim ki gibi canavar ruhlu makinelerde uygun periyotlarla yağ değişimi yararlı olacaktır. Servise para vermek istemiyorsanız da yağı kendiniz değiştirin hiç bir zorluğu yok. Benden yukarıda saydığım her şey için 90 TL. aldılar. Zaten yağımı yanımda götürmüştüm. Bu parayı fazla bulabilirsiniz, haklısınız da. Ne var ki bu parayı o kaşe ve imza için ödüyoruz, servis sahibi de Yamaha'ya verdiği parayı bizden çıkaracak elbette. Bari benim götürdüğüm servis gibi müşteri memnuniyetini sağlayıp alsınlar alacaklarını, değil mi?

    Motorlarımızın avadanlığı olarak siyah çanta içersinde arka amortisör yayını ayarlamak için bir anahtar ve anahtar kolu oluyor. Ben araştırıp, Avrupa'dan videoları izlerken farkettim. Sonra Yamaha Türkiye'ye yazdım. En son da motosikleti aldığım yere gidip istedim. Önce öyle bir şey olmadığını, "Yamaha"ya sorduğumu söylediğimde de paket açılıp, montaj yapılırken kenarda kalmış olabileceğini söylediler ve getirip verdiler. Belki de hiç kullanmayacağım ama bunu onlara yakıştıramadım. Kaç kuruşluk şey.. Yeni alacak arkadaşların dikkatli olmalarını tavsiye ederim.
    TEKNECI ve donmezozn bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5282

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    bahsettigin bayi gibi bir bayi/servis bulsak da ankarada biz de gitsek.
    okudugum kadariyle iyiymis.
    gece_bekcisi bunu beğendi.

  3. #5283

    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Alıntı aquarist4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Henüz 920 km.de iken havaların bir anda ısınması ve 1000 km.yi yolda devireceğim için rodaj bakımına girdim. Motoru aldığım yerden memnun kalmadığım için öncelikle başka bir servisle görüşüp, benim istediğim, onlarında onayladığı yağı yanımda götürdüm. Depodan çektikleri bir miktar benzin ile gözümün önünde zinciri temizleyip, basınçlı hava tutup sildikten sonra yağlayıp, benim seleye oturmamı rica edip, ben üstündeyken zinciri gerdiler (çoğu kimse benzinle temizliğe karşı çıkabilir fakat iyi temizleyici ve uçucu olup kalıntı bırakmaması yönüyle gaz yağından daha iyidir. Gaz yağı zaten yağlı olduğu için zincirden tam ayrıştırılamaz, su zerreciklerini içinde barındırarak zincirin kısa zamanda bozulmasına yol açar). Yağı tamamen boşaltıp, filtresini söküp bir süre bekledikten sonra yine bana göstererek yeni bir filtreyi ambalajından çıkarıp taktılar, yağını koyup, kısa bir süre çalıştırdıktan sonra motoru kapatıp, bekleyip, yağ miktarını ölçüp uygun miktara tamamladılar. Gevşeyebilecek civatalarını sıkıp, lastik havalarını önceki alışkanlıklarım doğrultusunda istediğim şekilde ayarlayıp motoru bana teslim ettiler. Servis süresince bana içecek sordular, işlerine engel olmayacak bir mesafeden izlememe ses çıkarmadılar, sorduğum sorulara da içtenlikle cevap verdiler. Açıkçası kendi ustam olmasa bir sonraki bakımında yine onlara götürmekte tereddüt etmem. Kitapçığında ikinci bakım periyodu 10.000 km. yazsa da ben 5.000'de yağını tekrar değiştireceğim, bunun zararı olmaz aksine bizim ki gibi canavar ruhlu makinelerde uygun periyotlarla yağ değişimi yararlı olacaktır. Servise para vermek istemiyorsanız da yağı kendiniz değiştirin hiç bir zorluğu yok. Benden yukarıda saydığım her şey için 90 TL. aldılar. Zaten yağımı yanımda götürmüştüm. Bu parayı fazla bulabilirsiniz, haklısınız da. Ne var ki bu parayı o kaşe ve imza için ödüyoruz, servis sahibi de Yamaha'ya verdiği parayı bizden çıkaracak elbette. Bari benim götürdüğüm servis gibi müşteri memnuniyetini sağlayıp alsınlar alacaklarını, değil mi?

    Motorlarımızın avadanlığı olarak siyah çanta içersinde arka amortisör yayını ayarlamak için bir anahtar ve anahtar kolu oluyor. Ben araştırıp, Avrupa'dan videoları izlerken farkettim. Sonra Yamaha Türkiye'ye yazdım. En son da motosikleti aldığım yere gidip istedim. Önce öyle bir şey olmadığını, "Yamaha"ya sorduğumu söylediğimde de paket açılıp, montaj yapılırken kenarda kalmış olabileceğini söylediler ve getirip verdiler. Belki de hiç kullanmayacağım ama bunu onlara yakıştıramadım. Kaç kuruşluk şey.. Yeni alacak arkadaşların dikkatli olmalarını tavsiye ederim.
    Gaz yağı halk ağızıyla söyleniştir. Gerçeği kerosendir. Üstelik benzin o-ringlere kesinlikle zarar verir. Ayrıca daha fazla parafin içerdiğinden akışkanlık açısından kerosenden kötüdür.

  4. #5284

    Üyelik
    26 Haziran 2015
    izmirde bahsettiğiniz hangi servis..

  5. #5285

    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF 250, Yamaha MT-07
    Merhabalar Arkadaşlar,

    Bayram tatilinde Ankara'dan Borum ve Didim olmak üzere toplam 1750km yol yaptım. Her 200km de yakıt alıp dinlendikten ve kaskımı temizledikten sonra yola devam ettim. 10,5 saat gittiğim yolu 9,5 saat olarak geri döndüm. Ankara'da ve Bodrum'da motul c4 ile yağladığım zincirim Ankara'ya döndüğümde halen iyi durumdaydı. Yağ ve soğutma sıvısında herhangi bir eksiklik olmadı. Giderken 120-140km süratlerle gittiğim için pek fazla yorulmadım fakat dünüşte 140-160km süratlerde rüzgar (yamahanın orjinal camı takılı) ve titreşim dolayısı ile biraz yoruldum. Seyahat ettiğim bölgenin özellikle rüzgar enerjisi santralleri ile dolu bir bölge olması doyası ile 120-130km üzeri süratlerde depo üzerine yatarak rüzgardan kurtuldum. Afyon-Ankara arasında ise 150km üzerinde süratlerde rüzgardan korunma ihtiyacı hissettim. 2 defa 200km civarına çıktım. Ortalama yakıt tüketimim 4.4lt oldu. Yolda pronix marka koruma takozunun renkli göbek kısmı düştü. Motomax'ten aldığım soft yan çantaların birinin plastik kanca tutacağının kırılması sonucunda çanta lastiğe sürterek delindi. Çok geçmeden fark etmeme rağmen tshirtlerimin bir kısmı parça pinçik oldu. Dönüşte kuyruğun altına uydurduğumuz bir aparat sayesinde hiç bir problem yaşamadım. Gidişi, duruşu, yakışı ve viraj kabiliyetine hayran kaldım tekrar tekrar motoruma aşık oldum
    Bu uzun sehayetten döndükten sonra günlük sürüşlerimde; motor üzerindeki konumlanmam ve yüksek süratlerdeki hakimiyetim geliştiğini hissettim. Eğer imkanlarınız müsaitse kendinizi ve motorunuzu tanımak adına seyatlere çıkmanızı şiddetle tavsiye ederim. Tekeriniz düz bassın.

  6. #5286
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Bende bir bursa yaptım ama konfort sele olsa iyiydi dedim

  7. #5287
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N

  8. #5288
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Alıntı deadline adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz yağı halk ağızıyla söyleniştir. Gerçeği kerosendir. Üstelik benzin o-ringlere kesinlikle zarar verir. Ayrıca daha fazla parafin içerdiğinden akışkanlık açısından kerosenden kötüdür.
    Kalıntı bırakmayıp çabuk uçan benzini tercih ediyorum artık. Ayrıca üstündeki zinciri deneme amaçlı kullanabiliriz çünki çok kötü bir şekilde hızla uzuyor. Gaz yağını önceki motorumda denedim ve gerçekten kötü bir temizleyici. Ayrıca zincirden arındırılamadığı için zincir yağının yapışmasını önlüyor. Bekleyip göreceğiz bakalım. Ben üstündeki zinciri deneme amaçlı feda edebilirim. Bir süre sonra gaz yağı kullanan bir arkadaşımızla karşılaştırırız..

  9. #5289
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Bende balata spreyi kullanıyorum gayet iyi temizliyor. Zincirin sağlığı açısından ne derece iyi tam bilmiyorum ama öneriler ve kullanımım sonucu gayet memnunum. Fiyat olarakta gayet uygun bulabileceğiniz balata spreyleri var.

  10. #5290
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Gaz yağı kullanıyorum, çok iyi temizliyor.
    Gaz yağı temizliğinden sonra bezle siliyorum bol bol... sonra bekleyebildiğim kadar bekleyip yağı öyle sıkıyorum. Genelde 1 2 saat bekliyorum üstünde fazla gaz yağı kalmamış oluyor.

    Zincir yağının zincire yapışmaması durumu bende pek olmuyor.. yada ben öyle sanıyorum.

  11. #5291
    emrahkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL 1000
    Ben de gazyağı kullanıyorum. Temizledikten sonra suyla iyice durulayıp sonra kompresörle hava tutuyorum. Bezle de güzelce silip 1 saat bekledikten sonra yağlıyorum. Motul C4 le yağlıyorum ve beyaz bir şekilde baya yapışıyo üzerine. En azından ben öle düşünüyorum

  12. #5292
    b.dog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul Maltepe
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    SAYIN ARKADAŞLAR...
    Tatil yerinde küçük çocuklar motorumu düşürüp debriyaz manetimin kırılmasına sebep oldular.
    Tuna yamaha ya fiyat sordum 85.00 TL dendi. Delirmişler resmen.
    Manetlerini spor manetle değiştirip eski manetini (sol) satmak isteyen olursa benimle irtibata geçsin lütfen.
    0 532 736 17 63 çaldırın ben size dönerim. Burdan cevap yazsanıoz da olur.
    Şimdiden teşekkür ederim.

  13. #5293
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Voge 525 DSX
    Alıntı b.dog adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SAYIN ARKADAŞLAR...
    Tatil yerinde küçük çocuklar motorumu düşürüp debriyaz manetimin kırılmasına sebep oldular.
    Tuna yamaha ya fiyat sordum 85.00 TL dendi. Delirmişler resmen.
    Manetlerini spor manetle değiştirip eski manetini (sol) satmak isteyen olursa benimle irtibata geçsin lütfen.
    0 532 736 17 63 çaldırın ben size dönerim. Burdan cevap yazsanıoz da olur.
    Şimdiden teşekkür ederim.
    Sen de spor manet tak. Seti 50-55 TL'ye geliyor Ebay'dan.
    Yeni değil bu yalnızlık . . .

  14. #5294
    b.dog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul Maltepe
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    tavsiye için teşekkürler ismail. ama seviyorum orjinal maneti.
    xismailaydin bunu beğendi.

  15. #5295
    aguler83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT07
    Arkadaşlar lastik basınçlarını mutlaka kontrol edin.Yeni alındığında olması gereken değerlerin üstünde oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    Ayrıca bayinin motosikleti teslim ederken bunları kontrol etmesi gerek.İlgisiz ve alakasızlıklarından dolayı Bursa satart motora teşekkür ediyorum.Adamların hiçbirşeyden haberinin olmadığını tecrübe ettim.adamlar 20 tl lik motosikletle uğraşamıyor Bi de r1M falan alsak nolcak bilmiyorum.80 bin tl para ver paranla rezil ol.

  16. #5296

    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Merhaba arkadaşlar konfor sele kullanan var mı aranızda normal sele ile sürücü rahatı ve en önemlisi tabi artçıyı rahat ettirebilme şansımız var mı ? Önceki sayfalara göz gezdirdim ama göremedim tam aradığımı yardımcı olursanız çok sevinicem şimdiden teşekkürler

  17. #5297
    ogaakkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2014
    Motosikleti
    YAMAHA MT-09 TRACER
    hgs yi önlü arkalı bantlayıp korumaya al. Daha sonra kaskın vizörünü içerden köşeye yapıştır. Ben o şekilde kullanıyorum

  18. #5298
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Alıntı ogaakkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hgs yi önlü arkalı bantlayıp korumaya al. Daha sonra kaskın vizörünü içerden köşeye yapıştır. Ben o şekilde kullanıyorum
    Ben ruhsatın içine koydum hgsyi. Hiç çıkarmıyorum geçerken. Zaten plakadan görüp düşüyor. Bir sorun olur mu acaba ? Gerçi bu zamana kadar sorun olmadı ama

  19. #5299
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Arkadaşlar hepinize merhaba. 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    1-) Ben genelde uzun yolda 100-110 arası seyrederim. Mt07 bu hızlarda 100 km de kaç litre yakar. Deneyen oldu mu?
    2-) Bir kez artçı oldum ve kullanan arkadaş çok tecrübeli olduğu için bana göstermek için 1. viteste hiç debriyaj kullanmadan teker yaptı.
    Bu aslında beni biraz düşündürdü. Ben ara ara drag yapar gibi seri kalkış yapıp ilk 3 vites bitene kadar gazlamayı, yani ivmelenmeyi seven biriyim. Şimdi mt07 de durum nasıl ? İstemsiz tekere geliyor mu ? Sakata gelmeyelim. Daha önce kullandığım 1000 rr ve şuan kullandığım fz8 daha güçlü ve torklu olmalarına ramen şasi geometrisi ve motor karakterleri nedeni ile sen istemedikçe tekere gelmiyorlar. Fakat mt 07 beni korkuttu açıkçası, özellikle artçı varken ilk viteslerde gaz açmaya korkutuyor mu ? Bir video vardı sanırım İstanbuldan bir arkadaş teker yaparken geriye devirmişti mt07 yi. Beni bu konu da aydınlatabilirmisiniz ?

  20. #5300
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hepinize merhaba. 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
    1-) Ben genelde uzun yolda 100-110 arası seyrederim. Mt07 bu hızlarda 100 km de kaç litre yakar. Deneyen oldu mu?
    2-) Bir kez artçı oldum ve kullanan arkadaş çok tecrübeli olduğu için bana göstermek için 1. viteste hiç debriyaj kullanmadan teker yaptı.
    Bu aslında beni biraz düşündürdü. Ben ara ara drag yapar gibi seri kalkış yapıp ilk 3 vites bitene kadar gazlamayı, yani ivmelenmeyi seven biriyim. Şimdi mt07 de durum nasıl ? İstemsiz tekere geliyor mu ? Sakata gelmeyelim. Daha önce kullandığım 1000 rr ve şuan kullandığım fz8 daha güçlü ve torklu olmalarına ramen şasi geometrisi ve motor karakterleri nedeni ile sen istemedikçe tekere gelmiyorlar. Fakat mt 07 beni korkuttu açıkçası, özellikle artçı varken ilk viteslerde gaz açmaya korkutuyor mu ? Bir video vardı sanırım İstanbuldan bir arkadaş teker yaparken geriye devirmişti mt07 yi. Beni bu konu da aydınlatabilirmisiniz ?
    Selam dostum direk cevaplara geciyorum:

    1- 4.5-5 litreye kadar dusebilirsin. Burada kac km hiz yaptigindan cok hangi vites ve devirde gittigin onemli. Orn 6nci vites 5-6 bin devir arasi gidersen (bu da 100-120 arasi hiza tekabul) oldukca dusurursun yakit sarfiyatini.
    2- Istemsiz tekere gelir. Drag kalkis yapacaksan MT-07de tekere gelmeden kalkmanin yolu 1nci vites yumusak hizlanma 2nci vites tam gaz ondan sonra uza Bu esnada motorun onu hafif havalanabilir ama gaz actin diye kafana gecmez motor merak etme.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler