Pist olayi tamamen farkli bir mevzu, pist ayarlari yapilmis bir motoru s.icinde kullanmak tam anlamiyla eziyet olurdu. Burda Barkinin testi pistte yapmasi, hem trafige kapali olmasi, hem de asfalt kalitesinin iyi olmasi dolayisiyla motorun limitlerini gorebilme adina yapilmis birsey bence.
Sahsen tanimam Barkini ama Yamaha ile sorunu oldugunu sanmam, cunku oyle olsa mt9 icin o kadar iyi seyler soylemezdi ki halen gaz kolu tepkisinin cok iyi olmadigini, cok ani oldugunu da soyluyor.
Sasinin esnemesi olayini biraz yanlis anlamissiniz sanirim. Burda sizin motorda, karsilastirdigi er6 daki gibi tam bir sasi yok, deponun altindaki sasi parcasi, arka kuyruk ve arka masayi direk motora baglayarak, motoru da sasinin bir parcasi haline getiriyorlar, tipki benim Hornette de oldugu gibi. Bu durum hafiflik adina yapilan birsey. Sizin esneme dediginiz olay tabii ki sasinin burulmasi degil ama er6 daki gibi komple sasi olmadigindan dolayi, baglanti yerlerinden gereginden fazla esnemesi, yani arka masanin arka amortisor sebebiyle esnemesi uzerine on sasi parcasinin da yine suspansiyonla araciligiyla esnemesi yaninda, motora bagli olan noktalardan da esneme olmasindan bahsediyor sanirim.
Tabii ki amortisorler yumusak oldugundan boyle bir sorun oluyor, y.disinda mt9 u da yumusak bulup suspansiyon yaylarini ve arka amortisoru komple degistiren adamlar var daha sportif performans alabilmek adina ya da pistte daha iyi yol tutus adina. Ben sahsen o videodan sonra, sert virajlarda daha dikkatli olurdum, tamam cogumuz motorun limitlerini zorlamiyoruz ama gun gelir virajda ihtiyaciniz olur, o zaman da aradiginiz destegi motor veremeyebilir.
bunlari motoru kotulemek adina yazmiyorum kesinlikle, hala er6 ya gore daha alinabilir bir motor oldugunu dusunuyorum fiyatindan oturu. Eger limitleri zorlayacaksaniz, ama deli gibi viraj yapicam ben diyorsaniz o zaman bu motoru almadan once bir daha dusunmek gerekir bence, ya da en azindan bir test surusu yapip, size yetip yetmeyecegini gormek gerekir. Sonucta bunlar spor motorlar degiller, viraji daha iyi dedigi er6 da racing gibi viraj alamaz. Hersey motordan beklentiler ile alakali.
Bunlari bilerek, beklentilerinizi karsiliyorsa motoru almak lazim, yoksa motoru aldiktan sonra aaaa bunun viraji benim beklentilerimin altinda kaldi demek bile bile lades demek olur. Yani bunlari da yazalim da okuyanlar gorsun, kendileri gidip test etsinler, halen begeniyorlarsa da alsinlar tabii ki, zaten yok satiyor bildigim kadariyla. Direk mukemmel dersek okuyan herkesin almasi lazim o zaman
Sizin beklentilerinizi karsiliyor ki bu kadar memnun kalmissiniz ne guzel. MT9 benim de cok aklimi celen bir model, ciplak motorlari sevdigimden, bir sonraki motorum olmasi ihtimalini ciddi ciddi dusunuyorum.