Ben 220 km yi gördüm
Bişe daha söyleyeyim de ortalık iyice karışsın AMK! (Açık, Mert, Korkusuz)
Amasra gezisinde @asomuncu ile aynı KM'yi yapmamıza rağmen, hatta gezinin %10'unda gaz açmama rağmen toplamda 3-4 Litre daha az yaktım
Ahmet ile hesapladık hatta.
Motosiklet üzerindeki oturuş pozisyonunuz bile önemli.
Tam karşıdan bakıldığında sizin kapladığınız alan, arkadaşınızın kapladığı alandan daha az ise (daha kısa daha zayıf iseniz, daha kambur oturuyorsanız vs), sizin yakıt tüketiminiz düşer.
Yarışçılar bu alanı düşürmek için motosikletin üzerine o kadar kapanıyorlar.
Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.
ARKADAŞLAR MT-07 İÇİN ALÜMİNYUM KORUMA TAKOZU ÜRETİMİ YAPIYORUM İSTEYENLER İLANIMI İNCELEYEBİLİR İLANDAN MESAJ YOLUYLA ULAŞABİLİRSİNİZ
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-mt-07-aluminyum-koruma-takozu-169454994/detay
Buradan bir abimizin aldığı radyatör korumayı inceledim bugün, 304 paslanmaz olduğu söylenmiş fakat baktım 304 krom değil malzeme. Belki 430 olabilir fakat tam inceleyemedim. 304 paslanmazı mıknatıs tutmaz haberiniz olsun arkadaslar, ayrıca 304 krom diye baska bir malzeme kullanmak da ticari ahlaka yakışmaz. krom ile normal sac arasındaki 4 kat fiyat farkı var çünkü.
arkadaşlar bizim motor 95 oktan benzini sevmiyor eşekleşiyor. buna emin oldum. bir de ne yaparsam yapayım motor 5,5 lt tüketimin ne altına ne sütüne çıkıyor. cahil adam gibi hep bildiğini okuyor.
Dostum, senin motosikleti alsam, 95 oktan benzin koysam, sonra sana "97 oktan benzin koydum" desem emin ol "evet" dersin.
Hatta bir keresinde piyasada çok fazla bulunmayan bir akaryakıt istasyonunun yakıtını almak zorunda kaldığımı, motosikletin performansının beklenmedik şekilde fark edilir seviyede arttığını söylesem, sen de o yakıttan aldığında emin ol senin motosikletin için de aynı şeyleri söylersin.
Yani sözün özü bu tamamen psikolojik.
Ayrıca Yamaha zaten MT-07 için 95 oktan öneriyor. Nasıl ki sana "sen 97 oktan kullanıyorsun, zararlı" diyemezlerse, senin de "95 eşekleştiriyor" demen doğru değil.
O eşekleştiren benzini bana ver, sen de içinin rahat ettiği benzini al. Sonra bak bakayım benim motosiklet eşekleşmiş mi.
Takıntı yaptığımız şeyler psikolojimizi, bu da sürüşümüzü etkiliyor. Bence sen şurayı bi güzel oku ve bitir.
---
Yakıt konusuna gelirsek, iyi veya kötü senin bir sürüş stilin var ve bu stil senin ortalama yakıt miktarını belirliyor.
Aynı fiziksel özelliklerdeki iki sürücü, aynı mesafeyi aynı hızla tamamladıklarında bile farklı yakıt değerlerine ulaşabilirler.
Motosikleti zorlayarak 70 ile giden adam, 90 ile giden adamdan çok yakabilir. Sadece üst devirler değil, yanlış alt devir kullanımı da motosikletin çok yakmasına neden olur.
Bu yüzden "doğru devir" diye kavram vardır.
Ancak "şu motosiklet için şu devir doğrudur" diye bir tanım yoktur.
Geçtiğimiz günlerde artçılı kullanımda motosikletin zorlandığını söyleyen arkadaşa da söylediğim gibi, doğru devir de o anki şartlara göre değişir.
Hava, yol, trafik, sürücü vs. vs. bir sürü değişken belirler doğru deviri.
Yani sen sürüş stilini değiştirmediğin sürece motosikletin yakıt ölçümünün değişeceğini düşünme. 122'ye kadar olan hızlarda hangi hızlarda gidersen git (ister 70 olsun, ister 90 olsun, ister 120 olsun) yakıt ortalaması tamamen sürüş stili ile ilgilidir.
MT-07 için söylüyorum, 122'den sonra 6+ LT / 100 Km tüketim değerlerine çıkmaya başlıyor zaten.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
yakıt oktanı ile ilgili söylediğin şeylere tamamen katılabilirdim ancaaaak eğer benzin firmalarının ve özellikle istasyonların 95 oktan diye sattıkları yakıtın gerçekten 95, 97 diye sattıkları yakıtın gerçekten 97 olduğuna inanabilseydim. eğer istasyon 97 diye 95 oktan, 95 diye de daha düşük oktanlı yakıt satıyorsa durum ne olur? özellikle hükümetle akaryakıt firmaları arasında şu an devam eden mücadeleyi de dikkate alalım lütfen.
diğer taraftan motorculuk konusunda asla iddialı değilim ama yakıt ekonomisi ve ekonomik sürüş konusu iddialı olduğum tek konudur. yazdığın şeyler kesinlikle doğru ve benim de gayet iyi bildiğim noktalar.90 lı yıllardan beri sayısız arabayı ciddi şekilde kullanıyorum ve en uygun yakıt tüketimini yakalayabileceğim konusunda çok iddialıyım. (örneğin dizel dsg golf 7 de ortalamam 4,5 lt civarı - şehiriçi)
ama yakıt tüketimi konusunda yalnızca sürüş karakteri yeterli belirliyicilikte değil. ben şahsen tüm bayilerin 0 km olan motorlarımızı aynı özenle ve aynı setupla teslim ettiğini düşünmüyorum. bu yüzden ilk bakımdan sonrası daha belirleyici olacak. bir diğer nokta da motorlu taşıtlar kesinlikle 0 hatalı üretilen ve tam standardizasyona sahip makineler değil. benim aldığım 0 km araç ile tamamen aynı şartlar altındaki senin aracın kesinlikle tüketim ve performans konusunda farklı davranabilir. ki ben bu farkın olduğuna her zaman inanırım. fabrikadan çıktığı anda motor bitirmeye kadar varan bir sürü ciddi arızalar veren 0 garantili motorlu taşıta şahit oldum.
özetlersek verdiğin faydalı bilgilere teşekkür ediyorum ama benim demek istediğim tüm mt-07 ler üzerine ahkam değil kendi motorumun yakıt tüketiminin 5,5 e sabitlendiğiydi. ki zaten bu da ankara nın 6 şeritli yolları değil istanbul'un sırf dur kalktan oluşan trafiğinde iyi bir tüketim.
how can you know what the things are worth?
ıf your hands won't move to do a days work.
abi ankarada nerde 6 şerit yol var ?:D:D:D ismaille gezi öncesi gel bizim evden gripleri alıp gidelim dedim .. beraber gördük 6 şeritli yolları... kocatepeden öveçlere 40 küsür dakkada gittik... değil araya girmek arabanın üstünden geçsen gene gidemezdin ... adam sinirden kudurdu..
normalde o yol 7 8 dakkalık bir yok.. ama eskişehire yada istanbula iş saatleri dışında gitmiyorsan evet belki 4 şeritli bir yol vardır.. onun dışında yok ..
Dostum o söylediğin şey akaryakıt kalite kontrolünün "ulusal marker" adlı bir kimyasal ile yapıldığı dönemlerdeydi.
Şimdi ASİS - Akaryakıt Servis İstasyonları Takip Sistemi diye bir cihaz var ve yakıt kalitesi elektronik olarak uydudan kontrol ediliyor.
Ha, depoda kaliteli yakıt varken sana varilden dandik yakıt veriyorlarsa da senin tercih ettiğin istasyonu gözden geçirmen gerekir.
Yani Shell, Opet, PO, Total, BP, Alpet, TPO, Lukoil gibi büyük ve görece büyük firmaların depoları takip 7/24 takip altında.
Ancak bazı yerel dağıtım şirketleri aynı standartlarda olmayabilir. Mesela ben Ankara>Gerede>Karabük arasındaki yollarda bayağı ilginç akaryakıt istasyonu markası gördüm. Onların kalitesi tartışılabilir ancak diğerleri konusunda size katılamayacağım.
Tabi bu büyük markalar altında hizmet veren bazı kural tanımaz istasyonlar olabilir. Öyle yerlerdeki kalitesizliği de gözlemleyip tercih etmemek lazım.
Yeni değil bu yalnızlık . . .
175 ın ustune hıc cıkmadm ıhtıyacta duymuyorm genelde sakın kullanıyorum sehırleraraıs gexılerde sıkıp bırakıyorm sehırıcınde bıle 5,4 ortalamayı hıc gecemedım 6 lıtre ıcın baya saglam yurumrk gerekır masallah dıyorm.. Deep far ıle bırlıkte yol yapıyorz aramızda nerdryse 30 kg fark var hemen hemen aynı anda benzın ıbrelerımız dusuyor surucu agırlıgı fark eder fakat cok cok uzun yollarda anlasılabılecek kdr fark ortaya cıkar dıye dusunuyorm.. 95-97 dıyr yedık beynımızı sımdı 97 kaldırılıyormus dıye bır soylentı var haydı hayırlı ısler hepımıze
valla dostum benim bildiğim bir tane ankara var o da 10 sene önce askerliği yaptığım ankara. onun da bana yolları yayla gibi geliyordu. şaka bir yana ankara yı gerçekten seven nadir istanbullulardanım. bence istanbul'a göre daha sorunsuz ve daha düzgün bir şehirde yaşıyorsunuz.
how can you know what the things are worth?
ıf your hands won't move to do a days work.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)