Sözün bittigi yer SR 400
gavurlarda iki kavram var. overrated (haddinden fazla yüceltilmiş) ve overpriced (haddinden pahalı etiketlendirilmiş).
ilginç bir şekilde bu ülkede overpriced olan her ürün aynı zamanda overrated hale geliyor. yani eğer hak etmediği yüksek bir fiyat koyarsanız mutlaka birileri bu ürünü hak etmediği şekilde yüceltecek bir şeyler buluyor.
bu motor da bu durumun tipik örneği. ben bu motora yaklaşık 20.000 verecek olsam ya imkanlarımı zorlayıp w800 ya da xvs950 racer alırım ya da çok daha ucuz bir motor alıp gerçek cafe racer yapıp çok daha düşük maliyete daha eksiksiz bir model sağlarım.
alana da satana da saygım sonsuz yanlış anlaşılmasın ama mantığıma sığmıyor.
Geçen yıl Yamaha Bayiine gittiğimde insanların motoruma dönüp bakmasını isteseydim R25 alırdım cebimede de para kalırdı, yok ABS vs.vs. herşeyi son teknoloji olsun bastımmı hızlı da gitsin deseydim çok küçük bir fark ödeyerek 700cc'lik MT-07 alırdım. ve fakat bu saydığım artı özellikleri bir kenara bırakarak, başka bir modeli düşünmeden-kıyaslamadan SR400 aldım. Fiyat/performans benim bu motoru alma kararımda etken değildi. cebimde 20.000 tl vardı Yamaha SR400 aldım, o gün cebimde 35.000 tl olsaydı Kawasaki W800 alırdım.
W800'de alsam yine bana o motor ederinden iki kat pahalı, o paraya ikinci el tertemiz 600cc'lik superbike alınır, şöyle beygirgücünde, böyle teknolojik, şöyle satarken ikinci elde daha değerli diyeceklerdi... ki bu söylediklerinde haklılarda ama arkadaşlar benimki mantık evliliği değil ilk görüşte japoncaferacer aşkı
Bende aldım )) ıyıkı almışım )) hafta sonu bilebiliyorum. Fiyatı alım sırasında Kafamı epey yordu !!!! Iyiki almışım. Aşk yaşıyoruz )))) sezonu kapatmadan İstanbul civarı varsa Sr bilicileri bir hafta sonu bir araya gelebiliriz!!!
Yorumlara biraz baktımda çok anlamsız geldi bana
1. Motor eski görünüşlü değil caferacer tarzında aynen Copper Süpersport veya touring gibi bununda sevenleri tabiki var Kategori farklı
2. motor torku nekadar yüksek ise Motor ömrü okadar uzun olur bir copper 900cc bir süpersport 900cc ye göre 3-5 kat daha sorunsuz daha uzun yol yapabilir Motor bloğu güçsüz gibi görünmesin Ömürlük bir motor biloğu var üstünde 400cc Tork yüksek Bu motor yorgunluk nedir bilmez 17kw 23hp güç eder küçük kalıplı bir motor için Gayet yeterli bence bu çıplak motor 300 zaten basamazsın Süpersport performansı beklememek gerekir 140-150 hızlarını koruyarak yol alabileceği görüşündeyim (Süpersport değil 400cc= topspeed olarak bakmayın Konforlu oturuşpozisyonu olur bunun selesi rahat a benziyor cg125 ler gibi 10-15cm sünger gibi bir görünüşü var )(1300cc copper ile 1300cc Hayabusayı aynı CC gurubu diye kıyas gibi oluyor sizlerin yaptığı)
Karalamaya geçmeden önce Benim tarzım değil deme olgunluğuna ulaşmalıyız
Beni endişelendiren yuvarlak farlı Honda hornet gibimi yoksa honca CG gibi çok minik mi Fotodan ve Videolardan pek anlaşılmıyor bu Motosikletin ebatları
Fiyata gelirsek parasının motoru değil tabi 250cc üstü Üst dilim vergiye tabi malesef Motordan %33 sil yani 3te 1 i silersek (sadece ÖTV %33) 10-12 bin arası tam düşünmeden alınabilir seviyede olur fakat Burası Türkiye 17-18binTL tam bilmiyorum fiyatı ama Çok yüksek fiyata ulaşıyor
Motor 10 numara fiyat yüzünden türkiyede Sayılı satılacağına eminim 20-30 yıl sonra "Türkiyede sadece 200tane" gibi Koleksiyoncu ilanlarını görürüz gibi
Yılların eskitemeyeceği bir duruşu var (Üzerinde plastik yok görünüş olarak kendini salamaz Motor bloğuda uzun ömürlü Kaza yapmadığı sürece 20-30 yıl bu SIFIR duruşu korur honda 125 cgler gibi 90 model hala trafikte cg125 var 25 yaşında motor yıkattığın anda tozu kiri gidince SIFIR gibi duruyor km 70-80bin gitmiş )
2013 te çıkmış bir motosiklete benzemiyor ama ilginçmiş.. Hala sıfırı var mıdır ki bunun xD
sr 400 bayilerde halen sıfır var mıdır? elde kalmış vs?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)