Birazcık daha beklersen Barkın Bayoğlu
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Birazcık daha beklersen Barkın Bayoğlu
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Bu motorun bu ayki Bike dergisindeki değerlendirmesini okudum. Özetle pek iyi olmadığını söylüyorlar, güzel görünümlü, gitmeyen bir motor diyorlar.
En çok da kickstart olayını kötülemişler, trafikte stop edince kıvrandırıyormuş. Benim de heyecanla takip ettiğim bir motordu fakat bu değerlendirmeyi okuduktan sonra listemden çıkarttım.
Abi kusura bakmayin ama cok sacma bir inceleme okumussunuz. Motorun konsepti mt07 veya ultra mega racing rr xcxcxx lere falan rakip olmak degil. Gitmeme mevzusu da bunun A dan B ye en hizli gitme degil keyifle gitme motoru olmasi. Kickstart ise bilincli bir tercih ve bu motoru ozel kilan gerekcelerden biri. Anlayana ve meraklisina hitap eden bir motor. Bazi arkadaslar uzay mekigi gibi plastik motorlara yonelmeli bence de.
Gitmesi de mümkün değil zaten, 250 cc gücüne sahip 400 cc bir motor. Ancak son derece sağlam, kaliteli malzeme kullanılmış ve çok uzun ömürlü olacağı garanti. Yine de fiyatı 15 bin TL'den fazla olmamalı. Yamaha özelleştirilebilir falan diyor da hem bu kadar para verip hem de üzerinde değişiklik yapmak için para harcamak bence çok gereksiz. Ben de olmasını isterdim ama bu fiyata değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:52 ----------
Aşağıdaki incelemeyi izledim de, motorda elektrik marşı yok diyor, çok şaşırdım. Çalıştırmayı kolay hale getirmek için debriyaj kolunun yanına basarken direnç göstermesin diye kompresyonu rahatlatan bir kol koymuşlar, onu çekerek basıyorsun. Yağ çubuğu benzin deposunun hemen üzerinde duruyor. 6 bin km'de bir bakımı varmış ve 6 bin devirde 130 km yapıyormuş. Yaparken zorlanmıyor ve o hıza çabuk çıkıyormuş. Yakıt tüketimi 100 km'de 4 - 4.5 litreymış.
https://www.youtube.com/watch?v=7LH10rAtqqE
cafe racer tarzını sevenlere yönelik olmuş sıfır şsae sıfır motor orijinal bir boya yeni bir sele sarı bir far kızgibi caferacer fiyat 12-13 bin arası olsa tercih edebilirdim keyifli gözüküyor yeni motorlarımız maalesef fazla elektronik bunların tadı başka sanki biri alsada test etme sansımız olsa
Bu motosikletin 6 bin devirde 130 km hıza çıkması bu motoru seven biri için gayet yeterli bence. Örneğin ben ekonomik şartları oluşturduktan sonra aynı fiyata mt07 varken bu motosikleti hiç gocunmadan alacağım. Benim uzun yolda seyir hızım 90-95 km. Fazla yapabildiği hızda sollama veya aciliyet durumlarında kullanılabilir benim için. Zaten bu hız meselesini aşan biri için bu motosikletin eleştirilcek tek yönü fiyatının olması gerekenden 2-3 bin tl fazla olmasıdır. Muntazam bir torka sahip, gayet mantıklı sıkıştırma oranı ve tamamına yakın metal aksama sahip japon üretimi bir motosiklet. Gerçekten evladiyelik, nostaljik ve bence gayet sempatik ☺️ Tekeriniz düz bassın abilerim kardeşlerim. Allah sizleri kazadan beladan uzak tutsun..
Bazıları hala zırvalamaya devam ediyor anlamıyorsun konuşma yok bu motor anlayanada yok tepikle çalıştırma motou özel kılıyorda :D bilmemnede kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz arkadaş at gözlüklerinizi çıkarıpta sağınıza solunuza bakın teknoloji gelişiti ve her geçen gün gelişiyor böyle bir motora bu fiyatı vermek neyse yazmayayım ama anladınız siz,anlamayanların plastik uzay mekiği dediği kaliteli motorlar hem ucuz hemde aynı hatta daha fazla güce sahip.
Çok biliyor ayağına yatmayın çok eminseniz gidin alın binin boşuna fiyatını hak etmeyen çağ dışı bir motor için lüzumsuz kuru gürültü yapmayın.
Ferhat, sr400 yakışır sana be... Takarsın yarım kask, vecihi gözlüğüde tak. Deride siyah bir mont... Offfff aha bak aynen böyle canlandın gözümde
Yandaki dahil
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/...14_634x547.jpg
Yurt dışındayım, mesajdan ulaşın.
Hocam yorumunuz için teşekkürler. Sanırım bizi kastetmişsiniz biraz Sadece biraz zevk meselesi olduğunu kabul etmemişsiniz. Ona azcık gücendim tabi bu işin esprisi. burada fikir alışverişi için bu konu açılmış. Bu motorsikletin de kendine göre hayranları var Kız arkadaşım hoşlanıyo o yüzden büyük konuşmak istemem ama tek sevmediğim motorsiklet tipi racing. O da sizde varmış mesela. Bu pencereden de bakarsanız insanların beğenilerinç bu kadar saçma bulmazdınız
pek çok forumda şu düşünce var. sanki insanlar aynı birim fiyata mümkün olan en çok beygiri satın almazsa bu yanlış ve enayice oluyor. oysa motor alırken tek kriter bu değil. bir başkası "motor hızlı olmasın ama kromları parlasın, farı da yuvarlak olsun" diyebilir.
şuna benzetiyorum. 9 liraya slim ve düşük nikotinli bir sigara içiyorum. biri gelip "yanlış yapıyorsun, 6 liraya camel var. hem slim değil hem de nikotini daha fazla"
kimse yanlış anlamasın."bu zevk meselesi" demeye çalışıyorum
Herkesin kendi tercihi benim kızdığım nokta yukarıdaki mesajlarda bazılarının kendilerini üstün gören konuşmaları oldu ''bu motor anlayana''diğer motorları kötülemeleri şöyle böyle demeleri bu konuda mütevazilik yapamayacağım benimle motosiklet anlama konusuna girerseniz pişman olursunuz.Çünkü dünkü çin motorcusu değilim.
Kendini üstün gören seviyesiz yorumlar yerine ne olursa olsun ben bu motoru seviyorum deseniz bizde tamam der geçeriz ama yukarıdaki mesajlarda seviyesiz konuşmalar olunca bende sert bir dille yaklaşmak zorunda kalıyorum yoksa isteyen istediğini alır kullanır.
Ayrıca racing motor adam seçer sr400 gibi herkese gazlatmaz kendisini ;)
Sonuçta burası forum isteyen istediği eleştiriyi yapar o yüzden yazdıklarımda benim zevk meselem
Yok hocam motosikletten anlama konusuna girmem çünkü ben öyle tecrübeli biri değilim bu konularda sonuçta burası forum dediğiniz gibi. bir konu açılmış seveni var sevmeyeni var herkes yorum yapabilir.örneğin ben gidip ss motorlara bu motoru saçma buluyorum. ne tipi güzel, ne kullanışı, zaten anahtarla çalışıyo ybr 125 gibi sıradan demiyorum diyebiliriz tabi de sizin yaptığınız yorum bu nitelikte bir yorum olduğu için tepki aldınız sanırım.teşekkürler yinede.kazasız sürüşler 😊
Ayrı frekanstaki, ayrı kuşağın insanlarının araç zevklerini tartışmasına bile gerek yok. Özellikle 30 yaş altı veya Y kuşağına dahil arkadaşlar için klasik görüntü bir şey ifade etmeyebilir. Onlar için benim için sadece spor bir otomobil olan bir Audi TT de Ford Mustang'den değerlidir mesela. Ama 40 yaş ve üzeri kişilerin birçoğu emin olun o motorları genç arkadaşlar gibi kağıt üzerindeki değerlerle bakarak beğenmiyorlar. Genç arkadaşların bunu anlaması da, mantıkla izah edebilmesi de malesef mümkün değil.
Aslında Mustang örneği güzel bir örnek oldu. Ne 60 lı yıllarda çok güzel diye, ne de şimidi çok uzun süredir üretiliyor, bu arabanın bir geçmişi var diye ABD'de uçuk bir fiyattan satılmadı bu arabalar. Çünkü belli bir maliyeti ve ederi var o arabanın ve uygun fiyata bu kadar güzel ve basit bir spor araba sahibi olmak insanların kalbini fethetti.
Ama şimdi Yamahanın çektiği fiyat bu büyüyü bozuyor işte. Motoru eleştirmek ayrı bir mevzu ama ulaşılabilirlğini engellediğin zaman o motorun efsane olma durumu da kısmen yok oluyor. Artık böyle lüks araba fiyatına satılan Harleyler gibi bakarız SR400 ün ardından. Ki bu motor bu şekilde anılmamalı.
Arkadaşlar bu motorun fiyatı aslında sizlerinde istediği gibi 14,400.00 TL. Burada hatalı olan Türk vergi sistemi. %37 yerine %8 ÖTV koyunca gayet alınabilir oluyor. Aynı durum Piaggio MP3 Urban da da geçerli değil mi? 3800 TL fazladan devlete veriyoruz. SR400, W800, Bonneville T100, SYM Wolf 125 Classic hepsi çok güzel motorlar. Hatta Jawa 250 Classicte öyle. Ya da ben retro hastasıyım.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
bu motorun savunulacak tek bir yanı yok. motor bizde pahalı falan değil. tüm dünyada pahalı. tip, ruh olarak benim de hoşuma gidiyor. ilk fiyatı öğrendiğimde bu fiyatı hakedecek nesi var diye araştırdım. hiç bir şeyi yok. sırf klasik diye o kadar para etmez. bir noktadan bir noktaya keyifli sürüşü de yok. aşırı titreşimi var.ayak marşıyla herkes çalıştıramaz. koy sen elektrik marş, isteyen tepiklesin, ruhu yaşasın. aylık geliri 10000 üzeri olan adamdan başkası alırsa, ruh-kalite-klasik zırvalarına kanıp almış olur. alınıp binilecek bir motor ama 12000 lira ile en fazla 15000 eder. dönüp dönüp okuyor ediyorum, kullananları dinliyorum o para etmez. bazı arkadaşlar o paraya elbet birşey vardır diye düşünüyor. ama yok. silindiri titanyum alaşım değil. standartların altında klasik bir motor. ben motoru kullanmadım ama tipi çok hoşuma gittiği için çok araştırdım, bulabildiğim tüm ingilizce incelemeleri okudum ve izledim. sonuç = tırt
Bu motoru ben de çok beğendim ancak fiyatı uçuk. 10-12 olsa düşünmezdim. İkinci elde satışı zor olur bir heves alırsın paraya falan sıkışırsın veya değiştirmek istersin çok değer kaybeder. 250-500 cc arası bu tarz motosiklet var mı bildiğiniz ?
Yamaha sr 400'ün fabrika çıkış halinden linktekiler gibi ses alabilir miyim ?
https://www.youtube.com/watch?v=c_EDDhua-6w
https://www.youtube.com/watch?v=UT5kGa0Q7No
Linkteki makinelerin böyle ses çıkarmasının sebebi nedir ? İki zamanlı olmaları mı ? Egzoz mu ? Yoksa başka bir şey mi ? Honda'nın veya başka markaların sr 400 ayarında bir motor çıkarma planı var mı ? Sr400'ün güçlendirilmesi veya fiyatının düşmesi mümkün mü ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)