Asya Motor AS 150T 19A Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Haziran 2006, 12:22
#81
titanic adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motoru 3 gündür kullanıyorum azar azar henüz 40 km deyim
kafama takılan tek şey :
ilk aldığımda depoyu full doldurdum 7 lt benzin aldım toplamda ve şuan benzin göstergesi yarım depo benzinim kaldığını gösteriyor. yani 40 km de 3,5 lt mi yaktı bu. O kadarda sakin kullanıyorum. Acaba gösterge yarıma kadar hemen gelip sonra yavaşlıyormu. yani bu gidişle 60 - 70 km ye geldiğimde kırmızıyı gösterecek. Sizce bu normalmi. Yoksa daha çok benzin varda göstergemi az gösteriyor. Tecrübe edinen arkadaşlara duyrulur.
gösterge az gösteriyor,benimkindede durum aynı..full depo ile sıkıntısız 150 km yaparsın göstergeye bakmadan...
7litre nasıl aldın ya ben dün depoda benzin bitene kadar dolaştım,en sonunda motor stop etti,yani hiç benzin kalmadı gittim benzinciye kapağa kadar doldurttum 6.05 lt aldı...senin depo dahamı büüyük acaba?
Reklamlar
-
27 Haziran 2006, 12:45
#82
AE86LEVIN adlı üyeden alıntı
gösterge az gösteriyor,benimkindede durum aynı..full depo ile sıkıntısız 150 km yaparsın göstergeye bakmadan...
7litre nasıl aldın ya
ben dün depoda benzin bitene kadar dolaştım,en sonunda motor stop etti,yani hiç benzin kalmadı gittim benzinciye kapağa kadar doldurttum 6.05 lt aldı...senin depo dahamı büüyük acaba?
kardeş bayiden alırken 5 milyonluk benzin alıp koydular bayiden teslim alıp 4-5 km gittim ve petrolden 15 milyonluk daha benzin aldım. 20 ytl lik benzin almış oldum o da 7 lt yapıyor yaklaşık olarak. yani belkide 6.8 lt veya 6.9 lt belkide 6.5 lt dir yani yaklaşık olarak. Şu an km göstergem 40 ta. sen 150 km ye varır diyorsan öyledir. ben yinede 2 lt lik pet şişeye benzin koydurup yanımda taşıyacağım. Depodaki ne zaman bitecek merak ediyorum.
Ayrıca senin motor rodaj dan çıktı ve yeteri kadar yol yaptın bir depo ile 200 km yapıyormusun. Eğer yapmıyorsan bu motor çok yakıyor.
-
27 Haziran 2006, 16:25
#83
ben en son şile gezisinde km de 95bin yaktım...buda 100 km mesafede 3.2 lt yapıyor..(benzin lt fiyatı 2970) bu değeri 700 -900 kmler arası yaptım...motor şu an 1000 km de... benzini tamamen bitirip fulledim 18milyon aldı...190-200 km arası yapmayı bekliyorum...sonucu yazarım
-
28 Haziran 2006, 02:33
#84
-
28 Haziran 2006, 08:44
#85
Arkadaşlar Çin mallarında buji problemine çok rastlanıyor.Belki bundan kaynaklanan problem olabilirmi?
-
28 Haziran 2006, 11:27
#86
arkadaşlar
bu yakıt sarfiyatı işi tüm çin mallarında böyle, denge yok doğru ölçü yok.
doğru ölçü derken şunu kastediyorum, yakıt sarfiyatını motorun km sayacına bakarak hesaplıyoruz. E zaten km sayacı hep fazla gösteriyor. 10 km yol gidiyorsun 11-12 km gösteriyor. 85 -90 km gidince 100 km yol gittiğini gösteriyor. Bizde hesaplamalarımızı buna göre yapıyoruz.
Benim tahminimce, bu 150 cc lik çin motorlarını gerçek değerlerle, gerçek kullanımlarla hesplarsak (öyle sabit hızda dur kalk olmadan falan değil) 100 km de rahatlıkla 4 litre yakıyor.
Tabi bu değerler kendinizi kasmadan, yani yok artçı almayım, yok ben hafifim, yok ben genişim, yok yokuş çıktım indim, yok anında hızlandım gibi dertler tasalar olmadan gayet rahat ve kafamıza göre kullanırsak 100 km de 4 litre (12 ytl) yaktıklarını düşünüyorum.
-
29 Haziran 2006, 09:06
#87
Sağlam yakıyomuş ya!Zamlarında ardı arkası kesilmiyo zaten.
-
29 Haziran 2006, 10:24
#88
DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Çin mallarında buji problemine çok rastlanıyor.Belki bundan kaynaklanan problem olabilirmi?
kardeş
çok kaliteli buji kullanmak daha iyi olur tabiki ama şu anki mevcut bujile pek sorun çıkarmıyor gibime geliyor 2006 modellerde. Ama yinede ara sıra tekleyebilir. benim motorda bazen kesilme oluyor anlık olarak saliselerle ölçülür ancak, çok nadir olarak yani kullanımı etkilemiyor. Sanırım bujiden falan kaynaklanıyor. Daha iyi buji taktırılabilir diye düşünüyorum ama servise sorsak gerek yok boşuna takarsın dicekler.
-
29 Haziran 2006, 11:09
#89
"titanic" biraderim,Şu an bu makine bende yok ama ciddi bir incelem içerisindeyim.Yakın tarihte problem olmazsa almak istiyorum.Başka bir Asya başlığında bir arkadaşımız gayet yararlı bilgiler yazmış.Çinli bile olsa baktığın motor seni yolda bırakmaz diye.Aldığın anda veya rodajdan sonra yapman gereken işlemlerle ilgili.Bujileri mutlaka değiştirilmesi gerektiğini söylüyorki gayet mantıklı.Sağlıklı çalışan buji demek tam yanmış ve enerjiyi en verimli kullanmış motor demektir.Benim şahsi kanaatim dengesiz yakıtın ve stopların nedeni yakıt besleme ve bujiler.Bunları tam anlamıyla ayarladıktan sonra yakıtın düşüp gücünde belli oranda artacağına inanıyorum.
-
29 Haziran 2006, 11:32
#90
DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı
"titanic" biraderim,Şu an bu makine bende yok ama ciddi bir incelem içerisindeyim.Yakın tarihte problem olmazsa almak istiyorum.Başka bir Asya başlığında bir arkadaşımız gayet yararlı bilgiler yazmış.Çinli bile olsa baktığın motor seni yolda bırakmaz diye.Aldığın anda veya rodajdan sonra yapman gereken işlemlerle ilgili.Bujileri mutlaka değiştirilmesi gerektiğini söylüyorki gayet mantıklı.Sağlıklı çalışan buji demek tam yanmış ve enerjiyi en verimli kullanmış motor demektir.Benim şahsi kanaatim dengesiz yakıtın ve stopların nedeni yakıt besleme ve bujiler.Bunları tam anlamıyla ayarladıktan sonra yakıtın düşüp gücünde belli oranda artacağına inanıyorum.
kardeş
bende öyle diyorum. mevcut bujiyi çok kaliteli bir bujiyle değiştirirsek mutlaka bir yararını göreceğimizi sanıyorum. 2006 yeni model asya motorlar eski modellerinden daha kaliteli ve daha iyi monte edilmiş. En çok sıkıntı çekilen parçalara bağlantılara vs işçilik ve kalite olarak daha çok önem verilmiş. Bunu yakındanda görebilirsin hemen farkediliyor. Ama yinede sakin kullanmak ve bakımlarını sürekli yaptırmak lazım çünkü altımızdaki honda veya yamaha değil.
Adam 6 -7 hp lik çin malı motor alıp üzerine 2-3 kişi biniyor bazen çoluk çocuk 4 kişi biniyorlar. Bunu çevremizde sürekli görüyoruz. O motordan 2-3 sene sonra kim hayır bekleyebilir. Benim motorum 9,5 beygir ve diğerlerine göre biraz daha etli butlu 2 kişi (150 kg max.) rahat binilir. Yani böyle şeylere dikkat etmek lazım. Şikayeti olanlar mutlaka hor kullandıkları için memnun değillerdir.
-
01 Temmuz 2006, 10:13
#91
t19 sahibi arkadaşlar.
Motoru ilk aldığımda depoyu fulledikten sonra, henüz 95 km ye geldiğimde göstergem kırmızının altına indi, benzin hortumumu depo mu delik diye düşünürken, petrole gidip tekrar fullediğimde sadece 3,5 litre benzinle ağzına kadar dolduğunu gördüm. Yani ibre kırmızının altında olmasına rağmen depo yarıya kadar doluymuş aslında. Garip ve sinir bir durum.
Benzin almamın sebebi ise, normal seyir halindeyken birden motorun gazı kesilmeye başladı gaz veriyorum yemiyor hemen durdum ve baktımki hala çalışıyor stop etmedi. Gaz vermeye çalıştığımda motor duracak gibi oluyordu. Benzinin ibresi de kırmızının altına düşünce dedim herhalde benzindendir. Daha sonra motor tam stop etti. Uğraştım çalışmadı 10 dakka daha uğraştım bekledim ve tekrar hiçbişey olmamış gibi çalışmaya başladı herşey normaldi. Yine derin bir oh çektim yolda kalmadığım için. Zaten içimde hep bu korku var bir gün yolda kalacam diye. Daha sonra baştada anlattığım gibi benzini fulledim.
Sizde de böyle bir hikaye oldumu acaba merak ediyorum. En sinir olduğum şeyde benzin göstergesinin benzin deposundan ayrı yaşıyor olması Ne kadar benzinim kaldığını ne kadar gideceğimi bilemiyorum. Zırt pırt benzini fullemem mi gerekecek bilemiyorum.
Bu arada motorum şu an 125 km de. motoru ilk aldığımda benzini fulledikten sonra tekrar petrole gittiğimde 95 km deydim. 3,5 litre benzin aldığıma göre 3,5 lt = 95 km gitmişim km göstergesine göre. Rodaj dönemi için normal görünüyor. Yani benzin göstergesi böyleyse km göstergesi nasıldır ? dimi ama !!!
-
03 Temmuz 2006, 00:26
#92
-
03 Temmuz 2006, 09:13
#93
AS150T19A adlı üyeden alıntı
arkadaşlar benim motor 1200 kmye geldi hayırlısıyla
ama daha 1000 bakımına gitmedim. serwis hala fren kolumu getirmedigi için bende gitmedim gitmişken hepsi bi arada olsun diye. ama bu fren kolu yüzünden serwisle sanırım papaz olucam. adamlar her serefinde abi işte söledik geliyo falan demeseler olay cıkartıcam
neyse motordan hala pek bi şikayetim yok en son benzin hesaplamamda depoyu fulledim(18ytl) ve tam 170 km gittiğimde motor stop etti yani kmde 105 ciwarı bişi yapıyo fena bi rakam deil. ama son ölçümde daha 95 km yaptım ve ibre kırmızınında altına indi benzin sanırım bitmek üzere. eger öle bişi olursa kmde 180 binlira gibi bi rakam olur we ben bu motoru yakarım serefsizim
zaten arabam 200 lira yakıyo diye binmiyordum o zaman ne anladım ben bu işten kardeşim:( artık buji muji ne warsa deiştiricem bakalım işe yarıcakmı
kardeş
depoyu fulledikten sonra 95 km sonra ibre kırmızının altına iniyor. Benzin göstergesi tamamen yanlış. İbre kırmızının altındayken yarım depo benzinin var demektir. Bu durumda tekrar fullersen 3,5 lt civarı benzin alıyor depo.
-
03 Temmuz 2006, 11:51
#94
t19a ve ticaret erbabları
ikinci el bir piaggio x250 almak üzere iken parça fiyatları yüzünden almaktan vazgeçtim.
fakat T19a yı görünce "tamam abi işte bu makina ve fiyat budur" dedim.
ön farların güçlü ve kısa/uzunda ikisinin beraber yanıyor olması ve arka stopve sinyallerin güçlü olması da çok iyi.
oturunca dönüşlerde elciklerin dizime değmemesi iyi.
benzin tüketimini de görürsek şahane olacak.
bence tasarımı gayet güzel asya kimden ithal ediyor bu T19a yı bilen varmı?
çarşamba günü teslim alacağım.
Dışkapıdaki mondialci ve diğerlerinin ve esattaki uzakdoğu satan her motor mağazının diğer tüm markalar için "o battı abi" demesi cidden iğrenç bir konu.
Motoru aldığım asya bayinin (bayii yi tanımasam inanırdım) asya battığı için 3 aydır kanuni sattığını iddia eden başkent motora da 2 kat şaştım (mondial ve diğerlerinin de battığını iddia etmişti)
arkadaşlar son olarak bu t19a ilk motorum olacak nelere dikkat etmek lazım rodajda motor için ve sürüşte benim için?
kolay gelsin
-
03 Temmuz 2006, 12:07
#95
gösterişli güzel bir motor inş alırsın şimdiden hayırlı olsun kardeşim
-
03 Temmuz 2006, 13:00
#96
arabası 200 bin yakıyomuş,yeme lan beni ....bu benzin fiyatıyla rüyanda gör 200 bini...300 yakar o araba..
benim motor 95 bin yakmıştı şile gezisinde...fakat daha sonra 130 bin yaktı,ama genelde iki kişi, tek olduğumdada tam gaz sürdüm.iyi sürüşlerde 100 bin yakıyorum.
-
04 Temmuz 2006, 00:46
#97
-
04 Temmuz 2006, 12:54
#98
maerdal adlı üyeden alıntı
ikinci el bir piaggio x250 almak üzere iken parça fiyatları yüzünden almaktan vazgeçtim.
fakat T19a yı görünce "tamam abi işte bu makina ve fiyat budur" dedim.
ön farların güçlü ve kısa/uzunda ikisinin beraber yanıyor olması ve arka stopve sinyallerin güçlü olması da çok iyi.
oturunca dönüşlerde elciklerin dizime değmemesi iyi.
benzin tüketimini de görürsek şahane olacak.
bence tasarımı gayet güzel asya kimden ithal ediyor bu T19a yı bilen varmı?
çarşamba günü teslim alacağım.
Dışkapıdaki mondialci ve diğerlerinin ve esattaki uzakdoğu satan her motor mağazının diğer tüm markalar için "o battı abi" demesi cidden iğrenç bir konu.
Motoru aldığım asya bayinin (bayii yi tanımasam inanırdım) asya battığı için 3 aydır kanuni sattığını iddia eden başkent motora da 2 kat şaştım (mondial ve diğerlerinin de battığını iddia etmişti)
arkadaşlar son olarak bu t19a ilk motorum olacak nelere dikkat etmek lazım rodajda motor için ve sürüşte benim için?
kolay gelsin
maerdal kardeş
bahsettiğin olay artık dünyanın kanunu oldu bir marka diğer markaları çekiştirmezse basitleştirmesse aşağılamazsa iş yapamaz. O yüzden takılma böyle şeylere. Mondialin Asya ya da Asyanın Mondiale kötü demesi çok normal bir durum. Ama bir kanuninin bir asyaya kötüdür demesi normal bir durum değildir. Çünkü fiyatları aynı değildir özellikleri aynı değildir. 2000 ytl lik bir motorla 4000 ytl lik bir motoru hiçbirzaman karşılaştıramayız. Çok paramız olsa zaten hondaya yamaha ya kanuniye falan kayarız.
Bu nedenle bir çin malını aynı özellikteki başka bir çin malıyla karşılaştırıp ona göre karar vermek daha mantıklı. As 150 t 19 a ya karar vermen iyi bir seçim bana göre. Kendi sınıfındaki motorlara göre daha kaliteli bir yapıda olduğuna emin olabilirsin. Tabiki ne kadar daha iyi olursa olsun honda yamaha markalarını aratır ama o kadar paraya bu kadar kalite deyip keyfine bakacaksın.
-
04 Temmuz 2006, 20:27
#99
bu kadar paraya
Bu nedenle bir çin malını aynı özellikteki başka bir çin malıyla karşılaştırıp ona göre karar vermek daha mantıklı. As 150 t 19 a ya karar vermen iyi bir seçim bana göre. Kendi sınıfındaki motorlara göre daha kaliteli bir yapıda olduğuna emin olabilirsin. Tabiki ne kadar daha iyi olursa olsun honda yamaha markalarını aratır ama o kadar paraya bu kadar kalite deyip keyfine bakacaksın.[/QUOTE]
titanic ilgine teşekkür ederim.
Kaliteli malın hali farklı tabii çok haklısın.
bir arkadaşım 10.000 euroya BMW F650 aldı makine cidden güzeldi.
kaldırıma çıkarken arada ayağı kısa kaldı iki defa yana yatırdı (elcik,ayna yan ön arka plastikler değişti) 3.000 euro yakın daha verdi. sonra kasko yaptırmak zorunda kaldı 1000 euro da kaskoya verdi. Kaliteli malda sonradan güzel giriyor.
bu meretin ne olursa olsun iktisatlı olması lazım diye düşünüyorum. Doğasında iktisat olması lazım. Çin de korede iktisatlı adamların kendi gelirleri meydanda ve uzakdoğuda orta direğin tamamı motorcu. üreticinin abuk sabuk mal üretmesi çinde ciddi müşteri kaybı demek. yani satın aldığımız motorlar iyi kötü 10 yıl kullanabileceğimiz motorlar birde ihraç rekabeti girince daha da dikkat ediyorlar.
Vespa/piaggio nun italya özellikle yedek parça fiyatlarına bakıyorsun birde türkiye fiyatlarına bakıyorsun ve gözgöre göre neden adamları daha da zenginleştireyim bende fakirleşeyim diyorsun.
Bu paraya en uygun ve düzgünü t19a. otomatik peugeot 406 sv2.0 nı satan ve hobi olarak ilk defa motor sahibi olacak ankarada şehiriçinde kullanacak bir adam için hem göze, hem cebe hitap eden kullanımı rahat tek makine bu gibi geldi.
rodaj ve benim için kullanım ipuçları verirsen sevinirim.
kolay gelsin.
-
05 Temmuz 2006, 15:27
#100
arkadaşlar
rodaj sürem henüz bitmedi 270 km deyim. Şu ana kadar motordan memnunum. Ufak tefek önemsiz sorunlar dışında tabi, benzin göstergesi yanlış gösteriyor, amortisör yerlerinden vaya ona yakın hareketli elemanlardan cik cik sesleri geliyor kuş gibi, bir kaç km kullandıktan sonra kesiliyor. Dikiz aynaları motor rölantideyken çok titriyor. Bunların hepsi basit ve önemsiz izlenimlerim, hepsi kolayca halledilebilir.
En son fulledikten sonra 125 km gittim ve tekrar fullediğimde 4 lt benzin aldı. yani 4 lt = 125 km gittiğime göre yakıtta bir sorun yok. Neden sorun yok diyorum ? çünkü motora %80 iki kişi biniyoruz ve en son hafta sonu denize gittiğimizde 105 km yaptık gidiş geliş. Ortalama 80 km hızda. Rodajda olduğu için son hız gitmiyorum. Bu yüzden 4 lt sarfiyat çok makul. Rodaj bittikten sonra ve tek kişi kullanımda sanırım 3,5 lt ye düşer. Honda beat bile 3 lt yakıyor 100 cc, 7 beygir ve 100 kg ağırlığa rağmen.
AS 150 T 19 A ve AE86LEVIN kardeş size bir sorum olacak.
300 km bakımdan sonra motorda hissedilir bir değişiklik oluyormu. Servis sadece yağınımı değiştiriyor yoksa bakım tablosundaki bütün aşamaları gözden geçiyormu. Motoru hemen veriyorlarmı. Yani servis maceranızı yazarmısınız bi zahmet.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler