Pek muhterem arkadaşlar, Siz Bolu-Geredeye gelirsiniz bizde Ankara'dan oraya geliriz. Sonra oradan hep beraber bir Bartın-Amasra yaparız dimi Orada bir gün kalır geri döneriz, Amasra'nın güzelliklerini bilen bilir. Herkes hazırlıklara başlasın, bir an önce yola çıkalım
Arkadaşlar hakikaten şöyle bi turlamak lazım, motorlara sonuna kadar da güvenebiliriz. Ben gitmiş olduğumuz o 200 km'lik yolda bunu anladım. Ayrıca gittiğimiz yol pek te temiz bir yol sayılmazdı ama beklediğim kadar yormadı motor bizi. Bakımları yapılmış ve aksaklığı olmayan bi T19A ile rahatlıkla bir gezi yapılabilir, motordan kuşkunuz olmasın, siz kendinizden haber verin.
Bu arada bugün sınava girmiş arkadaşlara geçmiş olsun derim. Bende girdim ama soru çözmek için değil. Ünv.'den hocam rica etti doktor randevusu varmış, onun yerine gözetmenlik yapmam gerekti.
World of MesuTuseM
Ben Boluya cok rahat gelırım arkadaslar onda sorun yok benım ıcın 50dk bıle degıl aslında gerede cok kotu bı yer ya hee bulusma noktası olsun ordan kacarız dıyosanız baska ama Bolu da bulussak daha ıyı olur hem Ist gelecekler ıcın dınlenme olur
Ben ıstanbuldan gelenlerı Duzce de karsılarım ve beraber Boluya dogru gecerız hem tanısmız oluruz yaww fena mı olur Valla bana uyar zaten soyle uzun yol yapmak ıcın bahaneler arıyorum kendıme
Istanbuldan gelecek arkadaslar az cesaret ve kacıklık karısımından sonra gelırsınız bısı olmaz hem grup gelınce nasıl gectıgını bıle anlamazsınız
Valla Nısan da geldı havalarda ısınır yapalım derım
Gıdecegımız yerıde ıyı ayarlarsak cok tatlı bı gezı olmus olurrrrr
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
TAMAM DA ARKADAŞLAR YAHU BİRAZ ACELE EDİYORSUNUZ İSTANBULDAKİ HAVADAN HABERİNİZ VARMI ŞİMDİ SINAVDAN GELDİM İŞE TEKRAR ALLAHA ŞÜKÜR İYİ GEÇTİ..YOLLAR YAĞIŞILI DEDİM BU YAĞIŞTA TIKLAMASSA MOTOR DAHA HİÇ BİŞİ OLMAZ ALLAHIN İZNİYLE VEDE ALLAHA ŞÜKÜR HİÇ PROBLEM YOK..BİRDE BU BULUŞMA İŞİNİ MAYIS SONUNA DOĞRU YAPABİLRMİYİZ BİZİM EHLİYET ANCA GEÇER ELİMİZE O ZAMAN..BENİM İÇİNDE OLUMLU BEN BURDAN KARŞIDAKİ (ASYA YAKASINDAKİ)ARAKAŞLARLA BULUŞURUM ORDAN GEÇERİZ DÜZCEYE..ORDA DİNLENİRİZ BİRAZ.. SONRA BOLU OLABİLİR YANİ..
KIRMIZI BOĞA..
Abal dostum benım sınavlar hep sabah 9 da yaww yarında 9 da ısın garıbı calsıtıgım Okulda gırıyorum yanı Tıcaret lısesınde ıyımı heheheh
Zaten bızde sımdı demıyoruz yawww ama sızde yazılın artık su ehlıyete canım aaaaa burda da cok yagmur yagıyor ama onunda tadı baska yaa yagmurda tadı baska
Yarın Iktısada gırıs ve Genel Isletme var sonra fınale kadar oooohhhhh ıns gecerım hepsınden de sonra dırek 3.sınıf
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
nitrious81 ya kayıt oldum ehliyete bunun sınav zamanı var nisanda yazılı sınav mayıstada direksiyon sınavı ok ben kayıt oldum bile buraya da yazmıştım kardeş...
BURHAN_77 hoşgeldin aramıza bu arada motorun tam modeli nedir onuda bi yazarsan iyi olur her zaman bekleriz..bu topiği biraz şenlendirelim son zamanlarda iyi gidiyoruz ya ben başka topiclere hiç göz atmıyorum bi bakıcam bakalım neler var..
arkadaşlar motor bugün nasıl işe yaradı anlatamam yahu trafik her taraf kitlenmiş.. kızıl boğa aralarda cirit atıyordu...
ha bu arada yarın fuar için bitane davetiye aldım yeni motorcumdan aslında vermiyorlardıda sağolsun o usta verdi..yarın inşallah okuldan bi arkadaşla oraya gitmeyi düşünüyorum bakalım..
bugün birnevi motorumun yağıştaki peformansını dnedim arkadaşlar hiç bir sorun yaşamadım Allah nazar değdirmesin hava filtresinin oraya koyduğum nylon türü plastik çamurluk işe yarıyo baya vede altındaki delikte bir nevi görev yapıyodur heralde çünkü bazen yoldayken istemeyerek te olsa göletlere daldım motorun altına komple su geldi baya korktum motor durur diye ama Allaha şükür bi sorun yok bunlarda tek sorun üstümde yağmurluk vardı ama altımda yoktu varda giymedim yanınızdan geçen bi arabanın su sıçratmamasına çok dikkat etmek lazım Allah korusun ıslanmayı bırak dengeyi bile kaybettirebilir..zaten hiç bu kadar dikkatli motor kullanmamışımdır heralde birde arka tanbur ıslanınca fren birden yapışıyo vede kaydırıyor arka tarafı onada dikkat dönüşlerde arka freni kullanmayın çok sık önüde çok yavaş sıkın o zman dengeli oluyor dönüşlerde arka freni sıkınca tanbur birden yapışıyo ani fren gibi oluyor düşme tehlikesi oluyor..şimdi diceksiniz sen yaşadın bunları heralde
çok yavaş olduğum halde dönüşte bir kere arka fren birden tuttu az bişey kaydı ama hızlı olsaydım yerdeydim herralde çok yavaştım çünkü.
KIRMIZI BOĞA..
Evet ya valla bugun bende fark ettım ve sasırdım on dısk ıslandıgı zaman tutunması azalıyo ve halıyle fren mesafesıde artıyo ama arka kampanaya su gıttımı canavar gıbı hemen kıtlıyo yada cok ıyı sıkıyo var mı bunun bı mantıklı acıklaması??? Ön dısk ıslanınca tutum azalıyo arka kampana ıslanınca haddınden fazla tutuyo cok enterasan yaww
Abal sende en uzun donemlerden bırıne kayıt olmusun bılıyon bazı kısa donemler oluyoo ama tabı hıc yazılmamaktan ıyıdır benımde 2 aydan fazla surmustu sanırım ama nasıl gectı anlamamıstım valla sende alınca nasıl bı rahatlık anlarsın
Oohhh gıdın bakalım fuarlara Istanbulda oturmanın butun nımetlerınden yararlanın valla resım cekmeyı unutma heeee !!!
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
Ya ben bikere yaz sonunda içerenköy carrefour'dan suadiyeye dönücem.Hava kapalı ama yağmur yok.Bostancı köprüsüne girmeden başladı çiselemeye.Köprünün üstünde hafif ıslanmaya başladım.Rampa aşağı inerken işin suyu çıkmaya başladı Hemen çektim sağa,cep telefonu,cüzdan filan koydum bagaja.Sonra bir yağmur başladı ki,sanırsın marmara denizi tepemizden dökülüyo Bi yandan kaskın vizörünü temizlemeye çalışıyorum,biyandan yolda tutunmaya çalışıyorum.Buarada üzerimde sadece tshirt var.Artık amacım ıslanmamak filan değil,motoru tek parça eve sokabilmek.Yanımdan geçen minibüslerin arabaların sıçrattığı sular üzerime tsunami gibi geliyor.Kucağımda sürekli bi dalga Eve sağsağlim ulaştım,fakat motordan indiğimde abartmıyorum,kaskımı çıkaramadım,hareket edemiyordum.Altına işemiş çocuklar gibi bacaklar açık açık çıktım eve.Üzerimdeki ve içimdeki her kumaş parçasının her santimetrekaresi ıslaktı.
evet arkadaş lar yağışta görüş mesafeside azalıyor hele ki benimki gibi dandik bi kask kullanıyorsanız vay halinize buhar yaptı camı aç yağmur geldi camı kapat önünde silecek yok elini çıkart temizle
arabalara dikkat et göletlere dikkat et valla zor iş kuryelere Allah sabır versin... o arka tanburun ıslanınca da yapışıp kalması ayrı bi mesele zaten
her şey bi yana yağmurda sürme adrenalinide yaşamış oldum bakalım yarında devam ederse sınava yarında motorla gitmeyi düşünüyorum..
KIRMIZI BOĞA..
Valla benımde sabah 9 da dedıgımm gıbı sınav bugunde yagmurluydu yarında yagmurlu olacak ve ben gene motorla gıdecem valla sasılacak ıs ama montum motor montu degıl ama su gecırmıyo nasıl ıs anlamadım o yuzden yagmurda bıle bınıyorum ( tabı cok abartılıs agnaklarda degıl ) tek sorun montan asagı akan suyun pantolonu ıslatması tek sorunum o oda cok yagarsa oluyo tabı..
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
aynen nitrious81 bendede bi yağmurluk rüzgarlık bişe var bütün kışı onunla geçirdim o biraz bol tabi altına istediğini giy ben kalınbi mont altında boğazlı bir kalın yelek bazende kalınca bir atkı özel el örmesi..ama şimdi atkı takmıyorum tabi üzerinede orüzgarlık-yağmurluğu giyince kurşun geçirmez oluyordu tabi altını giymeye eriniyorum aynen akan su bugün mesela pantolonumu azda olsa ıslatıyor dizimde dizlik olduğuiçin fazla su gelmiyor..dizlikte uyduruktan bişey.. ama hepsi idare ediyor eldivende var ama onu kullanmıyorum zaten o kollara taktığım zımbırtı yetiyor hem düğmeleri falanda koruyor.. ayrıyetten bellik bile var ama onuda takmaya eriniyorum tabi...bi tek ayakkabı yok bunları babm almıştı sağolsun..
KIRMIZI BOĞA..
Tchibo diye bi mağaza açıldı arkadaşlar.MAĞAZALAR İstanbul Cevahir - Capitol - Ümraniye Carrefour - Caddebostan - Kadıköy Çarşı - Bakırköy Town Center - Beşiktaş
Aslında kahve firması ama 15 günde bir yeni bi tema ile ilgili ürünler satıyor.Mesela buhafta (atıyorum)kadınlar oldu konusu.Yok cımbız seti,yok güneş gözlüğü,yok reçel takımı,böyle abidik gubidik şeyler getiriyolar.Ama ürünler hem ucuz,hem çok güzel şeyler çıkıyor karşına.15gün içinde aldın aldın,yoksa bidaha bulamıyorsun aynı ürünü.Neyse,buadamlar kar pantolonları,termal içlikler filan da getiriyo sık sık.Ben onlarda balaklava denen,atkının yerine geçen mucize zımbırtıdan aldım.15ytl filandı galiba.Şiddetle tavsiye ediyorum.Kışın bile canavar gibi ısıtıyor.Ne boynun ne burnun üşümüyor.
evet haklısın bestapo öyle daha iyi olur eminim çünkü kaskın hertarafı hava kaçırıyo neyse ben kaçar şimdilik herkese iyi akşamlar yarın fotoları çekerim gidersem..
KIRMIZI BOĞA..
Arkadaşlar öncelikle bu saatte burda bulunan herkese iyi akşamlar dilerim. Şu fren meselesinde bir bilgi paylaşımında bulunayım istedim.
Bilindiği üzere frenlerimiz önde tek kaliper piston disk, arka tanbur ya da diğer adıyla kampana (konuya biraz bilimsel giriş yapayım diye yazdım bu kısmı )
1- Ön fren balataların sıktığı disk yüzeyi sertleştirilmiş metalden oluşmaktadır ve su veya diğer su bazlı (yağ çözücü özelliği olmayan sıvılar) sıvılar ile teması durumunda balata ile disk arasında bir sıvı film tabakası oluşur ve sürtünme azalarak fren etkisi azalır. (örnek olarak dış yüzeyi ıslak camı tutmanın ıslanmamış camı tutmaktan zor olmasını gösterebilirim, zira cam sert ve parlak bir yüzeye sahiptir ve sıvı üzerinde tabaka oluşuturur)
2- Arka frenlerde kullanılan kampana diske nazaran daha yumuşak malzemeden oluşmaktadır ve bu yumuşak malzemeye temas eden kampana balatası da daha yumuşaktır. Çünkü biliriz ki aşınması gereken balatadır ve bunun için de yumuşak olması gerekir. işte bu noktada su bazlı bir sıvı ile temasında disk frenden farkı bariz bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Burada frenin daha etkili tutmasının 2 etkeni vardır. Birincisi yumuşak metalden imal edilmiş kampana ve balata malzemesi sıvı ile temasında üzerinde sert disk malzemesi gibi sıvı film tabakası oluşmuyor aksine bir nevi sıvıyı emiyor. (diyeceksiniz ki metal sıvı emer mi ? hayır ama kampana frenin yumuşak olmasından dolayı sürtünme esnasında disk frenden daha fazla metal aşınır ve bu aşınan metal kapalı kutu içindeki fren yüzeyine statik olarak yapışır)
işte sıvıyı emerek daha da yumuşayan (aslında sıvıyı emen dıştaki metal tozlarıdır ve fren yüzeyinde nemli bir tabaka oluşmasına neden olur) kampana fren en ufak temasta birbirine mayışır ve etkili bir fren hissi verir. Dikkat ederseniz o etkili fren kesik kesiktir zira üzerinde biriken atık stabil bir sürtünmeyi engeller. ikinci etken ise bu aksaklıktaki payı az olmakla beraber teoride vardır. O da fren balatasının sürtünmeyle yüksek ısıya varıp ıslanınca dış yüzeyinin ince bir sertlikle kaplanmasıdır ki bu daha çok kampana yüzeyini aşındırmayla baş ağrıtır.
Soru: Peki kampana neden disk gibi sertleştirilip bu sorun kaldırılmamıştır?
Cevap: Çünkü kampana yani tanbur aynı zamanda arka yürüyen aksam grubunun bir üyesi olup yük binen bir ekip içinde çalışır. Öte yandan Malzeme sertleştikçe darbe esnekliğinin azalıp kırılganlığının arttığını biliyoruz.
Soru: Peki bunun çözümü yok mu?
Cevap: Elbette var. büyük üreticiler motorun bu aksamını özel alaşım kompozit malzemelerden üretir ve ortam koşulları değiştiğinde bu malzemeler birbiriyle sevişmiyor. (bu hocamızın tabiriydi, sürtünen iki malzemeyi bir ısıtıp bir soğutursanız sevişirler derdi )
Soru: Biz ne yapabiliriz?
Cevap: Balata değiştiğimizde, mümkün olduğunca kalite bakalım.
Ayrıca bu sert frenin oluştuğunu fark ettiğimizde, ara sıra çok hafif fren sıkarak biraz yol alabiliriz ki bu yüzeyin temizlenmesini bir nebze sağlar.
Saygılar
World of MesuTuseM
Ansiklopedik olarak açıklamış mesutusem
Süper acıklama Alkısı hakkettın dostum
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
mesutusem mesutuusemm mesuutuuusem
bravo yine döktürmüşsün teşekkürler ma bu kadar detaya gerek yoktu yahu.. zaten o kadar bilimsel düşünmesekte bende önce freni azcık sıkıp o ıslanan tanbur ve balatanın üzerindeki birikintiyi akıtıyordum az sıkınca zaten bi sorun olmuyordu
bu arada
motoru bugün bir yıkadım eli yüzü açıldı kirden görünmüyordu yahu...
bugün birde sınav için sabah güneşliye ordan esenlere
ordan da avcılara geçtik havada öğlene doğru ısındı ama çok rüzgarlıydı
2 kişi 105 km falan gördüm ama gelirken baya yavaş geldim rüzgar çok şiddetliydiama yokuşlarda 60 a kadar düşüyor..birde 2 kişi olunca çok konforlu oluyor meret arkada ağırlıkolunca zıplamıyor çukurları yumuşatıyor..
fuarada gidemedim arkadaşların ahı tuttu heralde... bugün beraber gittiğim arkadaşın işi çıktı hemde yoruldum zaten sabah erken kalkınca sabah beri motor üzeri hal kalmıyor..
KIRMIZI BOĞA..
Deveye sormuşlar, ensen neden kalın diye? Kendi işimi kendim görüyorum ondandır demiş deve
Biz ne lüks race motor sahibiyiz ne de lüks otomobil sahibi ki yolda kaldık mı çağıralım çekici hizmetini yükleyelim aracımızı götürelim. Yüreğimiz de el vermez gönül bağı kurduğumuz kızıl ejderlerimizi yolda bırakmaya, öyleyse ne yapacağız? Kızıl ejder kullanıyorsak kırılan kanadını sarıp uçmaya devam etmeyi bilmeliyiz.
Bilgi paylaştıkça büyür, sorun paylaştıkça küçülür.
World of MesuTuseM
evet son derece haklısın zaten bu topic sayesinde motoruma aşık oldum yahu ...sorunlar çözülmek içindir.. mesutusem tekrar teşekkürler
KIRMIZI BOĞA..
as150t19a......motorumu seviyorum........
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)