otomatik jigle var motorunu iyi tanı.
marşa bastığın zaman bir elektromıknatıs ile jigleyi çeker bir kaç dk çalışınca elektomıknatıs bırakır
otomatik jigle var motorunu iyi tanı.
marşa bastığın zaman bir elektromıknatıs ile jigleyi çeker bir kaç dk çalışınca elektomıknatıs bırakır
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Keşke olsa öyle bişey... Bir kaç dakika çalıştıktan sonra motor stop etmese.. Ama sıcak havalarda bu sorunu yapmıyor.. Bu arda ben hareket etmeden önce 30 dak. çalıştırıyorum ama yinede stop ediyor bazen de etmiyor. Motosikletimi çok iyi tanıorum sadece verdiğim paranın karşılığını alıyorum o kadar.. Çalışıyor mu? Çalışıyor..
O bahsedilen bütün sorunlar bende de var.. Yolda gaz yememesi tekler gibi olması falan.. Bu motorun karakteristik özelliklerinden.. Ha biraz rolantiyi arttırınca bu sorunda ortadan kalkıyor ama bu sefer fazla yakıt harcıyor. Bu motosikleti kullansan ne demek istediğimi anlayacaksın..
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
TuğrulÖzbek dediğin gibi jigle ile çalışıyo ama motor sıcak oluncada rolanti düşük biraz stop ediyo bi fırsat bulup rolantiyi yükseltmek için sepeti bile sökemiyorum kaldıki karbüratöre bakim
dayım araba motoru tamircisi o sökmüştü baktı pislik mislik varmı diye tertemiz hiç bişey yoktu o zaman ki ozamanda aynı sorun vardı.motor scak olduğu haldede trafiğin ortasında stop ediyo.bizim karbürötöre bi kere su kaçmıştı o gün motor çalışmadı hiç daha önceki sayfalardada yazmıştım bir sürü servis macerasından sonra karbüratörü değiştik dediler ama motorcu bi arkadaş var ona sordum sallamışlatr diyo karbüratör değişirmi su kaçtı diye dedi..bir sürü işçilik parası aldılar..o sözde değişimden sonra bu sorun ortaya çıktı.. hızını alınca gidiyor gitmesine am o boğukluğu ve stop etmeyi ara sıra yapıyo..fazlada kurcalatmak istemiyorum dahada kötü olur düşüncesiyle.. biraz rolantiyi yükselticem bakalım fırsat bulursam..
karbüratörün yenisi 80 YTL gibi bir rakam. bir tamirci diyafram arızasında komple karbüratör değiştirmeyi teklif etmişti. fakat 20 ytl karbüratör bakımı ve diyafram ile düzeldi. tamirciden tamirciye fark ediyor. işin ehli bir tamirci bul bence
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
sen o sepeti bide bize sor bikere söküyom diye kenarındaki plastiği bile söktüm yine çıkmadı sonra plastiği kırdım oldu bitti meğersem esneterek çıkıcakmış sepet kırılcak elimde kalcak diye korktum yine başka bi yeri kırıldı chaglar dediğin gibi gidiyomu gidiyo fazla üstelememek lazım usta varda onlarda paracı bişeye benziyo hemde bikere kurcaladılarmı garanti dışı oluyo ne yapcam bilmiyom.
bu 3000 bakımı sevistemi yaptırayım yoxa genelde kuryelerin motor baktırdığı bi yer biliyorum scoter da bakıyo ama baya usta bi yer orayamı götüreyim ne dersiniz..
valla ben çok güvenebileceğim bi usta olsa ona götürürüm.. Zaten adamlar garantiden bişe değiştirmiyoki.. Garanti bitse ne olcak.. Servisin bana dediği garanti kapsamı aynen şöyle : Mekanik'e garanti veriyoruz.. E kardeşim 3 boyutlu düzlem üzerinde hareket edebilen her parça mekaniktir zaten. (Okulda az kafamıza vurmadılar bunu mekanizm dersinde)
Ama dur o gün geldiinde aynen söyleyeceğim bunu.. Adamlar sanıyo ki sadece motor sararsa değiştirecekler yada ne biliyim buna benzer şey.. Hoş buna da bikılıf uydururlar ya.. Ama hiç üşenmem tüketici haklarına başvururum.. Sizde sessiz kalmayın arkadaşlar..
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
valla bunların tüketici hakkıda servisi savunur bence topluca bu asyanın ana binasına gidip eylem yapmak lazım
abal senin bu sorunu ben 2000 km de iken yaşıyordum...sabah çalıştırıyodum,hareket için gaza basınca yığılıyodu motor ve stop ediyodu...ısınınca düzeliyordu....şimdi öyle bir sorunum yok...bu arada o sepeti sökmekte 5 dakkanı almaz biraz uğraşsan.....ben geçen kayışı bile sökmeye kalktımda,hatta vidaları söktüm ama kasnağı çıkaramadım
en son başıma gelen olayı anlatayım... geçen benzinciye girdim,seleyi kaldırdım,birde baktım depo kapağı öne doğru gitmiş neyse zar zor benzin aldım,eve geldim,motorun sele altı bagajı,deponun etrafındaki plastik aksamları,ne var ne yok söktüm,bizim deponun arkada bir tane öndede iki tane ayağı var,ön taraftakilerin her kiside kopmuş ve depo öne doğru yatmış depoyu yukarı kaldırıp eski konumuna getirdim,ayakları şimdilik kendi imkanlarımla sabitledim...bir ara tekrar söküp kaynak yaptıracağım artık...
bu arada sepeti sökünce karbüratöre bakıyodum,ne göreyim gaz telinin oradaki vidalar gevşemiş, gaz telininin üzerinde dans ediyorlar...onları yerlerine taktım.... bu aşırı titreşim motorun her yerini gevşetiyor hatta kırabiliyor anlıyacağınız....
3000 km yi geçtim bend, castrolün scooter yağı var 17 milyon ondan koyacağım artık motora...
son durumlar böyle,motorum canavar gibi anlayacağınız geçen rampa aşağı bastım biraz 125 gördüm,gidiyor kardeşim
Masallah motorlarınızda sorun olmadan ugramıyorsunuz arkadaslar yanı Is sıteme gelınce coşuyor bizim baslık
Arkadaslar bızım motorda jıkle var abartmayın yanı otomatık jıkle arkadas guzel acıklamıs.
ıkıncısı rolentı arttırmak ıcın bagajı sokmenıze gerek yok orda kı alt taraftakı kapagı neden yapmıslar sızce su akıtmak ıcın mı ? Ordan bıraz uzun bı tornavıda ıle ıslem tamam
ucuncusu karburator tahlıye hortumu var ara sıra acın gorun cıkan suyu benzıncılerımızın ellerınden gııdın opun sonra
Motor ılk calıstırıldıgında gaz verılmez ondan sonra yok boguldu yok bayıldı az sabır arkadaslar motorda o konuda sorun yok
Ikıncısı karburator temız olabılır ancak yakıt pompanızı kontrol etmedıgınızden emınım.
Motorumdan o kadar memnunumkı sukur yag degısımden degısımıne gıdıyorum bu arada 6000km deyım bakıma gıdıcem...
Hava fıltresınede su olayını tamamen cozduk alt kısam plastıkten bır malzeme vıdaladık sıyah su sıcratmıyo ve hava fıltrresı onunede ızolasyon yaptık artık su sıkıntım yoqqq.
Gecen kayısım omurunu tamamladı kopmadı ama kopacaktı yolda kalmamak ıcın degıstrdım 35 ytl habeerınız olsun ona gore basın yanııııı
Servıste kafa patlattık kayıs yerıne zıncır nasıl olur dıye ama baya bı muhendıslık yemedı
Motorun benzın deposunun 1 ayagıda bendede kırıldı sanırım onda sorun varr He kaynak yapıcam demıssın umarım ıcını bosalttıktan sonra demek ıstemıssındır hele hele Elektırıkle kaynak demek ıstemdeın herhalde
Sımdlık bu kadar...............................
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
Bu sölediğiniz boğulma tekleme olayı hepimizde oldu sanırım.Bende de biara iyice ileri gitmisti iş.Motor kendi kendine duruyordu yolda.5dakka soora filan kendi kendine düzeliyordu.250metre gidip yine dinleniyorduk 5dakka.Sonra servis dediki benzin hortumu sıkışmış,sorun yok.Tööbe estaafurullaaaahh.Servise git gel git gel..Adamlar anlasa gam yemiycem de...
Olur olur,asyada herşey mümkün...
I Love Asya And Asya Servissssssss O Kaadaaarrrrrrr
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
normal çalışan karbüratörün bozulması zordur. uzun km lerden sonra hareketli olan kelebeğin ve seviye şamandırası gibi yerlerin aşınması olur. yalnız bu sorunların 20 000 km den önce olacağını sanmıyorum.
en fazla sorunlu benzinden dolayı besleme memelerinden sorun çıkarabilir.
benzin pompasının hortumları ve diyaframı ile ilgili bir sorun olabilir.
bazı servisler diyafram sorunlarını karbüratör sorunları ile karıştırıyorlar. eğer diyafram özelliğini kaybetmişse görevini yapamadığı için motorun çalışması için gerekli olan benzini yeterince veremez.
hortumları plastik cırtlı kelepçelerle sıkıştırmadan sabitlemek çoğu sorunun önüne geçecektir.
benzin alırken sürekli bildiğiniz yerlerden almaya dikkat edin. bazı yerlerde solvet ve benzeri maddeler kullanılarak satılan benzinlerde karbüratördeki seviye şamandırasına bağlı olan plastik uçları erittiği için şamandıra kapatma görevini tam yerine getirmiyor.
yağ değişimlerinde sıklıkla gözden kaçan noktalardan birisi de şanzıman yağının değişimi. 5000 km olduğunuzda mutlaka değiştirin. benim gözümden kaçmış çıkan sıvının pek yağ ile ilgisi kalmamış umarım ileride sorun çıkarmaz
motorla uğraşmasını sevenler için güzel motorlar keşke bu motorları tamamen Türkiyede üretebiliyor olsaydık
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
Evet dostum dedıklerıne tamamen katılıyorum yanı bu motor o kadar kotu degıl hatta bana kalırsa cogu 150 cc cınden ıyı ama suda bı gercek kı motora bakarsan ve onu dınler sorununu bılırsen hepsı ıyı bence ıs kafada bıtıyo motorunuzu hep sorunlu gorursenız en ufak seyı bıle sız cok buyuk gelır.
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
abal kardeşbenim rolantide bi sorun var ilk marşda çalışıyo ama gaz verince stop ediyo bi boğukluk oluyo..bide motor sıcak olduğu halde 50-60 km ile giderken gaz verincede motor bi duraksıyo boğulur gibi oluyo anlamadım gitti motorcu abilere sordum onlarda karbüratördendir diyolar..
bende motou ilk çalıştırdıktan sonra hemen gaz veremiyorum, 1-2 dakika sonra bu sorun geçiyor. Motor iyice ısınmadan aniden gaz yemiyor. 50-60 la giderken bile motor boğuluyor, çünkü motorun tam ısınması için en az 4 dakika geçmesi gerekiyor.
Ama ben yinede alıştığım için, motoru çalıştırır çalıştırmaz hareket edebiliyorum. Bunun yöntemi ise gaz kolunu milim milim hafif hafif devirlendirerek çevirmek. O zaman boğulma sorunu ortadan kalkıyor. Tabi 5 dakika sonra serbestsin istediğin gibi gaz verebilirsin.
Bunlar sorunu çözmediyse, zaten 3000 bakımda karbüratörü temizliyorlar (temizlemeleri gerekiyor bakım kitabına göre)
Ön kolsoldn ses geliyor demiştim ya. Orayı yapıştırdım fakat ses kesilmedi Sebep, sağ taraftaki bağlantının oynaması. Servise gittim, valla şaırdım bu sefer.. Adamlar ellerinden geleni yapmaya çalıştılar, sonra dediler -bestapoda aynı şeyi söylemişti- araya bi sünger sıkıştır, ses kesilmezse gel yenisiyle değiştirelim. Bakalım süngerle halledilebilecek bişey sanırım çünkü yolda giderken sağ baş barmağımla dokunduğumda konsola ses kesiliyor orayı sabitlesem ses kalmayacak zaten..
Bu arada arkadaşlar istanbul MT ye bakarsanız Şile-Akçakeseye gezi var bu pazar saat 10:00 da ikeanın önünde buluşuyoruz..
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
@AE86LEVIN, Bir tek ben olacağım 19a cı olarak. Sende ve bütün 19a cılar gelsin istiyorum ben. Bu arada evet yaklaşık 4 aydır A2 ehliyetim var çok şükür..
[I]Hiçbirşey imkansız değildir...[/I]
biz iki arkadaşız beykozda t19a olarak,arkadaşım şehir dışında dönerse hafta sonu belki geliriz...çok kalabalık oluyormu organizasyon,kaç motor olurki?
Hava durumuna da bakmak lazım.Ama açıkçası bu soğukta gelmeyi pek gözüm kesmiyor.Fakat bizim takımdan gidecek arkadaşlar da fotograf ceker de siteye koyarsa güzel olur
Ahhh bende ıstanbulda olsamda gelsem yaa cok ısterım Ama calısıyorum :( Ama baharda gelmeyı dusunuyorum hee bı yere kacmayın Gıdersenız resım cekın bol bol haberlerınız beklıyoruzzz
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)