Mhb arkadaşlar
10 bin km cıvarı 26 lirayı aşmicak şekilde kazasız belsız 650F almayı planlıyorum . Aranızda satmayı düşünen olursa görüşelim
Birde sorum olucaktı bu makinalar Abs siz olanı varmı?
Ortalama 4.7 lt görünmekte . güzel değerler.
selam arkadaşlar, ocak ayında aldığım gri cbr 650 f imle 2000 km yi geçmiş bulunmaktayım, bu sayfadaki birçok kişinin aksine ben motorumdan çok memnunum, özellikle yakıt olayı çok başarılı, gerçi aşırı basmam zaten ama daha önce kullandığım cbr 600 rr dan nerdeyse yarı yarıya az yakması beni çok mutlu ediyo, benzin parasından korkmadan hafta sonları kemer yoluna çıkabiliyorum. yine birçok kişinin bahsettiği titreme, heryerinden ses gelmesi ve fren tutmama sorunlarını ben hiç yaşamıyorum, hatta burda okudukça kendimden şüphe etmeye başladım, acaba benmi hissedemiyorum diye benden çok daha deneyimli bir arkadaşım var, nerdeyse binmediği 4 silindir motor kalmadı, (şu an 2016 ZX-10 Ninja sı var) ona verdim motoru, 15 dakika kadar kullandı, biraz pişman oldum aslında verdiğime, motorumu acayip zorladı :( kafasını karıştırmamak için titreme yada fren falan hiç bahsetmedim, motordan inince bana ilk dediği; bu motor sandığımdan daha iyi gidiyo, 88 beygir motorun bu kadar gideceğini düşünmüyordum dedi, 235 km yi görmüş, ben daha 200 e bile çıkmamıştım motorumla aslında çok daha olumsuz şeyler söyler diye beklerken kötü hiçbişey demedi, iyiki ABS li motor almışsın, çok gerekli dedi, sadece gaz kelebeğinden çıt çıt diye sürekli ses geliyo başka bi rahatsızlık duymadığını söyledi. süper spor lardan çekinen yada çok eğilmeden bükülmeden yol zevki almak için çok uygun bi motor dedi. yani bu sayfada bu motordan memnun olan tek benmiyim çok merak ediyorum, herkes sürekli şikayet ediyo, yada ben harbiden yaşlanmışım, artık duyularım net algılamıyo sanırım, titreme, yada heryerinden gelen sesleri ben hiç duymuyorum herkese iyi sürüşler diliyorum, antalyaya doğru gezmeye gelirseniz karşılaşmak dileğiyle...
Yakitlar 600rr ile yari yariya falan degil 2 makinede bende vardi hatta 2 tane 600rr im vardi 650f cok ekonomik hatta gsx750f ve gsx600f den sonra sahibi oldugum en ekonomik sira 4 600+ dü. 600RR in hakkini yemeyelim 650f gibi sakin gidildiginde 650f in 5 litre yaktigini soylersek, 6-6.5 litre yakar 600rr aradaki fark 2 kat falan degil.
Ama rahatligina cok rahat, kivrakligina cok kivrak, sehir icinde ybr gibi, egzoz sesi rahatsiz edici degil, hararet 600 sporculara gore bariz daha az, artci icinde cok rahat, 150km/h hizli gezilere uygun bir makina, ustunu beklemeyin 150 den sonra yurumuyor, zaten guvende vermiyor, on kisim cok hafif ve yuksek kaliyor, cirpma olasiligi yuksek, yuksek suratte stabilite yok, zaten yuksek surat isteyen gidip super sporcu alir kendine orasi ayri mesele.
hocam 200 den sonra yürümüyor desen eyvallah derdim ama bence hakkını yiyorsun makinanın.
https://www.youtube.com/watch?v=6jHtM7OozVI
tabi 1000rr la kıyaslanırsa yürümüyor
Arkadaşlar cbr 650f alacağım aklıma takılan 2 soru var... 1. motor yağ yakıyor mu 2.titreme varmı...
Yağ yakmıyor kesinlikle.
Ancak vibrasyon 4 silindirliler içinde karşılaştırırsak bariz var, sen millete bakma hayatlarında kaç tane 4 silindirli motosiklete binmişler? 3 'cü 5 inci motorları oluyor 650f genelde ondan öncekilerde 4 silindir olmuyor o yüzden bilmezler, onlara hak bayram geliyor. Bir xj6 ya bin sonra 650f e bin ne demek istediğimi anlarsın vibrasyon ve heryerinden gelen zırıltıyı.
Genel anlamda honda kalitesi diğer japonlara göre düşüktür, ama bu motorda iyice bir düşük, git bir kawaları incele, yamaha ları incele sonra Honda bayinie git 650f e bak anlarsın zaten ne demek istediğimi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Kendi motorunuzu diye milleti yanıltmayın, vibrasyon bariz fazla 4 silindirli katagorisindeki motorlara göre, burası fanboyluk yapılacak yer değil, bilgi paylaşılacak yer. Eziklik yapmayın.
650f alanların nerdeyse tamamına yakını ilk 4 silindir motor olarak alıyor diye düşünüyorum. Tecrübeli arkadaşları dinlemekte her zaman fayda vardır.Yalnız şu da gerçek ben de 500r var fazla kullanamasam da vakitsizlikten. Ama bende 500r a bindikten sonra derim ki cbr 250 titriyor, rahatsız, gitmiyor bu cbr 250 liyi kötü bir motor mu yapar peki ? Ayrıca arkadasa cbr125 bakmaya gittik ben test için sürdüm haydaaa motor gitmiyor sanki yerinde duruyor, frenler bişiklet freninden hallice peki şimdi bu cbr125 i kötü bir motor yaptımı ? Ama ben bu motorları sürerken sanki uçuyor gibi geliyordu bana çok beğeniyordum. Yani tecrübe kazandıkça insan her zaman en iyi yi ister. Bir aşağı düştümü beğenmez. Bu gayet normal. Ama honda gibi bir firma sanmıyorum ki kendi ayağına sıksın . 3 . motorumu aldım yine honda demekki bir sebebi var.
Daha ustu ile ilgisi yok olayin, okumamissin yazdiklarimi, 650f selefi motorlara gore kotu, titresimsiz, ziriltisiz yag gibi akan bir surus istersen xj6 ya bin derim, fren performansi ve yuksek surat stabilitesi ve saglamlik dersen gsx650f e bin derim.
Hepsini gectim bir onceki nesil 600f ile kiyasla, o kadar farkli bir motor ki, 600f her yonuyle 650f den iyiydi. Biz farkli katagoride degil ayni katagoride kiyasliyoruz, Honda 650f ile gercekten kendi kafasina sıktı, tam uzakdogu kalitesizlik anlayisinda, oralarin halkina hitap edecek motosiklet 650f.
ben motor konusunda sabit fikirli biriyim honda dan başka motor almayı düşünmüyorum bu nedenle bir sonraki motorum 650f olacak. Eğer kronik bir sorunu varsada şikayet eder çözdürürüm.
Tamam sizinde söylediklerinize dikkate alıcam almadan önce deneme imkanım olursa denerim...
Birde bunda önce cbr 250 ve ktm 390 kullanımdım rodajlarınıda ilk 1000 km 90 - 95 i geçmedim ve sakin kullandım işte motoru ilk çalıştırdığımda 2 - 3 dk bekleme falan gaz açarken sakin var yavaş açtım gibi... sonra 1000 - 1600 km arası da her 100 km de 1000 devir artırarak yaptım...
SORUM : benim bu süreçta hatam varmı çünki ilk 4 silindirli motorum olacak ve her şey iyi olsun istiyorum...
yaptıklarınız doğru şeyler. Banada 1.000 km 5.000 devir bandını geçmemem söylendi. Yalnız tavsiye motorun yanında gelen kitapçığı mutlaka oku tüm bilgiler var içinde hem motor ile daha bir bütünleşmiş olursun. Hatta ben almaya karar verdiğim motorun kullanım kitapçığını indirip okuyorum ilk önce. Alınca pek zaman olmuyor
2.el çoğunun üretimi durmuş,piyasada bulunmayan,alımı satımı zor hatta çoğunun isimleri bile geçmeyen motorlara para falan vermeyin elinizde patlar ciddi söylüyorum,şuan cb650f/cbr650f orta sınıftaki en başaralı motordur bu motorda titreşim falan da yoktur.Hatta sizin bahsettiğiniz kimsenin incelemeye teşebbüs bile etmediği xj6 bu motorla kapışacak ne bir şaseye yapısına,ne maşa yapısı,ne fren sistemleri nede motor gücü bu motorla boy ölçüşemez ve buda bariz bir şekilde ortadadır.
ve evet xj6 kullandım ve xj6 yı satıp cb650f tricolor alan arkadaşlarımda var.
O paraya gidin Z800 alin, motosiklet nedir tam anlamiyla ogrenin, fren, yol tutus, suspansiyon, hizlanma, iscilik parca kalitesi, stabilitesi ve verdigi guven hissi, baska bir motosiklete donup bakmazsiniz z800 den sonra tam bir sehir ici canavari, erkek motoru, yavsak motoru degil.
Z800 gibi bir model var iken ayni paraya 650f hala nasil satilir anlam veremiyorum bu ulkede? Ayni paraya satilan 650f in tek bir artisini soyleyin bana z800 den, bu konuda bir daha agzimi acmayacagim.
Not: sakın daha ekonomik, yakiti az, daha rahat diye bahaneler sunmayin, az yakan, rahatlik isteyen ya commuter alir, yada araba alir dizel o paraya, 250cc uzeri motosiklet hobi isidir, az yakan, rahat, uzun yola gidilen bir arac degildir. Uzun yol rahat gidis, otomobille olur motosiklet ile degil)
Bilen bilir OKTAY Usta yı , kendisinde yeni kasa CB650F bulunmaktadır .
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------
z1000 ile kaza yaptı tanıdık 2 ay dır parça bekliyor v.s. parça fiyatlarıda ağıza alıncak gibi değil. İstanbul eski İstanbul değil öyle kafana göre gaz açamıyorsun. cbr 500 almama rağmen binmiyorum bastığım gazın yarısı boşa gidiyor .cbr250 ile tapa gaz gidiyorum zevk alıyorum. z800 alıp tadını alcam diye bursa / edirne otobanına çıkmaya niyetim yok , inan gazlamak içinde 600 veya 1000rr alırım zaten. Ama inanıyorum ki z800 çok daha iyi bir motordur ama ben o kadar iyi bir pilot değilim zaten ve defansif sürüş yapınca çok çok iyi bir motora ihtiyacınız olmuyor. Frene bile basmıyorsunuz çoğu zaman.
Hani 12 yaşında çocuklar vardır ya oda yaptı neden ona kızmıyonuz diye çırpınır dururlar seninki biraz ona benzedi,z800 farklı bir sınıf dostum şöyle ki Honda ne zaman CB800F Hornet ı çıkarır o zaman bu tartışma başlar,650f le illa bir kawasakiyi kıyas etmek istiyorsan o zaman er-6n kıyaslıycaksın.
ilgin için teşekkür ederim... motorsiklet el kitapçığını önceden indirip okuma iyi bir fikirmiş bende şimdi cbr 650f indirip okuyacağım...
ayrıca ben sorduğum soru dışında tartışmaya girmiyorum bu motoru alırsın almazsın sana kalmış birşey ben bu motorla uzun yola çıktığımda 1500 km yaparım (nazilli - şırnak arası 1572 km)... daha iyi motorları karşınızdakine sunarkende sadece motor alarak değil tüm firma olarak düşünün bunun her binde yağ değişimi her 5bin ve katlarında servis bakımı ki türkiye cumhuriyetinde kawasaki ve suzuki servisleri pahalı ki ben bunu aydınlı olarak söylüyorum birde bunu istanbulu ankarası yani kısacası büyükşehiri var...
https://honda.com.tr/App_Assets/Mode...b79b201d84.jpg
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)