Bu mesaj Cbr650 F konusuna yazılmış olsa da bu motosiklet ile alakalı değildir, bilginize.
Can merhaba Ferhat ben, bir kaç gezide sohbet etmiştik. Eski kasa Cbr'i satıp Inazuma almıştım o sıralar sen de Ninja 300'ü yeni almıştın diye hatırlıyorum.
Öncelikle bu kadar detaylı ve düzgün bir Türkçe ile yazdığın yorum için teşekkürler. Ne yazık ki iş güç dolayısıyla evden -işe giden birisi oldum ve görüşemedik uzun süredir. Forumda yorumunu görmek güzel oldu, ara sıra "nereye kayboldu bu çocuk " diye sorduğum çok oldu. Hatta sık sık kulaklarını çınlatırım, Cbr 250 ile lastiği sıfırlayıp, peg yerde döndüğünü yakın arkadaşlarıma söylüyorum, hala inanamıyorlar. Maaşallah diyoruz tabi, kazasız belasız sürüşler. Elinin altında istediğin motosikletlerin olmasına çok sevindim, umarım senelerce keyifle gazlarsın, ilerleyen aylarda daha sık görüşürüz.
Şimdi söylediklerine muhalif olmak için değil, ben de görüşlerimi yazmak istediğim için bir şeyler eklemek istiyorum.
Xj6 hakkında :
Kullandığın motosikletlerden birini (Anıl abi'den) çok yakın bir arkadaşımıza satın almıştık, çok da memnun kalmıştı. Satmasının tek sebebi naked motor yerine karenajlı motosiklet almak istemesiydi.
Bu motor dört silindir, geçtiğimiz sezon 17-18 bandında alınabilen, ortalama 5 litre yakıtla gezilebilen, fren ve yol tutuş performansı gayet yeterli bir motosiklet olarak gördüğümden parasını sonuna kadar hakettiğini düşündüğüm motorlardan. Son hızındaki yetersizliği veya Mt7 gibi hafif ve psikopat torklu bir makine kadar ivmelenmemesini ben eksi olarak görmüyorum. Ama kalkıp, 600cc ama gitmiyor, Ninja 250 ile kovalıyorum yorumlarını görünce komik buluyorum
Kallavi zamlara diyecek bir şeyim yok. Akrepovicli motosikleti (Anıl abi'den aldığımız) ben alacaktım arkadaştan, maddi durumumu ayarlamadığım için başkasına satıldı, hala hayıflanırım aklıma geldikçe o kadar temiz bir makinenin o paraya gittiği aklıma geldikçe sitem ediyorum.
Ninja 300- Cbr500 :
r25 ,cbr 250 ile mukayese edilmeyecek bir makine Ninja300. r25'in parça ve işçiliğini ben de çok başarısız buluyorum.
Kullanma fırsatım olmadı, zira fiyatı nedeniyle çok ender rastlanan bir motosiklet. Kabul edelim ki, Mt 7, Xj6 gibi üst cc motorlar ile neredeyse aynı paraya satıldığı geçtiğimiz senelerde, bu kadar az rağbet görmesi normal.
10 bin TL bütçeyi aşıp, 300-500cc bandında bir motosiklet aramaya çıktığımızda karşımıza çıkan bu iki motorun çok farklı karakterde olduklarını yazmışsın.
Son hızda Cbr 500'ü yakalamak yine benim için çok fark eden bir şey değil. Çünkü uzun yolda devir çevirmek yerine, şehir içinde ABS'li ve daha yüksek torklu motosikleti tercih ederdim. Tabi şimdi 26 bin TL fiyatını hiç haketmiyor. Ama r25,ninja300 parasına satın alındığı dönemde, aynı veya daha az yakıp, daha yüksek beygirli makine kullanmak benim işime gelirdi. Dediğim gibi bu benim şahsi görüşüm, sürüş stilimle alakalı, SS yavrusu bir motosiklet ile viraj kabiliyeti geliştirmek , 10bin devirin üzerine rahatça çıkabilmek de tahmin ediyorum çok zevkli bir şeydir.
İleride motosikletimi yükseltme durumum olursa, bu yazdıklarını göz önünde bulunduracağım.
Tayfaya selamlar.