Rica ederim Santo78. Verdiğim bilgiler geneldir
abs fren mesafesini hic kisaltmiyor diye dusunen senin gibi arkadaslar icin su videoyu izlemenizi oneririm.
Bu videodan cikarilabilecek sonuclar :
Ayni motorda sen ayni hizda ayni zeminde 92 metrede dururken, ben 59 metrede durabilirim.
Frenleri o kadar iyi ve limitinde kullanirim ki abs li model ile abs siz model arasindaki fark sadece 4-5 metre olabilir.
En iyi fren mesafesini yapan adam bile abs siz motor ile 59 metre de dururken, abs li ile 42 metre de durdu ? Hala mi abs kisaltmiyor ?
Bu mesafelerin kuru ve sicak zeminde daha da iyi olacagi acik ve net tabii ki.
Her ne kadar islak da olsa testi yaptiklari yerin pist oldugunu dusunursek, bu rakamlara, hele ki bizim memleketin asfaltinda ulasmak hayal olur o da bi gercek.
Sonuc : abs, modeline gore kalitesi ve performansi degismekle birlikte senin benim gibi ortalama suruculer icin, hatta cok becerikli ve yetenekli insanlar disinda tum motorcular icin fren mesafesini KISALTIR.
sonuc 2 : videodaki 3 amcanin fren mesafelerine bakinca da anlayabileceginiz uzere yetenek ve tecrube, frenleri nasil kullanacagini bilmek, 92 metre ile 59 metre kadar farkedebiliyor, ikisi de ayni motor, ayni zemin. Sadece surucu farkli. abs li testte de biri 75 metre, digeri 42 metre de durdu. Enteresandir ki ikisinde de arada 33 metre fark var.
YAni dunyanin en iyi abs sine sahip motorun olsa bile, fren yapmayi bilmiyosan yine gereken mesafe de duramayabilirsin. baskasi ayni motorun abs siz versiyonuyla bile senden once durabilir bu video da oldugu gibi. abs siz motorda fren yapmayi bilmiyosan fren yaptigin anda ya yeri opersin ya da boyle millet durur sen gider 30-40 metre sonra durursun. Abs li motorda en fazla bilen adamlardan daha gec durursun ama en azindan dusmessin.
Yani sen ben gibi adamlar ayni motorun abs siz modelinden daha kisa surede duramayizz, bu son donemdeki motorlarin abs sinden bahsediyorum tabii.sacma sapan calisan ilk abs modellerinden degil.
Abs den daha onemlisi tabii ki frenin kalitesi o ayri bir mevzu, sacma sapan tutmayan bir frene abs de koysan fren mesafen cok gelismeyecektir, ornek bandit 1200, alet abs li de olsa durmuyor, abs siz de olsa durmuyor
O savundugun abs fren mesafesini kisaltmaz savi, pistte yarisan adam icin bile gecerli olmadi ki bu video da, senin icin gecerli olabilecegini mi dusunuyorsun gercekten? ya da senin gibi binlerce motor surucusu icin?
bi de oyle emin yazmissin ki, abs fren mesafesini hayatta kisaltmaz der gibi. Sen yanlis bildiginle kal istiyorsan ama bari bilmeyen insanlari yanlis bilgilendirme, madem kisaltmiyor bu videoyu nasil aciklayacaksin o zaman?
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Abs nin amacının fren mesafesini kısaltmak değilde tekerleklerin kilitlenmesini önlemek amacıyla yapıldığı bilgisi yanlış ise tamam ben yanlışım
Buyrun konular;http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...n-gercegi.html burda olayı bir örnekleme ile de anlatmış.
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...l-calisir.html bu da konu iki.
Hatalı bir cümle olabilir ona amennah. Ama "ABS NİN AMACI FREN MESAFESİNİ KISALTMAK DEĞİLDİR". İki motosikleti örnek video olarak göstermişsiniz. Lakin birinde abs var diğerinde yok. Abs li olan frene daha fazla baskı uygulayabilir buda fren mesafesini kısaltır doğru.(çünkü tekerlek kilitlenmeyecek). Peki asıl sorum şu abs olmayan motosiklete de abs li motosikletteki gibi aynı baskıyı uygularsanız ne olur? " Tekerlekler kitlenir ve kayar mı?"
O zaman şöyle birşey geliyor aklına insanın ; iki fren sistemine de sahip iki motosiklete maksimum (abs yi devreye sokmadan) kısa fren mesafesinde baskı uygularsak ikisi de aynı mesafede duracak. Abs li motosikleti daha kısa mesafede durdurabilirsiniz. Çünkü daha sert dozajla frene basabilirsiniz ve tekerleğiniz kilitlenmez. O yüzden abs mesafeyi kısaltır. Ama bu abs siz modeldeki ile aynı dozajda fren yaptığınız halde değil daha fazla dozajla fren yapıp tekerleğiniz kilitlenmediği içindir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------
Bu arada abs vs no- abs de abs olmayan motosiklete aynı fren baskısını uygularsak ne olacağına dair sadece ıslak zeminde yapılmış bir test;
BEn abs nin amaci daha kisa fren yapmaktir demedim ki, dogrudur, tekerlerin kilitlenmesini onlemektir, adi uzerinde zaten, bunun birsuru yarari var yani gerekli mi gereksiz mi diye tartismak, profesyonel pist motorlari haricinde anlamsiz oncelikle onu belirteyim. BEnim derdim absnin fren mesafesini kisalttigini dusunmenin cok abes oldugunu soylemen yani dedigin o anlama cikiyor, derdim falan da degil aslinda, belki bu konuda cok tecrubesi olmayan insanlara, abs aslinda cok da iyi veya gerekli degil diye dusunmelerine sebep olma ihtimalin.
Modern abs uniteleri, birak senin benim gibi suruculeri, cogu yetenekli yariscidan bile daha iyi frenaj saglayabiliyor, yani senin dedigin o manete sonuna kadar guc uyguladiginda devreye girdigi zaman yaptigi frenleme, kaydirmadan yapabilecegin max. frenlemeden daha etkili oluyor dolayisiyla daha kisa mesafe de duruyorsun. Yani abs devreye girene kadar abs siz model ile ayni duruyor dogru, ama sonucta daha fazla baski uygulayip kilitlenecegi zaman da abs ile yine frene devam ediyorsun. YAni kisaca daha kisa mesafede durabiliyorsun ve kesinlikle daha guvenli duruyorsun, kaymadan kaynaklanan savrulmalar olmadan. Viraj ici abs mevzusunu falan hic soylemiyorum bile, onda zaten karsilastirmak bile abes ama o sistem henuz cok motorda yok.
Yine de bundan once duzgun ve etkili fren yapmayi ogrenmek cok daha onemli, videodaki adamlarin fren farkindan bunu anlayabiliriz zaten. abs illaki herturlu daha iyidir diyebilmemiz icin ayni motorlar olmasi lazim tabii ki. Yoksa 1000 rr in frenleri abs olmasa da cbf 1000 frenlerinden daha iyidir ama yapmayi bilene tabii ki.
Soruna cevap olarak da, iki motorda da abs li ve abs siz, hersey ayni ise ki adamlar ayni oldugunu soyluyor, tek fark surucu ve agirliklari olabilir, kayma noktasi aynidir mantik olarak, yani o noktaya kadar tabii ki ikisi de ayni mesafe de durur ama videodaki gibi, iyi fren yapan adam, abs siz haliyle bile digerinin abs li degerinden daha kisa mesafede durabiliyor. boyle bakarsan abs kotu dersin bak bilen adam abs den daha kisa durabiliyor dersin, ama objektif olman icin, ayni adamin abs li fren degerine bakman lazim ki o da 59 metreden 42 metreye kadar dusurdu. Yani 1-2 metre degil ciddi bir fark.
Kisaca adamlar absli haliyle daha kisa mesafede durdular. Arada cok ekstrem ornekler olabilir, kotu abs uniteleri, eski daha gelismemis abs uniteleri belki boyle bir fark yaratamazdi ama artik gunumuzde modern bir absden daha kisa mesafede durabilecek adam ben henuz hicbir test videosunda falan gormedim, ama abs den daha iyi duramadim diyen test pilotlari gordum, belki oyle cok dramatik farklar yoktu arada 10 mt. falan olabilir ama sen ben zaten o adamin yaptigi freni 40 firin ekmek yesek de yapamayiz, dolayisiyla o fark bizde daha bariz olacaktir. Dedigim gibi pist motorlarini haric tutuyorum, onlar ayri bir dunya.
Fren mesafeni uzatır algısının altındaki gerçeği açıklamak istiyorum.
Abs beyni yolun kalitesini ve kayganlığını algılıyor. Şöyle; fren yapmaya başladınız 1g kuvveti ile diyelimki lastik kaydı bu kuvvet 0,9g ye düşer, yine kayarsa 0,8g ye düşer taki yolu tutacak kuvveti bulana dek. Ama asvalt kalitesi iyi ise abs beynine fizik kurallı göz önünde bulundurularak önceden hıza uygun şekilde tanımlanmış fren kuvvetleri ne ise onu uygular. 200km ile giderken hangi baskıyla fren yapacağınızı bilmeseniz bile bunlar abs beyninde tanımlanmıştır. Ancak bu hıza göre tanımlanmış kuvvetler motoru kaydırıyorsa bu kuvvet kademeli olarak düşürerek uygun kuvvet bulunur ve o kuvvetle fren yapılır. Hangi insan evladı bunları manuel olarak el ve ayaktan fren yaparak yapabilir ? Birde kombine fren ve kombine olmayanları karıştırmayalım. Kombine frende her iki lastiğin yola sürekli temas etmesi sağlanıp daha fazla sürtünme kuvveti ile daha çabuk durdurulur.
"Yine de bundan once duzgun ve etkili fren yapmayi ogrenmek cok daha onemli, videodaki adamlarin fren farkindan bunu anlayabiliriz zaten. abs illaki herturlu daha iyidir diyebilmemiz icin ayni motorlar olmasi lazim tabii ki. Yoksa 1000 rr in frenleri abs olmasa da cbf 1000 frenlerinden daha iyidir ama yapmayi bilene tabii ki."
Kesinlikle haklısınız. Günümüz teknolojileri her ne kadar bizim yararımıza da olsa özellikle frenleme konusunda (motosikletler için söylüyorum) etkili fren için kullandığımız motosikletlerin fren limitlerini öğrenmemiz çok önemli. Herşeyi abs ye bırakmamak konusunda bir çok video vs. inceledim. Öncelik sürücünün reflekslerini ve becerilerini geliştirmesi.
Amacım kesinlikle tartışma yaratmak değildi bu arada. Bu konu hakkında çok yazılacak şeyler var. Lakin hepsini bir sayfaya yazamıyoruz. Kısaca yazınca da ister istemez anlatım bozuklukları ya da yanlış anlamalar oluyor.
Hiç düşünmeden tricolor diyorum.
Gecmis sayfaları soyle bır karıstırdım da koruma takozu tavsıyesını gordum, acaba baska alternatıfler bulan var mı, tavsıyede bulunabılecek arkadaslar yardımcı olabılırlerse sevınırım, yurtdısından sıparıs bıraz zaman alabılır belkı yurtıcınde alabılecegımız baska bır secenek ... Bayıde 200 tl dedıler ama hıc bakamadım da acaba bır ıslem yapmak gerekıyor mu nasıl bırsey dıye ?
Tavsiye edilen buydu , http://www.ebay.com/itm/HONDA-CB650F-AND-CBR650F-FAIRED-MODELS-2014-CRASH-PROTECTORS-BOBBINS-SLIDERS-/221465083554?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item33 9058fea2&vxp=mtr
Arkadaşlar MT 07 mi sattıktan sonra sıralı 4 almaya karar verdim. Uzun süredir takibimde olan cb 650 f i uzun aramalar sonucunda Mersin`de buldum ve aldım. Honda neden bu motoru getirmiyor anlamıyorum. Nereyi arasam cevap aynı; önümüzdeki 1-2 ay içinde 1 tane gelecek,fiyat belli değil, isminizi verin sıraya yazalım.. Hafta içi işlerimden vakit bulursam plaka ruhsat işlerini halledip önümüzdeki hafta sonu motoru Ankara`ya getirmeyi planlıyorum. Dönüş yolunu biraz eğlenceli olması açısından Silifke - Karaman üzerinden yapmayı planlıyorum. Yani naked bir motorla 1 günde 600 km ye yakın yol yapacağım. Rodajın büyük bölümü de uzun yolda geçmiş olacak. Yaklaşık 1 yıllık MT 07 birlikteliğinden önce kısa bir süre MT 09 ondan önce de uzun süre F650GS tecrübem oldu. Evlilik çocuk ve yıllar içinde hep artan iş yükü nedeniyle enduro aşkını rafa kaldırdım. Kendime daha fazla zaman ayırabileceğim bir iş bulup çocuğu büyütünceye kadar naked ile devam edeceğim.
Hepinize keyifli - güvenli sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
Arkadaşlar bizim motorlarda kask kamerasına elektrik çekme şansımız var mı? Bildiğiniz USB bağlantısı için, veya çakmaklık çıkışı?
Sn Mubumu,
Anes deki linkini verdigim takoz mu yoksa baska bir marka mi ? Gerci bunlarda marka onemli mi, bilinen markalar vs varmi hic bilmiyorum, forumlari da arastirdim ama fazla bilgi de yok.
Bir de yardimci olabilecek arkadaslar varsa, bu koruma takozu, motor koruma vs hepsinin islevini gorebilecek tek bir parca yokmu takabilecegimiz, motor koruma demirini ya da bu yana dogru acilan demirlerden taktirilsa koruma takozu gorevini de yerine getiriyor gibi geldi bana, konuda aydinlatici bir bilgi verebilecek arkadas varsa cok mabule gececek gercekten. Sonucta birkac parca yerine bir kere de sunu halledip bir daha ugrasmamak en dogrusu.
Tesekkurler
Arka freni zayıf mı denmiş. Arka fren 15-20 km ile araç aralarından geçerken veya dur kalk trafikte kullandığım bir yavaşlama tekniği(yine ön freni devreye sokuyorum). Arka frenin kalitesinden ziyade ön freni kullanma kabiliyetinizi geliştirmenizi öneririm. Arka fren gayet yeterli.
Lastikler hakkında soru sorulmuş. Benim gibi kış aylarında da biniyorsanız değiştirmeniz mantıklı. Bütün kış Ankara'da binen biri olarak çok geç ısındığını ve size extra iş çıkarttığını söyleyebilirim. Yazın sürüş karakterinize göre nispeten daha az fark ediliyor. Benim bütçem müsait değildi 1 sene fabrika lastikleri olan dunlop ile kullandım daha dikkatli oldum hiç sorun yaşamadım.
Değiştirenler ne aldı sorusuna ise ben uzun araştırmalardan sonra Pirelli Angel GT aldım. Arada hissedilir bir fark var. Daha yumuşak hamurlu daha çabuk ısınıyor daha iyi yol tutuyor. Gazı sert açtığımda arka teker dunlop gibi sarmıyor yolu tutup direk motordan gelen gücü yere yansıtıyor. Ankarada olduğum için piste girme şansım yoktu. Eğer olsaydı rosso da düşünürdüm. O da çok iyi bir lastik ama ömrü angela göre daha kısa.
Abs konusunda ise yazıldı çizildi binlerce kez. Daha yazmaya gerek duymuyorum. "Bülent78" arkadaşımız gayet mantıklı ve objektif bir yazı yazmış bir çok yazısında olduğu gibi. Motosikletimin haricinde ailemizde 2 tane araç var. Birisi eşimin kullandığı mini cooper. Diğeri motora binmediğim günlerde kullandığım 2000 model honda civic(abs'siz). Mini'yi kullandığım günler limitlerine kadar sürüyorum, kendi aracım olan honda civic abs si olmadığı için takip mesafemi uzatıp daha yumuşak kullanıyorum. Arabada bile bu farkı hisseden ve yumuşak kullanan bir insan motosikletteki abs güvenliği hakkında ne düşünür tahmin edebilirsiniz kolayca.
Merhaba @hesbup,
anes motor honda bu aparatı kendisi yaptırmış, kendi sattığı 650f lerin hemen hemen hepsinde vardı. Markası "turtle"
ben işçilik ve malzeme kalitesini begendim. Tavsiye ederim.
Bir iki gune taktirmis olurum, burdan fotograflari paylasirim. Yanlis hatirlamiyorsam, takoz un kendisi Anes motor uretimi degil idi, aradaki ince somunu (veyahut baska bir parca) 650f e uyacak sekilde yaptirmislardi. Motor u alirken o ara somun olmadigi icin taktiramamistim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)