porsuk80 adlı üyeden alıntı
Vay anasını 1-2 ay siteye uğramadık ne tipler türemiş
O zaman şöyle başlayalım. Annem de babam da motorcu.Babam annemi hastaneye yetiştirmek için motoruyla yola çıkmışlar. Yetişememiş ben motosiklet üstünde doğmuşum. Ailemin anlattığına göre yürümeden önce motosiklet kullanmayı öğrenmişim. 7 yaşındayken moto gp de yarıştırmak için ailemden beni istemişler. Ama annem derslerinden geri kalır diye vermemiş. Anlayacağınız motorun ilahı benim beni dinleyin.
Motosikleti almak isteyen arkadaşlar. Yaklaşık 1 yıldır kullandığım cbr 650f artılarıyla eksileriyle şöyle bir motordur.
Supersport değildir! Safkan bir sport touringdir.
Performansı oldukça iyidir. Bir çok üst sınıf spor araba ile deneme şansım oldu. Geçen hafta limitlerimize kadar Audi R8 (4.2 FSI 420 Hp) ile gazladık. ort. 200 km ye kadar R8'in bu motoru geçme ihtimali yok. Zaten R8 0-200 km hızlanma verisi 17 saniye civarı. 650f'in çok daha düşük.
Selesi çok rahattır. Titreşim yoktur. Oturuş pozisyonu diktir. Yüksek süratlerde ön camı gayet yeterlidir, rüzgardan rahatsız olmazsınız.
Frenleri çok iyidir. Abs olması özellikle yağmurlu havalarda kötü sürprizler yaşamanıza engel olur. Bence olmazsa olmaz bir donanımdır ve bu motorun en büyük artılarından biridir alma nedenlerimdendir. 200 km ile giderken önünüze aniden bir araç ya da hayvan çıktığında, böbrek üstü bezlerinizi kontrol edebiliyor ve adrenalin salgılamaya engel olabiliyorsanız abs sizin için gerekli olmayabilir. Ben bu tekniği henüz yapamıyorum bana abs şart.
Lastikleri özellikle kış aylarında sorun yaratır. Zor ısıtırsınız yol tutmaz.Yazın nispeten sorun yaşamazsınız. Sert kullanımlarda lastiklerin ne zaman tutup ne zaman bırakma ihtimali olduğunu iyi kestirmeniz lazım. Ama bütçeniz el veriyorsa direk pirelli rosso serisi, pirelli gt angel ya da michelin pilot road serisini tavsiye ederim. Kullanım karakterinize göre seçim sizin.
Ayrıca almayı düşünen arkadaşlar neden sürekli motor hakkında yazın paylaşın nasıl motor tarzı beklenti içindeler? Konu başlığı altında 35 sayfa yazılmış zaten. Yarısı bu gereksiz adamların boş muhabbetleri olsa kalan yarısı zaten motoru anlatmışız.
Honda işte yıllardır nasıl motor üretiyorsa aynı çizgisini bu motora da yansıtmış, yarın üreteceği motora da hatta arabaya da yansıtacak. Orta sınıf, en kalitelisi değil ama en sorunsuzlarından. Mekanik ağırlıklı. Bmwdeki kawasakideki elektronik sensör ıvır zıvır yok. Taş gibi motor bloğu sonuçta japon. Kullanımı kolay.
Yok orada üretilmiş yok şurada üretilmiş. JAPON abicim! Tonla para verdiğiniz elektronik malzemeleriniz, tonla para verdiğiniz kıyafetleriniz ayakkabılarınız nerede üretiliyor etiketine damgasına her neyse baktınız mı hiç? Avanak avanak yazıyorsunuz dünyadan bir haber. IPHONE mal mı cihaz başına 65 usd daha maliyete katlanıp ABD'de üretim yapsın. Çin'de üretiyor tabiki.Malzeme aynı malzeme kalite aynı kalite. Hala algılayamayan eğitim fukarası bilgi noksanı zat varsa açsın "üretim maliyeti" hakkında bir iki yazı okusun neden Japonya'da üretilmediğini anlayacaktır diye umuyorum.
Benim de almak istediğim çok hoşuma giden motorlar var. Ama şu an bütçem buna yetiyor ilerde alırım inşallah. Ama şu an alamıyorum diye de forumları araştırıp bu modellerin konularına girip, bırak kullanmayı selesine bile oturmadığım motorlar hakkında saçma sapan yazılar yazıp milletin önünde rezil etmiyorum kendimi. Bu ne alaturkalık anlamak mümkün değil.
Neyse almayı düşünen arkadaşlar alın pişman olmazsınız. Bu 650f in pahalı olmasının sebebi ülkemizin vergisel politikasıdır. Diğer marka modellerle kıyasladığınızda ki almayı düşünüyorsanız mutlaka bakmışsınızdır zaten, 650f'in fiyatı uygun kalıyor. Malesef