Arkadaşım fazla iyimser gördüm seni. Ben mi yanlış anladım acaba? Yeni ehlyet aldın ve ilk motorun olacak. Hocan da 650f önerdi?
Ben sana honda cbr 250r öneriyorum eğer uzun yıllar motora binmek istiyorsan. Ya da bu bahsettiğin 600 ve üzeri cc lik makinaları al.Şanslıysan hastaneleri doktorları zengin edersin, şanssızsan ....
Sayın porsuk doğru söylemiş, biz atlamışız konuyu, bu motosikletlerin hiçbiri sizin tecrübenize uygun değilir. Heleki CBR650F ve Fazer8 gibi güçlü motorlar, tecrübesiz kişileri fena çarpabilir.
Fazer kategorik olarak digerlerine nazaran daha guclu bir motor ancak diger ucu icin pek cok yerde yeni baslayanlar icin de uygun oldugunu okuyorum. Aslinda Turk forumlari disinda, yabanci forumlarda, ilk motor icin bu uc modelin de bu amac icin gayet uygun oldugunu, bircok kisinin bu motorlarla basladigini goruyorum; Turkiye'de tavsiyeler nedense yabanci ulkelerdekinden farkli istikamette oluyor. Yasim ve mizacim geregi motoru cilginca kullanacak birisi degilim. Hocamin da bunu goz onunde bulundurarak bana tavsiyede bulundugunu biliyorum. Egitim sirasinda kullandigim 250cc bana kesinlikle yetersiz gozuktu.
Güzel kardeşim, doğru söylüyorsun ama o yabancı ülkelerin çoğunda ehliyet sistemi çok daha farkli, ehliyet almak daha zor. Ayrıca fazer8 alabilirsin ama 100 beygir olamaz, kısıtlı versiyonunu alırsın, o da 40 beygir falan olur en fazla tahminimce. Yani bilmeyen kimse fazer8 ile falan başlayamaz, ya da şöyle söyleyeyim 100 beygirlik bir motorla başlayamaz.
Bizim gibi ülkeler de vardır eminim ama ben kendi adıma, canını düşünen kimsenin kalkıp da 100 beygirlik bir alet ile motora başlayacağını düşünmüyorum, kimsenin de bu yönde öğüt vereceğini sanmam, tabii sana karşı kinleri falan yoksa
Sen motoru 100 yaşındaki dede gibi de kullansan, yolda bir tümsekden ya da çukurdan geçersin, o 100 beygirlik aletin gaz kolunu istemsizce biraz çevirirsin, işte o zaman 250 lik motor ile aradaki farkı anlarsın. Ya da viraja hızlı girdiğini geç farkedip fren yapmaya çalışırsın ve kendini yerde bulursun. Bu mevzuyu tartışmak, abs yararlı mı değil mi diye tartışmak gibi. Aramızda halen absli bir motora göre daha kısa sürede duracağını iddia eden arkadaşlar oluyor, özellikle de panik frende
Kısaca, canını seviyosan uzak dur, ha sanane ben alırım diyosan da olabilecekleri söylemiş olalım burdan, şansın yaver gider de büyük bir kaza yapmazsan eğer, motor kullanmayı öğrenme işini yanlış yapıyor olacaksın. Tıpkı spor salonuna gidip de, hemen maksimum ağırlık ile çalışmaya başlayanlar gibi, bir süre sonra yorulunca ve kendinde beklediğin gelişimi görmeyince hayal kırıklığına uğrayacaksın, hatta bu şekilde pekçok insanın yaptığı gibi vazgeçeceksin belki de. Eğer olması gerektiği gibi yapıp da basamakları üçer beşer hızlıca çıkacağına birer birer yavaşça çıkarsan, diğer şekilde çıkmaya çalışan adamı yolda geçtiğini göreceksin, yani sen daha yavaş çıkıyor olacaksın ama aslında daha hızlı ilerleyeceksin olay bu
Ayrıca yurtdışındaki motosiklet eğitim olanakları daha fazla, insanlar daha bilinçli falan. Şartlar aynı değil yani.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Bülent Bey'e kesinlikle katılmakla birlikte aynı problemi CBR650F dde yaşayacağınızı düşünüyorum. 87 hp gayet ciddi bir güçtür heleki yüksek tork ve ne kadar touring densede sonuçta spor olan 4 silindirli seri bir motosiklettir CBR650F, kesinlikle şakaya ve acemiliğe gelmez. Hatta orta ve düşük devirlerde birçok spor motosikletten güçlüdür CBR650F kullanımı tecrübe ister.
Fazer'i zaten listenin disinda birakmistim. O gercekten digerlerine nazaran daha guclu bir motor. Diger 3 motor 70-80 hp bandinda.
Dedigim gibi, egitim sirasinda dusuk hacimli bir motoru sorunsuzca kullanmistim. Bu guclu bir motoru da cocuk oyuncagi gibi kullanacagim anlami tasimiyor. Zorlanacagimi tahmin edebiliyorum. Ancak bu islerle yillardir ugrasan hocamin (kendisi siradan bir mitorcu degildir, egitimcidir), kullanisimi gorerek 650F'i tavsiye ettigini de hatirlatayim.
Degerli gorusleriniz icin tesekkurler.
yani sorun yaşamaz, kaza yapmazsınız belki ama güçlü motorlar yavaşlatabilir ve boğabilir sizi başlangıçta, öğrenmeniz daha uzun sürecektir. ama önemli değil, eğitimim yeterli, sorumlu kullanacağım, dikkat edeceğim diyorsanız, iyi korumalarınız ve iyi bir sağlık/hayat sigortanız varsa olabilir.
honda cbr500r, kawa ninja 300 yada naked ktm duke 390 başlamak daha iyi. 6 ay 1 yıl kullan, sat 650 al ondan sonrada bin cc. ama eğitime devam.
Bu motoru alinca da zaten bir sure intibak egitimi alacagim. Yani aldim, hemen dus yollara yok. 250cc de alsam durum ayni. Once emniyet.
Ayrica deneyim seviyesi ne olursa olsun, korumalarin tumu olmadan motora binilmemesi gerektigi dusuncesindeyim. 20+ yildir arabaya binerim, 100m ileri gidecegim zaman bile emniyet kemeri takarim. Motorda da bu degismeyecek. ;)
alparslan kardeşim;
yurtdışında kimseye 600lük ya da 1000lik makinayla başlaması için öneride bulunmuyorlar. hatta yurtdışında beygir sınırlaması vardır. ama o bambaşka bir konu zaten. merak ediyorsan kaynaklara netten rahatlıkla ulaşabilirsin.
eğitmen beyfendi konusuna hiç girmeyeceğim. 650lik spor bir makinayla başlayabilirsin diyenler olabilir gayet normal ama bu kişinin sıfatı "eğitmen" olamaz.
neyse almadan önce aşağıdaki rakamsal verileri de incele lütfen. 87 beygir uysal bir rakam gibi telaffuz ediliyor ama gerçekler aşağıda
honda cbr 1000rr 0-100 km hızlanma 2.3 saniye
honda cbr 600rr 0-100 km hızlanma 2.7 saniye
honda cbr 650f 0-100 km hızlanma 3.5 saniye
honda cbr 1000rr 0-200 km hızlanma ort. 6 saniye
honda cbr 600rr 0-200 km hızlanma ort. 8 saniye
honda cbr 650f 0-200 km hızlanma ort. 11 saniye
Bunlar da bonus 0-200km hızlanma süreleri
24.5 sn - Bmw z4 3.0
24.3 sn - Porsche boxster
23.2 sn - Mitsubishi Evo X
17.1 sn - Porsche 911 Carrera
16.3 sn - BMW E92 M3
13.6 sn - Chevrolet Corvette C6 ZO6
13.4 sn - Audi R8 V10
13.0 sn - BMW M6
12.0 sn - Porsche 911 Turbo
11.4 sn - Ferrari F430
11.3 sn - Lamborghini Gallardo
10.3 sn - Lamborghini Murcielago
7.7 sn - Bugatti Veyron
karar vermeden önce bir de bu açıdan değerlendir başlayacağın motorun gücünü. Şimdiden hayırlı olsun...
üstteki rakamlar biraz iddealı kaçmış ama. 2 tekerleklilerin hızlanmasına örnek:
http://www.youtube.com/watch?v=MQW5DAOpoA4&list=UUqhISgSTfSDTnHDmoTh8xOQ
yarış motorlarının hafif nemli yolda hızlanması 20. saniyeden sonrasına göz atın. unutmayın yerler ıslak. yaklaşık 220-240bgler civarı. not 62,5mph=100km/s 100mph=160km/s 125mph=200km/s demek. bu demek ki ISLAKTA 6 snde 200km/s...
ha bir de şu var lisstede alttakgörünenlerin hepsi 4 teker. motosikletler 2 tekerlidir ;) bisikletten çok düştüğüm için biliyorum ;)
Arkadaslar, cevaplar icin tesekkurler. Sagolun, hepiniz cok ilgilendiniz konuyla gercekten.
Bu motorlarin ne denli guclu olduklarini cok iyi biliyorum, gayet farkindayim. Yine de bir kez daha gormekten zarar gelmez. 184 hp'lik bir arabam var. Araba cok guclu olmakla birlikte, ben ne kadar gaza basarsam, o da gucunu o kadar belli ediyor ancak. Otobanda birkac kez 200'un uzerine cikmanin disinda, arabami genellikle munis kullanirim.
Motor konusu suphesiz daha farkli. Arabaya nazaran guc/agirlik orani cok daha yuksek. Devirler de oyle. 2 tekerin uzerinde gitmek ayri aliskanliklar, ayri yetenekler, ayri melekeler gelistirmeyi gerektiriyor. Tum bunlarin farkinda olarak bu istikamete gidiyorum. Uyarilariniz da - karnimda derin agrilara yol acmakla birlikte - benim icin degerlidir.
Eger ilk gunlerimde alacagim makinadan oturu bahsettiginiz sikintilari yasayacagimi hissedersem, gidip bir tane de ucuz yollu 250 cc alacagim, bir sure ona binecegim. Belki deli cesareti gibi gozukuyor olabilir size; belki de yazarak anlatmak yerine gorerek degerlendirmek daha dogru olurdu.
Hocam konusunda yaptiginiz yargilari biraz pesin fikirli buldugumu soylemeliyim. Bana yaptigi tavsiyeden - ayni sizlet gibi - kendisinin hicbir cikari yok. Beni bir sure calistirdi, o sure bittiginde de bu tavsiyede bulundu. Eminim ki o da sizler gibi 250cc'lik bir motor onerebilirdi. Gordukleri bu tavsiyede bulunmasina sebep olmus olmali.
Hepimiz insaniz, yanilabiliriz. Insallah bu sefer yanilan ben degilimdir. Bunu yasamadan gormem mumkun olamayacak sanirim.
iddalı kaçan ne anlamadım? cbr serisinin hızlanma verileri mi? ben bu şekilde biliyorum yanlış olduğunu düşünüyorsan sen doğru değerleri ver, ben dahil herkes doğru rakamları öğrensin. Olabilir belki yanlış biliyorumdur
arabaların 4 teker motorların 2 teker olduğu ve bu yüzden bisikletten düştüğün kısmını gerçekten anlayamadım? evt aşağıda arabaların hızlanma verilerini verdim motosikletlerle kıyaslansın diye. Benim ilgimi çekmişti paylaşmak istedim ama sen bunları okuyup neden bisikletten düştüğün aklına geldi onu anlamadım
sayın alparslan bey ılk once sana bu aracı alma dıyen herkez ıle hem fıkır oldugumu belırteyım cunku bende senın gıbı yenı basladım ve 40 yasındayım yanı 40 ından sonra azanlardanım ama deyımın devamındakı gıbı benı tenesır paklamasın dıye gıttım pulsar 200 ns 24 bg .lık motor aldım nıye aldım bılıyormusun cunku cok arastırdım ve bu mesele ıle cok ılgılendım dıyebılırım tabıkı gonlumuzden yuksek guclu motorlar gecıyor ama ınan bu ıs oyle degıl merdıvenlerı yavas yavas cıkmak zorundayız cunku bedelı cok agır olabılır , ınan 180 kusur beygırlık arabanla bu aracları karsılastırma yanlıs anlama ukalalık yapmıyorum 320 bg lık ımpraza stı kullandım 180 bg lık ınsıgnıa kullandım ama motorum 24 bg ve ınan bazen o bıle korkutuyor benı dıger arkadasların soyledıgı seyler gecerlı aynı seylerı soylemek ıstemıyorum ama kendını ve sana deger veren ınsanları sevıyorsan bu ısı basamak basamak tırman fazla degıl 1 sene dusuk hacımle bı 10 bın km falan yap sonra 600 cc ye gec kardesım cunku hata kabul etmeyen bır aracı deneme yanılma yolu ıle test etmek ALLAH korusun hayatına maal olabılır sanslı ısen kı bana sorarsan pek sans denemez doku kaybı sakatlık rıskı cok fazla, ınsallah faydalı olmustur fıkırlerım ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
bıde soyle bır ek yapayım dusundugunuz araclar 200 kılo cıvarında, en ufak bır denge kaybında motoru oldugu yerde yana yatırmak bıde ustunde sız var ısenız ayagınız ,bacagınız altında kalabılır ALLAH muhafaza kırıkla ugrasırsın bıde ...
Arkadaşlar motoruma binmeye fırsat bulamadığımdan ve kışın kullanmadığımdan satılığa çıkaracağım, daha ilan açmadım.
Önce buraya yazayım dedim, motor kapalı garanjda ve brandalı olarak muhafaza edilmektedir.
Temmuz 2014 çıkışlu Motorum 800Km'de olup tamamen orjinaldir, çizik leke vs yoktur.
Düşünenler olursa PM atsın lütfen
Kafamdaki Fiyat 25,250 TL'dir
Ne renk makina
Emakina wolrath seninmi yoksa dreamcar 'ınmı????
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)