Almak için CBR 650F bakıyordum vazmı geçsem Sonuç nedir bilgisi olan var mı?
daha önce enjeksiyon hatası alan var mı?
motor teklemeye başladı, rölanti devri düşüyor bazen.
gazlarken 5-6 bin deviri geçince öksürmeye başlıyor.
soketlerden biri çıkmış olabilir dedi usta, söktük ettik, bi sıkıntı yok. tekrar toparlayınca öksürmesi azaldı ancak hala ufak da olsa sıkıntı var.
sorun nerde olabilir?
bujiler ıslanmış olabilir mi acaba, yağmur altında kaldı bi süre motor?
21 bin km de.
Öncelikle selam arkadaşlar, uzun yıllardır hayalini kurduğum ayda 1-2 kere en fazla 3-4 kere sürdüğüm 2015 model bir CBR650F aldım. Motoru arkadaşımdan aldığım için geçmişini biliyorum gerçekten arkadaşım çok düzgün kullanan bir motorsiklet sürücüsü, satarken bana kontağın bazen zor döndüğünü söylemişti bunu kabul ederek aldım. Fakat bir ara istanbul'dan bursaya gittiğim zaman inegölde kontak dönmedi uzun uğraşlarım sonucu bende bir tamirciye götürüp kontağı söktürüp anahtarcıda tamir ettirdim. Sorunu direksiyon kilidi ile off butonu arasında olan klipsin kırılmasıydı. Tamir ettirdikten sonra şakır şakır açılıyordu. Fakat en son istanbulda bir avmde tekrar kırıldı. Bu hatayı daha önce yaşayan bir dostum var mı? Herhangi bir motorda bile yaşamış olabilirsiniz. Size aynı şekilde sıkıntı yaşayan bir youtuberin videosunu bırakıyorum daha detaylı anlamanız için, sıfır kontak cidden çok pahalı servis 5-6k arasında fiyat veriyor. immobilizer ile birlikte sipariş verildiği için bana sadece göbek lazım immobilizer'ım sıkıntısız çalışıyor.
olay videosu => https://youtu.be/7p7wV_dwzwg?t=198
2 tane 2014 model Cbr650f kullanan birisi olarak,ikisindede kontak problemi yaşamadım.
Malesef Honda bu isi çin malina döndürdü. 2017 ve sonrasi 1000 rr larda eksantrik ve grenaj ayrilmasi problemleri var. Ustelik malinin arkasinda da durmuyor. 4 yil garanti yalaniyla motoru satana kadar sizi oyaliyor sonra 2 yilin ardindan hicbir sekilde garantiye sokmuyor motoru. Halbuki kronik arizalarda garanti var mi yok mu diye bakilmaz, fabrika kronik demisse 5 yil da gecse o parca degistirilmek zorundadir. Ben de 2017 model 1000RR imin Eksantrik setini serviste yeni degistirdim. Yaklasik 4000₺ tuttu.
Genel merkezle iletisim kurunca da almasaydiniz tarzi bir tavir sergiliyorlar. (kendim konustum ordan biliyorum)
Anlayacaginiz 6 tane sifir km honda almis birisi olarak bir daha Honda almayacagim cevremdeki kimseye de aldirmayacagim.
Sağolsun hükümetin Japon makinelere getirmiş olduğu gümrük vergisi sayesinde Japon parasına Triumph Ducati Bmw'ye biner olduk.
Belirli bir bütçe üstüne kesinlikle Honda ve Yamaha önermiyorum. ( Zaten şu ekonomik koşullarda motora +100k verip onu alan adamın, bakıma parası vardır)
videoyu şimdi görüm bende cb 650 f var aynı durum bende var zor açılıp kapanıyor
Sarı sitede önceden, satılık cbr650f 130-140 tane falan ilan olurdu,son zamanlarda bakıyorum 40 civarında ilan var
bugün ilk kez kullanma şansı buldum, cbr250 sürdüğümü hissettim resmen, oturuş, hissiyat her şey aynı, ek olarak motor güçlü ve daha ağır, abi sen 4 silindirli F motorsun, nasıl olabilir bu derken, biraz gaz açınca motorun zangır zangır titrediğini de tecrübe ederek, bi ara almayı düşündüğüm motoru direkt olarak eledim. 130la giderken sanki 300 yapıyordum, benim motorum xj6F, onunla 180'e çıksam daha az yorar insanı.
aralarında konfor açısından dağlar var, almak isteyen arkadaşlar bunu dikkate alsın bence. bu motor F falan değil.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
motoru övdünmü sövdünmü hiç bir şey anlamadım yazından.
Şuan xj6 F kullanıyorum,bundan önce 2 tane cbr650f alıp sattım ve kullandım, xj6 F i satıp tekrar cbr650f alıcam. Karşılaştırma soruyorsanız eğer : xj6 F e göre, Cbr650f kıyaslanmayacak kadar daha iyi bir motosiklet
Yakıt hemen hemen aynı,hatta cbr650f bi tık daha az yakıyor. Titreşim konusuna gelince : tek artısı xj6 diversion f te titreşim yok ama top speed 227 , cbr650f e bakacak olursak top speed 265 diyelim düz hesap olsun. Cbr650f te abs avantajı var ama xj6 F lerin %90 ında abs yok,cbr650f daha kalıplı. Xj6 F te fren yok ve yol tutuşu cbr650f kadar iyi değil . Şase kalınlıklarına arka maşaya falan fotoğraflardan bakıp bi karşılaştırın derim,honda daha baboş vs . Varsa sorunuz cevaplayayım.
Aslında xj6 F çok güzel bi makine,kronik problemi yok ve az yakan bi 4 silindir makine,biz cbr650f le kıyasladığımız için bu farklar ortaya çıkıyor,yoksa sadece xj6 F konuşacak olursak,makine çok güzel başarılı
6-7 bin devir arasında biraz titreşimi mevcut. Diğer devirler titreşimsiz ve rahat. Onun haricinde commuter sınıfta her türlü işinizi görebilecek bir alet. Uzun yola da geliyor, şehir içi trafikte aralara da çok rahat girip çıkıyor. Blokta kronik olarak tas sesinden başka sıkıntısı yok. Yağ yakmaz, eksiltmez. Ömürlük bir makine. 300 bin km devirenler mevcut piston segman yenilemeden. Yakıtı da ortalama kullanımda 4.7 litre. Uzun yolda da 4/4.2 litre yakıyor. Frenleri sınıfına göre biraz zayıf kalıyor. Güzel bir lastikle kombine yapılabilir. Ortalama 50 bin tl bandına alınabilecek en uygun 4 silindirli motosiklet. 3 kuruştan 5 kuruşluk köfte tadı beklememek lazım sonuçta.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
arkadaşlar motor sehpam var ancak sehpaya almak için arkaya 2 tane tutamaç gibi yuvarlak bir şey takılıyordu sehpaya almak için. Onu nereden alabiliriz hepsi uyumlu mu acaba ?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)