10w 30 yazıyor kitapçıkta. cbr250 me 10w-30 ipone den başka yağ girmedi. mersin sıcağında bile yağ yakmadı. 10w-30 dan korkmayın, mühendislere güvenin.
10w 30 yazıyor kitapçıkta. cbr250 me 10w-30 ipone den başka yağ girmedi. mersin sıcağında bile yağ yakmadı. 10w-30 dan korkmayın, mühendislere güvenin.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
kitapçıkta bakım periyodu 6 ayda bir veya 6000 km de bir, hangisi önce gelirse diyor.
şimdi motor 5000 km de, 6. ayı doldu, bakıma götürdüm diyelim, malum kış geldi, önümüzdeki 6 ay boyunca 500 km kullandım diyelim.
ikinci 6. ay doldu ancak motor sadece 500 km yaptı, tekrar servise sokmamız gerekir mi?
ben km yi takip edicem kışın kullanılmayan motoru bakıma götürmeyi düşünmüyorum..
Kışın yatacaksa bence bakımı sezona girerken yaptır.
''HER şey gelip Geçici ey Gönül,Bak az ÖNCE aldığın NeFeS bile geldi Geçti...
öyle ama 6 ayda getirmedim diye garantiden çıkartabilirler, çünkü kitapçıkta öyle yazmışlar.
Onda hata var yatan motorda zaman kısıtlaması olmaz. Arayın servise sorun.
''HER şey gelip Geçici ey Gönül,Bak az ÖNCE aldığın NeFeS bile geldi Geçti...
Hareket ettiği takdiriyle bakıma sokun ama duran motorda parçalar mi aşınacak yağ mi donup kalacak ? Siz bir düşünün..
''HER şey gelip Geçici ey Gönül,Bak az ÖNCE aldığın NeFeS bile geldi Geçti...
Böyle bir zorlama yok , istersen 8.-9.ay da götür km kalkıp 10 binde değilse kimse bu motor garanti dışı servise sokamayız demez.Kaldı ki yurtdışında 12.000 km veya senede bir motorun bakımı, aslında ekstra bir bakıma sokmuş oluyorsunuz garanti süresi uzatması yüzünden.
sebebi servislerin daha fazla para kazanmak istemesi, başka bir açıklaması yok.
650'lik japon motor 6 ayda bir bakıma girmez, yok öyle bir dünya.
hatta şimdi üşenmedim netten bakım kitapçığından baktım. üst tarafta hangisi önce gelirse yazıyor ama "motor yağ" kısmının son sütununda (düzenli değişim) 6.000 km diye belirtmiş.
peki niye 7 ay değilde 6 ay? niye 6 ay 5 gün değilde 6 ay? demek ki bazı şeyleri yalap şarp düz hesap sallıyorlar. ben motorumun yağını en az 1500 km de değiştiriyorum ve en fazla 2000 km olunca değiştiriyorum.
yağ değişimlerinde elde edebilirsem yağ filtresini de değiştiriyorum. hava filtresi ne durumda haberim yok, en son açık hava filtresi takmıştım zaten gözenekler hayvan gibi yanı toz tutacak gibi sıkı olmadığı için kirlenmemiştir hava filtremiz ömürlük.
aliexpresten full sistem egzoz getirip taktım bende.. aslında ara boru yaptırınca garantiden çıkartıyorlar diye kestirmek istemedim. boruları için aldım aliexpresten.. gerekirse son tüpü değiştiririz hoşumuza gitmezse dedik, ama ses tatmin edecek kadar çıkınca bu sene askıya aldım zaten kış geldi binemem diyerekten.. sc project ile yan yana getirip dinlemek lazım gerçek markalı bir tüpün ne kadar farklı ses çıkarttığını.. videoda gayet güzel çıkıyor.. benim tüpten çok tok bir ses çıkıyor.. ama 1000 tl gibi komik bir rakama full sistem egzoz aldım.. onuda unutmamak gerek
genellikle şehir içinde kullanıyorum, ayda bir uzun yol yapıyorum.
ancak yazın 2-3 haftada bir uzun yol yapıcam gibi festivaller zamanı.
bu şekilde bir kullanıma,
motul 7100 10w40 ile motul 300v 10w40 yağlardan hangisini tavsiye edersiniz, neden?
tamirci arkadaşlarım bana 7100 den başka birşey kullanma dediler.. sözlerini dinledim bence gayet iyi.. diğerlerini kullanmadım hiç çünkü 7100 den memnunum..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)