---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
bu kadar oldu iste...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
bu kadar oldu iste...
Selamlar,
Egzoz ve garanti konusunda sorular sormuştum ama maalesef yanıt alamamıştım.Benden sonraki kullanıcılara faydalı olması adına yazmak istedim. Dün yetkili serviste gpr furore nero full system egzosu taktırdım. Garanti kapsamı konusundada yetkili servisler bile birbirinden farklı söylemlerde bulununca bende motorum içinde en sağlıklısı olacağını düşündüğümden direk bu motor için üretilen(kutusunun üzerinde cb-cbr 650 yazmaktadır)egzosu alarak taktırdım. Ses beklemediğim kadar tok ve güzel oldu. Beni esas şaşırtansa şu oldu. Kullandığım motorsiklet ayakkabısı sert tabanlı bir ayakkabı olduğundan genellikle 4-5 bin devir aralığında hissedilen ayak ped lerindeki titreşimi motor soğukken özellikle bu ayakkabılarla çok rahat hissediyordum. Fakat yeni egzos takıldıktan sonra işin ilginç yanı bu sabah motoru kullandığımda bu titreşimi neredeyse hiç hissetmedim.
Bu durumun en çok katalizörden kaynaklandığını düşünüyorum. Biliyorsunuzki katalitik konvektör zehirli gaz salınımını engelleyebilmek adına geri besleme yaparak gazın yakılmasını sağlıyor zannımca bu nedenlede gaz çıkışı filtreye uğradığından bu vibrasyonu arttırıyor. Performans egzosu bu gazı direk attığından bu vibrasyonun yok denilecek kadar aza düştüğünü düşünüyorum. İlerleyen km'lerdeki kullanımla bende durum daha nee olacaktır ve bu izlenimlerimi tekrar paylaşıyor olacağım.
Egzos sesi videosu ve fotograflarınıda en kısa sürede paylaşacağım
Simdi yakit artacak, hararet artacak, performans dusecek. Hava yakit karisim ayarlari sacmaliyor full sistemlerde. Bir hava filtresi,power commander, ve iyi bir dyno ayari sart olmus. Hayirlisi olsun. Pahali olan egzozdu, power commanderi yurt disindan kendiniz uygun fiyata getirtip burada ayar yaptirabilirsiniz.
Teşekkürler Shamy. Katalizör iptal olduğundan yakıtın azda olsa artacağı aşikar ama bildiğim kadarıyla power commander yakıt ayarının yanında egzosun verebileceği maximum gücü kullanabilmek adına kullanılıyor. Ayrıca full system ilgili motor için özel üretilen egzoslarda lambda (oksijen) sensörü yeri mevcuttur şayet bu sensör takılırsa egzos gazındaki yanmamış oksijen miktarını ölçebileceğinden problem yaşanmayacaktır.(Benim aldığım egzosda takılabiliyor buna özellikle dikkat ettim) Tabi bu durum ek salyangoz boru ve mevcut egzos üzerine kaynak ile yapılarak lambda sensörü iptal edilen sistemler için söz ettiğin gibi olacaktır. İşte bu şekilde montajı yapılan egzosların yakıt ayarı için power commander mantıklı bir çözüm olabilir diye düşünüyorum.
O2 sensoru var ise ayarlar cok kacmiyor. Akrep full sistemler de de var yuzden iyiler. Sizininde var ise sorun yok. Commander keyfe keder alinir. Ben haritalama olayini seviyorum farkli haritalar arasindan secim yapip mesela uzun yolda ekonomik.mod, aziticaginiz zaman yuksek devir full power verilebiliyor. Keske imkan olsada 250 liklere bile power commander takabilsek.
Merhaba, abilerim kardeşlerim. Sayfayi 34 duncu sayfaya kadar tamamiyle okudum ve gozlerim yoruldu, malesef cogu sayfada da takismalardan gereksiz tartismalardan oteye gidememis yorumlar. Sahibi olup kullandigim motorlar java 350_mondila volture 7000 km_pulsar 200 ns 15000 km_honda cbr 250r 8000km ve devam etmektedir bunun yaninda yamaha xt660r honda 600rr ve r6 emanet motor olarak kullanmisligim var. Simdi kendime sifir bir motor alacagim ve arzuladigim olmasini istedigim tasarim ve gereksinimler 1. Dort silindir olsun, ses olsun 2. Arka teker 180 lik olsun goze hos gorunsun 3. Motorla sirf yol kat etmek icin yola cikan gezen biriyim, mart ayindan sonra havalar uygun oldukca hemen hemen her hafta sonu 300km lik gezilere cikan biriyim bu sebepten yakiti az olsun. 4. R6 ve 600RR abilerimin pesinden kosturabileyim yeri geldiginde kafa tutabileyim 5. Cift far olsun malesef honda 650f de yok :( aradigimi bulmadigim tek yon. 6. 600rr gibi sehir ici kullanimda yorucu olmasin. 7. Motorda grenaj olsun uzun yolda ve kis gunlerinde ruzgar yemek istemiyorum. Bu saydigim maddelere istinaden honda cbr 650 f karar vermis bulunmaktayim. Sizce 1. bu vermis oldugum karar dogrumudur 2. Surekli 140_220 km araligindaki kullanimda 100km de kac lt yakar 3. Altinci vites yedibin devirdeki hizi kactir. 4. Motoru oldugu gibi sade seven biriyim orjinal egsozdan azda olsa doyurucu ses geliyormu. 5. Sehir icinde honda 600 rr veya yamaha r6 gibi hararet yapma durumu olur mu? Bu motoru kullanan sahibi olan kisiler yorum yaparsa sorularimi cevaplarsa sevinirim. Simdiden yardimci olanlara tesekkur ederim hayirli aksamlar.
ismo61 selam,
Kullandığım kadarıyla yorum yapmaya çalışayım; 1-Aradığın özelliklere bakılırsa verdiğin karar doğru çünkü bu kriterlere uygun tek bir motor bulmak çok zor ve bu özellikleri eminol herkes istiyor ama farklı tarzlardan dolayı bazı seçeneklerden fedakarlık ederek bir motorsiklet modeline karar vermek zorunda kalınıyor. Bu bahsettiğin kriterleri sağlayacak en yakın modelin cbr 650f olduğunu düşünüyorum. 2- Sert kullanımda minimum 6.4 sakin kullanımda 4.7 litre yakıyorum 100 km de. Söz ettiğin 140-200 üstü aralık agresif kullanıma girecektir. Fakat sabit 140 la giderim diosan burda durum olumlu yönde değişecektir.3-Tam olarak o devir aralığındaki hızdan emin değilim ama 140 olacaktır sanırım.4-orjinal egzoz üst devirleri gayet güzel ama trafikte bence yetersiz bu nedenle bu modele özel dizayn edilmiş full system egzoz taktırdım. Şu an daha keyifli bir kullanımı olduğunu kesinlikle söyleyebilirim.5- söz ettiğim motorlara ve kendinden önceki iki 600 f modeline göre çok çok az ısınan bir motor karakteristiği var. Bu konuda şehir içinde en az sıkıntı yaşayacağın 4 silindir modellerden biri olacağını söylemek doğru olur.
Verceğin karar ne olursa olsun hakkında hayırlısı olsun inşallah.
[QUOTE=onur1601;3878710
Yorumun için tesekkurler. Aslında kafama takılan ıkı soru daha var 1. ayaklıgın oldugu tarafta virajda gercekten motoru yatırabılıyorsan ayag pegınden once motorun kendı ayaklıgı yere degıyormus bunun dogruluk payı var mı? arastırırken bır yorumda denk gelmıstım. 2. Renk konusuna takıldım benım gozume sıyah beyaz daha hoş gozukuyor ozellıkle arka jantında beyaza boyalı olması fakat cevremde kac kısıyle paylastıysam ozellıkle bayanların yuzde doksan dokuzu kesınlıkle kırmızı dıyor gorunce bır daha donup bakarım dıyor ıkı rengıde bırebır canlı canlı gormedım acaba yakından goren arkadaslar varsa yorumlayabılır mı? cunku bıre bır goremeden sıparıs vermek zorunda kalacagım malesef. ama gecen yıl bayıde kırmızı beyaz modelını gorup ınceleme sansım olmustu.
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Motor 7.bin devirde 145 le gidiyor,6. vites de her devir başına 20 km/h hız kazanıyor bunun yanı sıra motorun o garip ve balanslı krank yapısı öyle bir çalışıyor ki makine düşük devir yüksek vites de dahil çok başaralı bir şekilde yanıt veriyor yani 6.vites de 80 le giderken gazı aç (RR gibi gitmese de.) kendini 200 ler de çok rahat bulursun yakıt tüketiminden şöyle bahsedeyim ben öğrenciyim ailemden öyle maddi destek almıyorum sadece part time çalışıyorum yakıt tüketimi o kadar az ki günlük hayatta işe gelip gitmede ve okula gelip gitmede sanki 250 cc miş gibi kullanıyorum.
Hareret konusuna gelirsek benim motorum da radyatör koruma olmasına karşın 2006 cbr600f hararet manyağı olmuşken benim makine sadece fan açıyor öyle rahatsız edici ısılara da çıkmıyor.
Konca yorumun icin tesekkurler.
Merhaba degerli grup arkadaslarim, bu hafta sonu motorumla sirf bulundugum sehirdeki bayide cbr 650f modeli olmadigi icin kendi cbr 250r motorumla bir gunde 800km yol yapip farkli iki sehirdeki bayilerde farkli iki rengi gordum ve kirmizi siyah rengine karar kildim. İnsanlah su an elimdeki moturu satar satmaz hemen gidip alacagim hayirlisi ile. Ayrica incelemem sonucu yandaki grenajin cir cirt etiketle tutturulmus olmasi vida veya tirnakli olmamasi tuhaf yani yikamada veya guneste bile kopacak gibi duruyordu. Aklima takilan soruda virajda ayak peginden once gercekten motorun ayakligimi yere degiyor? Cevap verirsenin bu konu hakkinda yardimci olursaniz sevinirim.
Yok grenajlar hem tırnaklı,hem cıvatalı,hem de cırt cırtlı ben 3-4 defa grenajları söktüm kopacak bir şey olsaydı o zaman kopardı,şu virajda sürten sehpa konusuna gelelim valla ben motoru yatırırken lastiğin sınırlarını zorlamıyorum bu yüzden yorum yapamıcam, sehpayı sürtecek adamın harbiden işi biliyo olması lazım çünkü basamağın gerisinde kalıyor.
Yorum icin tekrardan tesekkurler Konca
şu 650f kötüleyen arkdaşlar biraz daha yazın da belki fiyatlar düşer alırız 1 tane rica ediyorum herkes girip 1 - 2 kötüleme yapsın periyodik olarak.
Ben sattim kurtuldum, 0km almistim 2015 de, sadece 2 bin km dayanabildim. Heryerinden kotu iscilik ve kalitesizlik akiyor, zangir zangir titrer, heryeri gevser, zirilti ve gurultu hic kesilmez.grenajlarinin cirt cirt yapistirmalari cikar durur.
Gaz verirsin gitmez, frene basarsin tutmaz, 1000rr ima herzamanbinmeyim diye aldim rahat bir alternatif olsun, ama resmen çin iskencsi geldi 1000rr dan sonra.
İki motor zaten fazlalikti sattim kurtuldum. Ben hayatimda bu kadar kalitesiz 4 silindir binmedim. Alan adamda da 2 gun sonra blok contasi patlamis, nasil bir iscilik yapiyorlarsa kopek yiyen tailandliar artik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Şaka yapmiyorum cok ama cok kotu bir motor, satamican dicekler sadece binicen 15 bin tl verirsem namussuz serefsizim.
Tabi ybr, cbf yada r25 den sonra bu motora binenler sanki uzaya cikmisiz saniyor normaldir, titremiyor performansli freni iyi diyor, bu kadar tecrube anca bunu konusur.
Benim gibi 1 milyon km yapmis 17 tane si 4 silindir spor olmak uzere 30 un uzerinde motor sahibi olmus,tam tesisatli garaji olan tamiratlari yapabilen,bir tam sezon turkiye pist sampiyonasinda yarismis, onun harici sayisini unuttugum kadar piste cikmis, ayrica california superbike school sertifikali bir profosyonelinde yorumu boyle olur.
Kendime engel olamadım yine mesaj yazıyorum çünkü bu sayfada değil diğer formlarda da senin mesajlarını görüp duruyoruz mütevazi arkadaşım,seninle münakaşaya girmek istemiyorum ama artık kabak tadı vermeye başladı her şeyi geçtim bu motor piyasaya çıkalı 2 sene oluyor elbet mükemmel bir motor değil ancak bu işi bilen şahıslar tarafından bu motor saten incelendi ve bahsettiğiniz olumsuzluklar lada nedense kimse karşılaşmadı Barkın Bayoğlu dahil (Altın elbiseli adam.) kendisi titreşimin form sitelerin de abartıldığını,frenlerin de başarılı olduğunu ileri sürdü incelemesini youtube üzerinden izleye bilirsiniz.
Shamy denen profesyonel, senden ne zaman kurtulacagiz ?
Bir dahaki aya lastik almayi düşünüyorum rosso corsa ların çabuk bittiğini söylediler bunun yanı sıra rosso 2 ler nasıldır,michelin konusunda pek bir bilgim yok bi yardimci ola bilirmisiniz.
CBR 650F hem hız hem de tutkunun biçim bulmuş hali
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)