650f i sattim arkadaslar. Alan arkadasim keyifli sohbetinize eslik edecektir. Kazasiz belasiz surusler hepinize
650f i sattim arkadaslar. Alan arkadasim keyifli sohbetinize eslik edecektir. Kazasiz belasiz surusler hepinize
Motorda titresim var, buradan tecrubesiz yada genc arkadaslarin yorumuna bakmayin, hayatlarinda dogru durust 4 silindir motosiklete binmemisler tek yada cift silindir makinelerden gecmisler onlara yag gibi gelir tabiki, ben 27 tane motosiklet ve 1 milyon km devirmis birisi olarak buradaki yorum yapan arkadaslarin yasindan daha fazla 4 silindir motosiklet sahibi oldum neredeyse.
Evet titresim var, bir tek yada cift silindir gibi degil ama yinede bir sira 4 silindire gore fazla titriyor. Bir yamaha xj6, R6 yada cbr600f sahibi olmayan bunu anlayamaz.
2015 de motor takozlari degismesine ragmen yine titresim var, gosterge tablosu zirildiyor, grenajlar belli devirlerde zirildiyor bunda hem motor titresimi hemde japonya imalat olmadigi icin iscilik sorunlari oldugu yuzunden. Lastikli ayakliklar, doner milli elcikler kullanmalarina ragmen motor bur xj gibi yag gibi akmiyor kesinlikle, kim ne derse desin bakmayin, titriyor kardesim.
0 km alip daha evimin garajima giderken zirilti ve titremeyi farkettim. Gider gitmez, komple soktum gosterge tablosu dahil, bir avuc civata, rondela, lastik oring, cift tarafli bant ve loctite ile zirildama sorununa cozum buldum. Ama titresim malesef , 2015 model 1000rr imda var , 650f den inip ona bindigimde titresimsizligin konforunu yasiyorum resmen. Heleki 1000rr dan once 2015 R6 min yag gibi gidisini, RR imda bile ariyorum.
Geldi yine tipini .... Birader 20 sayfadır bu motora ve bu motoru alan insanlara bok atmaya çalışman sence de artık kabak tadı verme dimi ? Amacını anlamadım.Yok binim 1 milyon km ticribem var yok 27 tane mutor değiştirdim,laf kalabalığı yapıp sayfaları kirletme Hondayı alan memnun satan memnun.Sen git sırf daha hafif motorlar üretmek için malzemeden çalan Yamahana bin.
900 Hornet'ten sonra 600 Hornet denemistim, CB600F diye geciyor. Cok kotuydu. Motor direk yaris motoru oldugundan deli gibi devir yapmadan guc gelmiyor. Sehir ici kullanim icin hic ideal degil. Surekli bagiran bir motor. Beygir gucu yarisi olsun, tork iki kati olsun, ve 4000 devirden baslasin, cok daha iyi.
900 Hornet oyleydi. 150 beygir fireblade motorunu 100 beygir yapip, devri dusurup, deli gibi tork vermisler, misler gibi gidiyordu.
1 Milyon km yol yapıpda motosiklet.net e 2014 de üye olmak enteresan
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------
Evet arkadaşlar gözünüz aydın,Honda daha fuar gelmeden 2000 TL zam yaptı ve hemen ikinci elede yansıdı
Siz kisa sort ile dolasirken, ben malum diger forumun ilk uyesiydim, muhtemelen siz daha emzik kullanirken , ben 125cc gilera gfr ile ozamanki adi pinarbasi pisti olan izmir yaris pistinde dönüyordum, İnsan 0 km alip halende kullandigi motosikleti kotulermi? Ben kotulerim, gercek neyse odur. Yine bir onceki 1000rr imi 0 km satin almustim yine 2011 yilinda, onuda nasil acimasizca elestirdigimi malum forumda ve herkesin hayretler icinde kalgini bilmezsiniz bile.
O yuzden bos laflar yerine, benimle gercekten bu motoru ve bircok motoru test eden ve benim tecrubemde karsilastirma yapabilecek birileri kaliteli yorum yaparlarsa hem bana hemde bu konuyu izleyen arkadaslara faydasi olur.
Sizinki bilgiden cok fikir, fikir yurutmeyin bilgi ortaya koyun, burasi tartisma forumu degil, bilgi edinme forumudur.
O km aldigim cbr650f imi saticam, simdi saticam diye motoru elestirmeyimmi? Bu yakisirmi bize? Bu konularda benim kadar tecrubeli ve durustunu bulamazsiniz. O yuzden, fikir yurutmeyi kesip, bilgiden faydalanmaya bakin.
XJ 6 serilerini şiddetle tavsiye ederim. Pişman olmaz, sahibi olup bir sure kullaninca buradan bana tesekkur mesaji yazarsiniz.
Xj6 alanlarda genelde çabuk satıyor niyese
XJ6 serileri tartismasiz en iyi 4 silindire gecis serisidir.
Ekonomik, saglam, gecis icin yeterli gucte,ayrica iscilik parca kalitesi ile surus zevki ve konforu ust duzeydedir.
Xj6 larin cabuk satiliyor gibi gelmesinin nedeni kullanicilarin 4 silindir konusunda uzmanlastikca, bir ust seviye daha guclu sport yada touring makina arayanlarin baska modellere gecmesidir. Ayrica alirken ve satarken cok bekletmeyen ve zarar ettirmeyen bir seridir xj6 serisi.
Ben xj6'ya bir türlü ısınamadım onun için 2013 cbr600fa aldım mutluyum arkadaşimda var xj6f bir kullanayim bakiyim dediğin kadar varmı
xj6 diversionum vardı,sattım eski kasa 600 f aldım,şimdide 650 f e biniyorum,
xj6 alanlar nedenmi hemen satıyor : 4 silindire göre çok güçsüz performanssız ve cılız. 250 cc ninja süren adam nerdeyse senle yan yana geliyor,kopamıyorsun. İkisinide kullanmış biri olaraktan söylüyorum : xj6 ile 650f i kıyaslamanız bile yanlış,sadece aradaki o 10 - 15 beygirlik fark ve 650f in abs li olması bile yeterde artar bile. Örneğin fazer 800 abs siz 28 bin tl - fazer 800 abs li si 38 bin tl,arada bukadar fark varken neyin kafasını yaşıyosunuz anlamış değilim
Galiba bu arkadaşların ellerinde xj6 var,satamamışlar ve sancılanıyolar gibime geldi.Zamanında aynı sancıları bende yaşamıştım
Ninja300 ile aynı gidiyor nasıl bir xj6 sıralı 4silindirse
CBR 650F in teknik özellikleri
Motor Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC, 4 silindirli
Motor hacmi (cc) 649
Silindir çapı x strok (mm) 67 x 46
Sıkıştırma oranı 11,4 : 1
Maks. Güç (kW@dev/dak) 64/11.000 (87 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 63/8.000
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.110 x 755 x 1.145
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.450
Yakıt kapasitesi 17,3 lt.
Ağırlık 211 kg
Tekerlek (Ön) 120/70ZR17M/C (58W)
Tekerlek (Arka) 180/55ZR17M/C(73W)
Bu motoru neden almak istediğinizle alakalıdır ağırlık dezavantajı.
Evet bu alet ciddi ağırdır. Şehir içinde hissedersiniz. Beygiri düşüktür. 200 km den sonra ivme yoktur. Daha fazla gidebilmek için yolda aşağı eğim arar, arkadan rüzgar essin ister. Ama Honda amca 6. vites dişlisini öyle uzun yapmıştırki bu şartları sağlarsan 240 km süratleri görürsün.
Dezavatanjları vardır ama motoru ne amaçla aldığınıza bağlıdır. Ben 12.000 km ye yakın yol yaptım bu motorla. Milletin yerin dibine soktuğu kadar kötü bir motor değildir. Sürüşü rahat gücü noksan sorunsuz dertsiz sınıfında en iyilerindendir.
Motor ağır ve oldukça iri yapilidir.cbr650f ve cb650f gibi trouring ve naked motorlarin vibrasyonsuz çalışması mümkün değildir düşük devir,yüksek Torklu motorlarda titreşim her halukārda vardır bu makine sınıfının en az vibrasyonlu çalışan motorudur mt09,mt07 gibi motorlarda daha az vibrasyonludur inanmayan gitsin incelesin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)