KT125 satmaya çalışıyordur hocam sana, dikkat et. KT150 yeni modeli KT125e göre artıları var.
kt125de balansor yok, o nedenle titreme vardır.
KT125 satmaya çalışıyordur hocam sana, dikkat et. KT150 yeni modeli KT125e göre artıları var.
kt125de balansor yok, o nedenle titreme vardır.
Biraz once motorsikleti gorup sahibiyle konustum hatta birde test surusu yaptim. 125 kt den 150 lilige cevirdigini soyledi. Kronik olan titresim sorunu 150 ye cevirince iyice artmis olacak ki 10 dakikalik surusumden sonra indigimde ellerim karincalandi haliyle icime sinmedi ama dizayn ve kullanis olarak motor hosuma gitti yuksek gidon olmasi benim gibi 1.90 boyunda olanlar icin ideal ve kolay manevra yapmayi sagliyor. diger touring motorlarda dizime carpan gidonlar olmustu. Ay sonunda sifir bir 150 kt almayi dusunuyorum aslinda ama oncesinde bor test surusu yapabilsem keske. Bayiler test surusu yaptiriyorlar mi acaba bilginiz var mi ?
Arkadaşlar motorunuzun güncel durumunu paylaşabilirmisiniz.Yakıt,titreşim v.s...Ha bir de şu vites sıralamasının sürekli aşağı ve sürekli yukarı olması nasıl acaba,alışmakta sıkıntı yaşadınız mı ?
Arkadaşlar merhaba dört yıldır kt125 kullanıcıyım cumagünü kt150 aldım daha tam olarak kullanamadım 125 ile arasında baya fark var
Memoli kardeşim hayırlı olsun ALLAH kaza bela vermesin,ben de 2 sene 125 KT kullandım çok sevdim şimdi 150 KT düşünüyorum.İkisi arasındaki en iyi kıyaslamayı sen yaparsın,vaktin olursa biraz detaylıca anlatırmısın ikisi arasındaki farkları.Özellikle titreşim,hızlanma,yakıt,vites geçiş sıralaması v.s...Teşekkürler.
Kaspınarlı kardeşim 150 kt yi çok güzel dizayn yapmışlar titreşim yok fiatına göre çok güzel sadece vitesleri hep aşağı 5. Vitesle durduğunda geri almana gerek yok aşaği bas 0 tekrar aşağı1 motorunda sürüş çok rahat şimdiden hayırlı olsun
Eyvallah teşekkür ettim kardeşim.Bugün bayiye gittim inceledim ama bayinin ukala tavırları yüzünden almaktan vazgeçtim gibi,zaten daha önce de bayi ve servis yüzünden mondial almaya tövbe etmiştim.(Yanlış anlaşılma olmasın motordan yana hiçbir şikayetim olmadı).Adama diyorum ki internette falan bayide 2950 TL ve ücretsiz kargo yapıyorlar o da;" banane o senin bileceğin şey,oradan alırsan serviste sıkıntı yaşarsın ben söyleyeyim" tarzında konuştu.Yani resmen benden almazsan motorun yüzüne bakmam demeye getirdi.
Evet arkadaşlar geçen gün yaşanan olaydan sonra bulunduğum ildeki Mondial bayisini Müşteri Hizmetlerine şikayet etmiştim açıkçası dönüş yapmalarını beklemiyordum ama Mondial gerçekten müşteri hizmetlerini çok geliştirmiş,mail attıktan 1 gün sonra dönüş yaptılar.Olayın özetine gelirsek;Ben motoru internet üzerinden İstanbul Mondial Bayisi BALCI motordan almak istedim çünkü kt 150 yi ücretsiz kargo olarak 2950 TL ye veriyor.Buradaki bayi ise 3370 TL diyor ve kuruş indirim yapmıyor.Motoru internetten alacağımı söyleyince kaba saba tavırlarla "oradan alırsan serviste sıkıntı yaşarsın ilgilenmezler,2015 yerine 2014 model motor yollarlar,kargoyu kontrol etme imkanın yok o yüzden motorun bir tarafı kırık gelirse karşında muattap bulamazsın sorun yaşarsın" gibi ifadeler kullandı.Yani kısaca motor 400 TL fazla da olsa benden alacaksın yoksa ilgilenmem demeye getirdi.Bunun üzerine ben de genel müdürlüğe şikayette bulundum.Bugün dönüş yapıldı ve motoru istediğim yerden alabileceğimi,servis konusunda en ufak bir sıkıntı yaşamayacağımı ve bulunduğum ildeki bayiye dönüş yapılarak gerekli uyarının yapılacağını,eğer bu şekilde bir kaç şikayet daha gelirse bayiliklerini iptal etme yoluna gidebileceklerini söylediler.Müşteri hizmetleri gerçekten çok iyi.Hatta bana teşekkür ettiler.Bu tarz olaylar yaşandığı zaman muhakkak müşteri hizmetlerine bildirilmesi gerektiğini söylediler.Çünkü şikayet olmayınca herşey güllük gülistanlık sanıyorlar.Bu yazıyı niye yazdığıma gelince;eğer sizin bulunduğunuz ildeki Mondial bayisi/bayileri böyle bir dayatma yapıp illa benden motor alacaksın gibi tavırlar sergilerlerse hemen Müşteri hizmetlerine şikayet edin.Kimse parayı kolay kazanmıyor,bayi bana 50 TL bile indirim yapmazken diğer bayi 400 TL indirimli veriyor,ben niye senden alayım be adam diye sorarlar.Okuduğunuz için teşekkürler.
Mondial yetkililerinin bu tür konularda hakkını yememek lazım.
Benim 125 KT karbüratörünü temizlerken hava ayar vidasını kaybettim. Ertesi gün bir servise gittim ve adam bana vidanın bulunamayacağını söyleyerek komple karbüratör satmaya kalktı.
Fabrikayı arayıp durumu anlattım, konuştuğum yetkili oldukça ilgili davranarak beni bir başka servise yönlendirdi ve ötekine de gerekli uyarıda bulunacağını söyledi.
İkinci bir olayımda ise garanti süresinin dolmasına günler kala devir göstergem bozuldu. Servise gittim. Usta göstergeyi söküp fabrikaya göndermesi gerektiğini söyledi. Ancak kafası karışmış olmalı ki yazıhanesine geçip fabrikayı aradı. Sonrasında ise göstergeyi sökmeden sadece bir rapor doldurup bana da imzalatttı ve sen şimdi git, ben seni arayıp haber vereceğim dedi. 6 gün sonra ise arayıp göstergemin geldiğini, değiştirmesi için uğramamı söyledi.
ben motoru kasım ayına kadar kullanmayı düşünüyorum. o nedenle lastik değiştirricem. bu kt150ye ne lastik alınması lazım bilen var mı?
Kesinlikle NYLON olan ön lastik değiştirilmeli...Kafanı gözünü dağıtmak istemiyorsan tabi...Ben Anlas lastik takdırdım lastik 90 işcilik 40 tl..Lastik değiştirmeden önce bir çok yerde kayma ve tehlike atlattım. her çukura girişte aynalar yerinden oynuyorduç..
Vites geçişlerinde çok büyük sorun var..Takılıp kalıyor..İstanbul'da hele araçların içinde insanı perişan ediyor...2.viteste kalıp kilitlenmiş vites kolu ile kamyonların arasında ecel terleri döküyorsun..Telefon çaldığında yanıp söndüğü iddia edilen göstergecin hiç bir fonksiyonu yok..Yani oyuncak;sürekli yanıyor ve dikkat dağıtıyor...Benim telefonum çaldığında yandığını hiç görmedim..
Yani bu aracı en az 1000 km ve İstanbul gibi şehir içinde kullanmadan hüküm vermek çok büyük yanlışlıktır...Ama küçük kasabada ve köylerde kullanacaksanız çok iyi..Tabi satış şartları,bedeli ve yedek parça fiyatları konusunda denecek bir şey yok...
Titreşime gelince heyecandan ellerini sıkıp kenetleyen bir kaç km motor kullandıktan sonra karıncalanma yaşayanlar motorun titrediğini zannedebilir. Motorda hafif bir titreşim var. Ancak öyle rahatsız edici değil. Performans ve çabuk ivmeleme hareketi oldukça iyi..Yani daha önce CBR150 kullandığım için söyleyebilirim ki viteslerin geçmesi sorunu haricinde başka bir sorun yok...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------
www.anlas.com.tr tüm lastikler buradan ( IRC lastik)
Vites sorununu çözdürdüm. Maltepe'de galeri İlyas dan almıştım. 1000 km bakımında motor rolantisi çok yüksek olduğu için vites dişlileri tam gaz kesilmediğinden geçmiyordu. Rolanti normale alınca vites sorunu artık tamamıyla ortadan kalktı. Şimdi çalıştırıken çok miktarda gaz vermek gerekiyor.
Lastiklerden ön lastiği www.anlas.com.tr den ilgili bayi bulup (sana yakın olanı) alabilirsin. Veya Galeri İlyas Maltepe'de Michelin lastik değiştiriyor ve çok kaliteli lastikler almak mümkün ben arka lastiği Michelin alacağım. Tabi bunu balansını da yaptıracağım. Çünkü titreme yapıyor. Balans bozuk olunca ve mümkün olduğunca bu motorla 80 km hız olarsak geçmemek gerektiğini düşünüyorum.
Ben de bir yıldır bu motoru kullanıyorum. Tecrübelerimi paylaşmak isterim.
Motor görüntü olarak çok güzel. Abartmıyorum, bir kaç kez yolda görüp beğenisini ifade eden bile oldu. Bu fiyata bence alınabilecek en iyi motorlardan biri. Bu güne kadar 7 bin km yol yaptım. (5 bin km.si son üç ayda) Sürekli artçıyla kullandım diyebilirim. (80 + 60 kg) Şehirlerarası yollarda hemen hemen hiç bir rampada 4. vitesin altına düşmedim. Rampaya 90'la girip, 70'le rahat tamamlayabilirsiniz. Bursalılar bilir. Bursa Yalova arasındaki meşhur Dürdane ve Süpürgelik rampalarını artçıyla birlikte 70-80 km. hızla çıkmakta hiç zorlanmıyor. Geçen hafta Bolu dağını 5. vitesle rahat çıktım. Virajlar olmasa 70'in altına düşmüyorsun bile. (Bu arada büyük port bagaj ful doluydu ve üzerinde bir de sırt çantası bağlıydı.)
Motorun bana göre tek sıkıntısı bir saat sürekli kullanımdan sonra popoyu rahatsız eden bir selesinin olması. İlk kullanımda rahat gibi gelse de, benim gibi 1.85 boyu olanlar için uzun mesafede sürüş biraz sıkıntı oluyor diyebilirim. Sürücüyü sürekli öne doğru kaymaya zorluyor. Ayrıca dik oturuş pozisyonuna göre ayak pedalları bana göre biraz geride kalıyor. 8-10 cm daha ileride olsa daha iyi olacak gibi.
Titreşim sorununa gelince;
Daha önce bu tarz bir motoru sürekli kullanmadığım için kıyaslama şansım yok. Ancak Bir arkadaşımda Honda CBF 150 var. bu motoru olmadan önce test için o motoru kullandım. Titreşiminin neredeyse hemen hemen aynı düzeyde olduğunu söyleyebilirim.
Motoru aldığımda ilk 500 km bakımına kadar hiç titreşim hissetmedim. 500 bakımından sonra titreşim arttı. Yarım saat kullanmada ellerimde müthiş karıncalanma hissetmeye başlamıştım. Servis, bir sonraki bakıma kadar kullan olmazsa açar bakarız dedi. 2000 bakımında da sorun devam etti ama titreşim düzeyinin normal olduğunu söylediler. Bir tavsiye üzerine servis tarafından konulan yağı boşaltıp Motul 5100 10w40 koydum. Titreşim ilk günkü seviyesine geldi. O günden beri motul yağ kullanıyorum. Yağ farkını ödeyip serviste motul koymalarını söyleyin derim.
Düz yolda rahatlıkla 90-100 yapabiliyorsunuz. Artçı olduğu halde ibre maksimum 115 km.yi gördü. Süratli kullanımda 100 km.de 3 lt yakıt tüketimi var. 70-80 km hızda ise 2,5 litrenin üzerine çıkmıyor.
Vites geçişlerinde çok büyük sorun yok. Gayet rahat diyebilirim. Vites sırasının 1'den 5'e düz olmasına kolay alışıyorsunuz. Ancak bazen yanılıp 5'ten boşa atıyorsunuz. dalgınsanız yüksek hızda giderken yanlışlıkla 1'e takma riski var. Tekrar 5'e takmak için de motor devrini ve hızınızı dengelemeniz gerekiyor.
Motorun lastikleri ıslak zeminde çok riskli. Özellikle sulama çalışmalarıyla oluşan su birikintilerinden geçerken kayma eğilimi gösteriyor. Kuru zeminden birden ıslak zemine geçtiğinizde dikkat diyorum. Arka tekerin dişli yapısı ıslak zemine uygun değil. motoru bir yıl kullanır satarım diye lastikleri değiştirmedim. Ama bu gidişle değiştireceğim herhalde.
Tüm motosiklet kullanıcılarına ve artçılarına kazasız yolculuklar diliyorum.
Motor yağına dikkat ettiğin sürece ve subap ayarın düzgün olduğu sürece. Durmadan bir depo benzini bitirir motor. Motorun canını çıkarmadan 90-95 hızlarda her yere gidebilirsin. Yanında gaz ve debriyaj teli, ayrıca motorun ufak sorunlarını halledebileceğin, bakım yapabileceğin aletler bulunsun. Yanında basit bir anahtar olmadığından 2 dakkalık sorunu çözemediğinden motoru 40km itmek zorunda kalmazsın böylece
Gerçekten fiyatına göre oldukça iyi performanslı bir motor diyebilirim. Devirli kullanmak gerekiyor. Eğer devrini rampalardan önce düşürürseniz bir daha toparlayamıyor. Aynı durum japon motor CBR 150 de de aynıydı. Bu motoru çok iyi verimli ve sorunsuz kullanmak istiyorsanız ortalama 80 km hızı geçmemek daha iyi. Ortalama 2.5 lt/100 km yakıt tüketimi var.
Selenin sert ve rahatsız edici olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. 1 saat sonra prostat ve işeme problemi olanların sıkıntı çekeceği bir sele..Zaten etkili bir ön amortisör ve genel anlamada bu fiyata konfor aramak hayal olur. Bence seleye ekstra bir havalı (şişme) yastık koymak ki piyasada bu tip sele üstlükleri var..Aksi takdirde yolun tüm bozukluğunu belinizde ve vücudunuzda hissediyorsunuz. Bu hiç hoş bir durum değil tabi..Biraz olsun sele altı yumuşatıcı veya başka bir düzenek yapmak şart. Her 500 km bir tüm vidaları hatta motor bloğundaki vidaları sıkmanızı öneririm. hatta ayağınızı dayadığınız parça bile vidalarından gevşiyor. Bence bu motorla uzun yol yapacaksanız tüm anahtarlarınızı gaz ve fren için yedek telinizi çantanızda saklayın...Viteste ise dalgınlığa düşüp vitesi çekip bir anda 5 den 4 de veya 4 den 3 e inince motordan öne doğru savrulmanız an meselesi olabilir.O nedenle eski vitese alışmış ve senelerce kullanmış biri olarak en çok çekindiğin durum bu...
15 gün önce Bursa-Ankara yaptım. Geçen hafta da Bursa-Bolu(Abant) yaptım. Yorgunluğu göze alırsan tabi ki olur. Ama saat başı 15 dakika mola vermeden gidemezsin. Ben öyle yapıyorum genelde. Yukarıda da yazdım Durmadan bir saatten uzun sürede yoruyor adamı. Hele bir de rüzgar varsa..
Ayrıca şimdiye kadar yağ eksiltme olayı yaşamadım.
6 ay oldu bir kez debriyaj teli değişti. bir kez de ön tekerdeki km sayan ufak parça değişti. rutin bakımlar hariç hiç bir masrafı olmadı. istanbul trafiğinde kaldırımlar tümsekler bana mısın demedi.
ben bu motordan o kadar memnun kaldım ki, allah kısmet ederse sele ve vites kutusunu değiştirip bi 10 sene kullanmayı düşünüyorum.
belki de ilk motorum olduğundandır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)