150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
Reklamlar
-
27 Mart 2009, 14:15
#1741
adadost adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,siteye yeni üye oldum ve motosiklete de yeni başlayacağım.Başlangıç motoru için Ramzey Qm 200 düşünüyorum ancak temiz bir 2.el bulamadım.Yardımcı olabilirseniz sevinirim.Selamlar...
sitemize hoşgeldin düşünürsen ben motorumu satıyorum resmi aşşağıda,sahibinden com.da satışa koydum fakat bu gün giremiyorum adrese hata kodu veriyor daha sonra sana ilan nosunu yazarım haklediler galiba sahibinden.com'u
hegemonya adlı üyeden alıntı
sahibinden.com'u takip edebilirsiniz.
#12636279
#12866899 (nerden baksan 500-600 tl aksesuarı var bunun)
arkadaşlar sizin ramzeylerde, orjinalinde çelik fren hortumları var mıydı? bir kaç ilanda gözüme çarptı da.
evet bizim motorlarda çelik fren hortumları standart resimde de görebilirsin
motosikletim sahibinden.com da İlan No :#12594743 almayı düşünenler bakabilir
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
Reklamlar
-
27 Mart 2009, 21:36
#1742
buralpdi,
motorlar aynı çadırlar aynı :D mümkünse aynı kampta bulunmayalım, çok karmaşa çıkabilir
Ramzeyden gerisi yalan....:)
-
27 Mart 2009, 22:55
#1743
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
30 Mart 2009, 11:46
#1744
karburatorun tamamen açılıp geri toplanmasını gösteren resimleri derledim, işine yarayanlar olabilir. özellikle temizlemek isteyenler için gözlerinde büyütecek bir şey olmadığını söyleyebilirim. yeter ki içerde temizleyecekleri sıvıdan eser kalmasın. (26 daki gösterilen pulu , 27 de gösterilen 5 noktasına taşınırsa zengin karışım verililiyor. özellikle deniz seviyesinde stop sorunu yaşayanlar için ilk akla gelen çözüm bu.)
KARBURATOR RESİMLER (pd2,pd1 aynı gibi, pd27,pd30 çok benzer)
not: eğer kendinize guvenmiyorsanız karburatore hiç bulaşmayın. çok parçalı bir yapısı var. elinizde kalmasın toparlarken.
bu arada egzoz düsürdüm bir tane, 2007 crf250 egzozu aldım (sadece sağ), 95 lira kargo dahil. 20 güne bekliyorum.
-
31 Mart 2009, 18:49
#1745
selam ben de Ramzey QM 200 düşünüyorum çok araştırdım ve bir bayide denedim de 0 km bir motoru km saati çalışmıyordu,yedek parça problemi olur mu konusunda kararsızım o yüzden ne kadar beğenmesem de ybr 125 ile qm 200 arası kararsız kalıyorum kullanan arkadaşlar debriyaj ve parça bulunabilirliği açısından bilgi verebilirse sevinirim teşekkürler...
DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim, hoşbulduk arkadaşlaar.
Redrose aklım CBF yada YBR tarzlarına da sürekli gidiyordu ama kesin bildiğim birşey vardı. Eğer kros almazsam içimde bi uhde kalacakdı. Bende yüreğimin sesini dinledim ve başlangıcımı bu şekilde yaptım
selam ben de Ramzey QM 200 düşünüyorum çok araştırdım ve bir bayide denedim de 0 km bir motoru km saati çalışmıyordu,yedek parça problemi olur mu konusunda kararsızım o yüzden ne kadar beğenmesem de ybr 125 ile qm 200 arası kararsız kalıyorum kullanan arkadaşlar debriyaj ve parça bulunabilirliği açısından bilgi verebilirse sevinirim teşekkürler...
selam ben de Ramzey QM 200 düşünüyorum çok araştırdım ve bir bayide denedim de 0 km bir motoru km saati çalışmıyordu,yedek parça problemi olur mu konusunda kararsızım o yüzden ne kadar beğenmesem de ybr 125 ile qm 200 arası kararsız kalıyorum kullanan arkadaşlar debriyaj ve parça bulunabilirliği açısından bilgi verebilirse sevinirim teşekkürler...
-
31 Mart 2009, 21:20
#1746
[QUOTE=mankind1976;1494441]
selam ben de Ramzey QM 200 düşünüyorum çok araştırdım ve bir bayide denedim de 0 km bir motoru km saati çalışmıyordu,yedek parça problemi olur mu konusunda kararsızım o yüzden ne kadar beğenmesem de ybr 125 ile qm 200 arası kararsız kalıyorum kullanan arkadaşlar debriyaj ve parça bulunabilirliği açısından bilgi verebilirse sevinirim teşekkürler...
merhaba, büyük ihtimalle satıcı km. telini takmamıştır.deneme sürüşü sırasında km. yazmasın diye. daha sonra onu sıfır olarak başka birine satacaktır
tarz olarak enduro istiyorsan ramzey en iyi çinli. aldığında pişman olmazsın. fabrika parça sorununuda halletti artık parça sorunu yok.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
31 Mart 2009, 22:17
#1747
mankind1976 adlı üyeden alıntı
selam ben de Ramzey QM 200 düşünüyorum çok araştırdım ve bir bayide denedim de 0 km bir motoru km saati çalışmıyordu,yedek parça problemi olur mu konusunda kararsızım o yüzden ne kadar beğenmesem de ybr 125 ile qm 200 arası kararsız kalıyorum kullanan arkadaşlar debriyaj ve parça bulunabilirliği açısından bilgi verebilirse sevinirim teşekkürler...
yahu hocam ybr ile bizim crossu kıyaslama sen de
ikisini de kullandım, tabiki ramzey daha torklu makina, ama ybr ise daha ekonomik, sessiz ve titreşimsiz. ramzey almakla kötü edeceğini sanmıyorum, ben 2 yıldan uzun bir süredir kullanıyorum, çok şükür bi problemini görmedim. önceden parçada biraz problem oluyordu ama sanırım şu anda dert yok
-
05 Nisan 2009, 00:32
#1748
Bu ramzeyin ön dişli kapağını ve yağ filtresinin kapağını hangi tür anahtarla açmamı önerirsiniz? Lokma diye düşündüm ben ama..
-
05 Nisan 2009, 14:48
#1749
ben t ile açıyorum, lokma da olur ilk açışım sıkıntılı olmuştu bu makinaların kimi vidaları kendilerinden gevşerken kimileri açılmamak içini canını veriyor. bizim alt vidayı sökmek için vites kolunu da çıkarmak gerekiyor. siz de nasıl bilmiyorum. kolay gelsin.
-
05 Nisan 2009, 16:03
#1750
lokma ve lokma benzeri anahtar kullanman daha iyi vida başlarını bozmazsın
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
09 Nisan 2009, 21:30
#1751
hava filtresini açık-performans filtre ile değiştirip aküyü öne, koltuk altına aldıktan sonra karbüratör beslemesi yetersiz kalıyor, benzin-hava karışımı zayıf oluyordu. önce karbüratörde iğne konumunu en zengine getirip içerdeki yüzen kanatların konumunu da zengine ayarlayıp, ayar vidasını da zengine ayarladım ama yine 5-6k devirden sonra benzin yetersiz gelip kesme yapıyordu motor. sonra kymco xciting 500'un 118 lik memesini alıp karburator ayarlarıyla oynamadan taktım bu sefer de cok fazla zengin karışım verdiği için motor boğuluyor 4k devirden yukarı çıkamıyor gaz kolunu kapattığımda bütün yanmamış benzin egzoz da patlama yapıyordu. memeyi değiştirmeden bütün ayarları en zayıfa getirdim yine yemedi 5-6k dan yukarı çekemedim deviri. ve surekli fazla yakar oldum benzini. sonra 98 lik memeye geri döndüm .
araştırdım türkiye de birebir uygun bulamadım 105 veya 110 luk meme, kendim yaptırmam gerekiyordu, astarı yüzünden pahalı olacaktı. z1 entrprises.com diye bir sitede tanesi 1 dolardan meme bulunca 105 ve 110 meme sipariş verdim, yanlarında birkaç ilgimi çeken parça daha aldım, kargoyu bölüştürdüğümde 4-5 ytl gibi bir paraya meme almış oldum yani. 5-10 gün ekadar bekliyorum, şu sıralar 6k devirden yukarı kullanmıyorum- amıyorum motoru
bu arada eskiyen 46 diş arka dişlimi 42 diş dişli alarak değiştirdim, ön 17 arka 42, motor commuter tarzı oldu. tork azaldı titreşim azaldı. orjinalinde 46/17 = 2,70 olan oranı 42/17= 2,47 ye çekince otoban, şehir içi kullanım motoru haline gelmiş oldu, gereksiz sık vites değişimi ve devirli kullanımdan kurtulmuş oldum. zaten motora güvenmediğim için araziye fazla vurmuyorum. şu an için memnunum ayardan belki ön eskiyince sıkılıp 16 yapabilirim. (42/16 = 2,62)
neyse asıl vurgunu bugün yaptım, dün geçenlerde kazandığım crf250 egzozu geldi, bugun onu ufak bir tadilatla monte ettim. marşı verince gelen sese inanamadım. sanki crf egzozu değilde crf motoru monte ettim şaseye. oturup bir turladım, ses muazzam, motor çalışması acaip rahatladı, gaz koluna tepki inanılmaz arttı. sokakta bütün bakışlar bana dönünce, çocuklar parmaklarıyla gösterir olunca iyi bir halt ettiğimi anladım. :D şimdi işte motora biniyorum diyorum. inesim gelmedi hiç yarım depo benzin yedim etrafta dolaşırken coni'nin biri yabancı forumda bu motorlarla ilgili ilk yapılması gerekenin bütün civataların sağlamlarıyla değiştirilip loctite ile monte edilmesini ikinci olarak da egzoz değişimi yapılması gerektiğini söylüyordu herif çok haklıymış. imkanı olanlara tavsiye ediyorum.
hava filtresi, egzoz ve dişli değişiminden sonra otobanda 6k-6,5k devirde gaz kesmeye başlar gibi yapıp benzinin yetersiz geldiği ama motorun hala gitmek istediği konumda (düz yolda tabiki) süratım 110 km/s 'i gösteriyordu. (km saatinin doğruluğunu savunmuyorum). memeyi değiştirip motorun istediği benzini verip tekrar deneyeceğim bakalım süratımı, şimdilik böyle...
salıncak hizasından sürekli gıcırtı sesleri geliyordu, dingildeki gresöre el pompasıyla gres vereyim dedim deliği açamadı bile, sonra güzel bir grasörle değiştirdim yine yemedi, gittim sonra bizim burada büyük araçları yıkayan yağlayan bir yıkamacı var oraya, havalı bir bastık , 6-7 sn için e gres aldı. demekki içinde bir gram gress kalmamış. gıcırtı falan kalmadı valla.
neyse amma yazdım, kalın sağlıcakla.
-
10 Nisan 2009, 18:07
#1752
Zongshen 200-GY ile Çin Seyahati
Kolombiyalı iki arkadaş, Daniel Montejo ve Christian Saffron, Zongşen'leriyle Çin'i gezmişler. Fiyatı ucuz ve servisi yaygın olduğu için Çin motosikleti tercih etmişler.
İşte 31 günlük gezilerinin fotoğraflı günlüğü:
http://www.danielmontejo.com/Picture...thestories.htm
Burada da iki video var. Biri seyahatin geneline dair sekiz dakikalık bir montaj. Ötekiniyse Çin trafiğinde çekmişler.
http://www.danielmontejo.com/indexmotofall2005.html
Uğradıkları bir tamirhanedeki ustalar için "Ülkeleriyle ve bizi Çin'de 8000 kilometre taşıyan bu motosikletlerle gurur duyuyorlardı. Kendi elleriyle yapmışçasına sevgiyle bahsediyorlardı onlardan." diyorlar. Keşke bizi de gururlandıracak yerli üretim motosikletlerimiz olsa. Dandik olsun, bizim olsun ;)
Eyaletin birinde otoyollar motosikletlere yasak değilmiş. "Fırsat bu fırsat" diyip dalmışlar ama sonradan pişman olmuşlar. Yandaki yolları ve üstündeki virajları, çukurları, yayaları, hayvanları, bisikletleri, motorları gördükçe içleri gitmiş. "Çin'de otoyollar çok güzel ama sıkıcı. Seyahatin tamamında otoyoldan gitseydik gördüklerimizin yarısını bile göremezdik." diyorlar.
-
10 Nisan 2009, 21:42
#1753
hegemonya, tam anlayamadım, bu dediğin modifikasyonlardan sonra 6500 devirde kadran 110 mu gösteriyordu?
peki bu kadar benzinle bu kadar güçlü patlamalar motorun içine zarar vermez mi?
yarım depoyla kaç km gezebildin ?
Ramzeyden gerisi yalan....:)
-
10 Nisan 2009, 22:04
#1754
egsoz değişimi snrası ilk ağrıza motorun beğenmesse egsoz tüpünü subap keser üst kapak zarar görür hatta piston bile nanay olur. sen motorum rahatladı zanneder sesinde coşkusuyla çok bunaltırsan motoru zorlarsan yazık olur motorun ramzeymiydi hegemonya ?
bu arada ben şu havafilitresine giden egsoz manifoltunun ordaki krips miydi adı herneyse hava filitresine egsozun dumanını üfleyen zavazingoyu iptal ettim. soğuk havalarda motorun ısınmasını hızlandıran başka bi işe yaramayan..motorun performansında artış oldu kanımca hava filitresi artık direk soguk hava yolluyor karbüratöre.. açık hava filitrelerini önermiyorum ilerleyen zamanda toz toprak kaçıp rektefe istiyor motor yazık günah
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
11 Nisan 2009, 02:48
#1755
gceterez adlı üyeden alıntı
hegemonya, tam anlayamadım, bu dediğin modifikasyonlardan sonra 6500 devirde kadran 110 mu gösteriyordu?
peki bu kadar benzinle bu kadar güçlü patlamalar motorun içine zarar vermez mi?
yarım depoyla kaç km gezebildin ?
tam olarak 6200 devirde 110 gösteriyor, bugün tekrar test ettim. Akşama doğru karburator memeleri ulaştı elime. yarın 105 veya 110 dan birini takacağım. son halini alacak karburator modifikasyonu.
güçlü patlama olayı aklımdaki ilk soru işareti idi, benim motorun aynısı 163fml (lifan gy-2) ile bu modifikasyonu yapan conilerden birinin motoru 13k mil diğerinin 16k mil de imiş geçen sene, motoru hiç açmadan. 20k da ekzantirik zinciri iyice yavşamış başka birinin, dert yanıyordu 16k mile kadar dayansın motor canıma minnet, hurdacıya veririm sonra :D (16000m=25749km)
bathu adlı üyeden alıntı
egsoz değişimi snrası ilk ağrıza motorun beğenmesse egsoz tüpünü subap keser üst kapak zarar görür hatta piston bile nanay olur. sen motorum rahatladı zanneder sesinde coşkusuyla çok bunaltırsan motoru zorlarsan yazık olur motorun ramzeymiydi hegemonya ?
bu arada ben şu havafilitresine giden egsoz manifoltunun ordaki krips miydi adı herneyse hava filitresine egsozun dumanını üfleyen zavazingoyu iptal ettim. soğuk havalarda motorun ısınmasını hızlandıran başka bi işe yaramayan..motorun performansında artış oldu kanımca hava filitresi artık direk soguk hava yolluyor karbüratöre.. açık hava filitrelerini önermiyorum ilerleyen zamanda toz toprak kaçıp rektefe istiyor motor yazık günah
egzoz değişimi ile ilgili yazdıklarında hiç birşey anlamadım biraz açsan iyi olur
benim bildiğim egzoz (susturucu) sağlıklı ve başarılı bir şekilde gaz tahliyesi yapmak ve motordan yükselen çok yüksek desibelli sesleri susturmakla görevli.
motorum skygo. salcano,yuki ile tıpatıp aynı motorlar. aslı Lifan 200gy-2 (motor bloğu 163fml)
bizim hava filtresinde yoktu öyle birşey iyi yapmışsın bence. açık hava filtresinden kastım sadece kutusu yok, yoksa taktığım hava filtresi sağlam gözenekleri ile ucuz ama başarılı bir mal. toz, kum, çapak girmez. tek derdi su olacaktır, ki bu bile başlı başına büyük bir sorun. ince gözenekli naylon kadın çorabıyla onu da halletmeyi planlıyorum.
pazar günü garipçe köyü gezisine katılmayı planlıyorum, oraya gelecek varsa birbirimizi bulur tanışır konuşuruz. onun harici video ve fotoğraf koyacağım bir ara. makina ödünç alırsam eğer kalın sağlıcakla.
-
11 Nisan 2009, 09:52
#1756
hegemonya,aynı çılgın mucitler gibisin karburatörle oynadınmı çok yakar motor fabrika ayarlarına geri dön tuşuda yok hehe şu egsozu felan motoruda fotolada bakalım neler yaptığına hocam ;) egsoz olayını bizim ramzey yada pioner motorlara gereksiz de sizin motorlara olabilir evet. sen heralde gidip araba egsozu takmadın yada içini boşalttırmadın crf250 nın egsozunu taktın dimi yukarda öle okudum merak ettim foto istiyruk
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
11 Nisan 2009, 16:10
#1757
Arkadaşlar çoktandır merak ettiğim birşey var. Ramzey de gresörlük varmı acaba? Sanki amartisörün altından gıcırtı geliyor da. Bazan da sert kasislerde bir kez çat diye bir ses geliyor ortadan, ayaklığın o civardan. Ne olabilir sizce?
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
11 Nisan 2009, 21:25
#1758
hegemonya, ben 31bin yaptım hangi hurdacıya vermemi tavsiye edersin
Ramzeyden gerisi yalan....:)
-
11 Nisan 2009, 21:38
#1759
nacii abi amortisorün üstünü piton basan yeri snracığıma altındaki keçeleri wd40 la bi güzel yağla sağından solundan gene yaparsa ses amortisör patlamıştır kanımca
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
11 Nisan 2009, 21:50
#1760
bathu adlı üyeden alıntı
nacii abi amortisorün üstünü piton basan yeri snracığıma altındaki keçeleri wd40 la bi güzel yağla sağından solundan gene yaparsa ses amortisör patlamıştır kanımca
Sağolasın Bathu. Amartisörün patladığını sanmıyorum çünkü yaylanması çok iyi. Ama wd 40'ı deneyeceğim. Selamlar.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler