http://www.asyamotor.com.tr/modules....owpage&pid=102
asya 200 gy ile aynı gibi...
http://www.asyamotor.com.tr/modules....owpage&pid=102
asya 200 gy ile aynı gibi...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
alakaya maydanoz... Abi harbiden nasıl benzetebildin iki motoru birbirine
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
arkadaşlar merhaba yeni üye oldum vee yeni as 200 gy-2 aldım acemiyim tecrubem çok az sizce iyimi yoksa kötümü ettim as 200 gy'i almakla.ve bu konuda yardımınız olursa çok sevinirim
tavsiyelerinizi bekliyorum
arkadaşlar valla yukardaki motor ben burdayım diyor güzel kim almışsa hayırlı olsun kazazasız belasız kullanmak nasip olsun buda benimkisi kecen pazar kar kezisinden cek miştim fotoları bi bakın hımmmm
motorsiklet ramzey 150cc cros
şımdılık bukadr
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
Ahh ahh! Şu yağan karların arasında krosumu nasıl aramam. Cruiser dıcını kaldıramıyor.
Free Motorcycle Team
bobtiger siteye hoşgeldin ve motorsikletinde hayırlı olsun, güle güle kullan. verdiğin parça katalogu çok işimize yarayacak çok teşekkür ederim hemen yazdırıp arşivledim.
senin makinada tek merak ettiğim şey istop ediyormu?
1- tam gaz verip(park halinde) bıraktığında (devir düşerken) normal bir şekildemi iniyor , yoksa inerken ufak bir şekilde kendini kasıp sonra toparlıyormu ?
2- ışıklarda durdun tam kalkarken gaz verdiğin zaman istop ediyormu ?
3-hızla giderken (5. vites )aniden durduğun zaman istop ediyormu ?
bunları deneyip bize cevap verirsen çok mutlu olurum. aslında sorunun(istop etme) nedenini tespit ettik fakat orjinal kaliteli bir keçe şeklinde oring bulamadım bulduklarımda tam işe yaramıyor. sevgiler
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
arkadaşlar ben zinciri kaliteli ve sağlam bir zincirle değiştirmek istiyorum.. NAsıl biz zincir almalıyım ozellikleri vb dikkat etmem gereken noktalar neler? Hiç bilgim yok bilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim... Motoru biliyosunuz işte Zongi zs 200
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
abi motor tip ve yorumlara göre motor aksamı güzelde şu : zealsun zongshen asya .......saçmalıkları yokmu beni deli ediyo.... bu çin markalarına tahammül edemiyorum...
Takma kafana kimse çin markalarına tahammül edemiyor, ama
zorunluluk işte.
[COLOR="Red"] Özgürlük ona bağımlı olunduğu sürece diğer bağımlılıklardan uzak tutandır[/COLOR]
[B] [COLOR="navy"]Bu dünyada çok güzel yaşanabilir, yeterki isteyelim![/COLOR][/B]
yapmayın arkadaşlar.
bu motorları kullanan, beğenen bir dünya insan var. imkansızlıktan, mecburiyetten kullananlar da yok değil tabii ki.
herkes daha güçlü, daha fiyakalı, hiç sorunsuz, bakanı-göreni kendine aşık edecek, salyasını akıtacak, şapkasını çıkartacak bir motoru, arabası olsun, havası binbeşyüz bassın ister ama, hayatın gerçeklerinden biri de, üç kuruşa beş köfte olmayacağıdır.
forumlarda motoru olmayan arkadaşları görüyorsunuz. kimi öğrenci, kimi ortadirek, kimi önce ekmek derdinde, kimi motorum olsun da mobilet olsun, kimi de şükürsüz, doyumsuz, en kralı olsun düşüncesinde.
ihtiyaçtan, sevgiden, tutkudan, farklı olma duygusundan, kendini ifade edebilme dürtüsünden, otobüs derdinden, minibüs çilesinden, vs. kaynaklanan bir dünya isteklerimiz var.
benim de 2-3 yıl öncesine kadar motorum yoktu.
2005 yazı, komple pc başında, nette motor araştırarak, ehliyet, kıyafet hesapları yaparak, buluşmalara katılanları, gezip tozanları izleyerek, yutkunarak geçti.
çin malları bile bu kadar ucuz, ikinci elde geberik fiyatlara sahip değildi.
taksitli motor bulmak zor, bulduğunu almak akıl karı değildi.
o mu? şu mu? bu mu? diye sorualr sorarken sitede, mete bana bir teklifte bulunmuştu;
"bizim evin yan tarafında hurda bir mobilet var, elektriğini yaptırır, biraz uğraşırsan kullanılır hale gelir sanırım" demişti.
o zamanlar samimi değildik. bu teklifi nazikçe reddederken bile, 2-3 gün düşünmüş, hesaplar kitaplar yapmış, biraz da yüzüm tutmadığından vaz geçmiştim.
bir yandan ehliyet hesapları, diğer yandan kask-kıyafet masrafları, bir yandan motor fiyatları, üstüne üstlük son derece zor bir mali dönemden geçiyor olmak, her adımımı atarken beş kez ölçüp, bir kez biçmemi gerektiriyordu.
alacaklarımı alamıyorum, faturalarım, borçlarm kabarıyor, arabamı satmışım, mahallemden 40 km ötede yeni bir semte taşınmışım, otobüsle-minibüsle yolculuk ediyorum ki, hiç alışık değilim, rezillik diz boyu yani...
böyle sıkıntılı bir dönemden geçerken, motosiklete niyetlenmişim, fakat onun derdi de az değil.
bu zor dönemi sabrederek, şükrederek, Rabbimin yardımıyla geçtim, çin malı da olsa bir motor sahibi oldum.
ilk başlarda hayırlı olsun, güle güle fasılları yaşadık, sonraları pek çok arkadaş burun kıvırır, motoru kötüler, karalar hale geldi.
onu nasıl elde ettiğimi bilmezlerdiki...
yaşadıklarımın şahidi, sabrımın ortağı değillerdiki...
beni ve benzeri durumda olan arkadaşları anlayamazlardıki...
o motorun, ve şu an kullandığım motorun benim / bizim için nasıl değerli olduğunu idrak edemezsinizki...
hayatımda yaptığım en güzel işlerden biridir motor sahibi olmak.
siz buna tahammül edemediğinizi söylüyorsunuz.
akıl verenler, onu kendilerine saklasa ve para verseler, nasıl motor alınırmış, nasıl binilirmiş cümle aleme göstermezsem namussuzum
elimizdeki herneyse, onun kıymetini bilelim.
başkalarının tercihine saygı gösterelim.
beğenmiyorsak kesinlikle almayalım, fakat alanları da horlamayalım.
bir de, selesine kıçımızı koymadığımız, kontağını dahi çevirmediğimiz, yola çıkıp kullanmadığımız, ne olduğunu bilmediğimiz hiç bir motoru kulaktan dolma bilgilerle kötülemeyelim.
sahiplerine maddi-manevi zarar vermeyelim.
kimseyi hedef almadan, şu an dinlediğim müziğin de etkisiyle, gayet sakin bir halde yazdım, samimi duygularımla içimi döktüm.
kavga çıksın istemiyorum.
saygı ve sevgilerimle...
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
foruma ilk katıldığım dönemlerde, beğenmediğim motoru diğer arkadaşlarla beraber ben de eleştiriyordum.
sonra birgün biri başlık açtı. (bulursam eklerim)
"arkadaşlar yaptığınız yanlış. bilmediğiniz, binmediğiniz motor hakkında atıp tutuyorsunuz, bu motoru almayı düşünenleri yanlış yönlendirip, onlara da, bize de zarar veriyorsunuz." mealinde bir yazı yazmıştı.
okudum, düşündüm, arkadaşa hak verdim ve özür diledim.
bir süre sonra motorumu satmaya karar vermiştim ki, o arkadaşın yazdıkları aynen başıma geldi.
motorum kötüleniyor, alacakların kafası karışıyor, niyetlenenler bir bahaneyle uzaklaşıyordu.
1,5 sene sonra satabildim.
cillop gibi motordu. ama ismi kötüye çıkmıştı.
böyle işte...
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
Selamlar
yasim 38, meslek muhtelif
ilk motorum 200 GY idi
motorculuga biraz gec basladim ama olsun
1 yıl kullandım 200 GY yi
4000 km oldu
karsilastigim sorunlar:
* benzin deposundan gelen hortumun takıldıgı metal borunun kırılması sonucu (iki kere) deponun bosalmasi, yolda kalma, yangın tehlikesi....deponun bosaltilip kurumasinin beklenmesi 2 gun, kaynak, 2 gun misafir olarak kaldigim sehirde yaya kalmam...
* motorun sag tarafından cikan ve icerisinden cok sıcak gazların ciktigi metal bir borunun, 10-12 cm ilerledikten sonra kelepce ile baglandigi bir kaucuk hortuma bu sicak gezi devretmesi, 10 dk yuksek devri takiben sicak gazlarin kaucuk hortumu eritip yırtması (defalarca)...borunun ucuna kor tıpa ile sorun ebediyen cozuldu, o sicak gaz nereye gidiyordu bilmiyorum, ama artik gitmiyo.
* devir saati olmayan motorumda saatte 90 km (gosterge hızı %18 eksik gosteriyo- sanirim gercek hiz 110 km/saat) 1 dk kullanmamı takiben egsozdan acaip beyaz duman atmasi, 20 dk içerisinde yanastigim bir tamircide, cok anormal yag yakmakta oldugunun soylenmesi, degisen silindir ve gomlek (200 ytl, agustos 2007 fiyatı, motor daha 2500 km de iken) 3 gun yaya kalmam.
* bir dere yatagini yukariya dogru takip eden cok kırıcı bir parkurda, yarim debriyajı yogun kullanma sonucu, 3000 km de iken debriyaj balatasinin bitmesi, (beraberimdeki 200 cc honda cross parkuru geriye kucakta geldi ama, benimki hala yuruyordu en azindan) degisen debriyaj balatasi (35 ytl, şaka gibi).
debriyaj balatasi degismesi ve ayni gun yapilan karburator temizlemesi sonucu, motorun hic olmadigi kadar guclenmesi, son suratte +20 km/saat, kirmizi isik kalkislarinda istemeden yapilan tek teker (hem de 14 beygir denen bir motor ile)
* kaldirimdan asagiya inerkene, alt tarafindan ikiye ayrilarak kirilan şasi, yapılan kaynak, eskisinden saglam oldu diyo usta ama, kaynak çirkin duruyo bence, ayrica eskisi niye o kadar saglam degildi acaba?
* gunluk kilometre sayacinin takili kaliyor olmasi (birler basamagi 9 da takili kalıyor)
* surat gostergesinin gece aydinlatmasinin arızalı olması (sokak lambalarının altından gecerkene, bir anlik goruluyor en azindan hizim, :-) )
* on far ayari en asagida iken bile, ışıgın asfaltı degil de epey yukariya bakacak sekilde, tepede asılı duran yon levhalarını veya sarkan agac dallarını aydinlatmasi.. serviste ayariniz zaten en asagida denmesi..
ama diger taraftan guzellikleri:
* 5 yasindaki oglumun ve 11 yasindaki kizimin gozlerindeki isilti, yaz aksamlari benimle beraber bir tur atmak isterkene no'lur babacim diye yalvarmalari, yapilan pazarliklar, alinan rusvetler, :-)
* esimi de zehirledim, o da artik bir motorcu, ama onun surecegi sokaklara arabanizi park etmeyin, kapali otoparka felan alin arabanizi.
* Evde 4 tane kask oldu, herkesin kendi kaski var, 5 yas icin kask bulmam zor oldu, ama cok yakisti, bir suru fotografini ceken oldu oglumun emok da. (oglum-kizim ve esim araba ile geldiler emok'a)
* 4 kere, yaklasik 350 km lik yollara ciktim, cok keyif aldim, emok 2007 ye bu motor ile gittim.
* arka zincir dislisi degisimi sonucu, orta suratlerde motor sesi ve devri (tahminen, devir gostergesi yok cunku) dusmesi, daha keyifli surusler
* sehir ici inanilmaz pratik, trafik benim sorunum degil artik, araba sahipleri dusunsun artik.
* sehirler arasi yolda araba ile camlar kapali giderken fark etmedigim guzellikleri, motor ile giderkene farkedebilme (yeni bicilmis bugday tarlasi, sabah cig dusmus iken ne kadar da guzel kokuyor, koylerden gecerkene miss gibi tezek kokusu :-) yol kenarindaki kuyruk sallayan kusunun guzel otusunu duymam, 68 model inter kamyonun yokus cikarkene igrenc egsoz kokusu, sanirim biodizel kulanıyo veya kaptan direksiyon basinda patates kizartiyo, bilmiyorum artik)
* Orman veya arazide yapılan gezindiler, google earth dan secip begendigim hemen hemen her yere, direk rota cizip takip edebilme ozgurlugu, gps im bozulana kadar en azindan, artik durup yol soruyorum, bilen de bilmeyen de tarif etmeye kalkiyo, yol uzuyo, olsun, sikayetci degilim, maksat zaten yol yapmak.
sonuc:
pisman miyim, HAYIR, gene gider ilk motor olarak 200 GY alirdim, sorunlar yasamadim mi, yasadim, ama sorunsuz bir motor ile de motorun mekanigini ogrenemeden binerdim, ayrica 200GY cok dengeli, hakimiyeti cok guzel, yeni baslayanlar icin super bir makina,hala ayni motora mi binicem, HAYIR, biraz once iki tane bayiye telefon edip fiyat aldim Suzuki DL 650 ABS icin. sanirim fuari bekleyecem ama. gerci tarz degistirip fazer a da gecmeyi dusunmuyo degilim. bakacaz artik. hangisinden guzel fiyat teklifi alirsam.
Fazer ile arada kafama estikce uzar giderim, utandirmaz. devir yukseldikce,13 bin-14 bin, new york senfoni orkestrasi bile susup, bu sesi dinliyo.
Vstrom ise agir abi, iki kisi vur istedigin yola git. 1000-2000 km yap, gel geri, hatta gelme orada kal. Rahat, konforlu, sorunsuz, asfaltta racingler ve fazerler, sen 200 ile gitsen de sana el sallayip gececekler, olsun gecsinler, mola yerinde yakalarim nasil olsa, onun mola ihtiyaci (malum yerlerindeki kramplar gecene kadar) benim mola ihtiyacimin iki kati ne de olsa. Uzun yol seviyorum, sanirim vstrom olacak.
Not: cok soleyen oldu, gene olacaktir, elma ile armutu karsilastiriryorsun, ikisi ayni sinifta motor degil diye. Cevap: Biliyorum.
Benim derdim hangi tarzi sececek olmama karar vermem. o tarza uygun motor hangi siniftan ise, ona gore alicaz motoru.
Fuarda gorusmek uzere,
hepinize emniyetli surusler, bol keyifler.
Bahadir üstad seninkisi resmen alim bir tane motor hem öğreneyim hem parçalayayım kısaca tam zevkine varayım hesabı olmuş, ben de tamircide bir tane amortisör bağlantı yerinden kopmuş kros görmüştüm sordum, motora 5 kişi biniyorlarmış
Limitlerini zorlayabildiğin kadar zorlamışsın, en azından parkurda kucakta gelmemiş :D
Hayırlısı olsun yeni motorun şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim
Free Motorcycle Team
Sagolasin chocolateman
benim motor saseden kirilirken, uzerinde sadece, tas catlasa 65 kg gelecek bir arkadas vardi ve kaldirimdan asagiya iniyordu. tek basina biniyordu, artcisi yoktu.
limitlerini zorlamak dicem ama, limitler biraz cabuk geldiginden limitlere takiliyordum diyelim. araziye cikmayacak isem neden cross alayim, son surati 100 km olan motorda limit hizi haftada bir-iki gormek cok cok da limitlerde yasamak diil ki.
Zaten bu yuzden "agir-abi" sinifindan bir motor istiyorum. her gun limitlerini zorlamayacam sanirim, uzun yolda keyifli keyifli, tadina vararak surusler yapmak icin bakiyorum yeni motor.
Not : motor siniflarina yeni bir sinif ekledim, "Agir-abi" sinifi, misal, v-strom, GS, TDM, AT, TA, KTM vs vs. (Bu motorlar ayni siniftan diyen olabilir, hayir degil diyen olabilir, sadece bende agirbasli motor havasi uyandiran motorlar bunlar)
Bahadir yanlış anlama sen de 5 kişi bindin demedim, ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı, parasına göre iyi dayanıyor
Ağır abi olmak en iyisi, yaş 34 oldu hoplayıp zıplayamıyoruz artık. v-storm güzel tercih, fazer de güzel ama sen ailenle binen birisin, artçı iki büklüm oluyor fazerde, arkadakini çok yoruyor. artcı olarak 20 dk lık fazer gezimde ayakarımı yere salmamak için zor tuttum kendimi müthiş ağrı veriyor.
Free Motorcycle Team
herkesin içinde de yaş kemale erse bile o gençlik ruhu ateşleniyor ya bazen... Doyasıya yaşamak lazım.
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)