150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
-
26 Kasım 2007, 16:16
#1141
Merhaba,
Bisiklet kullanıyorum ve uzun süredir aktif araba kullanıcısıyım.Motor ehliyetimi scooter da aldım, kursda fazla seçenek yoktu, vitesli kullanamadım. Ben enduro motor almak istiyorum ( 650 - 1000 cc ). Ancak önce başlangıç motoru olarak 200-250 cc cross düşünüyorum. Bazı motorcu arkadaşlarım "125 cc de alsan cross tehlikelidir , ybr 125 al , hatta scooter al en iyisi" diyorlar.
Sizce 200cc - 250 cc cross başlangıç için tehlikeli midir? Asfalt ve toprak yolda kullanım açısından soruyorum; akrobatik hareketler ve engebeli arazi kullanımı olmadan.
Benim düşüncem ileride de crossu satmamak ve enduro ile beraber kullanmak şeklinde.
Şimdiden Sağolun
Reklamlar
-
26 Kasım 2007, 16:45
#1142
hondasayko adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Bisiklet kullanıyorum ve uzun süredir aktif araba kullanıcısıyım.Motor ehliyetimi scooter da aldım, kursda fazla seçenek yoktu, vitesli kullanamadım. Ben enduro motor almak istiyorum ( 650 - 1000 cc ). Ancak önce başlangıç motoru olarak 200-250 cc cross düşünüyorum. Bazı motorcu arkadaşlarım "125 cc de alsan cross tehlikelidir , ybr 125 al , hatta scooter al en iyisi" diyorlar.
Sizce 200cc - 250 cc cross başlangıç için tehlikeli midir? Asfalt ve toprak yolda kullanım açısından soruyorum; akrobatik hareketler ve engebeli arazi kullanımı olmadan.
Benim düşüncem ileride de crossu satmamak ve enduro ile beraber kullanmak şeklinde.
Şimdiden Sağolun
merhaba hondasayko
tercihiniz enduro ise ramzey 200 krosunu tavsiye ederim .bence 2,el alırsanız daha iyi olur.en azından pişene kadar mutlaka motoru düşürüp kaldıracaksınız üzülmezsiniz.alacağınız bu motorla ileride almayı düşündüğünüz büyük cc endurolara daha rahat geçiş yaparsınız. kullanırken enduro tarzı sürüş tekniklerini daha iyi öğrenirsiniz ve tecrübe edersiniz.bence yol şartlarımıza en uygun motosikletler endurolardır.çinli makinalar içindede bence en iyisi ramzey.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
26 Kasım 2007, 17:30
#1143
Sağolun cevap için,
Anladığım kadarıyla cross almanın herhangi bir commuter (ybr 125gibi) almaktan farklı olmadığını özellikle vitesli motor kullanmamış birisi için ikisininde aynı zorlukta olacağını belirtmek istiyorsunuz? İlerideki tarza görede cross un uygun olduğunu belirtiyorsunuz?
Benim aklıma takılan cross ların tehlikeli aletler olduğunun etrafımdakiler tarafından söylenmesi. Gerçekten ybr 125 ten tehlikelimi bunu merak ediyorum. Extrem kullanım olmasa da.
-
27 Kasım 2007, 02:40
#1144
kaçımız bu makinaları extreme tv de gördüğümüz gibi kullanıyor ki?
Sizin amacınız vitesli motor kullanmayı öğrenmek ise her ikisini de kullanabilirsiniz.
İlerde alacağınız yüksek ccli enduronuz ile offroad sürüş de yapacaksanız ybr alarak offroad tecrubesi kazanmamış olacağınız için offroadda güçlü makina ile sorun yaşayabilirsiniz. İllaki yatıp kalkacaktır makinanız, yatan kalkan çinli olsun ;)
Güvenlik sorunundan kastedilen nedir, arkadaşlarınız bahsettiği tam anlamadım, ama motorun yüksek oluşu ve süspansiyon yumuşaklığı (özellikle ülkemizde) kesinlikle dezavantaj değil, bilakis avantaj bana göre.
-
27 Kasım 2007, 11:38
#1145
hondasayko adlı üyeden alıntı
Sağolun cevap için,
Anladığım kadarıyla cross almanın herhangi bir commuter (ybr 125gibi) almaktan farklı olmadığını özellikle vitesli motor kullanmamış birisi için ikisininde aynı zorlukta olacağını belirtmek istiyorsunuz? İlerideki tarza görede cross un uygun olduğunu belirtiyorsunuz?
Benim aklıma takılan cross ların tehlikeli aletler olduğunun etrafımdakiler tarafından söylenmesi. Gerçekten ybr 125 ten tehlikelimi bunu merak ediyorum. Extrem kullanım olmasa da.
merhaba, spesiyal yani tam kros makinalarla ramzeyi aynı kefeye koymayın. ramzey adı kros olsada bir enduro makinedir, fazla zorlayamayazsınız neticede parasına göre bir alettir. ilk başlayan birisi için ,sizin tabir ettiğiniz bizim spesiyal makina olarak adlandırdığımız makinalar tehlikelidir . çok güçlü ve ataktırlar.bu makina size başlangıçta yeterlidir daha sonralarıda yetecektir.
ybr 125 naked tarzıdır bu makinalardan sonra geçişler enduroya değilde genellikle cadde veya büyük naked'lerle son bulur.
kısaca; ileride enduro makinayla devam edecekseniz ramzey 200 veya onun benzerleri.
neden; aynı tarz makinayla başladığınız için enduro tarzı sürüş tekniklerini daha kolay ve pratik öğrenmiş olursunuz. niçin her farklı motorlarında şürüşleride farklıdır . bir örnek oturuş biçimleri farklıdır, ikinci bir örnek virajlara girmesi farklıdır.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
27 Kasım 2007, 13:06
#1146
hondasayko adlı üyeden alıntı
Sağolun cevap için,
Anladığım kadarıyla cross almanın herhangi bir commuter (ybr 125gibi) almaktan farklı olmadığını özellikle vitesli motor kullanmamış birisi için ikisininde aynı zorlukta olacağını belirtmek istiyorsunuz? İlerideki tarza görede cross un uygun olduğunu belirtiyorsunuz?
Benim aklıma takılan cross ların tehlikeli aletler olduğunun etrafımdakiler tarafından söylenmesi. Gerçekten ybr 125 ten tehlikelimi bunu merak ediyorum. Extrem kullanım olmasa da.
Arkadasım sen toprak yolda ybr 125 le gitmeye calıssan motor savurur seni ve kendini... Disli tekerlekler yok.. Ybr düz yolda sakın sakın gidersin.. Enduroda yolda sakin gitmenin otesinde Arazide de istedigin yol arazi dag taş gidebilirsin... Bi zararı oldugunu düşünmüyorum.. Asıl tehlikeli olan motorlar specialler Husaberg Vb aletler.. Bizimkilerin nesinden korkarlar anlamıyorum.. Belki korkan insanın boyu kısadır ve ulaşamadıgı cigere mundar deme istedi duyuyodur...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
27 Kasım 2007, 13:51
#1147
Bence arkadaşların güvenlik sorunundan anladıkları sizinde belirttiğiniz gibi " motorun yüksek oluşu ve süspansiyon yumuşaklığı " . Ancak arkadaşlarımın dışarıdan gözlemleri sonucu bu görüşler oluşmuş daha çok. Uzun süre cross kullanmış olan yok. O yüzden sizden öğrenmek istedim.
Aldığım kararın doğru olduğunu görüyorum sayenizde. Özellikle bu forumda teknik bilgi ve içerik yeterli.
Kanuni 250 cc ve Ramzey 200 cc arasında kalmış durumdayım , inşalllah motoru alınca bende katılımcı olurum foruma.
-
27 Kasım 2007, 14:11
#1148
ramzey yada zongshen 200 titreşimsiz al. Başka motor alma
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
29 Kasım 2007, 11:07
#1149
hondasayko adlı üyeden alıntı
Bence arkadaşların güvenlik sorunundan anladıkları sizinde belirttiğiniz gibi " motorun yüksek oluşu ve süspansiyon yumuşaklığı " . Ancak arkadaşlarımın dışarıdan gözlemleri sonucu bu görüşler oluşmuş daha çok. Uzun süre cross kullanmış olan yok. O yüzden sizden öğrenmek istedim.
Aldığım kararın doğru olduğunu görüyorum sayenizde. Özellikle bu forumda teknik bilgi ve içerik yeterli.
Kanuni 250 cc ve Ramzey 200 cc arasında kalmış durumdayım , inşalllah motoru alınca bende katılımcı olurum foruma.
Aksine motorun yüksek olması ve süspansiyonun yumuşak olması bir avantajdır eğer boyunuz kısa değil ise.......... trafikte otomobil kaportasından daha yüksek sürüş yapmanız yol şartlarına ve kaza durumlarında size avantaj sağlar. yere nekadar yakın olursanız vucudunuz o kadar(otomobil) kaporta ile temas riski artar(kaza anında) enduroda genellikle diz kapağınızın alt kısımları risk altındadır
amartisörün yumuşak olması da Türkiye yolları için avantajdır çünkü yollar o kadar kötüki asfalta giderken bazen insan düşünüyor'' acaba arazidemi sürüyorum ? ''
herkes sana kendi kullandığı, bildiği motoru tavsiye edecektir haklılar da bu konuda tercih senin.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
29 Kasım 2007, 16:01
#1150
İşin gerçeği tehlikeli diyen arkadaşlardan birisinin boyu kısa , benim 1.80 motor sonradan yükseltilmemişse rahat olacaktır benim için. Aslında araba kullanmama rağmen beni en çok düşündüren istanbuldaki trafik , mümkün olduğu kadar trafikten kaçacağım , haftasonları sakin yerlere gitmek istiyorum motorla. Cross alacaksan en az sorunlusu Ramzey deniyor internette gezdiğim kadarıyla.
-
01 Aralık 2007, 13:43
#1151
tam canım gezmek istemişken bu yağmurda neyin nesi Yarın Acacakmıs sanırım ama yarında ben calısyorum yaa Uff..1 Haftadır binemedim motoruma...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
01 Aralık 2007, 14:03
#1152
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
02 Aralık 2007, 01:08
#1153
İnşallah Bathucum... Benim Yerimede Gez He Unutma sankın... Yarın iş var benim..
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
02 Aralık 2007, 03:18
#1154
o zaman, ben gezeyim sizin yerinize
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
02 Aralık 2007, 12:12
#1155
-
03 Aralık 2007, 20:22
#1156
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
05 Aralık 2007, 11:51
#1157
ehehe iyi iyi gezmişsiniz benim yerimede teşekkürler... Bathucum sen gezememişsin kankam ama üzüldüm yaw
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
08 Aralık 2007, 19:26
#1158
sky gooooo
hegolamania sanada hayırlı olsun bende anca 200 km yaptım işten gelince şöle turluyorum.biraz ses yapı anlamadım.bide 110 filan yapınca direksiyon titriyo sanırım ön çamurluğun kıvrımı az olduğundan rüzgarı alınca sarsıyo
-
10 Aralık 2007, 12:24
#1159
[IMG][/IMG]
Bu aralar bizim toroslara çok kar yağdı. Yer Aslanköy /Mersin. Bu da benim kar leoparım..
-
11 Aralık 2007, 09:13
#1160
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler