150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
-
17 Ekim 2007, 00:06
#1001
Reklamlar
-
17 Ekim 2007, 02:12
#1002
moderatorlerin pek fazla bu forumda işleri olmaz takma sen kafana
Sorunlara gelince Motor stop etme fazla benzin yakma gibi veya benzeri sorunların hepsi karburatorle alakalıdır... Karburatorde hava filtresine baglı oldugu için onda da onemli bi pay vardır ki dikkat etmen gerekir... İlerleyen zamanlarda dikkatlice motora baktıgında , ne, nasıl, ne şekilde yapılmıs, işlevi ne, gibi soruları kendine sorarsan çözüm yolunuda kendi mantıgınla ulaşabiliyorsun... Kendimden biliyorum
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
19 Ekim 2007, 14:53
#1003
google merhaba, akrep30 arkadaşımızın akü ve şarj sorunu forumu okurken tamda benim anlatmak istediğim şey buydu dedim içimden.bu forumu okursan sevinirim basit bir fiş temassızlığından arkadaşımız neler çekmiş.resmen eziyet etmiş kendisine vemaksimum 10ytl. arıza 100ytl çıkmış.sevgiler
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
19 Ekim 2007, 17:32
#1004
Arkadaşlar benim orjinal akü bozuldu bu arada. Ölçü aletiyle bakınca + ile - arası kısa devre gösteriyor. Sulu akü aldık. Garantili falan. Şu an bi sıkıntı yok. Servis garanti dışı dedi. 1 ay dolduktan sonra garanti dışıymış bide. Saçma bişey Japonlarda böyle bi ayrım olmazmış. Bide yağmurda göstergeler su alıyor içine, bardağa dolmuş gibi su doluyor. Marş düğmesi yağmurlu günlerden sonra tutukluk yaptı. Bi iki tokatla düzeldi. Onun dışında iş dolayısıyla motorumu kullanamadığım hergün onu özlüyorum başka da bi sorun yok
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
19 Ekim 2007, 21:45
#1005
buralpdi adlı üyeden alıntı
google merhaba, akrep30 arkadaşımızın akü ve şarj sorunu forumu okurken tamda benim anlatmak istediğim şey buydu dedim içimden.bu forumu okursan sevinirim basit bir fiş temassızlığından arkadaşımız neler çekmiş.resmen eziyet etmiş kendisine vemaksimum 10ytl. arıza 100ytl çıkmış.sevgiler
Eyvallah arkadaşım. Sen merak etme. Mesajı kaptım, yani bu arkadaşın yaptığı gibi bilmediğim parçalara yanımda bilen biri olmadan elde tornavida dalmaya niyetim yok. Benim niyetim forumdan kapabildiğim kadar bilgi kapıp, cahilliğimden sıyrılmak sadece. Sagol verdiğin tavsiye için
-
20 Ekim 2007, 00:07
#1006
Ne oldu benim motoruma ilk göz ağrım o benim 30 kere yere düşürülür mü? Yaw bu kadar sorun nasıl oldu anlamadım iyiydi durumu, hava filtresi falan gayet temizdi bakıyodum ben benzin falan yoktu ,düşürmenle alakalı olabilir durum, keza tellerdeki gevşemede arazi kullanımında artar ayar şart, titreşim motor kulakçıklarından birinde gevşeme veya çatlam kırılma türü bişeye işaret çünkü değişen saplamalarda problem olucağını sanmıyorum, neyse herşey olabilir tabii bende banditi dün sağa sağlam yatırdım, magnet kırıldı, egsoz bayağı bi çizildi koruma demiri olmasa başka şeylerde olabilirdi ama şükür ucuz atlattık.
-
20 Ekim 2007, 14:07
#1007
akünün garanti süresi 6 aydır benm akü 5.ayda bozuldu garantiden para vermeden değiştirdim. servis kandırıyor sizi hayret verici
yağmurlu havalarda benm motorda göstergeden su değilde buhar oluyor ama önceden kaza yaptığımda çatlamıştı o çatlaklardan alıyor buharı gerçi yağmurlu havalarda göstergenin üstünü poşetle kapıyorum bide arada bii kontağın içini yağlıyorum anahtar takılıyor bağzen
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
20 Ekim 2007, 20:49
#1008
kastore adlı üyeden alıntı
Ne oldu benim motoruma
ilk göz ağrım o benim 30 kere yere düşürülür mü? Yaw bu kadar sorun nasıl oldu anlamadım iyiydi durumu, hava filtresi falan gayet temizdi bakıyodum ben benzin falan yoktu ,düşürmenle alakalı olabilir durum, keza tellerdeki gevşemede arazi kullanımında artar ayar şart, titreşim motor kulakçıklarından birinde gevşeme veya çatlam kırılma türü bişeye işaret çünkü değişen saplamalarda problem olucağını sanmıyorum, neyse herşey olabilir tabii bende banditi dün sağa sağlam yatırdım, magnet kırıldı, egsoz bayağı bi çizildi koruma demiri olmasa başka şeylerde olabilirdi ama şükür ucuz atlattık.
Emre Abi ya öncelikle sana çok çok geçmiş olsun. İnşallah bir daha bu tür kazaları yaşamazsın. Bana gelince ilk göz ağrına biraz istemeyerek de olsa zarar verdim. Ama o senin olduğu kadar benim de ilk göz ağrım Bu sebeple her düşmede yüreğim öyle acıdı ki sormaŞundan emin olabilirsin ki; kesinlikle performanstan herhangi bir kaybı yok senden aldığım güne nazaran şu anda. Bu saydığım problemler de seneye ustayla beraber çözülecek şeylerdir umarım. Yani en azından çözmek için elimden geleni yapacağım. Çizilen kırılan (sadece plastik grenajlar) her yerini buradan götüreceğim yedek parçalarla değiştireceğim. Bakma sen benim 30 kere düşürdüğüme onların hepsi yana yatma tarzı şeylerdi, yani denge probleminden kaynaklanıyordu. Ne yapiyim abi ailem her zaman 2 tekere karşı çıktı. Bisiklet bile almadılar bu sebeple bende hala bisiklet sürmeyi bilmiyorum mesela İlk kazandığım parayla da motor aldım işte ne yapiyim. Ama bu acemilikle düşmek ne yapalım ki doğal. Ben azıcık düşmeden korkmadan sürmeye çalıştım. Yoksa asla toprak zeminde motor sürmeyi öğrenemezdim Zaten bu düşmelerden sadece bir tanesi takla atma ile sonuçlandı ama hiçbirinde tüm heryerini (dışardan görünen) kontrol etmeme rağmen ciddi bir sıkıntı oluşmadı.
AMA RAMZEY ÇOK DAYANIKLI DİYEBİLİRİM. O KADAR DÜŞMEYE RAĞMEN HALA TAŞ GİBİ GİDİYOR.
Bu arada sorunlar için söylediğin önerileri ustaya söylemek için not alıyorum. Hava filtresi benim motoru kullandığım yer çok tozlu olduğu için çok kirleniyor. Ama benzin işini ben de anlamadım. Bu sitede bir yerde okudum eğer çok kompresör ile gidilirse hava filtresinde benzin oluyormuş, bilemiyorum. Söylediklerine ek olarak motoru benden daha iyi tanıdığın için bana söyleyebileceğin, özellikle baktırmam gereken bir nokta varsa senden bu tür öneriler duymaktan çok mutlu olurum.
Kendine iyi bak. Ama sen bile o güzelim makinayı düşürebiliyorsan dediğin gibi herşey olabiliyor. Önemli olan önce kendini sonra motoru azami ölçüde korumaya çalışmak. Düşmek bence kaçınılmaz. Ha bugün ha yarın ama birgün mutlaka herkes asfaltın veya toprağın tadına bakacak. Ama bu asfalt kullanıcı buluşmalarının sıklığı tabiki kullanıcı ile alakalıdır
Arkadaşlar bu siteden mi yoksa başak yerden mi indirdim hatırlamıyorum ama içinde bizim motorların teknik çiziminin olduğu pdf dosyasını alttaki linkten bulabilirsiniz. Belki arıza giderme işlerinde faydası olur.
Herkese keyifli sürüşler dilerim.
http://rapidshare.com/files/63946242...-gy_manual.pdf
-
22 Ekim 2007, 00:26
#1009
Evet dün bende farkettim, benimde anahtar çıkarken biraz zorlanıyor. Bitakım tedbirlerle idare etcez artık. Servislere servis demeye bin şahit lazım zaten, nasıl başımızdan atarız. Adeta günü nasıl atlatırız diye kafa yoruyolar sadece!
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
22 Ekim 2007, 16:30
#1010
Arkadaşlar Ramzey/pioneer 200 cc enduro kullananlara bir sorum olacak. Hyosung 250 cc (GT modeli) motorunun bloğu (krank, şanzıman ve vites kutusu bölümü) şekil itibariyle bizim motorlarınki ile hemen hemen aynı. Ama Hyo'larda yağ soğutma sistemi var. Ben bu sistemin bizimkilere de çok yararlı olacağını düşünüyorum. Acaba diyorum, madem motor blokları aynı, bizimkilere de yağ soğutma radyatörü takılabilir mi? Eğer takılabilirse ne yapmalıyız. Selamlar.
-
22 Ekim 2007, 17:37
#1011
Naci63 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Ramzey/pioneer 200 cc enduro kullananlara bir sorum olacak. Hyosung 250 cc (GT modeli) motorunun bloğu (krank, şanzıman ve vites kutusu bölümü) şekil itibariyle bizim motorlarınki ile hemen hemen aynı. Ama Hyo'larda yağ soğutma sistemi var. Ben bu sistemin bizimkilere de çok yararlı olacağını düşünüyorum. Acaba diyorum, madem motor blokları aynı, bizimkilere de yağ soğutma radyatörü takılabilir mi? Eğer takılabilirse ne yapmalıyız. Selamlar.
naci bey merhaba,
bloklar aynı görünebilir ama iç dizayn ve parça olarak farklıdır. şöyle örnek vereyim 99 senesinde varedero aldım 2-3 sene sonra enjeksiyon eklediler motor aynı blok ve görünümde, bende fuarda honda standında teknisyen arkadaşla muhabbet ederken enjeksiyon ekleyebilirmiyiz diye sordum. cevabı hayır sebebide motor dışı aynı ama içerde birçok değişiklik yapılmış enjeksiyon için, en basiti (sayısını net hatırlamıyorum ) ölçüm ve ayar yapan çok sayıda mikroçip eklenmiş olması.yağ soğutmasını yapabilmesi için yağ radyatörüne yağı dolaştıracak bir sistemin veya pompanın olması gerekiyor.sevgiler
benim kontakda yıkadığım zaman takılıyor ama yağlayınca düzeliyor.kilometre saatinin camı su alıyorsa üstte 4ad. vidası var söküp olmazsa camını silikonla tekrar yapıştırıp takmayı deneyin.
fabrikaya baskı netice verdi yeni karbüratörüm servise gelmiş daha takamadım.kilometre saatinide istemiştim o gelmemiş 40km.kadar normal çalışmıyordu 40km.den sonra düzgün gösteriyordu.
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
22 Ekim 2007, 18:26
#1012
Buralpdi arkadaşım, bizim motorlarda biliyorsun yağ pompası var. Benim kanaatim, sadece dışı değil, örneğin yağ filtresinin olduğu bölüm de aynı. Daha önce bir arkadaş internette mondial 250 mct üzerin değişiklik yaparak yağ radyatörü ekledi ve düzgün çalıştı. Ama detayı anlatmadı. Sorduğumda daha sonra detaylı resimlerle birlikte açıklayacağım dedi ama sanırım unuttu. Ben diyorum ki, mct 250 ye hiç yoktan uygulanabilen bu işlem, zaten benzeri 250'lik hyo'da olan ramzeye neden olmasın. Ben araştırıyorum. Eğer becerebilirsem çok iyi olacak. Selamlar.
-
22 Ekim 2007, 18:49
#1013
Naci63 adlı üyeden alıntı
Buralpdi arkadaşım, bizim motorlarda biliyorsun yağ pompası var. Benim kanaatim, sadece dışı değil, örneğin yağ filtresinin olduğu bölüm de aynı. Daha önce bir arkadaş internette mondial 250 mct üzerin değişiklik yaparak yağ radyatörü ekledi ve düzgün çalıştı. Ama detayı anlatmadı. Sorduğumda daha sonra detaylı resimlerle birlikte açıklayacağım dedi ama sanırım unuttu. Ben diyorum ki, mct 250 ye hiç yoktan uygulanabilen bu işlem, zaten benzeri 250'lik hyo'da olan ramzeye neden olmasın. Ben araştırıyorum. Eğer becerebilirsem çok iyi olacak. Selamlar.
naci bey eğer bunu başarabilirseniz (inşaallah en başta ben sevinirim) çok iyi olur, çünkü uzun tırmanışlarda hakikaten bir enduro için aradığınız bir özellik.bizi haberdar edin lütfen sevgiler
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
-
23 Ekim 2007, 00:44
#1014
arkadaşlar ben 2 3 hafta kadar once arka fren balatalarını değiştirdim... Taktım havasını aldım ve güzel bi şekilde ayarlarınıda kendim yaptım... Ama son günlerde 10 15 km lik yol yaptıktan sonra motor acaip zorlanmaya başladı ve arka balataların disk i sıkıstırdıgının farkına vardım... Sogudugunda düzeliyo ama yine yol yaptıgımda aynı sey meydana geliyo... Bu neden yapıyo acaba bu zamana kadar boyle bi şeyle karsılaşmamıstım? Sorunu nasıl cözebiliriz... Basına gelen varsa anlatırsa sevinirim...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
23 Ekim 2007, 00:51
#1015
myheart adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben 2 3 hafta kadar once arka fren balatalarını değiştirdim... Taktım havasını aldım ve güzel bi şekilde ayarlarınıda kendim yaptım... Ama son günlerde 10 15 km lik yol yaptıktan sonra motor acaip zorlanmaya başladı ve arka balataların disk i sıkıstırdıgının farkına vardım... Sogudugunda düzeliyo ama yine yol yaptıgımda aynı sey meydana geliyo... Bu neden yapıyo acaba bu zamana kadar boyle bi şeyle karsılaşmamıstım? Sorunu nasıl cözebiliriz... Basına gelen varsa anlatırsa sevinirim...
2-3 aydır zongiye elimi sürmüyordum.
en son kullandığımda da bu problem vardı. birebir aynısı.
bugün tamirciye bıraktım bakım için. bu sorunu da söyledim.
fren sistemi hava almıştır, ben ayarlarım dedi.
yarın alacağım servisten. sonucu yazarım.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
23 Ekim 2007, 11:43
#1016
buralpdi adlı üyeden alıntı
naci bey merhaba,
bloklar aynı görünebilir ama iç dizayn ve parça olarak farklıdır. şöyle örnek vereyim 99 senesinde varedero aldım 2-3 sene sonra enjeksiyon eklediler motor aynı blok ve görünümde, bende fuarda honda standında teknisyen arkadaşla muhabbet ederken enjeksiyon ekleyebilirmiyiz diye sordum. cevabı hayır sebebide motor dışı aynı ama içerde birçok değişiklik yapılmış enjeksiyon için, en basiti (sayısını net hatırlamıyorum ) ölçüm ve ayar yapan çok sayıda mikroçip eklenmiş olması.yağ soğutmasını yapabilmesi için yağ radyatörüne yağı dolaştıracak bir sistemin veya pompanın olması gerekiyor.sevgiler
benim kontakda yıkadığım zaman takılıyor ama yağlayınca düzeliyor.kilometre saatinin camı su alıyorsa üstte 4ad. vidası var söküp olmazsa camını silikonla tekrar yapıştırıp takmayı deneyin.
fabrikaya baskı netice verdi yeni karbüratörüm servise gelmiş daha takamadım.kilometre saatinide istemiştim o gelmemiş 40km.kadar normal çalışmıyordu 40km.den sonra düzgün gösteriyordu.
Sağol buralpdi abi silikon olayı mantıklı. Vidaları söktüğümde toplaması zor olmayacaksa çok pratik bir fikir. Kontağıda yağlayarak idare ederiz artık, sağol.
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
23 Ekim 2007, 13:16
#1017
Gültekin adlı üyeden alıntı
2-3 aydır zongiye elimi sürmüyordum.
en son kullandığımda da bu problem vardı. birebir aynısı.
bugün tamirciye bıraktım bakım için. bu sorunu da söyledim.
fren sistemi hava almıştır, ben ayarlarım dedi.
yarın alacağım servisten. sonucu yazarım.
Havasınıda aldım ben ama... Sanırım O ABS denen tüplerden yapıyor... Ne gerek varsa O Tüpleri Oraya yerleştirmeye... Sonucunu Bekliyorum...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
26 Ekim 2007, 00:52
#1018
bugun düzce genel merkeze kadar gittim bu fren sıkıstırma olayı için...
Cok basit bir yöntemi varmış.. Balataları değiştirdik frenin ayarını yaptık havasını aldık hersey tamam... Kaliperin üstünde içindeki havayı almak için olan vidayı gevsettik.. Sonra düz bir tornavida yardımıyla balataların disk ile olan kısmında biraz boşluk bıraktık.. Sonra hava cıkartma vidasını taktık ve işlem tamam... Bu kadar basit bi yöntem için böyle yagmurlu bi günde 100 km teptim yaa... Her sey farklı bi bilgi farklı bi ders oluyo bu sekilde bize...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
26 Ekim 2007, 02:06
#1019
myheart adlı üyeden alıntı
bugun düzce genel merkeze kadar gittim bu fren sıkıstırma olayı için...
Cok basit bir yöntemi varmış.. Balataları değiştirdik frenin ayarını yaptık havasını aldık hersey tamam... Kaliperin üstünde içindeki havayı almak için olan vidayı gevsettik.. Sonra düz bir tornavida yardımıyla balataların disk ile olan kısmında biraz boşluk bıraktık.. Sonra hava cıkartma vidasını taktık ve işlem tamam... Bu kadar basit bi yöntem için böyle yagmurlu bi günde 100 km teptim yaa... Her sey farklı bi bilgi farklı bi ders oluyo bu sekilde bize...
geçmiş olsun Harun.
benimkinin havası alındı ve pedalın tüm bağlantıları temizlenip yağlandı.
yatmaktan kireçlenme olmuş eklemler.
lastik ayarlamam lazım şimdi... jilet gibi kayıyor namussuzlar.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
-
26 Ekim 2007, 11:18
#1020
@Gültekin Saol gültekincim sanada geçmiş olsun... Motor sorunsuz oldugunda cok seviyorum. Bakmaya bile kıyamıyorum
Benimde Lastik almam lazım dişleri baya bi azaldı... Duroları iyi diyolar.. Genelde yol için hafif arazide de sorun yaratmayacak bi lastik bulmak lazım...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler