Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya

    REKLAM ALANI
  1. #921
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    Alıntı DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buralpdi
    Resimler için teşekkürler buralpdi. Keyifli bir geziye benziyor. Kaç km. yaptın? Ne kadar benzin yaktı? Motor çok yordumu? Titreşimide merak ediyorum uzun yolda bıktırıcı seviyelere ulaşıyormu Amma sordum heee
    uzun yolda seleden doğru bi kıç ağrısı yapıyor iki kişi isen daha fena ince yerden geriye kaçışın yok vay haline bir depo basmassan 6000 deviri geçmezsen 345km yol götürüp yedeğe geçer. titreşim zaten 6000 devirden snra var. gidon titremesinde durduğunda hafif ellerde uyuşuyor okadar
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #922
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    bathu verdiğin yakıt değerleri doğruysa senin motor çokiyi yakıyor ben km.de 90-110 krş arası yakıyorum. dolu depo yedeğe kadar(yani 9 litre) maksimum 280km yapabiliyorum. 6000-6500 devirde 80-90km. süratlerde (çoğunlukla) seyrederim. titreşim beni fazla rahatsız etmiyor ama sele konusunda haklısın.

  3. #923
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636
    Alıntı buralpdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bathu verdiğin yakıt değerleri doğruysa senin motor çokiyi yakıyor ben km.de 90-110 krş arası yakıyorum. dolu depo yedeğe kadar(yani 9 litre) maksimum 280km yapabiliyorum. 6000-6500 devirde 80-90km. süratlerde (çoğunlukla) seyrederim. titreşim beni fazla rahatsız etmiyor ama sele konusunda haklısın.
    hocam benm seyir hızım 70-85. 90-100 km hıza çıkmıyorum çünkü lastiklere güvenmiyorum. zaten dişli teker çabuk ısınıyor şamriyali ısıtıp patlatıyor ikincisi cant telleri gevşedimi kopup lastik patlatıyor. bu motorlarla en iyi hız yolda kammamak istiyorsan 70-85. yakma işine gelince ngk iridyum iğneli buji kullanıyorum hava filitresi önceki sayfalarda vermiştim kendim yapıp takıyorum daima tertemiz motoruda zormamazsan vites değiştirirkende 6000deviri geçirmezsen 345km yol gidersin benim motor benzine ekmek banıyor,kokluyor

    bu vermiş olduğum değerler şehir dışı uzun yol değerleridir.
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  4. #924
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arkadaşlar, Ramzeylerin rölanti ayarı motor ısınmışken yapılır ve 1500 devir/dk dır (bunun altına düşürmeyin). Ayrıca karbüratörün iki tarafındaki kelepçeleri de sıkarsanız sönme sorununuz kalmaz. Eğer gevşekse karbüratör manifolt somunlarını da sıkın. Bence sıvı contaya gerek yok. Ama eğer sıvı conta sürerseniz sakın sürülecek bölgeye kalın bir tabaka sürüp taşırmayın. Selamlar.

  5. #925
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam benm seyir hızım 70-85. 90-100 km hıza çıkmıyorum çünkü lastiklere güvenmiyorum. zaten dişli teker çabuk ısınıyor şamriyali ısıtıp patlatıyor ikincisi cant telleri gevşedimi kopup lastik patlatıyor. bu motorlarla en iyi hız yolda kammamak istiyorsan 70-85. yakma işine gelince ngk iridyum iğneli buji kullanıyorum hava filitresi önceki sayfalarda vermiştim kendim yapıp takıyorum daima tertemiz motoruda zormamazsan vites değiştirirkende 6000deviri geçirmezsen 345km yol gidersin benim motor benzine ekmek banıyor,kokluyor

    bu vermiş olduğum değerler şehir dışı uzun yol değerleridir.
    bathu kardeş istanbul da trafik akış hızına uymazsan her zaman başın belada demektir. hele iş çıkış saatlerinde birde motorsiklette. o nun için benim motor hiç bir zaman ekmeğini benzine banıp banıp yiyemiyecek herhalde

    ben 1200km.de(yaklaşık) iken arka jant telimin koptuğunu tesadüfen gördüm ve hemen bu işin ustasına götürüp 50ytl karşılığında arkortunu yaptırdım(iki tekeri)motorun gidişi hemen farketti.lastiklere gelince bende tayvan malı kenda marka lastikler var(üzerinde böyle geldi) kuru ortamda tutuşu ve frenlemesi gayet iyi ama ıslak zeminde sabun gibi.

    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, Ramzeylerin rölanti ayarı motor ısınmışken yapılır ve 1500 devir/dk dır (bunun altına düşürmeyin). Ayrıca karbüratörün iki tarafındaki kelepçeleri de sıkarsanız sönme sorununuz kalmaz. Eğer gevşekse karbüratör manifolt somunlarını da sıkın. Bence sıvı contaya gerek yok. Ama eğer sıvı conta sürerseniz sakın sürülecek bölgeye kalın bir tabaka sürüp taşırmayın. Selamlar.
    merhaba naci63
    sorun manifolt lastiğinin sıkılmasıyla ilgili değil. şöyleki vidaları sonuna kadar sıkıyoruz zaten ama yine hava alıyor.hava aldığını nasıl tespit ediyoruz manifoltun üzerine su döküyoruz. eğer rolantide çalışırken manifoltun üzerine su döküldüğü zaman hava alıyorsa suyu içeri çekiyor ve rolanti bozuluyor veya istop ediyor.

    sorun manifolt lastiği ile karbüratörün ağız kısmı birbirine uyum sağlamıyor ve metal kelepçe ile sıkıldığı için kelepçe sadece temas ettiği yerleri sıkıyor diğer yerlerden hava almasını önlemek içinde sıvı conta kullanmak zorunda kalıyoruz

  6. #926
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Benim motorda söylediğim şeyler iyi sonuç verdi. Hatta manifolt somunlarını hiç sıkmadım. Sadece kelepçeleri sıktım. Çok işe yaradı, artık (eskiden ara sıra sönerdi) hiç sönmüyor.
    Lastik olarak ben mevcudu çıkartıp yerine aynı ebatta Metzellerin enduro 1 modelini (ön-arka--230 YTL) taktım. Hem asfalt hemde arazi içinmiş. Bana yol tutuşu daha iyi gibi geldi. Selamlar.

  7. #927
    gceterez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2004
    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yolda seleden doğru bi kıç ağrısı yapıyor iki kişi isen daha fena ince yerden geriye kaçışın yok vay haline bir depo basmassan 6000 deviri geçmezsen 345km yol götürüp yedeğe geçer. titreşim zaten 6000 devirden snra var. gidon titremesinde durduğunda hafif ellerde uyuşuyor okadar
    aynen katılıyorum(hatta benzine ekmek banma olayına katıla katıla gülüyorum :D:D)..5500 devirde ben 410 km.de reserve geçiyorum(bi 70 km de öyle gidiyorum sonra motor duruyor) uzun yolda hem de topcase takılı...titreşim de hakkaten sıfır oluyor bu devirde ama sele süre uzadığı için çok can yakıyor :D

    yaw bu sönme bilmemne olaylarını hiç anımsamıyorum

    ------------

    iridyum bujinin kodu ne? DXİ8EA mı böyle bişey ya da?

    ------------

    bi de demişsin ya kendalar ısınıyor diye..asıl gerçek bi lastik takınca ısınma neymiş anlıyorsun.benim arka prelli ön orcinal kenda..yol yapıyor.sonra her ikisine de elliyorum
    kenda hiiiç ısınmamış ama prelli sıcacık...
    Ramzeyden gerisi yalan....:)

  8. #928
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Alıntı buralpdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet o tarihlerde aldım, valla motor istop etmesin 6ayda bir sıvı conta sürmeye razıyım.şimdi motorum çok iyi bende çok memnunum.bende dün akşam hilmi ustanın yanındaydım muhabbet için uğradım.6 aya kadar kesin çözümü hilmi usta bulur mutlaka.
    Bende razıyım yeterki araba motorları gibi gazı bırakınca yada açınca stabil çalışsın. Ama motosiklet tamircisi olan kayınpederim farklı bir öneri getirdi. Isıya dayanıklı kağıt gibi contalar varmış ondan takviye yapılabilir yada oradaki oring büyütülebilirmiş. Birde o kısacık hortumu söküp ışık altında dikkatlice bakacağız gözle görülür çatlak varmı diye. Bunları deneyip olmazsa sıvı contaya başvuracağız.

    Alıntı buralpdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bathu verdiğin yakıt değerleri doğruysa senin motor çokiyi yakıyor ben km.de 90-110 krş arası yakıyorum. dolu depo yedeğe kadar(yani 9 litre) maksimum 280km yapabiliyorum. 6000-6500 devirde 80-90km. süratlerde (çoğunlukla) seyrederim. titreşim beni fazla rahatsız etmiyor ama sele konusunda haklısın.
    Bende bir depoyla yedeğe düşene dek 300km. gidiyorum şimdilik. 1000km. bakımı yeni yapıldı. Bakalım ne olacak bundan sonra. Ama kitapçıkda yazan bilgiye göre depomuz 10.6lt bunun 0.6lt.si yedek. Yani 10lt. ile 280km. yapıyosun sanırım 9lt. ile değil.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  9. #929
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    arkadaşlar ramzeyin sitesi değişmiş . bir baktım modellerin yanında düşünceleriniz diye form açmışlar bende hemen şikayetlerimi bildirdim bizim motorlardaki karbüratör uyumsuzluğunu dile getirdim bakalım ne işe yarayacak

  10. #930
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Sitenin güncellendiğini farketmiştim geçen günlerde ama bu aklıma hiç gelmemişti. Aman ne olacak demeyip şikayetimizi dile getirelim arkadaşlar. Toplu çözüm üretsinler. Ersi motor bildiğim kadarıyla pazara yeni girmiş bi çin malı motosiklet ithalatçısı sanırım. Ve getirdiği YB200 modeli naked 200cc. motorlarda titreşim sorunu gündeme gelmiş. SATTIKLARI TÜM MOTORLARI SERVİSE ÜCRETSİZ GERİ ÇAĞIRIP MOTOR SÖKÜP YENİ MOTORU TAKIYORLARMIŞ. Motor ve şasi numaraları aynı kalacak şekilde bunu yapıyolarmış. Kaynarcadaki yerine gittik kayınçoya bakıyoruz bu motoru, o sırada öğrendik. Yeni getirilenlerde titreşimsiz dizayn gelecekmiş. Ramzeyde böyle bişey yapsa da sorunumuzu çözse. Fabrikasıda, serviside hepsi kabul ediyor. Yapmaları gereken bunu Quinqgiye bildirip düzeltin bu hatayı, şu kadar motoruda servise geri çağıracağım. Bunları da telafi edin demek. Adamlar yapmak zorunda. Dünyadaki web sitelerine bakıncada quinqgi bunu yapabilecek kadar büyük bir firma. Hep birlikte yazalım Ramzeye arkadaşlar. Manifolmu getirecekler. Borumu getirecekler bilemem de biz dile getirelim sıkıntımızı.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  11. #931
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    Alıntı DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sitenin güncellendiğini farketmiştim geçen günlerde ama bu aklıma hiç gelmemişti. Aman ne olacak demeyip şikayetimizi dile getirelim arkadaşlar. Toplu çözüm üretsinler. Ersi motor bildiğim kadarıyla pazara yeni girmiş bi çin malı motosiklet ithalatçısı sanırım. Ve getirdiği YB200 modeli naked 200cc. motorlarda titreşim sorunu gündeme gelmiş. SATTIKLARI TÜM MOTORLARI SERVİSE ÜCRETSİZ GERİ ÇAĞIRIP MOTOR SÖKÜP YENİ MOTORU TAKIYORLARMIŞ. Motor ve şasi numaraları aynı kalacak şekilde bunu yapıyolarmış. Kaynarcadaki yerine gittik kayınçoya bakıyoruz bu motoru, o sırada öğrendik. Yeni getirilenlerde titreşimsiz dizayn gelecekmiş. Ramzeyde böyle bişey yapsa da sorunumuzu çözse. Fabrikasıda, serviside hepsi kabul ediyor. Yapmaları gereken bunu Quinqgiye bildirip düzeltin bu hatayı, şu kadar motoruda servise geri çağıracağım. Bunları da telafi edin demek. Adamlar yapmak zorunda. Dünyadaki web sitelerine bakıncada quinqgi bunu yapabilecek kadar büyük bir firma. Hep birlikte yazalım Ramzeye arkadaşlar. Manifolmu getirecekler. Borumu getirecekler bilemem de biz dile getirelim sıkıntımızı.
    çok haklısın sessiz kalmamamız lazım QM 200 GY sahibi olupta istop etme sorunu yaşayan herkes bu şikayetini ramzeyin internet sitesinde dile getirirse en azından dikkatlerini çekmiş oluruz. eğer bir çok arkadaş hep beraber bir dilekçeyle başvurursak garantileri bitmeden sorunu çözmek zorunda kalabilirler.

  12. #932
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636


    daha yeni değiştirdim bu resimdeki eskisi numarası DPR8EIX-9
    arkadaşlar benm dediğimi anlamadınız arazi lastikleri dişleri büyük olan şambriyalli lastikler asfalt yolda normalden daha fazla ısınır hızın arttıkça ısınma artar ve şabriyali patlatmaya kadar gider marka önemli değil. uzun yolda yaz aylarında 90 km süratin üstünde yolda kalma riskiniz fazladır
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  13. #933
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    daha yeni değiştirdim bu resimdeki eskisi numarası DPR8EIX-9
    arkadaşlar benm dediğimi anlamadınız arazi lastikleri dişleri büyük olan şambriyalli lastikler asfalt yolda normalden daha fazla ısınır hızın arttıkça ısınma artar ve şabriyali patlatmaya kadar gider marka önemli değil. uzun yolda yaz aylarında 90 km süratin üstünde yolda kalma riskiniz fazladır
    bathu arkadaşım bu konuda sana katılmıyorum, lastikler ve iç lastikler belli bir sıcaklığa dayanacak şekilde üretilirler. kalın dişli lastikler daha az ısınır.sebeb bellidir yüzeye ne kadar temas varsa ısı o kadar artar.senin dediğin şekilde ancak hava ayarı düşükse sürtünme normalin üstündeyse belki,ama yine ısıdan değil jantın kesmesiyle patlar.üzerindeki lastik basıncı en az 29bar ise korkma ısıdan lastiğin patlamaz. en azından ben 1983 senesinden beri aktif olarak motor kullanıyorum böyle bir şeye şahit olmadım

  14. #934
    gceterez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2004
    Daha ciddi bir konu var..

    bir çok firma yedek parça fiyat listelerini websitelerinde yayınlıyor.bence önce bunlar için bastırmalıyız..
    Ramzeyden gerisi yalan....:)

  15. #935
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Evet gceterez bencil olmamak gerekirse bu konuda var. Yarın büyük hasarlı bir kaza geçirmeyeceğimizi (allah göstermesin) yada herhangi bir şekilde bir yedek parça ihtiyacı duymayacağımızı kimse garanti edemez tabiki. Ama bizim gibi sıkıntı yaşayanlar için bahsettiğimiz konu daha elzem. Zira şu an yaşadığımız sıkıntı bu stop etme meselesidir. Hani derler ya, önce önündeki lokmayı ye diye. O anlamda buralpdi abi, ben ve bu sorunu yaşayan diğerleri sıvı conta gibi çözümlerle garanti süresini geçirmemeli ve gerekli taleplerde bulunmalı.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  16. #936
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Kolay gelsin arkadaşlar. İnş en kısa zamanda sorunlarınıza cözüm bulabilirsiniz...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  17. #937
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Teşekkürler myheart. Ramzeye attığım e-mailin cevabı gelecekmi çok merak ediyorum.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  18. #938
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    evet arkadaşlar cumartesi ve pazar günü motorla uğraştım. istop etme nedenini kesin olarak tespit etmiş bulunmaktayım.inanılmayacak kadar basit bir sorun . aylardır bu yüzden sıkıntı çektiğime inanamıyorum.biz hep manifolttan şüphelendiğimiz için hep manifolt ile uğraşıyorduk cumarteside hep manifoltla uğraştık.akşam oldu yine istop ediyor.son çare rektefiyeci ve aynı zamanda tona tesfiyeci bir ağb.başvurdum eski sağlam motorculardan.yarın gel dedi(pazar) öğlen başladık karbüratörün ağzı,manifolt yok bir türlü düzelmedi sonra ustalığını konuşturup karbüratörü komple köpükle kapladı gaz verince herşey ortaya çıktı. bir hafta fabrikada kaldı(tutanak tutmadılar servise kaşelettiler) hemen hemen her hafta bir ayar denediler,manifolt değiştirdiler,karbüratör değiştirdiler,sibop ayarlarına baktılar ,sıvı conta,düzeltemediler


    sonuç: karbüratör kelebeğini çalıştıran milin her iki başındaki oringler hatalı.havayı oradan alıyormuş(manifolt ağzıda düzgün değil)


    ne yaptık: önce karbüratör ile manifoltun çap ölçülerinde 1mm. fark var. karbüratörü tornaya bağlayıp yamuk olan oring kanalını ve ağzını düzelttik, karbüratörün ağzına yüksük yaptık(1mm boşluk için)manifoltu sıvı contasız güzelce sıktık. kelebek milinin iki oringi değiştirdik.

    test: daha ilk marşta ben düzeldim dedi sesi ve çalışması farklı.gazı verip bıraktığınızda rolanti araba ibresi gibi düzgün iniyor aşşağıya inerken eskiden kasıp istop edecek gibi yapmıyor.rolanti 1500 devirin altında 1200 gibi çok rahat çalışıyor(eskiden istop etmesin diye 1800 devirlerde).istop etme tarihe karıştı. vibrasyon yok gibi. 5500-6000 devir 80km/s sürat çok rahat seyrediyor.motor her vitesde uzuyor(vibrasyon rahatsız etmeden).aragazına hemen cevap veriyor(eskiden aragazı verdiğimizde boğulacak gibi oluyordu) en güzeli streste değilsiniz durduğunuz zaman biliyorsunuz istop etmeyecek

  19. #939
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Buralpdi abi kafayı yicem hallettin sonunda heeee!!! Azmin elinden ne kurtula Çok sevindim yaa. Peki kaç paraya maloldu sana bunlar? Bende aynı yoldan ilerlesem bana kaça patlar? Yaparmı aynı usta benimkinide yoksa sana hatır işi falanmı yaptı?
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  20. #940
    buralpdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul-maltepe
    Motosikleti
    artık var
    Alıntı DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buralpdi abi kafayı yicem hallettin sonunda heeee!!! Azmin elinden ne kurtula Çok sevindim yaa. Peki kaç paraya maloldu sana bunlar? Bende aynı yoldan ilerlesem bana kaça patlar? Yaparmı aynı usta benimkinide yoksa sana hatır işi falanmı yaptı?
    valla borcumu daha sormadım ama korkma bu iş için piyasada alınabilecek max. ücret 50ytl.birde bendeki kadar uğraşmayacak çünkü arızanın nereden kaynaklandığını net olarak biliyoruz artık.senin motoruda yaptırırız merak etme

    DİKKAT!
    karbüratör kelebek milini sökmek için biliyorsunuz ki kelebeğinde sökülmesi lazım bu vidaları sökmek için zorlamayınız fabrika vidaları arkasından şişirmiş gevşememesi için bu şekilde açmaya kalkarsanız vida dişlerini bozup yalama yaparsınız.ustasına söktürün

    yalama olursa dünyanın sonumu? hayır ama basit bir iş için tornacıya gidip diş açtırmanız gerekecek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)

Bu Konudaki Etiketler