teşekür ederim myheart bende öyle düşünmüştüm.
teşekür ederim myheart bende öyle düşünmüştüm.
Vallahi kime sorduysam Ramzey dedi. Bundan sonra yedek parçaların artması bekleniyormuş. 5 gündür biniyorum. Motor sürdükçe hoşuma gidiyor. Ben jikle falan kullanmıyorum, jikle hep yukarı konumda.
armadillo arkadaşım, ben birbuçuk senedir biniyorum. Yağ ve yağ filtresi değişmenin dışında şu ana kadar yedek parça ihtiyacım olmadı çok şükür. Motorum 5000 km'yi geçti. Motor iyi ama doğal olarak giderek eskiyecek ve belki düşme (Allah korusun) vb sebeplerle parça ihtiyacım olabilir ilerde. Bu nedenle inşallah biran evvel bu sorun çözülür diyorum, çünkü hakikaten kalite bir motor. Ben yalnızca lastikleri değiştim. Ön ve arka lastikleri metzeller enduro 1 ile değiştim. (230 YTL). Ancak deneme fırsatım olmadı. Sana önceki tecrübelerime ilişkin bir-iki bilgi vereyim:
Motorum 2005 te üretilen model yani dişlisi büyük olan. Denenmiş veriler ise şöyle:
Otobanda son hız 130 km/ saat (km saati bmw F 650 gs ve honda transalp ile farklı zamanlarda kıyaslandı, hata yok)
yakıt: 1 litre ile 32-34 km (şehir dışı ve ort 90-110 km hızda.) yani 8,7 kuruş/km
titreşim: bir miktar var. rahatsız etmiyor ama temel sebep arazi tipi lastikler.
arazi performans: kendi sınıfında çok iyi.
Işık: biraz zayıf. Daha güçlü olabilirdi.
Eksoz üzerindeki geri besleme valfi çabuk kırılıyor. Bu yüzden iptal ettirdim. orayı kaynakla kapattırdım. Hiç bir fark gözlemlemedim.
olmasını istediğim özellik: keşke su soğutmalı (veya yağ soğutmalı) olsaydı.
Not: bu arada motorum 2 aydır hiç çalıştırılmadan garajda yatıyordu. Geçen gün deneyeyim dedim ve cikleyi çekip tek marşta çalıştırdım. Eğer bir de parça sıkıntısı aşılırsa, bu motor kendi sınıfında mükemmel derim.
Yani özet olarak iyi bir motor aldın, güle güle bin. Selamlar.
@DISTORTEDMAN Karburator Farkı var motorlarda...
@bkadri Rica Ederim
@Naci63 Ramzeyler hakkında gercekten güzel yorumlar duyuyorum ama sımdıye kadar hiç deneme fırsatım olmadı... Bide yedek parca sıkıntısını cozsunlerde ben de bi ramzey on camurluk alsam kendime
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
haklısın myheart, ön çamurluğun tasarımı ve eğim açısı oldukça iyi görünüyor. Selamlar.
Naci bey verdiğin bilgiler için teşekkürler. Bu konuda tecrübelerine çok ihtiyacım olacak. Dün motora dikkatli baktığımda karbüratörünün üzerinde JAPAN yazdığını gördüm. Üzerinde bir de marka yazıyordu ama hatırlamıyorum tekrar bakmam lazım. Karbüratör japon malı olabilir mi? Bu motorun suzuki nin bir kross modelinin kopyası olduğunu duymuştum. Böyle şeyler duymak hoşuma gidiyor doğrusu.
Ramzey 200 cc cross, Suzuki'nin kopyası değil, bizzat suzuki ile ortak teknoloji kullanan daha doğrusu suzuki teknolojisini suzuki firmasının gözetiminde, fabrikasında 1984 yılından beri kullanan Çinli Qingqi firmasının bir ürünüdür. Tasarım, dolayısıyla suzuki tasarımıdır. Yani demek istediğim, diğer bazı çinliler gibi taklit değil, bizzat izinli ve orjinal teknoloji kullanılarak yapılan bir üretimdir.
Tıpkı Renault teknolojisi üretilen Dacia gibi herhalde. Verdiğin bilgi üzerine Qingqi nin internet sitesine girdim. Yazanları aynen aktarıyorum:
Jinan Qingqi Motorcycle Company Limited was originally formed by the approval of Shandong System Reform Committee in 1993 a combination of the First Assembly Sub-factory, the Second final Assembly Sub-factory and the Engine Factory which belonged to the Qingqi Group Co.,Ltd. The company listed as an overseas trader on December 6,1993. By approval of Chinas Security Supervisory Committee, the company made a public offering of 2300,000,000 shares in the Shanghai Stock Exchange on May 23,1997. Companys main business is the manufacture and sale of motorcycles and their components. It is one of the earliest manufacturers who have undertaken the lines of motorcycle industry. The history of Qingqi trademark began 40 years ago, when the Qingqi-15 moped was first produced in 1964. In 1999, Qingqi already became a well-known trademark in China. At the end of 2004, the company turned into an important motorcycle and engine manufacturer in China, as well as in the rest of the world by the aspect of sales and production. The company with a total site area of 244850 square meters, holds a total asset of more than RMB 3 billion. After taking measures to decrease debt, restructure, and organize an inside reformm the companys assets have improved step by step. New motorcycle, engine and other related technologies have been developed. At present, the company has about 4300 employees, among which 3030 are working employees. There are about 270 sellers, and approximately 950 technological development or management employees. There are more than 1200 technical workers that are secondary school graduates. The company also has advanced production assembly lines, embossed production lines and advanced heavy machinery equipment. Currently its annual output is about 1,000,000 motorcycles and 1,500,00 engine units respectively. By developing products and importing techniques, Qingqi has produced multiple-series vehicles with over 150 different specifications. Some examples include: motorcycles, scooters, three-wheeled vehicle and so on. The company has also co-operated with Japan, Italy, France, Taiwan and more, in order to design and construct. It has also acquitted the TUV Certificate of Germany, DOT Certificate of America, EC certificate of Europe and certificates of Russian, Korean, and other origins. Qingqi became one of the first among the motorcycle companies of China to pass the ISO 9001 certificate in 1995. It also passed ISO 9001(2000 version), and 3C certificate in August of 2003, which proves that there is an excellent quality system in the company. Since the company established the sales and services system in 1991, the trademark of Qingqi has been registered in many world countries and districts. The output is more than 40% of the total products, most of which are exported to America, Europe, Japan and so on. In addition, the company has set up factories in Brazil, Indonesia and other countries. In order to keep up with the fierce market competition, Qingqi insists on developing new products such as: Free Bird, Suntan Eagle, Batian Dragon, Happy. In the present, and the future it also insists on constantly adjusting product structure. In one word, the Qingqi Motors is expanding the domestic and Western markets. Qingqi is trying its best to expand with full confidence and establish the first rate international enterprise!
Merak edenler siteye bakabilir.
http://www.qingqi.com.cn/en/gsgk.asp
Ya arkadaşlar gözlerim yaşaracak susun artık lütfen, kedi olalı bir fare tuttukmu ne Ramzey almakla iyi bi karar verdik hee öylemi yani, inşallah sorun yaşamayızda daha da iyilerini alana dek hedefimize taşır bizi motorlarımız.
Armadillo karbüratörün markası MIKUMI yada buna yakın bişey. Japon malımı tam bilmiyorum ama yanlış hatırlamıyorsam 2.el ilanlarında satanlar motorlarındaki artı özellikleri sayarken buna benzer bir karbüratör markasınıda yazıyorlardıki motor dikkat çeksin gibisinden
Bu benim ilk motorum dolayısıyla ilk sürüşlerimde bir mobilet bile bana hayabusa gibi gelebilir belki Ama kayınbabam&biraderim yıllardır motor kullanan insanlar olarak motoru beğendiler tarzına göre. Tabi rodaj bittiği gibi ön dişliyi değiştirmek gerekiyor diyolar
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
zongshen de geride kalır bi marka değil... Dün 250 Km(Asfalt) iki kişi Bugun De 150 Km (50 km si Cross Ve Arazi) ye yakın yol yaptım. Yola cıkmadan once en ufak bi bakım bile yapmadım.. Ve yola cıkarken de en ufak bi anahtar parçası yanıma almadım... 2 Gündür Motora yapmadıgım kotuluk kalmadı... Ama bana hiç bi zarar vermedi.. Titreşim yok en azından... Sarsılmıyorum.. Ben anladım kı ne yaparsam yapayım bu motoru parçalayamayacagım... Resimleri sitede yayınlıcam az sonra... Lİnk veririm...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
arkadaşlar kaza yaptım dün sinoptan samsuna gittim390km yol dönüşte arka lastiğim patladı hızım 80 km yatırdım motoru. ben full korumaydım montum omuz bölgesi dirsek kısımları parçalandı, pantolon armode oda diz kısımları parçalandı eldivenler gitti harley bot parçalandı bende bişi yok allahtan morluklar dışında kaska hiç bişe olmadı çızık dahi yok çok yuvarlandım yerde sollanmaz tabelasına belimi vurarak durdum motor zaten yatırınca ayrıldık onu geçtim gittim ben. motorda hasar debriyaj kolu kırıldı,ön kafa grenaj kırıldı, sol gırenaj kırıldı, sol ön sinyal kırıldı.sol ayak pedi eyildi okadar nakliyatçı aradım motoru attık pikapa öyle getirdim.bugün yaptırcam motoru iş çıkışı bakalım. verilmiş sadakamız varmış. arkadaşlar motorla uzun yola çıkarken ayagınıza bot giyin, spor ayakkabı giymeyin. ben full korumalarla ucuz atlattım yaa kot pantolon spor ayakkabı olsaydı halim haraptı dizlerim paramparça allah korusun platin neyim ucuz atlattım. büyük ihtimal cant telim koptu oda şambriyali kesti öyle patladıbakalım yaptırınca ortaya çıkar
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
ucuz kurtarmışsın arkadaşım Allah korumuş, ya korunman olmasaydı..
Bathu kardeş büyük geçmiş olsun, korunarak giyinmenin önemi burada işte.
çok geçmiş olsun bathu, full giyinmek en önemlisi, umarım bu son olur.
Little Caesars Pizza
Bathu Kardeş büyük geçmiş olsun. Maksimum korunma şart her zaman. Beyin kanamalı ölümlerle sonuçlanan motorsiklet kazaları çoğunlukla kısa mesafede "Amaaan 2 dk.lık yol. Gidip gelcem hemen." deyipde kask takmama sonucunda oluyormuş. Dolayısıyla her zaman korumalı kullanalım motorlarımızı.
Arabalarda ani patlamalara yönelik üretilmiş köpük duymuştum. Onu sıkıp aylarca o şekilde kullanılıyormuş ve yüksek hızda, patlama sonucu ani lastik inmesini önlüyormuş. Bu köpük belki lastik patlayınca geçici olarak onarıp yola devam etmeye yarayan köpükle aynısı olabilir. Ama Tubeless lastik olmaması büyük dezavantaj işte. Lastik patlayınca yolda kalınması bir dert, bathunun başına gelen daha beter bir dert
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
@bkandi, @armadillo, @kastore, @dıstortedman saolun arkadaşlar. aklımdan da geçiriyordum full koruma mı gitsem spor ayakkabı giyip kot pantolonlamı üztüne dizlik takarım hesabımı gitsem. ulen dedim full giyin batu nolur nolmas sıcak havalar ama harley çizmeleride giy allahtan giymişim. aslın en büyük hatam samsundan çıkmadan cant tellerini elimle kontrol etmedim normalde her uzun yola çıktığımda molalarda kontrol ederdim. gevşeyen varmı diye. busefer etmedim olacağı varmış düm düz yolda biranda arka tarafın sağa sola atmasıyla mecbur kaldım yatırdım motoru. motor serviste şuan fabrikadan kafa grenajıyla sol yan grenajın sparişinivericem bakalım nezaman gelir
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
Çok geçmiş olsun dostum, Allah beterinden korusun...
"Motosiklet Özgürlüktür."
cok geçmiş olsun bathucugum.. Büyük geçmiş olsun Allah kimsenin basına kotu kaza bela vermesin... İnşallah bu son kazan olur... Full korunmanın onemini bir kez daha anladık senin bu acı olayı yasamanla birlikte...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
@redrose, @myheart çok saolun alın size kaza resimlerim arkadaşlar
samsun'dan sinop'a geri dönüş için son hazırlıklar. motorcu arkadaşlarla vedalaşıyoruz. burası samsun yeşilyurt sahili. arkası dönük olan benim
işte kaza yeri ordaki trafik tabelasına belimi vurarak yuvarlanmaktan kurtuldum. motor geride ben daha ilerdeyim çok yuvarlandım yerde vucudumdaki morluklar bugün tam gösterdi kendini he he
buda motor iştee
birde video var arkadaşım çekti nezaman çekti hiç hatırlamıyorum telefonla pikap çağırıyorum konuşmalarım çıkmış
tekrardan saolun arkadaşlar. tek diyeceğim full koruma. durup dururken görüyorsunuz motoru yatırdım. şambriyalin içinden cant teli çıktı. cant telim kopmuş ve içeri çekmiş kendini. motoru yaptırdım sıfır arka sambriyal takıldı sinyal takıldı, debriyaj kolu takıldı cant eğrisine aldık arka cantı sıkı cant ayarı yapıldı kopan cant telinin yenisi takıldı, sol grenajın parçalarını kaza yerinde toplamıştım öylesine bi tamir le şimdilik idare etsin amaçlı yapıldı kafa grenajsız motorum şuan öyle kullanıyorum parçalar gelene kadar tamir masrafı 25 ylt verdim
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
Geçmiş olsun arkadaşım. Allah başka kaza bela vermesin.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)