150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
-
18 Şubat 2007, 23:05
#501
arkadaşlar bende 200gy bir cross almak istiyorum ama karar veremiyorum sizce hangi marka daha iyi
birde SALCANO tip olarak çok hoşuma gitti HYSONG'a cok benziyor
ben 1992 de yaptıgım bir kazadan sonra motora pek binmiyorum diyebilirim ayrıca BALIKESİR'li arkadaşlarala da tanışmak isterim
bana cross konusunda tavsiyeleriniz olursa değerlendirmek istiyorum herkese selamlar
Reklamlar
-
19 Şubat 2007, 10:48
#502
imacosfx adlı üyeden alıntı
Selamlar.. Başlıktaki tüm yazıları okudum, beğendiğim resimleri ve yazıları word dosyasına aktardım.. telif haklarını verirsiniz artık
Her eve, her motorcuya lazım bilgiler, teşekkürler..
Ayrıca 3 ay içinde ben de Zealsun 200 Gy-A'mı alacağım inşAllah..
İkinci el ve 5000 km'de.. Çok temiz kullanılmış.. Benim vitesliye geçiş motorum olacak.. bakalım hayırlısı.. herkese keyifli sürüşler.. hoşçakalın..
Benim moturu vereyim sana XT almaktan vazgeçtim. Zealsun u satacağım, şu an 4500 var biraz daha bekleyip, xt660 felan alacam. Hatta bazen salaklık ediyorum gibime geliyor, zealsun un zinciri 15 ytl yamaha nın 150 ytl, yağı 10 ytl yamağanın 40 ytl, yakıt şehir içi 90 şehir dışı 70, yamaha nın 160-190 arası, bu yapıyor 120-130 , yamaha yapıyor 150-160, bu kadar farklar için motosiklet değiştirmeye değer mi ?
-
19 Şubat 2007, 22:05
#503
chocolateman adlı üyeden alıntı
Benim moturu vereyim sana
XT almaktan vazgeçtim. Zealsun u satacağım, şu an 4500 var biraz daha bekleyip, xt660 felan alacam. Hatta bazen salaklık ediyorum gibime geliyor, zealsun un zinciri 15 ytl yamaha nın 150 ytl, yağı 10 ytl yamağanın 40 ytl, yakıt şehir içi 90 şehir dışı 70, yamaha nın 160-190 arası, bu yapıyor 120-130 , yamaha yapıyor 150-160, bu kadar farklar için motosiklet değiştirmeye değer mi ?
bence 30 km/h'lik hız farkına değmez.. ama kalite dersen o ayrı.. dolayısıyla japona kalite için verdiğin ek parayla, onun masraflarıyla, xt660 için aldığın benzininle yeni bir çin daha alırsın abicim.. bence değmez, cebini ve beynini yormaya da.. ama yine de işini sen bilirsin abicim.. saygılar..
panternet adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bende 200gy bir cross almak istiyorum ama karar veremiyorum sizce hangi marka daha iyi
birde SALCANO tip olarak çok hoşuma gitti HYSONG'a cok benziyor
ben 1992 de yaptıgım bir kazadan sonra motora pek binmiyorum diyebilirim ayrıca BALIKESİR'li arkadaşlarala da tanışmak isterim
bana cross konusunda tavsiyeleriniz olursa değerlendirmek istiyorum herkese selamlar
dostum yerinde olsam alırken tipe pek bakmazdım.. Salcano'ya birşey diyemem, bence senin yakınlarında servis ağı hangisinin daha gelişmişse ve senin için hangisi uygunsa ondan al derim.. İkinci el alacaksan, iyi bir motorcuya iyice baktır.. Sıfır alacaksan zealsun al derim.. ama yine de son söz sana kalmış.. burada kullananların çoğu memnun.. Allah nasip ederse 3 ay sonra benim de bir zealsun'um olacak.. gy200.. e balıkesir'de bi uğrarız, çayını içeriz artık
-
23 Şubat 2007, 11:57
#504
@panternet zoghsen de olabilir. ama en onemli husus titreşimsiz modelinden olması..
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
24 Şubat 2007, 18:03
#505
Yamaha almaktan kesin vazgeçtim. Uzun uzun düşündüm ve gerek yaş gerek fiyat ve gerekse yedek parça farkından dolayı, zealsun u 1 yıl daha kullanmaya karar verdim. Bu süre içerisinde iki motosiklet arasındaki yakıt ve parça farkı ile birikintimin %25 ini karşılamış oluyorum.
Bakalım ilerleyen günler ne gösterir, sıkıntılarımızı memnuniyetlerimizi yeniliklerimizi yine paylaşırız.
-
25 Şubat 2007, 03:52
#506
abi bizim kmler 5000 km yi geçti demi. Geçti su anda 6000 km de falanım su ana kadar 5000 km den sonra bana en ufak bi arıza vermedi ya bi yamaha bi honda gibi cok sevmeye başladım motorumu nedendir bilmiyorum. Atlayıp gidiyorum her yere korsuzca... Valla gün geçtikce de seviyorum valla. Bilmiyorum ben de seneyi değişmeyi düşünüyodum ama sende haklısın parca bol ve ucuz bunların artı yakıt bile bizim iflahımızı beller yamaha vb motor alırsak....
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
25 Şubat 2007, 23:54
#507
...
arkadaşlar slmlar... bir diğer başlıkta da yazdım ama yanıt alabilmek için burada da sormak istedim yeni ehliyet almış birisi olarak başlangıç için cross önerirmisiniz??..
[COLOR="purple"]karadutum..[/COLOR]
-
26 Şubat 2007, 00:24
#508
Tüm arkadaşlara selamlar;
Zealsun 125GY var. Şu anda 4200km de ve yaklaşık 2.5 aydır tamamen demonte vaziyette duruyor. Bazı konularda yardım edebilecek arkadaşlar arıyorum. Lütfen fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
1- Piyasada 125'lik olanı pek yok. Ben biraz daha sakin bir makine istediğim için almıştım. Alırken makinenin performans göstereceğini söylediler. Ama ilk başlarda 70km üzerine çıkamıyordum. Çünkü motor neredeyse devir bitiriyordu. Ön dişliyi değiştirdim. 14 den 16 yaptım. şimdi gürültü kesildi ama performans vasat. Düz yolda 90-100km yi aşmıyor. Yokuş aşağı bile 110 bile demedi. Motor bakımları yapıldı. Kullananların önerisi nedir?
2- Motor hacmini artırmak istedim. Ama bu motorlar üstten egzantirikli. Maksimum 150cc ye çıkartabileceğimi söylediler. Ancak 150cc üstten egzantrikli bir motor silindiri bulamadım. 200cc yi öneriyorlar ama onunda egzantirik mili blokta. Yani silindiri olmuyor. Bizde silindiri kendimiz yapalım dedik ama astarı yüzünden pahalıya geliyor. Sadece gövde dökümüne şu ana kadar 40YTL harcadım. İşlemesi daha cabası. Ancak olursa su soğutmalı olacak. Şimdi 150cc üstten egzantirikli motor bloğu nereden bulabilirim? (ben Adana'dayım. İstanbullu arkadaşlardan yardım bekliyorum)
3- Gösterge panelini yeniden yapıyorum. Devir saati taktim. Kasa boyanıyor. güzel bir çalışma oluyor. Bitince resimlerini yayınlarım. titreşim için motor bağlantı burçlarını, amortisör burçlarını içleri polyamit olacak şekilde yeniden dizayn ediyorum. Ama motoru acilen çözmem gerek. Benzin göstergesi bulamadım. Bulduğum şamandralar hep deponun üstüne takılır cinsten. Öneriniz?
4- Kapağı şu anda 0.2mm taşlayacağız. 125cc nin kapaığını taşlayan var mı?
5- Bujisi çabuk kararıyor. Bu ateşlemesi yetersiz demektir. Öneriniz var mı?
Hepinize teşekkür ederim. Cevaplarınızı bekliyorum. 3 aydır silindir gövdesi yüzünden bekliyor motor
-
26 Şubat 2007, 02:59
#509
vastaak adlı üyeden alıntı
arkadaşlar slmlar... bir diğer başlıkta da yazdım ama yanıt alabilmek için burada da sormak istedim
yeni ehliyet almış birisi olarak başlangıç için cross önerirmisiniz??..
Başlangıc için en idealin 200 cc lik 2. el bir cin malı bi cross...
@teknikhoca Arkadasım bildigim kadarıyla 150 cc lik bir motoru 200 cc ye donusturmen cin malları için cok zor ve zahmetli bir iş olsa gerek... Cünkü bi arkadaş kafaya koydu ve yapmıstı ama gidip motoru 200 cc ile değiştirse o kadar masraf cıkmazdı dediğini hatırlıyorum. O yuzden hiç ugrasma. Bende ki zonghsen 200 cc ibre de 120 km hız gosteriyor. benzin gostergesi var 125-130 km hız civarlarında olması lazım.Hızı oraya kadar geliyor normal bir basısımda ama geçen günkü bolu dagı tüneli gezimizde cbf 250 ile benım kaç km de gittiğimi olctuk. cbf de 115 km hız gösterirken benım motorun ibresinde 125-130 civarlarında bi hız gosteriyordu. Yanı demek istedigim bu cin malı motorların ibredeki hızlarına inanmamak lazım.. Sen en iyisi bi japon motoruyla hızını tam olarak test et. Belki senin gostergede hızı az gosteriyodur??
Benzin gostergesine de bence hiç gerek yok sen 1 depo benzinle kaç km gidebilecegini tahmini olarak hesapla ve yoluna o sekilde devam et derim. Cünkü benımkının benzım gostergesi ilk aldıgım hafta calıstı ve bir daha calısmadı. Artı deponun altındaki benzin gosterge mekanızmasının oldugu yer de hava sartlarının kotu olmasından dolayı gevsedi aralık kaldı vb gibi bi şeyler oldu. Ve tam 1 depo benzinim garajıma boş yere aktı. Ben 2 gün sonra akan benzini kokusu her yere sarması sebebiyle anladım ama iş işten geçmişti. O yuznden depoda benzin kapagı haricinde ek bir delik olmamasına dikkat etmenizde fayda var...
4- Kapağı şu anda 0.2mm taşlayacağız. 125cc nin kapaığını taşlayan var mı?
Anlayamadım Neyin kapagı bu ??
Bujinin jabuk kararma sebebinide bilmiyorum. İlk 2000 km de ben 2-3 kere buji değiştirdim ve 3000 km dedir de bujime hiç dokunmadım... Yanlız bu ara yagını değiştirmem gerekiyo cünkü yaklasık 2000 km falan aynı yag var içinde...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
26 Şubat 2007, 15:32
#510
myheart adlı üyeden alıntı
Başlangıc için en idealin 200 cc lik 2. el bir cin malı bi cross...
@teknikhoca Arkadasım bildigim kadarıyla 150 cc lik bir motoru 200 cc ye donusturmen cin malları için cok zor ve zahmetli bir iş olsa gerek... Cünkü bi arkadaş kafaya koydu ve yapmıstı ama gidip motoru 200 cc ile değiştirse o kadar masraf cıkmazdı dediğini hatırlıyorum. O yuzden hiç ugrasma. Bende ki zonghsen 200 cc ibre de 120 km hız gosteriyor. benzin gostergesi var 125-130 km hız civarlarında olması lazım.Hızı oraya kadar geliyor normal bir basısımda ama geçen günkü bolu dagı tüneli gezimizde cbf 250 ile benım kaç km de gittiğimi olctuk. cbf de 115 km hız gösterirken benım motorun ibresinde 125-130 civarlarında bi hız gosteriyordu. Yanı demek istedigim bu cin malı motorların ibredeki hızlarına inanmamak lazım.. Sen en iyisi bi japon motoruyla hızını tam olarak test et. Belki senin gostergede hızı az gosteriyodur??
Benzin gostergesine de bence hiç gerek yok sen 1 depo benzinle kaç km gidebilecegini tahmini olarak hesapla ve yoluna o sekilde devam et derim. Cünkü benımkının benzım gostergesi ilk aldıgım hafta calıstı ve bir daha calısmadı. Artı deponun altındaki benzin gosterge mekanızmasının oldugu yer de hava sartlarının kotu olmasından dolayı gevsedi aralık kaldı vb gibi bi şeyler oldu. Ve tam 1 depo benzinim garajıma boş yere aktı. Ben 2 gün sonra akan benzini kokusu her yere sarması sebebiyle anladım ama iş işten geçmişti. O yuznden depoda benzin kapagı haricinde ek bir delik olmamasına dikkat etmenizde fayda var...
4- Kapağı şu anda 0.2mm taşlayacağız. 125cc nin kapaığını taşlayan var mı?
Anlayamadım Neyin kapagı bu ??
Bujinin jabuk kararma sebebinide bilmiyorum. İlk 2000 km de ben 2-3 kere buji değiştirdim ve 3000 km dedir de bujime hiç dokunmadım... Yanlız bu ara yagını değiştirmem gerekiyo cünkü yaklasık 2000 km falan aynı yag var içinde...
çok teşekkürler...umarım uygun olan ikinci el bir çin bulabilirim...
[COLOR="purple"]karadutum..[/COLOR]
-
rica ederim... Uff bu mesajı ben mı yazmısım bu kadar yaw
Sana tavsiyem zonghsen 200 cc ama kesinlikle titreşimsiz yanı balansor sistemi olan motor
Veya ramzeyleri iyi diyolar ama en buyuk eksisi ayaktan marş olmaması bence.
Bi de sky team var ama neme duyarlı diolardı bi kaç arkadaş da bana neme duyarsız oldugunu resimlerde göstermişti Bu motorlar arasından bi 2. el motor secebilirsin. Sana bi tavsiyem daha motor mumkunse 5000 km yi geçsin. Cünkü en sınır bozucu hataları ilk 5000 km (Yaklasık) de veriyo bu cin malı motorlar. Sonra bütün hersey oturuyo ve bi canavara dönüşüyo...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
Does anybody know the valve clearance on the Ramzey/Qingqi 200 GY?
I adjusted intake to 0,08mm and exhaust to 0,12 mm and the bike runs fine, but I would like to know the correct setting.
-
where did you get these numbers, cathastrophix? just found by trial and error method? If so, and if you are happy with them, just keep them.
After your message, i phoned to my service (Ramzey-Qingqi in your country) and ask your question. He told me the factory settings are 0.05 mm (intake) and 0.08 mm(exhaust). However, he himself suggested that (by experience) the clearences be 0.05 and 0.06 mm for intake and exhaust valves respectively. Because he said, these values were quite good at off-road conditions.
My question to you is: are you happy with these new settings in terms of the speed (max. milage) at the highway and off-road performance? What about engine temprature? Is it high or low? If everything is okey, i will consider to change the settings as yours.
-
I phoned the Qingqi service in Sweden and they said intake 0,1 mm and exhaust 0,15 mm!
Only difference i noticed is that the bike is much easier to start.
It doesn´t make any ticking sound from the valves, and it´s better to have too much clearance than to little.
-
What about the temprature of the engine? Because here in Turkey, (maybe as a result of the environmental temprature) my engine heats easily-- even in winter. if i increase the valve clearences as yours, do you think engine temprature of mine will decrease?
-
I checked with Qingqi again and they said the valves burn with the factory settings. I don´t know if the engine runs cooler, but if the valves are set to tight they will burn.
I´ve seen that the new model has holes in the front fender to let more air in on the cylinder.
My bike has the "EGR" valve and the signal horn mounted so they obstruct the airflow too.
I will measure engine oil temp when summer comes.
-
haa öylemi. ne diiniz loo
-
@Myherat teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.
Öncelikle benim motorum 125cc. 150cc ye çıkarmak istiyorum. Ancak motor üstten egzantrikli olduğu için, üstten egzantrikli bir 150cc motor bloğu aryorum. Bu hangi markada var bilmiyorum. Bende birde asya 125 scooter var. onun 150cc dönüşmesi (işçilik hariç, işciliği kendimden) 40 YTL. 200cc motor+piston+segman için 80ytl istiyorlar. ben 150cc arıyorum ama motoruma uyanı bulamadım.
İkincisi, baktım olmayacak, silindir kapağını 0.2mm kadar taşlayarak sıkıştırma oranını artırmak istiyorum ama cesaret edemiyorum. Bu kapağı taşlayan var mı? kaç mm taşladılar onu öğrenmek istiyorum.
"Keşke 200'lük alsaydın" diyebilirsin. Ben bu motoru alırken aralarında 600 milyon fark vardı. Ancak ben biraz sakin bir motor aradım. Ayrıca bu motorun daha iyi olduğunu söylemişlerdi. Ancak benim motor "haddinden fazla" sakin.
Motor bilgim var ancak, motosiklet motorunda tecrübem yok. Bu yüzden arkadaşlardan ve tabiki senden görüşler bekliyorum
-
arkadasım benım de en yoksun bilgiye sahip oldugum motosikletlerin iç kısımları. Pistonmus karter miş vb. Hiç anlamıyorum bi ara biraz bi arastırma yaptım bana yetecek kadar anladım sonra yeter dedim. O yuzden sana tavsiyem o motorun taşlanmasına falan yanasma bence dahada kotuye gidebilir. Sana bi tavsiye daha vereyim madem 200 cc ye yükseltmek istiyosun bi yerlerden 200cc vb. yamaha honda veya herhangi bir cin motor kısmını bulup o saseye yerleştirebilirsen en saglam o sekilde olur düşüncesindeyim...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
CathastrophiX adlı üyeden alıntı
I checked with Qingqi again and they said the valves burn with the factory settings. I don´t know if the engine runs cooler, but if the valves are set to tight they will burn.
I´ve seen that the new model has holes in the front fender to let more air in on the cylinder.
My bike has the "EGR" valve and the signal horn mounted so they obstruct the airflow too.
I will measure engine oil temp when summer comes.
Thank you very much Cathastrophix. I will ask my service to change the valve clearence values as yours. I ask other people who know about four--stroke engines, and they told me low values of valve clearences will make the engine run hot, and cause ticking noise. I've got an egr valve fitted on the exhaust as well, however it broke from the welding and i am gonna have it changed soon. The new exhaust waits me in the service.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler