aramıza hoşgeldin motobey..
aramıza hoşgeldin motobey..
Bacoman
Hoş bulduk sevgili Baco,
Zaten buraya gelipte nahoş bulan adam var mıdır ki? Buraya nahoşluk aramaya gelen adam eli boş döner.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
işe motorla geldiğimden aşağayı inip resimlerini çektim telefonla ama pek iyi çıkmadı
Motobey hoşgeldin, burda daha çok bilgi paylaşımı oluyor, yakında anlarsın zaten, haftasonu ankarada olucam ama araba ile geleceğim, senin Asya ne durumda kaç km yaptın, var mı problemler?
çok güzel makine kastore...
Video koyayım da hareket olsun...
1
http://www.youtube.com/watch?v=8R9Nwe_-zHc
2
http://www.youtube.com/watch?v=6VOLni2XAHQ
--- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com
Sevgili Kastore,
Karakızım şu anda 4500 km'ye yaklaştı. Aslında hedeflediğimin yarısındayım. 26 Haziran itibari ile kontak çevirmiştim. Neyse zaten yarışta felan değilim ki en az sürede en fazla mesafeyi yapayım gibi bir derdim olsun.
Karakızım bir evlat gibi. Ne olursa olsun vazgeçilmiyor. Devamlı elimden anahtar düşmüyor ama onunla uğraşmak bana zevk veriyor. En son yağmurlu bir gecede Gölbaşı yokuşunu tırmanırken, motorun tüm elektrik aksamı kapandı. Evet motor saatte 90 km/h hızla yağmur altında yokuş tırmanırken birdenbire ışıklarını kapatıverdi. Ne sinyal ne far ne de fren lambası yanmıyordu. Birde benim komple motor elbiseleri siyah, motor siyah...... Anlayacağın Ghost riderin zenci versiyonu gibiydim.
Gelelim sorunumuza. Başınıza gelirse panik yapmayın. Çünkü motor susmuyor. Yola devam ediyor ama yarasa gibi gitmek zorundasınız. Motorun kontak anahtarını direksiyon tablasına sabitleyen vida düştüğü için kontak bağlantı switchleri ile olan bağlantıyı kesiyor. Acil çözüm için kontağın üstüne baskı yapacak bir nesne bulup sabitlemek lazım. Ben o trafikte motoru tek elle kullanmak zorunda kalmıştım. Hemde o yağmura rağmen. Tabii ki ilk müsait cebe sığınıp işimi halledecek sabitleme işini gerçekleştirmiştim.
Uzun süredir motorumda olan bir sorun var. Yaklaşık 60-70 km gibi yol yaptıktan sonra yani motor, zincir felan tam ısındıktan sonra özellikle sıkışık tarfikteki dur kalklarda belirginleşen bir sorunum var. Motorun ışıkta durduğunu farzedelim. Sonra kalkışa geçiyorsun. tabi senin kalkış hızına genelde diğer araçlar ayak uyduramıyor ve mecburan yeniden yavaşlamak zorunda olduğun haller oluşuyor. Yani ani devirlenmeden sonra ani gaz kesmeleri müteakip debriyajı sıkıp durduğun anda ; sanki zincir ön dişlinin üstünde dönüyormuş gibi gibi tık tık zincir atıyor. Acaba arka tekerin ivmesinden dolayı zincir dişlilerin üzerinden mi atlıyor dedim ve zincir gerginliğini ölçtüm. Ajda Pekkanın suratı kadar gergindi zincir. Hala bu sorunun sebebini bulamadım. Eğer 16 lık ön dişli bulupta dişliyi değiştirecek olursam; sorunu bulacağımı tahmin ediyorum. Bu motorun ön dişli muhafaza kapağı zealsunlarda ki gibi ayrı değil. Şanzıman yan kapağına bütünleşik. Conta sipariş etmedim. Sıvı contada pek sağlıklı olmaz kanaatindeyim. Komple kapağıda şüphe yüzünden açmak istemiyorum şu an.
Bu arada büyük bir ihtimalle karbüratör diyaframını patlattım. Motorun sesi bayağı değişti. Hız ve çekiş olarak menmunum. göstergeyi çok rahat dibe indiryor ve son süratini gerçekten ölçemedim. Tel kopacak diye gaz kestim. Ama arkamdaki arabanın göstergesi 130 km/h hızı gösterdi. Y ani yaptığım hız Çin Km/h'si değil, öz be öz yurdum Km/h'sidir. Yani 80 km/h ile gidipte "Abi 120 yaptım" iyen arkadaşlara ithaf olunur. Öbür yandan bu denemem kendime bir hafta motordan kendimi men edecek kadar ceza vermeme sebep oldu. Çok kızdım kendime hem de çok. Yaptığımı kendime yakıştıramadım. Neyin çabasındaydım ve neyi ispatlamaya çalışmıştım kendime? Endurocu ruhuna ihanet etmişim gibi geldi.
Aslında birkaç sorunum daha oldu ama kendim çözdüm. Şu anda devam eden ve rahatsızlık veren sorunum benzin musluğunun kaçırması. Haftasonu ona bakacağım. Konyalıyız ve bizde çözüm tükenmez.
imdilik bu kadar Kastore dostum. Baycode ile iletişime geçmek istiyorum bir an önce. Adam kendini iyi geliştirmiş. Acil paylaşıma girmek lazım.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Kastore arkadaşım, elcikler süper olmuş. Biliyorsun benim ramzey de sarı. Sorabilirmiyim kaça aldın elcik korumalarını? Bir de yeni lastiklerin yol tutuşu hakkında ne düşünüyorsun? Değiştirdiğine ve 250 YTL'ye değdimi? Selamlar.
Karanlık yağmur ve ışıksız, motobey hocam geçmiş olsun valla, becerikli olmak lazım o durumda ben napardım bilemem, ucuz atlatmışsın, dişli ve zincir meselen gibi bi meseleyi ben yaşamadım motordaki sesler şu an stabilleşti, zaten gün içerisinde yaptığım km. daha 50'yi geçmedi. Bi tek patlama sesi vardı, ona neden olan egsoza hava filtresinden hava veren (avrupa standartlarına uydurmak içinmiş ki yalan) parça idi oda bi gün kendini koyverdi zaten egsozdan yırttı kendini, orayı koparıp atıp egzsozcuya yama yaptırdım, aslında krom kaplattırmayı düşünüyorum egsoza ama kaça malololur onu araştırmadım henüz. Aynı zamanlarda almamıza rağmen benim 2 misli km yapmışsın, ben motorun az yakışını çok seviyorum, zorlasan etsende 20 ytl ile 250 km gidiyor rahat. Bende de benzin musluğu problemi var, bunların hepsinde var galiba bu sorun, ama çok az kaçırıyor. Benimkide kadranı dayıyor ama halen GPS alıp ölçme işini yapamadım, yinede dediğin gibi güvensiz ve yapılmaması gerekir, birinci kural hiçbi zaman dip gaz gitme değil mi? ...Sağlıcakla kal, bakalım Ankara'nın soğuğu nasıl..
usernym sağol videolara evde bakıcam şirkette açılmıyor youtube..
naci 63 elcikler orjinal italyan ufo bayağı bi para saydım 90 ytl, benzeri var sirkecide 45 ytl dedi ama malzemede bayağı fark var, bi arkadaşta var ufo uzun süredir kullanıyor kaç kere yatırdı sürttü bana mısın demiyor lastik konusu ise eğer kışın biniyosan naylon lastik hemde dişli olmaz bence, hiç güvenli değildi, şimdi kaymıyorum arkadan, bi tek bu lastikler çamuru pek sevmiyor oda motorun ruhuna karşı gelmek oldu ama napalım uslu durcaz kışın..
Sevgili kastore,
Yakıt konusunda dediğine aynen katılıyorum. Bu meretler yakmıyor, kokluyor mübarekler. Benim muslukta çok az terleme misali kaçırıyor. Hortumlarını değiştirme zamanı geldi. Üzerindeki hortumlar soğuğu görür görmez çatlayacaktır. Bunların haricinde pek bir problemim olmuyor. Birde sabahları ilk çalıştırmada çiğ benzin kokusu geliyor . Kışa girmeden bir karbüratör bakımı yaptıracağım. Motor asıl şekline ve performansına zannedersem yeni sezon başlangıcında girecek. Bu hafta sonu Karakızımı şımartacağım kısmetse. Birazcık fotolarını çekeyim güzelimin. kıskanarakta olsa paylaşalım bebeğimin güzelliklerini
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Usernym kar çalışmlarının devamını bekleriz, güzel debelenmişsin. Motobey benim hortumlar iyi duruyor, benim derdim egsozla napsan krom kaplatmak istiyorum ama kaça malolur bilmiyorum.
Can someone confirm that the oilfilter for Ramzey/Qingqi 200GY and the Suzuki DR200 are identical?
Cumartesi biraz gezdim durduğumda motordan garip sesler geldiğini hissettim, galiba egzantrik zinciri vuruyor, çünkü seste şıkırdama ve arada değişim söz konusu, bu biraz canımı sıktı, acaba garantiden değiştirirler mi? Ne kadar masraf çıkarır bilemiyorumda eğer koparırsam yanarım onu biliyorum. Daha motor 2,500'de yaa, bu kadar çabuk neden sorun çıkarır ki.. Dişiliyi keşke değiştirseydim diye düşündüm, sürekli olarak motor kompresöre kalıyor vites düşürünce bu da zincire yük binmesi demek. Off ya canım çok sıkkın..
kul yapısı olur böyle şeyler tabi garanti değiştirecek...
neticeleri bildir...
bir de: motoru servise verince kağıt imzalat, olmazsa remziyi mahkemeye verecem de, onlar haberi merkeze hemen uçurur işin hızlanır...
geçmiş olsun...
--- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com
Arkadaşlar bende 200cc Zongshen aldım, sağolsun acrobat7'nin ilk motoru
"Motosiklet Özgürlüktür."
hayırlı olsun redrose güle güle kullan..
usernym tabii ki garantiden yaptırmak için elimden geleni yapıcam, bakalım ne olcak... haberdar ederim.
kastore çok teşekkürler, dert etme bu motorlarda genel olarak parça ucuz, garantinde varsa işin kolaylaşır umarım.
"Motosiklet Özgürlüktür."
redorse hangi sehirdesin ?
--- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com
Qingqi/Ramzey Supermotard:
http://www.bimar.se/item_show.asp?code_no=q200m
Zongshen zs 200 gy-a kros motorumun kullanma kılavuzu ve moto turkadan bilgi alamadım sibop ayar dereceleri hakkında bilgisi olan varsa sevinirim.
that bike looks great, but when will they put disk to the rear wheel?
On the other hand I'm planning to wait a little because there will be 450 cc chinese motorcyles soon...
--- SATILIK MAGELLAN EXPLORIST 300 GPS ---
igilenenler için email: mdinc3000 yahoo.com
userneym arkadaşım, Ramzey 200 cc cros'un arka fireni kampana ama diskten hiç geri kalmaz. Ancak bu kadar iyi tutabilir diyebilinecek bir firen için neden disk olmalı diyorsun anlayamadım. Yani eğer kampana firenin diske göre bir dezavantajı varsa lütfen bizimle paylaşırmısın? Selamlar.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)