Teşekkür ederim geçen yaz çıkarmıstım bu yaza kadar yattı gene çıkarıcam subapları falan çok ses yapıyoduu ayar tutmuyodu yağ yakmayada başlamıstı bişeyler yapıcam artık
Serdal hocam bayadır yazışmıyoruz seninle yine bir sorum var sana,
Şimdi benim topladığım asya var idi hatırlarsan,
motorda sıkıntı yok bi kaç yağ kaçağı dışında,
karburatöründe ayarsızlık vardı tepkileri falan saçmalıyordu,
Onuda hallettim şuan gidişi vs düzgün ama ısınınca kendiliğinden rolanti yükseliyor anlamadım neden?
lakin şöyle bir durum var şimdi,
Motor soğukken çok zor çalışıyor ve sağlam bir akümüz olmadığı için akü ile de çalıştıramadık daha,
ama motor çalışssın stop ettikten hemen sonra çok rahat çalışıyor 1 tepikleme ile,
karburatörün ine ayarı ve hava ayarı olması gerektiği gibi hava ayarı 3.5 tur açık iğnede fabrikadan çıktığı ayarda,
diyaframında yırtık çarık çürük yok,
Acaba jetlerde mi bi tıkanıklık var diyeceğim ama karburatörü komple söküp temizlemiştimde..
bu zor çalışmanın sebebi ne olabilir?
bu konu hakkında bir beyin fırtınası yapsak nasıl olur??
birde senin kyomco ne oldu
en sonsökmüştün sekmanlarına bakmıştın daha da birşey yazmadın??
İşin garibi dün eve geldiimde motorun üstündeki çadırı benim büyüğe koyduktan sonra
"dur la bi deneyim"
demem ile birlikte tek ayak tepmesi ile motorun çalışması aklımı çok kurcaladı erdal hocam?
yunusum ustacıgım. kabüratorde ve ateşlemede sorun yoksa sipop ayarını kendin yapmanı tavsiye ederim. böylece rolantide durma. veya ısınınca yükselme derdinden kurtulacaksın. o.1o olan sipobları 0,11 gibi alternatiflere geçdikce isdediğin ayarı tutturacaksın. hatta benzinden vaz geç. benim motor gibi kışın bile jiklesiz çalıştıra bilirsin. bu çinlilerin sağı solu belli olmuyor. motora bir çıkartma bile taktıgınızda motorun huyu suyu değişiyor. hatta takmışken suzuki honda gibi çıkartma takmak rolantiye iyi geleçektir.
sakın karbüratorun ayarlarını fazladan kurcalama. sıcakken yapılacak tek bir ayar yeterli. sibop ayarları elden geçdikten sonrada işallah senin derdin tasan kalmayacak.
benim supap ayarları emiş 0.8
çıkış 0.10 gibi değerler servis manuelinde ona göre yapmıştım ama yine ses var alette demekki daha mı sıkı olmalı şimdi?
birde supap ayarını motor sıcakken mi soğukkenmi nasıl tavsiye ediyorsun??
yaniikisinide 0.11 gibi bir değer mi yapmam lazım acaba?
ANGARAJ
sibop ayarı her daim soğukken yapılır. dolayısı ile sogukken yapmanı tavsiye ederim. ben genelde soğumanın dışında bir gece dışarıda beklemişken yapıyorum. yani aslında pisikolojik yani en soğuk halini yakalamaya çalışıyorum. şimdi bunlar çin asıllı oldugundan her motora 100 bir pay ile ayar yapmak lazım. manuel lın dışına az bişi çıka biliriz. ben emiş 0.10 sıkı eksozda da 0.10 gevşek ayarladım yani 0.11 gibi yaptım. ( sente ayarında 0.11 yok )
denemekte fayda var. sen de 0.10- 0,09 emiş ve eksoz 0.11 yap. beyenmezsen geriye alırsın.
bakayım bir deneyeyim,
daha da bu supap sesi gibi ses gelirse zannedersem sekmanlardan geliyordur zira toplayan usta yanlış topladı deyip onlara girişirim artık..
benim birtürlü geçmeyen sibop sesi aslında sibop sesi olmadıgı kendim sökünce fark ettim. en iyiisi aslında söküp şöyle bir bakmak. zaten unutmayalımki ustaların bir çoğu mutlaka bir yerlerde bişiyi eksik yapıyor sonrada bunlar çinli ne bekliyorsun deyüp deyüp geçiniyorlar. hatta 10 lıralık konjektöre 20 lıra geçirip kalitesini bir saniyede yükseltiyorlar. gerçi işinin ehli ustalarında oldugu rivayet ediliyor. ama onlar olmayan ülkede dükkan açmışlar, orada da peter pan var, 0 uçuyor. o yüzden sinek avlıyorlar.
Abi başıma iş çıkarma şimdi ben supap sesi diyorum işte hemi o kadar fark ve ses yaparmıki 0.9-0.11 olunca?
olmadı bir video koyayım bakalım ne olacak,
ayrıca ısınınca ses yapmaya başlıyor 1-2 dk içinde?
şimdi akü aldım bakalım aküyü takayımda şu çalışmama mevzusundan kurtulabilecekmiyiz bakalım bir mesela dünde çalışmakta güçlük çekti makina bende üstelemedim,
olmadı bidaha bir ayar geçecem zaten bugün..
10 a 11 yapacağım bakalım.. ne olacak sonuç..
ANGARAJ
benim zilli sarı kaçanda ( ki her yerinden ses geldiğinden) sibop sesinden emin olmak için beş tane usta gezdi. genede bir tanesi pistondan oldugunu söyleye bildi.
ayar olarak 10 - 11 den ben çok memnundum. işallah sende memnun kalırsın. yapmadan önce yakıt ve son hız konusunda bir testlerde yaparsan yeni ayarlada karşılaştırırsan çok iyi olur. çünkü her seferinde niyet ediyorum ama bir türlü nasip olmadı..
mrb bir ara bendede vardi yuki gy 200 sifir almistim 6000 km de sattim cok titresimli bir motordu egsoz sesinden motor ziriltisi vardi aku kabi ve plakaligi uyduruk plastikten oldugu icin kirilmisti bende sac dan yaptirmistim ama goruntu olarak cok kalipliydi enduro bile yapmistim ama cross olayina pek gelecek motor degil sasesi pek saglam degil ramzeyler gibi degil
Bu arada Erdal hocam benim supapların servis manuelindeki değeri
İntake:0,6-0,8
Exhaust: 0,8-0,10
imiş ama bugün senin dediğin değerlere göre yapayım birde sağ kapakta yağ sızıntısı var onuda söküp tekrardan sıvı conta ile geçip yağ değişimi yapıcam bakalım iş bizi bekler
Sıkıldım artık o motoru yatırmaktan,
ha unutmadan dün akşam biraz turladık motorla gidişinde hiç bir sıkıntı yok gaz tepkiside olması gerektiği gibi,
lakin işte çalışmamakta ısrarcı kendileri,
ısındıktan sonra ise sorun yok tek tepikle çalışmaya başlıyor...
Mesai bittikten sonra bakacaklarım,
Karburatör emiş manifoldu,(Ara ara Pıflama var motorda)(hava filtre kutusuna giren kısmı ise zaten tam oturmamakta ondan yapabilirmi acaba?)
Depo altındaki Bobin giriş yeri(Zira eski asyamda ordaki temessızlıktan sapıtabiliyordu motor),
Yeni değerler ile supap ayarı,
Sağ kapak sökülmesi ve tekrardan contalanıp takılması,
Daha da vaktim kalırsa ve motorun içinde yağ kaldıysa yağ değişimi
ANGARAJ
arkadaşlar geçen gün benim 150 lik krosu söktüm yağ değiştirip bazı sorunlarını gidereyim diye. şu an aküyü motor çalışırken ölçüyorum 16-17 v elektrik var. ama ön kısımda hiç elektrik yok. nasıl çözerim bu işi. birde 150 gy3a komple elektrik tesisatı nereden bulabilirim.
kafadan konjektor arızası var. 14.5 bilemedin 15 volt olması gerek. ön tarafta elektiri yok derken lamba ( veya gösterge panelindeki ışıklar ) fazla voltajdan patlamış olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
ustam sende benimgibi iş yogunluğundan dolayı bir türlü el atamıyorsun. iyi tarafıda paso hayal kuruyorum şöyle yaparım böyle yaparım diye. sen bir an önce el at bak çok hoş olacak.
Abi seni de aricaktım cepten de fırsat olmadı haftasonu bile ful çalışmadayım bu ara,
geçen söktük bu sefer de kickstartın sentesini yanlış takmışız gece vakit ışık olmayınca bugün yarın bidaha söküp ayarlicam ondan sonra bi ustaya göstericem zira motorda yağ yakma var benim tahminim egzoz dumanında renk yok lakin akşam vakti bi arabanın farının vurması sonucu beyaz duman çıktığını fark ettim,Kokusunda da var yanık yağ kokusu..
o supap sesi dediğimde muhtemelen sekmanlardan geliyor gibi,
du bakalım bide bi ustaya göstereyim ne diyecek,
yeter bunun yattığı yaptırayımda büyüğü kaldırayım artık yoksa benzinden iflahım gevredi
ANGARAJ
erdal hocam labma ışık olayı değil, hangi kabloyu denediysem hiç birisinde elektrik yok. zaten komple yeni tesisat istedim birisinden. değişmeyen bir konjektör kaldı onuda değiştirelim.. yanlız bu kaçıncı konjektör oldu herhalde yanlış seçim yapıyorum.
şimcik şöle birşey var. konjektor tam randımanlı çalışması için bir direnç var. bu direnç bozuksa veya kablosu kopuksa konjektorun sağlam olsa bile zamanla bozula bilir. hazır yeni tesisat edineceksen taş dirençini kontrol et.
birde şu var benim motorda başıma geldi sonuçda çincan çun temelli olduklar için, her hangibir çekme veya gerilmeye maruz kalmasa bile kopma oluyor. bu kopma okadar kibar kı dıştan baktığında kaplo sağlam görünüyor. kopmanın yerini bulmak oldukça zor oluyor.
erdal hocam bugün bir yazı okudum...^^manyotolu motorlar aküsüz çalışır akü korna far gibi elektrik aksamına enerji verir manyotolu degilse beyin veya konjoktörü dinamodan gelen akım yakar yarış motorlarının ekseriyeti manyotoludur güç artar^^ ben geçen gün motoru çalıştırdığım ve ölçtüğümde akü takılı değildi. akü takılı olmadığı için biz elektriği hiç görememiş olma ihtimalimiz var mı?
ustam bende bu konuda usta değilim ama elekroni ateşlemeye ilk çıktıgında manyatolu diyenler vardı. bu yazı sanırım oradardan kalma. günümüzde platinli motor kalmadı. ve senin motorda cg serisindense ( gy cros ) seninkide elektironik ateşleme ( manyato ) akü sökük olsa bile çalışır elektirik tesisatına elektirik verir. kaploda kopma veya soketlerde temasızlık olabilir. ben arada soketleri ve anahtarları wd40 ile yağlıyorum.( ellerede iyi geliyor bu arada ) şimdiden kolay gelsin.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)