Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya

    REKLAM ALANI
  1. #2361
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    senin keçi inatcı sanırım fotolar görünmüyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2362

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    Abi gözükmesi lazım aslında.İnternet hızı düşükse belki biraz geç açılabilir.Kendine iyi bak.

  3. #2363

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...e%20teknikleri


    Cross'cuların çok hoşuna gidecek!!!

  4. #2364
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı onur-1984 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...e%20teknikleri


    Cross'cuların çok hoşuna gidecek!!!
    sık kullanılanlara eklendi. çok güzelmiş.

  5. #2365

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A






    ZONGSHEN ZS 125 GY-A TEKNİK ÖZELLİKLERİ

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

    Bunlar da bir siteden bulduğum Zongshen zs 125 gy-a test sürüşleri.Tabi yazılardan ben birşey anlamadım.Anlayan varsa çevirisini yapıp paylaşırsa sevinirim.Bizim motoru epey zorlamışlar!!!


    [IMG][/IMG]




  6. #2366
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    supersin. 125 liklerin vites oranları sanırım bizimkilerden fark lı onlarıda bir ara bulursan süper olur.
    slovakça bilen birileri cıkarda tecüme edermi bilemem amam güzel bir paylaşım olmuş.

  7. #2367

    Üyelik
    04 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    asya as 200 gy satıldı-SLR 650 aranıyor
    harika paylaşım onur-1984 teşekkürler gayet faydalı bilgiler var

  8. #2368

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    MOTOKROS 2011 KURALLAR KİTABI

    GENEL HÜKÜMLER

    SORUMLULUK
    1. SPORTİF YÖNETMELİK
    1.1 YARIŞ ETKİNLİKLERİ
    1.2 YARIŞÇI PARKI (PADOK)
    1.3 RESMİ GÖREVLİLER
    1.4 JÜRİ
    1.5 KATEGORİLER VE SINIFLAR
    1.6 KATILABİLİR YARIŞÇILAR
    1.7 MÜRACAAT FORMLARI VE KAYITLAR-SİGORTA
    1.8 START NUMARALARI
    1.9 YARIŞ PROGRAMI
    1.10 TEKNİK KONTROL
    1.11 ANTRENMANLAR VE SIRALAMA TURLARI
    1.12 YARIŞ
    1.13 START UYGULAMASI
    1.14 YARIŞ SÜRESİ VE SINIFLAR
    1.15 YARIŞIN SONU ve SONUÇLAR
    1.16 BAYRAKLAR VE İŞARET LEVHALARI
    1.17 ŞAMPİYONA VE KLASMAN İÇİN PUANLANDIRMA
    1.18 YARIŞÇILARA BİLGİ VE TALİMAT VERMEK AMACIYLA HABERLEŞME
    1.19 İTİRAZ SONUCU YAPILAN EK TEKNİK KONTROL İÇİN TEMİNAT
    2 . TEKNİK YÖNETMELİK
    2.1 MOTOSİKLETİN TANIMI
    2.2 YARIŞÇI KIYAFETLERİ VE KASKLAR 2.3 TEKNİK KONTROL UYGULAMASI

    MOTOKROS.
    Motokros kapalı alanlarda, kapalı bir parkur dahilinde, doğal engeller kullanılarak yapılan bir motosiklet sporudur.
    .
    MOTOKROS PARKURLARI
    Parkurlar 1,5 km’den kısa 2,5 km’den uzun olamazlar. Parkurun en dar yeri 6 mt.’den az olmamalı, seyirci parkurdan en az 2 mt. mesafede olmalıdır. Parkurlarda derin su geçişi ve çok taşlı zeminler olmayacak ve ortalama sürat 55 Km/h’dan fazla olmayacaktır
    Genel Hükümler
    Türkiye sınırları içinde düzenlenecek tüm motosiklet yarışlarında TMF tarafından yayınlanan kurallar geçerlidir. Ulusal yönetmelikte yer almayan hususlarda Uluslararası Motosiklet Federasyonu (FIM) kuralları esas alınacaktır.
    Bu yönetmelikteki maddeler Teknik Kurul’un kararı olmadıkça değiştirilemez. Maddeler üzerindeki kesin yorum Teknik Kurul tarafından yapılır.
    Sorumluluk
    Yarışlara katılan tüm yarışçılar motosiklet sporunun ve özellikle yarışların, doğaları gereği taşıdığı ve tamamen ortadan kaldırılamaz tehlikelerini bilirler ve yarışa katılmakla bu riski kendi istekleriyle üstlendiklerini peşinen kabul etmiş sayılırlar.
    Yarışçılara, bu riskleri azaltmak için yarıştan önce yarış yönetmeliklerinin izin verdiği süre ve usulde yarış parkurunu / pistini incelemeleri, tanımaları, öğrenmeleri ve yarışa katılmak konusunda son kararlarını bu gözlem ve deneyimlere göre vermeleri bu yönetmelikle tavsiye edilmiştir.
    Yarışlar esnasında, görevlilerin, yarışçıların, teknisyenlerin ve izleyicilerin meydana gelen kazalardan ve uğrayabilecekleri hasarlardan dolayı Türkiye Motosiklet Federasyonu’na, Organizatör Kulübe, Organizasyon Komitesi’ne ve diğer tüm ilgili resmi görevlilerine maddi ve manevi hiçbir sorumluluk yüklenemez, rücu edilemez. Yarışçı kendisine, aracına ve donanımına vereceği hasar ve tüm olumsuz sonuçlardan tümüyle kendi sorumludur, rücu edemez.
    Her durumda, yarışçı yarış boyunca kendisinin ve diğer yarışçıların güvenliğini tehlikeye atmayacak biçimde davranmakla yükümlü sayılır.
    Yarışçılar trafiğe açık alanlarda yarış etkinliğini mazeret göstererek trafik kurallarını ihlal edemezler.
    Her yarışçı veya takım Türkiye Motokros Şampiyonası Yönetmeliğinin tamamını bilmek zorundadır. Yarışa kayıt yaptırmış her yarışçının bu yönetmeliğin tüm maddelerini bildiğini ve uyacağını, aksi durumda bu yönetmelik ve Disiplin Yönetmeliğinde belirtilen cezaların uygulanacağını kabul eder.

    1.SPORTİF YÖNETMELİK
    Türkiye Motokros Şampiyonası’na katılan bütün kulüpler, organizatörler, yarışçılar, takımlar ve resmi görevliler, kendi adlarına veya temsilcileri ve kendi görevlileri adına Türkiye Motosiklet Federasyonu Kurallarının bütün maddelerine uymayı kabul etmiş sayılırlar. Hangi sıfatla olursa olsun yarışçıların start alanı ve kapalı parkta (padok) , pitlerde, pit
    koridorlarında veya parkurda bulunan herkes bütün etkinlik boyunca mutlaka geçerli bir giriş kartı taşımak zorundadır ve görevlilerin her soruşunda bunu ibraz etmekle yükümlüdür. Her yarışçıya 1 adet yarışçı, 2 adet teknisyen ve iki adet idareci olmak üzere toplam 5 adet giriş kartı veya bileklik verilir. Bütün yarışçılar kendi davranışlarından olduğu kadar, taraftarlarından, takım üyelerinden ve teknisyenlerinden hem parkurda hem dışarıda sorumludurlar. Bu kişilerin yapacakları disiplinsiz ve uygun olmayan davranışlardan dolayı yarışçıya dönük ceza uygulanır.
    Yarışçılar ve mekanikerler, antrenörler ve taraftarları, padok ve çevresinde, bağlantılı yollarda tehlike arz edecek şekilde motosiklet ve diğer araçları kullanamazlar.
    Yarışçıların, mekanikerin, ve taraftarlarının padok ve diğer bağlantılı bölümlerde, zihinsel ve fiziksel yetenekleri etkileyecek, sportif anlayışla bağdaşmayan ve motosiklet sporunun güvenliğini tehlikeye sokacak, içki veya ve buna benzer maddeleri bulunduramazlar ve kullanamazlar.
    Yarış etkinliği süresince parkur içinde ve dışında yarışçılar kendi davranışlarından olduğu kadar, taraftarlarından, ekiplerinden, temsilcilerinden ve teknisyenlerinden de sorumludurlar. Bu kişilerin yapacakları disiplinsiz ve sportmenliğe uygun olmayan davranışlardan dolayı yarışçıya ceza uygulanır.
    Bu cezalar şu şekildedir:
    Birinci ihlal : Jüri kurulunun uygun gördüğü ceza
    İkinci ihlal : TMF Disiplin Kurulu’ na sevk

    1.1 YARIŞ ETKİNLİKLERİ
    1.1.1 Bir yarış etkinliği ilk teknik kontrolün başlangıç saati ile başlar, son teknik ve sportif kontrol ve itiraz süresi sonunda en geç olanı ile biter. Jüri itiraz süresinin sonuna kadar bütün donanım ile birlikte hazır vaziyette beklemek zorundadır. Bu süre içerisinde bütün hakemler ve resmi görevliler, Jürinin yönetiminde kalırlar.
    1.1.2 Bütün yarış etkinlikleri TMF ve UEM’in onayladığı yarış parkurlarında yapılmak zorundadır.
    1.1.3 Yarış Etkinlikleri süresince başka yarış yapılması TMF’nin iznine bağlıdır.
    1.1.4 Organizatör, yarış etkinliği süresince parkur üzerinde araç kullanımı gerektiren ve gösteriler de dahil olmak üzere bütün etkinlikler için TMF’den, ya da yarış günü jüri kararı ile izin almak zorundadır.
    1.1.5 Organizatörler TMF tarafından belirlenir.
    1.1.6 Yarış etkinliklerinin düzgün bir şekilde yürümesinden ve bu amaçla resmi görevliler dışında bütün personel ve donanımın yerleştirilmesinden organizatör sorumludur.

    1.2 YARIŞÇI PARKI (PADOK)
    Yarışçı parkı (padok) ve pitler, bunlarla ilgili bütün donanımlar, Pazar günü başlayacak bir yarış için, takım ve yarışçılara en geç Cumartesi sabahtan itibaren açılmalı ve Cumartesi günü son antrenmandan
    sonra kapanmalıdır. Pazar Sabahı ilk antrenmandan bir saat önce açılmalı ve Pazar son yarış bitiminden iki saat sonrasına kadar açık kalmalıdır. Yarışçı parkında (padok) yangın söndürücüleri, ambulans ve sağlık görevlisi hazır bulundurulmalıdır.

    1.3 RESMİ GÖREVLİLER
    Yarış ek yönetmeliğinde yer alan bütün resmi görevliler gözlemlemek ve yönetmek amacıyla görev yaparlar. Hastalık ve zorunlu haller dışında bütün yarış etkinliklerinde bulunmak zorundadırlar. Yarış etkinliğinde yer alan yarışçı, mekaniker veya sponsorlar resmi görevli olarak atanamaz.
    Hangi sıfatla olursa olsun padokta veya parkurda bulunan herkes ve tüm servis ve resmi görevli araçları tüm etkinlik boyunca mutlaka geçerli bir izin belgesi taşımak zorundadır. Görevlilerin her kontrolünde ilgililer bunu göstermekle yükümlüdürler.
    Genel Direktör
    Genel Direktör şampiyona yarışlarının en üst düzey görevlisidir. Jüri dışında etkinlikteki her görevli genel direktörün emri altındadır.
    Yarış Direktörü
    Yönetmeliklerin uygulanmasından yarış ve resmi antrenmanların düzgün bir şekilde yapılmasından sorumludur. Yarış direktörünün ceza verme yetkisi yoktur. Gerekli gördüğü zamanlarda resmi görevliler ve yarışçılar ile ayrı ayrı brifing yapabilir.
    Teknik Kontrol Sorumlusu
    Yarışa katılacak motosiklet ve ekipmanın, Motokros Teknik Yönetmeliğine ve Yarış Ek Yönetmeliğine uygunluğunu denetlemek, raporlamak ve teknik itirazlardan sorumludur. Teknik Kontrol Raporunu, ilk jüri toplantısı saatine kadar Jüri Kurulu’ na iletmek zorundadır.
    Sağlık Sorumlusu
    Tıbbi konulardan ve tıbbi müdahalelerin organizasyonundan sorumludur. Doktor veya sağlık görevlisi olması tavsiye edilir.
    Tıbbi müdahale olması durumunda, yarış jürisine yazılı rapor vermesi gereklidir.
    Start Sorumlusu
    Start uygulamasının tamamından sorumludur.
    Parkur Sorumlusu
    Parkurun düzeninden ve emniyetinden sorumludur.

    1.4 JÜRİ
    Jüri, TMF kuralları uyarınca yarışın denetlenmesi, gözlenmesi ve cezaların kararlaştırılması görevlerini yerine getirerek yarışın en üst düzeydeki denetimini gerçekleştiren ve yarışın resmi sonuçlarını onaylayan organdır.
    Jüri, bir yarış etkinliği boyunca ortaya çıkabilecek itirazların muhatabı olan ve bu itirazları görüşerek karara bağlamaktan sorumlu tek organdır.
    Jüri Başkanı
    Jüri Başkanı TMF tarafından atanacaktır.
    1 Jüri üyesi TMF tarafından atanacaktır.
    1 Jüri üyesi Organizatör kulüp tarafından önerilecektir
    Jüri kararı minimum 2 kişi ile alınır. Başkan yokluğunda TMF tarafından atanan üye başkan olur.
    Her Jüri üyesinin 1 oyu vardır. Kararlar oy çoğunluğu ile alınır. Eşitlik halinde başkanın oyu 2 sayılır.
    Jüri başkanı resmi görevlileri ve başka insanları da jüri toplantısına davet edebilir ancak bunların oy hakkı yoktur.
    Jüri yarış etkinliğinin herhangi bir anında ve gerekli gördüğü hallerde toplanabilir ancak en azından aşağıda belirtilen zamanlarda toplantıları mutlaka yapması gereklidir:
    a) İlk antrenman öncesi
    b) Her antrenman günü sonrası
    c) Yarış sabahı ve etkinliğin sonunda
    Jürinin görevleri aşağıdakilerdir:
    a) Etkinliğin düzgün ve kurallara uygun bir şekilde akışını sağlamak.
    b) Teknik kontrol, antrenmanlar ve yarışlarla ilgili resmi görevlilerden raporlar almak.
    c) Şampiyona yönetmeliğine aykırı gördüğü her husus için yarış yönetimine tavsiyelerde bulunmak.
    d) Her türlü Yarış yönetmeliği ihlalini yarış direktörüne bildirmek.
    e)Yarış ve sıralama turları neticelerini tasdik etmek.
    f) Yarış direktörünün aldığı kararlara yapılan itirazları sonuca bağlamak. Bu sonuçlar yarış direktörüne yazılı olarak bildirilecektir.
    g) Yetkisi dahilinde cezaları vermek ve uygulamak.
    h) Gerekli durumlarda Disiplin Kuruluna sevk etmek.

    1.5 KATEGORİLER VE SINIFLAR
    Minikler Kategorisi
    50 cc ‘ye kadar otomatik 2 ve 4 zamanlı motosikletler. A ve B sınıfı yarış günü Jüri tarafından tesbit edilecektir. (4 -12 yaş arası)
    85 cc’ye kadar otomatik veya yarı otomatik (en fazla 3 vitesli) 2 zamanlı ve 4 zamanlı motosikletler (6 -14 yaş arası)
    Gençler Kategorisi:
    65 cc’ye kadar 2 ve 4 zamanlı vitesli kros motosikletler.
    (6 -12 yaş arası)
    85 cc’ye kadar 2 ve zamanlı 150 cc’ye kadar 4 zamanlı vitesli kros motosikletler. (8-16 yaş arası)
    Büyükler Kategorisi:
    (MX 1) A, B, C Sınıfları: 250 cc 2 zamanlı - 450 cc 4 zamanlı ve AÇIK
    (MX 2) A, B, C Sınıfları: 125 cc 2 zamanlı - 250 cc 4 zamanlı
    ATV tipi motosikletler 2 - 4 çekerli
    MX 1-MX 2 beraber start alacaktır. Örneğin (MX 1 A- MX 2 A) sınıfları beraber start alacak ama ayrı değerlendirilecektir.
    ATV Motosikletler Ayrı olarak start alacak ve değerlendirmesi ayrı yapılacaktır.
    Ödül töreni kazanan sınıfla başlar. Örneğin MX1 A sınıfından bir yarışçı Genel Klasman birincisi olursa ödül töreni MX1 A sınıfıyla başlar.

    1.6 KATILABİLİR YARIŞÇILAR
    İlgili sezon için geçerli TMF, FIM ve UEM motokros yarışçı lisansına sahip gerçek ve tüzel kişiler katılabilirler.
    A sınıfı yarışları uluslararası katılıma açık yarışlar olup bağlı bulunduğu ulusal federasyonundan geçerli lisansa sahip veya FIM veya UEM uluslararası lisansına sahip yarışçılar da katılabilirler. Yabancı yarışçılar bu yarışlardan puan alıp şampiyonayı takip edebilirler ve Türkiye Şampiyonu olabilirler.
    Alt sınıfları olmayan yarışlarda örneğin 65 cc. ve 80 cc.de yarışlar A sayılır ve Uluslararasına açıktır.
    MX 1 - MX 2 A Sınıfları: Bir önceki sezon A ‘da yarışanlar, bir önceki sezonda B ‘de ilk üç sırayı alanlar ve son on yıl içinde MX sınıflarında 1. olanlar.
    MX 1 - MX 2 B Sınıfları: Bir önceki sezon B’de yarışanlar ve bir önceki sezonda C‘de ilk 3 sırayı alanlar
    MX 1 - MX 2 C Sınıfları: Bir önceki sezon C‘de yarışanlar ve motokros yarışına yeni başlayanlar. 45 yaşından büyük yarışçılar kendi sınıflarında ilk 3’e girseler bile kendi istekleriyle bir üst sınıfa geçmeyebilirler. Sınıf tespitinde yönetmeliğe rağmen anlaşmazlık olması durumunda yarış jurisi kesin kararı verir. Bu kararı alırken ilgili yarışçının görüşünü mutlaka yazılı olarak alır. Bu kararın temyiz’i ancak ilgili yarışçının başvurusu ile TMF Teknik Kuruluna yapılabilir.
    Herhangi bir sınıfta 4 yarışçıdan az yarışçı olursa, bir üst veya alt sınıfla birleştirilir. Katılım sayısı 3 kişiden az ise yarışçılar kürsüye çıkamaz.
    2 kişiden az ise yarışçılar yarıştan puan alamaz.
    1.6.1 Takım halinde yarışmalara katılmak isteyenler ayrıca TMF’den takım lisansı alacaklardır.
    1.6.2 Türkiye Motokros Şampiyonası’na katılacak yarışçılar hangi sınıfta yarışmak istediklerini lisans aldıkları esnada beyan etmek zorundadırlar.
    1.6.3 Motokros yarışlarına yeni başlayanlar C sınıfından başlar.
    1.6.4 Sezon sonunda C sınıfında ilk 3 sırayı alan yarışçılar B sınıfına geçerler.
    1.6.5 A sınıfından B sınıfına, B sınıfından C sınıfına geçiş yapılamaz, ancak B veya C sınıfında yarışan bir yarışçı sezon içinde Teknik Kurul onayı ile A veya B sınıfında yarışabilir fakat puanlarını taşıyamaz. Yarış günü bu konudaki değişiklikler için yazılı başvurulara jüri karar verir.
    1.6.6 Bir yarışçının bir yarış etkinliği süresince her iki sınıfta yarışması yasaktır.

    1.7 MÜRACAAT FORMLARI VE KAYITLAR
    1.7.1 Geçerli TMF organizatör lisansına sahip kulüpler asgari müddetlere uymak ve ulusal şampiyona için takvimlerini onaylatmış olmak suretiyle düzenleyecekleri yarışların yarış yönetmeliklerini TMF tarafından öngörülen örneğe uygun ve onaylanmış olarak yayınlarlar.
    Organizatör tarafından yayınlanacak yarış yönetmeliği sadece yarış ile ilgili önemli bilgileri kapsayacak, yarışçılar yarış kuralları için Türkiye Motokros Şampiyonası yönetmeliğine, gerektiği hallerde de ilgili FIM maddelerine başvuracaklardır.
    1.7.2 Organizatör kulüp ilgili yarış yönetmeliğinin TMF tarafından onaylanmasının ertesi günü TMF ye bağlı bütün kulüplere yönetmeliği gönderir ve yarışlara katılacak lisanslı sporcuların listesini ister. Yarışlara katılmak isteyen, ilgili sezon için geçerli lisansa sahip yarışçılar, müracaat formlarını, perşembe günü saat 17:00’ ye kadar, organizatör kulübe ulaştırmalıdırlar.
    Organizatör herhangi bir kaydı yarış Jürisi kararıyla reddetme hakkına sahiptir.
    Organizatör yarışçı parkında (padok) her yarışçıya en az 30 m2 yer ayırmak zorundadır. Yarışçı bu yerde yarışla ilgili faaliyetler dışında başka bir faaliyette bulunamaz.
    Ticari veya reklam amaçlı başka herhangi bir faaliyet için yarışçı, takımı veya sponsoru organizatörden izin almak ve talep edilen ücreti ödemek zorundadır.
    Yarış Parkı (Padok) alanı içinde çadır, bayrak gibi donanımların yüksekliği 3 mt’yi geçmeyecektir. Aksi takdirde donanım sahibi organizasyondan izin almak ve ücretini ödemek zorundadır
    1.7.4 Sigorta
    Organizatör tarafından yaptırılacak ilave sigorta sadece yarışçıların üçüncü şahıslara veya üçüncü şahıslara ait mallara verecekleri hasarları belli sınırlar dahilinde karşılar.
    Organizatör tarafından yaptırılacak sigortanın geçerliliği yarışın resmi
    program başlangıcından yarışın sonunda veya ekibin yarışı terk etmesi veya ihraç edilmesi durumunda sona erer.
    Servis araçları ve ekipleri organizatör tarafından verilen plakaları veya kartları taşısalar dahi sigorta kapsamı dışındadırlar.
    Yarışın resmi antrenmanı var ise resmi antrenman süreci de sigorta kapsamına alınacaktır. Sigorta bedeli arışçıdan ayrıca tahsil edilir. ( sigorta yarışçıların 3. Şahıslara vereceği hasarlara karşı yapılır )

    1.8 START NUMARALARI
    1.8.1 Numaraların boyut ve renkleri:
    Yarış numaraları, yarış süresince motosikletin iki yanında ve önünde net görülebilir ve okunur şekilde olacaktır. Renkler Kontrast olmalıdır.
    Geçici lisans ile yarışanlar 100 – 199 arası bir numara alabilirler.
    1.8.2 Start numaraları bir önceki sezonun ( genel klasmanda en yüksek puan alana verilir.( Eğer puanların eşit olunması durumunda, numaralar, A gurubundan verilmeye başlar ( bu konuda karar verme yetkisi teknik kurula aittir) Yarışçılara verilen numaralar sezon sonuna kadar değiştirilemez. Yarışçılar TMF Teknik kurulundan izin almak kaydıyla 16-99 arası bir numara alabilirler.
    1.8.3 1 numara sadece bir sezon öncesinin şampiyonuna verilir.

    1.9 YARIŞ PROGRAMI
    1.10 TEKNİK KONTROL
    Yarışçılar motosikletleri ile yönetmeliğin program bölümünde belirtilen yer ve saatte teknik kontrol yaptıracaklardır.
    Yarışma Direktörünce geçerli kabul edilmeyen sebeplerle teknik kontrole geç gelen yarışçılara start verilmez.Motosikletler ilk teknik kontrole sürücüsü veya teknisyeni tarafından getirilecektir.
    Teknik kontrol sonunda bir motosikletin teknik kontrol şartlarına uymaması halinde yetkililer tarafından bu eksikliklerin giderilmesi için ek bir süre verilebilir.
    Ek süre sonunda Teknik kontrol şartlarına uymayan motosiklete start verilmez.
    Yarışçılar kendilerine verilen kayıt formlarını tam ve eksiksiz doldurmalıdırlar.
    Teknik Kontrolden geçmiş her motosiklet, bir başka yarışçı tarafından yedek motosiklet olarak kullanılabilir.

    1.11 ANTRENMANLAR VE SIRALAMA TURLARI
    1.11.1 Motokros parkurunun durumuna göre organizatör antrenmanlar için standart programı uygulayacaktır. Bu program yarış yönetmeliğinde açıkça belirtilmelidir.
    1.11.2 Resmi antrenmanlar süresince yarışçıların parkurda sadece kendi motosikletleri ile dolaşmalarına izin verilir. Motosikletler gerekli numaralara ve teknik kontrol özelliklerine sahip olmalıdır. Antrenman turlarında toplu start yasaktır. Ancak, organizasyon gerekli gördüğü hallerde deneme amaçlı toplu start çalışması yaptırabilir.
    a-) Yarıştan bir gün önceki serbest antrenman: Yarıştan bir gün önce yarış organizasyonu tarafından belirtilen resmi programa göre serbest antrenman yapılabilir. Belirlenen saatler dışında parkura girmenin cezası diskalifiyedir. Resmi antrenmanlar sırasında ambulans bulundurulması zorunludur. Gerekli görüldüğü takdirde belli sınıfların antrenmanları jüri kararı ile birleştirilebilir.
    b) Jüri başkanı veya genel direktörün gerekli görmesi halinde, parkurda oluşacak teknik olumsuzlukların tespiti amacı ile bir veya birkaç yarışçının parkura girmesine izin verilebilir.
    c-) Yarış günü Antrenmanı: Yarış günü resmi programa göre antrenman süresi verilir.
    d-) Sıralama Antrenmanı: Yarış günü yapılan antrenmanların ikinci seansında zaman tutmak şartıyla sıralama yapmak mümkündür. Zaman tutma olanağı yoksa ilgili bölümde anlatılan şekilde sıralama yapılır. Sıralama için toplu start uygulanmaz.
    e-) Start Antrenmanı: Yarış günü antrenmanlarının ikinci seansının son 10 dakikasında start düzlüğünde yapılır. Bu sırada parkur genel antrenmana kapatılır. start kapısı kullanımı ve toplu start yasaktır. Antrenman sonuçları: Antrenman sonuçları yarış direktörü tarafından değerlendirilir.

    1.12 YARIŞ
    1.12.1 Yarışlar
    50 cc Minikler A-B sınıfları, 2 ayak
    65 cc Minikler A-B sınıfları, 2 ayak
    80 cc Gençler A-B sınıfları, 2 ayak
    Büyükler MX1/2 A, B, C sınıfları 2 ayak,
    ATV motosiklet sınıfı 2 ayak olarak yarışacaklardır
    Kronometre ve/veya transponder ile zaman tutulacaktır.
    Her sınıf için ayrı derecelendirme yapılacaktır.
    Jüri gerekli gördüğü takdirde yarış saat ve ayaklarında değişiklik yapabilir.
    Yarışın uzunluğunu değiştirme yetkisi sadece yarış jürisine aittir.
    Aynı motosikletle birden fazla yarışçı yarışabilir. Bir yarışçı ancak bir sınıfta yarışabilir.
    Yarış esnasında motosikletler sadece kendi motor güçleri veya yarışçısının adale gücü ile ilerletilebilir.
    Yarışçılar için toplam yarış süresi 60 dakikayı geçemez.
    Kontrol noktalarından geçiş:
    Bir yarışçının zamanı veya turu, motosikletinin 2/3 ü finiş çizgisini geçtikten sonra kaydedilir.
    Zaman tutma ve tur sayma:
    Zaman tutma ve tur sayma merkezi, finiş çizgisi ile aynı hizada olmalıdır.
    Motor parkı: (Padok)
    Motor parkından start alanına direkt geçiş olmalıdır. Start çizgisi arkasında bir bekleme alanı bulunmalıdır. Teknik kontrol masası motor parkı alanı içindedir. Ayrıca yine bu alanda, mekanik yardım ve benzin ikmali yapılabilir. Bu bölüm, yarışçılara ait araçların her türlü hava koşulunda manevra yapmasına elverişli olmalıdır. Parka, organizatörce belirlenen ve her yarışçıya ait bir araç ve en fazla dört ekip üyesi girebilir.
    Start Kapısı:
    Start için mutlaka start kapısı kullanılmalıdır. Start Kapısı geriye düşebilir şekilde tasarlanmalı ve açık haldeyken üstünden motorlar kolayca geçebilmelidir. Elle kumanda edilmelidir. Yüksekliği en az 50 cm en fazla 55 cm, genişliği de 100 cm olmalıdır. TR şampiyonası için en az 25 adet kapı olacaktır.
    Yarışın Durdurulması:
    Yarış Direktörünün kendi değerlendirmesine dayanarak, tehlike içeren veya zorunlu durumlarda, yarışı geçici olarak tamamen durdurma veya bir bölümünü iptal etme yetkisine sahiptir.
    Eğer yarış ilk turda finiş çizgisine 150 m- 200 m kala durdurulursa start tekrarlanır. Yarışçılar derhal bekleme alanına dönmelidir. Yeni start en geç 30 dakika içinde verilecektir. Eğer yarış yukarıda tanımlanan noktayı geçtikten sonra herhangi bir anda durdurulursa ve zamanın yarısı henüz geçilmemişse yarış tekrarlanır. Eğer bu süre aşılmışsa, yarışçıların mevcut sıralaması yarışın sonucu olarak kabul edilir.
    Dış Müdahaleler ve Parkurun Kesilmesi:
    Her türlü dış müdahale, yarış direktörü tarafından müsaade edilmedikçe veya acil yardım gerekmedikçe, yasaktır. Bu kuralı ihlal etmek, yarıştan diskalifiye edilmeyi gerektirir.
    Parkurun bir kenarında tamir veya ayar için yeterli büyüklükte bir bölüm ayrılır.
    (Acil Servis Alanı) Belirlenmiş bu bölümde teknisyenler, yarış süresi içinde tamir yapabilir. Benzin ikmali, motor durdurulduktan sonra yapılmak zorundadır.
    Tamir alanına giren bir yarışçı, yarışa geri dönerken durmak zorundadır. Tehlikeli bir davranış, yarıştan diskalifiye edilmeyi gerektirir.
    Emniyet Tedbirleri:
    1- Yasal izinler yarışın yapılacağı yörenin GSGM tarafından, ilgili Valilik kanalı ile yerel Polis veya Jandarma teşkilatından alınacaktır.
    2- Bir ambulans ve bir Sağlık görevlisi yarış boyunca hazır bulunmalıdır.
    3- Motor parkının etrafı bantla çevrilecek, içeriye giriş ve çıkışlar motor parkı kurallarına uygun olacaktır.
    4- Seyirci emniyet bandı parkur boyunca parkur şeritlerinden en az 2metre. geride olacaktır.
    5- Yarış direktörünün belirleyeceği aralıklarla güvenlik görevlileri üzerlerinde güvenlik yazılı yelekler ile yerleştirileceklerdir.
    6- Gerekli uyarıların yapılabilmesi için iki adet megafon bulundurulmalıdır.
    7- Kayıt ve Teknik kontrol için 1 masa ve üç sandalye en az 5 mt uzağında olmak şartı ile Teknik kontrol için 1 masa 3 sandalye, Finiş çizgisinde 2 masa ve en az 6 sandalye, yarış sekreteryası için ayrı bir bölümde yeterli miktarda masa ve sandalye bulundurulmalıdır.
    8- Seyircilerin parkura uzaklığı her iki tarafta en az. 2 metre olmalıdır.
    1.12.2
    a) Bu yönetmelikte belirtilen kesin yasaklamaların dışında yarış boyunca tamirat ve yakıt ikmali serbesttir. Ancak, yakıt ikmali ve tamirat gibi işlerin Acil Servis Alanı dışında yapılması kesinlikle yasaktır.
    Acil Servis alanına girenler mutlaka duracaklardır.
    b) Parkur dışına avantaj sağlamak amacıyla çıkılamaz.
    c) Diğer yarışçıların temposunu yavaşlatmak ve geçişlerini engellemek amacıyla yolun kasten bloke edilmesi veya diğer bir yarışçının geçişinin engellenmesi veya başka bir yarışçıya yardım etmek yarıştan diskalifiye edilme ile cezalandırılır.
    Sportmenliğe aykırı davranışlarda bulunmak veya yarış içinde acil servis alanı dışında direktör izni olmadıkça her türlü yardım almak yarıştan diskalifiye edilme ile cezalandırılır.
    1.13 START UYGULAMASI

    1.13.1 Start
    Start bölgesinde TMF Jüri başkanı veya jüri üyesi gözlemci olarak bulunacaktır. Yarışçılar ve görevlilerin dışında start bölgesine kesinlikle girilemez. Görevlilere dışarıdan sözlü ve fiziksel müdahalede bulunulamaz.
    Toplu start için sürücüler start kapısına sırayla çağırılır ve sırası gelen yarışçı start görevlisinin denetiminde yerini alır. Yarışçıların çağrılma sırası aşağıdaki gibi belirlenir:
    Yarışta zaman tutularak sıralama turu yapılırsa bu sıralama esastır.
    Sıralama için toplu start kesinlikle yasaktır.
    Zaman tutularak sıralama turu yapılamıyorsa sezonun ilk yarışında bir önceki şampiyonada alınan derece esastır.Yani yarışçılar sezonun ilk yarışında, start kapısına geçen sezonun şampiyona dereceleri ile çağrılırlar. Yeni katılan yarışçılar arasında diğer motor sporlarında başarılı sporculara öncelik verilir. Tecrübesiz yarışçılar daha sonra sıralanır. Sonraki yarışlarda sıralama turları yapılamıyorsa o andaki puan durumu dikkate alınır.
    Hatalı çıkış:
    Bütün hatalı çıkışlar kırmızı bayrakla uyarılmalı ve yarışçılar start bekleme alanına geri dönmelidir. Yeni start, mümkün olan en kısa sürede verilir.
    1.14 YARIŞ SÜRESİ - SINIFLAR:

    Tüm sınıflar için yarış iki ayak üzerinden düzenlenecektir. Yarışçılar için toplam yarış süresi 60 dakikayı geçemez.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil A sınıfı yarışlar 20 dk. + 2 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil B sınıfı yarışlar 20 dk. + 2 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil C sınıfı yarışlar
    20dk. 1 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil 80 cc sınıfı yarışlar
    15 dk. + 2 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil 65 cc sınıfı yarışlar
    15 dk. + 1 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil 50 cc -A sınıfı yarışlar
    10 dk. + 1 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil 50 cc - B sınıfı yarışlar
    10 dk. + 1 tur süre ile düzenlenecektir.
    Türkiye Motokros şampiyonasına dahil ATV sınıfı yarışlar
    15 dk. + 1 tur süre ile düzenlenecektir.
    Gerekli görüldüğünde sınıflarda, yarışın tur ve zamanlarında değişiklik yapma yetkisi TMF teknik kuruluna aittir. Yarış günü yapılacak değişiklikler jüri tarafından yapılır.
    Bütün motosikletler starttan 10 dakika önce bekleme alanına girmelidirler. Çağrılan yarışçı start kapısında direktör denetiminde yerini seçer. Yarışçılar seçtikleri yeri değiştiremezler. Toplu start motorlar çalışır durumda verilir. Bütün yarışçılar start kapısına dizildikten sonra yeşil bayrak yarışçılara gösterilir. Bundan sonra görevli tarafından önce 15 saniye levhası yarışçılara gösterilir, sonra 5 saniye levhası gösterilir ve start kapısı 5 saniye içinde start görevlisi tarafından düşürülür.

    1.15 YARIŞIN SONU ve SONUÇLAR
    Sınıflar için ayrı ayrı derecelendirme yapılır. Yarışın birincisi, finiş çizgisini ilk geçendir. Bir yarışçının yarışı bitirdiğinin ve dereceye gireceğinin kabul edilmesi için:
    a-) Birinci bitiren yarışçının toplam tur sayısının % 75 ini tamamlamış olması
    b-) Finiş çizgisini birinci bitiren yarışçıdan sonra en fazla 5 dakika içinde motosikleti ile birlikte finişi geçmesi gerekmektedir.
    Bu hesaplamada küsurlu sayılar bir üst tam rakama yuvarlanır. Birden fazla ayağın koşulduğu yarışlarda, birincilik toplam puana göre belirlenir. Eşit puan durumunda, ikinci ayakta önde bitiren yarışçı 1. ilan edilir. Her yarışın sonunda ilk 3 sırayı alan yarışçılar vakit geçirmeden motosikletleri ve yarış kıyafetleri ile beraber ödül törenine katılırlar.
    Sınıf 1 incilerine kupa, 2 inci ve 3 üncülere kupa şeklinde olacaktır. Ayrıca organizatör kulüp başka ödüllerde verebilir.
    Ödül törenine katılmayan yarışçıların ödülleri bir başkasına verilmez. Yarışın ödül törenine mazeretsiz katılmayan yarışçılara, direktör teklifi ile Juri ayrıca ceza verebilir.

    1.16 BAYRAKLAR
    Resmi işaretler 75 cm x 60 cm ölçülerinde bayraklarla verilir. Bayraklar TMF lisanslı hakemler tarafından kullanılır.
    Kırmızı Bayrak
    Yarış durdurulmuştur. ( Yalnız Direktör veya talimat verdiği kişi kullanabilir)
    Siyah bayrak ve üzerinde yarışçı numarası Gösterilen
    yarışçı duracaktır.
    Sarı Bayrak
    Dikkat, yavaşla tehlike var. (yarışçıların bir birlerini geçmesi yasaktır)
    Mavi Bayrak
    Dikkat, tur yiyorsun!
    Yeşil Bayrak
    Bütün yarışçılar start kapısına dizildikten sonra yeşil bayrak yarışçılara gösterilir ve hazır olup olmadıkları sorulur
    Başhakemin belirleyeceği bir veya iki kişi tarafından kullanılacaktır
    Siyah Beyaz Damalı Bayrak
    Finiş

    1.17 ŞAMPİYONA İÇİN PUANLAMA
    1.17.1 Şampiyonada yarışçılar, takımlar, kulüpler ve markalar yarışabilir ve şampiyonadan puan alabilirler
    1.17.2 Takımlar, kulüpler ve markalar için her yarışta en iyi puanı alan yarışçısının puanı toplanır.
    1.17.3 Şampiyonanın her yarışı için aşağıdaki puan tablosu uygulanır:

    BİRİNCİ 25
    İKİNCİ 20
    ÜÇÜNCÜ 16
    DÖRDÜNCÜ 13
    BEŞİNCİ 11
    ALTINCI 10
    YEDİNCİ 9
    SEKİZİNCİ 8
    DOKUZUNCU 7
    ONUNCU 6
    ONBİRİNCİ 5
    ONİKİNCİ 4
    ONÜÇÜNCÜ 3
    ONDÖRDÜNCÜ 2
    ONBEŞİNCİ 1

    1.17.4 Her yarışta alınan puanlar şampiyona için geçerlidir.
    1.17.5 Puanların eşitliği halinde yarışlardaki en iyi sonuçların adedi fazla olan şampiyon olur. (Birincilik sayısı, eşitse ikincilik sayısı, eşitse üçüncülük sayısı vs.) Eşitlik yine bozulmazsa yarışlarda en iyi sonucu en son alan şampiyon olur. Eğer bir yarışçı şampiyona boyunca değişik marka motosikletler kullanırsa şampiyona sonunda isminin yanında en fazla puan aldığı markanın adı yazılır Puanlar eşitse her iki markanın da adı yazılır.
    Ancak bu durum markalar şampiyonasını etkilemez. Şampiyona sonunda şampiyon, ikinci ve üçüncü TMF’nin en geç 31 Ocak’a kadar düzenleyeceği ödül törenine katılmak zorundadırlar.

    1.18 YARIŞÇILARA BİLGİ VE TALİMAT VERMEK AMACIYLA HABERLEŞME
    1.18.1 Her yarışçı veya takım, Türkiye Motokros Şampiyonası Yönetmeliğini yanında bulundurmak ve yönetmeliğin tamamını bilmek zorundadır.
    Yarış sırasında resmi görevlilerce verilen bilgi ve talimatlar yazılı olarak resmi ilan panosunda duyurulacaktır. Yarış yönetimi ayrıca hakemler aracılığı ile yarışçılara sözlü bilgi ve talimat verebilir.
    Yarış sonuçları ve resmi görevlilerin kararları, resmi ilan panosunda duyurulacaktır.
    Yarış direktörü ve yarış jürisi, bir yarışçı veya takımla ilgili bütün kararları kendilerine yazılı olarak bildirilecektir. Aynı şekilde bir yarışçının veya bir takımın yarış direktörüne ve yarış jürisine bütün iletişimi yazılı olacaktır.

    1.19 İTİRAZ SONUCU YAPILAN EK TEKNİK KONTROL İÇİN TEMİNAT
    Bir itiraz sonucunda:
    Silindir hacmini ölçmek amacıyla makinenin sökülmesi ve takılması için yatırılması gereken teminat 600 YTL dır.
    Makinenin veya vites kutusunun bir kısmının veya tamamının sökülmesi ve takılması için teminat 400.YTL’dir. İtirazı yapan taraf haksız çıkarsa teminat itiraz edilene ödenir. İtirazı yapan taraf haklı çıkarsa teminatı iade edilir.

    2 TEKNİK YÖNETMELİK
    2.1 Motosikletin Tanımı:
    İki tekerlek üzerinde, bir motor ile güç kazanan tek sürücülü vasıtadır. Toprağa temas eden tek tekerlekten güç alan ve FIM Motokros Teknik Şartnamesinde Kategori 1/ Grup A1 ve Kategori 2 /Grup C (iki teker çekişli) olarak tanımlanan motosikletler ve 2 - 4 çekerli ATV tipi motosikletler TÜRKİYE MOTOKROS ŞAMPİYONASI’NDA yarışabilirler.

    İLETİŞİM
    Hareket halindeki motosikletle her türlü elektronik cihaz ile iletişim yasaktır.

    START MEKANİZMASI
    Her motosikletin üzerinde bir çalıştırma mekanizması veya marş motoru olmalıdır.

    EGZOZ SİSTEMİ
    Her motosiklette egzoz sistemi ve susturucu zorunludur.

    GİDON
    650 mm.den büyük olmamalıdır. Uç kısımları plastik veya lastik bir koruyucu malzeme ile kapalı olmalıdır.
    Gidon tamir edilemez. Kaynaklı veya ısıtılarak düzeltilmiş gidonlar kabul edilmez.

    MANETLER
    Manetlerin uç kısımları yuvarlak olmalıdır.
    Kırık ve keskinleşmiş manetler kabul edilmez.

    GAZ KONTROLU
    Gaz kolu kendiliğinden kapanır şekilde olmalıdır. Stop düğmesi parmağın ulaşabileceği mesafede ve çalışır durumda olmalıdır.

    FRENLER
    Motosikletlerde her iki tekerleği ayrı ayrı kontrol eden iki fren sistemi olmalıdır.

    ÇAMURLUKLAR
    Motosikletlerde ön ve arka çamurluk olması zorunludur.

    LASTİKLER
    Ön ve arka lastik ebatları serbest bırakılmıştır. Çivi, zincir ve her türlü kaymayı önleyici malzeme kullanımı yasaktır. Kum lastiği yasaktır. Diş kalınlığı (Profili) en az 3 mm olmalıdır. Yalnız seri üretim lastikler kullanılabilir.

    YAKIT
    Türkiye’de benzin istasyonlarında satılmakta olan benzinler ve avgaz kullanılabilir.

    DİĞER:
    Enduro tipi motorların far ve stop lambaları kapatılacaktır.
    2.2 Yarışçı Kıyafet ve Kaskları
    2.2.1 FIM onaylı kask ve enduro veya motokros kıyafeti ve eldiveni zorunludur
    2.2.2 Yarışçılar yarış boyunca yarış kıyafetlerini giymek mecburiyetindedirler.
    2.2.3 Yarışçılar taşıdığı numara yeleğini ödül töreninin sonuna kadar üzerinde görünür şekilde giymek zorundadır.

    2.3 TEKNİK KONTROL UYGULAMASI
    Yarışçılar motosikletleri ile yönetmeliğin program bölümünde belirtilen yer ve saatte teknik kontrol yaptıracaklardır. Yarış direktörünce kabul edilmeyen sebeplerle teknik kontrole geç gelen yarışçılara start verilmez. Motosikletler ilk teknik kontrole yarışçının bizzat kendisi veya teknisyeni tarafından getirilecektir. Teknik Kontrol sonrasında bir motosikletin teknik kontrol şartlarına uymaması halinde teknik sorumlu tarafından bu eksikliklerin giderilmesi
    için ek bir süre verilebilir. Teknik kontrol şartlarına uymayan motosiklete start verilmez. Yarışçılar verilen formları tam ve eksiksiz olarak doldurmak zorundadır.

    Teknik Kontrolde aranacak hususlar
    1-) Sekretarya tarafından onaylanmış kayıt formu
    2-) Motor numaraları (nizami ve eksiksiz)
    3-) Homologe Kask
    4-) Sezonun TMF Türkiye Motosiklet Kontrolde ibraz etmek zorundadır)
    5-) Frenlerin çalışır durumda olması
    6-) Lastiklerin yarışabilir durumda olması
    7-) Motorun kendi imkanlarıyla çalışabilir durumda olması
    8-) Motosikletin, yarışçının ve diğer yarışçıların güvenliğini tehlikeye
    atmayacak durumda olması.
    Her yarış parkurunda Padok içinde teknik kontrol için etrafı çevrili bir bölüm ayrılmalıdır. Bu bölgede bir masa , 3 sandalye, tartı aleti ve
    ses şiddeti ölçme aleti ve gerekli donanım bulundurulmalıdır.
    Teknik kontrol yarış programında belirtilen saatte yapılır. Ancak teknik kontrol görevlileri bütün yarış etkinliği boyunca hazır olmalıdırlar. Teknik sorumlu tarafından geçerli kabul edilmeyen sebeplerle süresi içinde teknik kontrol yapılmayan motosikletler yarışamaz.
    Her motosiklet için teknik görevliler bir teknik kontrol formu hazırlayacaklardır.
    Teknik sorumlu transponder kullanılan yarışlarda, transponderi takılmamış motosikletin teknik kontrolünü yapmaz. Her durumda trasnponderin sağlam yerleştirilmesi yarışçının sorumluluğundadır.
    Yarışçılar, antrenman ve yarış esnasında transponder ve cihazlarına zarar verdikleri taktirde, cihazların bedelini yarış görevlilerine ödemek zorundadırlar.
    Teknik kontrol sonrası motosikletin şasisi üzerine kontrolün yapıldığını belirten bir işaret konacaktır. ( Plastik kelepçeyle tutturulmuş metal bir marka veya çıkartma, barkot gibi)
    Teknik kontrol sorumlusu teknik kontrolden sonra sonuçları ve evrakları yarış direktörüne iletir. Teknik görevliler, kaza geçiren motosikleti gerektiği takdirde yarışçının kendi servis alanında tekrar kontrolden geçirebilirler. Teknik sorumlu teknik itirazlarda daima hazır bulunur.

    Kapalı Park
    Yarış sonunda teknik sorumlu ilk üç motosikleti önceden hazırlanan kapalı parkta 15 dakika süre ile kalmalarını temin eder. Bu süre geçici sonuçların açıklanması ile başlar, itirazların bu 15 dakika içerisinde yapılması gerekir. Bu sürenin sonunda teknik itiraz yapılmış motosikletler hariç her yarışçı kendi motosikletini almak zorundadır ve bu sürenin sonunda motosikletinin sorumluluğu kendisine aittir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    bunu buraya koydum ama gerekirse yeni bir başlık da açabiliriz.

  9. #2369
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    ?? avgaz'a takıldım neymiş diye. 130 oktan uçak yakııtı imiş.
    demekki bazı motorlar 130 oktan benzin le çalışıyor.

  10. #2370

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    http://youtu.be/zL8YI9NJUlI

    MOTOCROSS KASK YAPIMI

  11. #2371
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    yaws ne aktif bir üye cıktın sen böle.
    maşallah Allah nazarlardan saklasın.

  12. #2372

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    Teveccühün abi,Teşekkür ederim.
    Senden daha aktif olmam mümkün değil.
    Senden öğreneceğimiz çok şey var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

    Alıntı ERSAY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    harika paylaşım onur-1984 teşekkürler gayet faydalı bilgiler var
    Rica ederim.Şehir İzmir yazıyor biz de salihlideyiz.Bir gün hep birlikte bir program yaparız belki.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------

    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    supersin. 125 liklerin vites oranları sanırım bizimkilerden fark lı onlarıda bir ara bulursan süper olur.
    slovakça bilen birileri cıkarda tecüme edermi bilemem amam güzel bir paylaşım olmuş.

    Abi araştırırız fakat daha acemi olduğum için vites oranı nedir tam olarak bilmiyorum.Ama senin gibi biri ile tanışmış olduğum için şanslıyım,senden öğrenirim.Bir araya gelemedik uzun süredir.Saygılar.

  13. #2373
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    bayram dı seyrandı derken gelemedik.
    iki kişilik çadır ve uyku tulumu almayı düşünüyorum. bir ara kendimi dağlara vurdurum kamp gibi sabahlamak hoş olurdu. ama domuz falan dek gelir diye tırsıyorum, böyle bir kamp olayına girersem oğlumu da yanıma alırım diye düşünüyorum. gerçi domuzcuklar yavrularını büyütmüştür ama tamda bilemiyorum.

  14. #2374

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    Gerçi bizim de işler yoğunlaştı.Sezon başladı.Ne gecemiz var ne gündüzümüz ne de hafta sonumuz artık.Sanırım benim motor bir süre yatacak.Bir süre size katılamayacağım.Çadır konusuna gelince, ben de akşamlamayı isterdim.İnşallah müsait bir gün birlikte gideriz.

  15. #2375

    Üyelik
    04 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    asya as 200 gy satıldı-SLR 650 aranıyor
    [QUOTE=onur-1984;2444003]Teveccühün abi,Teşekkür ederim.
    Senden daha aktif olmam mümkün değil.
    Senden öğreneceğimiz çok şey var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------



    Rica ederim.Şehir İzmir yazıyor biz de salihlideyiz.Bir gün hep birlikte bir program yaparız belki.[COLOR="Silver"]

    tabikide seve seve katılırım yapalım bi program havalar soğumadan bu hafta benim rektefiye zamanım motor komple açıldı bugün yarın parçalar gelicek krank,piston vs.

  16. #2376
    isg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2011
    Şehir
    KOCAELİ ( EDREMİT'liyim)
    Motosikleti
    Lifan xplore 200 CROS
    merhabalar ben 180 boyunda 94 kg olan biraz iri kıyım biriyim bu bahsettiğim motorlar için 2000 tl bütcem var zorlasam 2300 anca olur zongshen 200, ramzey 200 bu iki motordan sizce hangisini almalıyım. vibrasyon durumları nasıl öyle çok km gitmicem hafta sonları kışın çamurda falan yazın biraz uzun yol giderim oda en fazla 100 - 150km vibrasyon nasıl 2 kişi selede rahat edebilirmiyim ama sürekli iki kişi ile binmicem 100kmlik yolda falan rahat olurmu yada döşemecilere seleyi geniş ve yumuşak yaptırtabilirmiyim deneyen varmı aranızda.
    parça olayı için kocaelide oturuyorum bölgede iyi ustaları varmı???
    uzun lafın kısası bende scoterden inip artık çocukluğumdan beri istediğim her yola girme tümseklerden geçme sevdamı gerçekleştirmek istiyorum yardım lütfen!!!!
    DÖRT TEKER BEDENİMİ İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR...!!!

  17. #2377
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    dostum alacagın motor için marka çok önemli değil. sonuçda bunların hepsi çinli. nufus cüzdanında ne yazarsa yazsın çin oglu çin.
    oturdugun bölge içabı ramzey markası sana daha çok gider gibi.
    boydan 10 cm kısayım ama kiloda senden hafif değilim, bu çeşit motorlar senin işini görür. ayırdığın bütçe ile hoşuna gidecek bir motor denk getire bilirsin. hatda üzerinde çantası falan takılı yakışıklı bir motor bile denk getire bilirsin.
    ama cros tarzı bir motor aldıgında sadece yakıttan şikayet edersin akranlarına göre biraz fazla yakarlar. ama şundan emin ol scoterden çok ama çok sağlamdırlar.
    cevrende bu tarz motor kullananlar varsa rica et bir kaç tur at sonra ramzey zelsun kanuni bakarsın artık hangisi sana hitap ederde beni al beni al derse sende onu alırsın. markalar arası fark oldukca azdır.
    ben skygo 200 kullanıyorum memnunum keşke 400cc falan olsa diyorum. bir günde 1000 km yol yapmışlıgım var banamısın demiyor.
    ha bu arada bu motorların selesi biraz dar bir kaç hafta kabalarda yan etki bırakıyor

  18. #2378

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    [QUOTE=ERSAY;2444402]
    Alıntı onur-1984 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teveccühün abi,Teşekkür ederim.
    Senden daha aktif olmam mümkün değil.
    Senden öğreneceğimiz çok şey var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------




    Rica ederim.Şehir İzmir yazıyor biz de salihlideyiz.Bir gün hep birlikte bir program yaparız belki.[COLOR="Silver"]

    tabikide seve seve katılırım yapalım bi program havalar soğumadan bu hafta benim rektefiye zamanım motor komple açıldı bugün yarın parçalar gelicek krank,piston vs.



    ok! Müsait olduğumuz ilk zamanda ayarlarız.Sen motoru topla.

  19. #2379

    Üyelik
    21 Temmuz 2011
    Motosikleti
    Zongshen ZS 125 GY-A
    Skygo > SG200GY-2



    Teknik Verileri

    Net Ağırlık (Kg) : 118
    Boyut (mm) : 2245x830x1190
    Aks Mesafesi (mm) : 1360
    Yerden Yükseklik (mm) : 250
    Maksimum Hız (Km/h) : 120
    Motor : 4 Zamanlı Tek Silindirli Hava Soğutmalı
    Benzin Deposu (Lt) : 8.50
    Yakıt Tüketimi (1/100 km) : 2.4
    Maksimum Güç (Hp / Devir) : 16.5 / 8000
    Motor Modeli : 163FML-2
    Çalıştırma : Elektrikli/Vurmalı
    Akü : 9Ah/12V
    Fren : Ön:El Arka:Ayak
    Fren Tipi : Önisk/Arkaisk
    Teker : Ön: 2.75-21 Arka: 4.10-18

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

    [IMG][/IMG]

  20. #2380
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ha bu arada bu motorların selesi biraz dar bir kaç hafta kabalarda yan etki bırakıyor
    o konuda asyanın koltuğu bunlardan daha kalındı sanki serdal hocam sizinkilerinde değiştirilme imkanı yokmudur acaba?
    ANGARAJ


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler