kaplama fıyatlarını hıç bilmiyorum ama bana pahalı geldi.
kaplama fıyatlarını hıç bilmiyorum ama bana pahalı geldi.
İlginiz için teşekkür ederim ama aradığım cevap bu değil.Ustaya yaptır cevapları bana cok komik geliyor.Ustaya yaptıracak olsam kimseye sormam burda.Motor mekaniğini öğrenmek için aldım.Yoksa 0 km alır yetkili servise giderim bu işin de bi espirisi kalmaz.Sıra buna geldi.Bu motor bende 4 yıldır var aksakların hepsini kendim gideriyorum.Motor subap ayarı cbr 125 lerdeki gibi ise ole abarttılack zor bi iş değil.Tamircileri de fazla ustun gormeyin.Bana sadece emme ve egzos ayar olçüleri lazım gerisi kolay.Saygılar sevgiler.
ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
HORATIUS
yamyamaha bana da pahalı geldi hem güvenemedim de bende mat siyaha boyattım.gayet güzel oldu.yalnız bir sorunum var zinciri sıktırdım bugün fakat aşırı ses yaptı geri döndüm farkettik ki motora binince zincir yukarı sürtüyor ve aşırı ses yapıyor tekrar gevşettirdim.ses azaldı fakat artçıyla binince yine ses yapar gibi geliyor, bu durum beni rahatsız ediyor amortisörleri sıksam sorun çözülür mü?motora binince çökmeyeceğinden sürtünme olmaz gibi geliyor ama amortisörün ayarından da çok memnunum.
sanofwind dostum burada bir çok model ve markanın dayanışmasını yapıyorz ama bazen aynı model motorsikletlerde bile farklı motor modellerı kullanıldıgından. ve arkadaşlarımızın senın motorsikletın motorunun modelinden emın olamadıgından cevap yazamamış olabilirler. benım motorum gy200 sikayko 200 luk motor kodu 163FML-2 motor tip olarak ohv dir subop ayarını kendim yapıyorum emme 0.08 ile basma 0.14 du tolere ediyor. sıkı geçme emme 0.10 ile rahat geçme basma 0.10 yapdıkmı benımkın de iş görüyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:58 ----------
zincır ayarunu gevşek ama çok gevşek yap. mumkunse sen ustundeyken ayarlat. artcı alacaksan dahada gevşek olsun. bizim arka maşa salınımı cpk fazla oldugundan zincir gevşek ayarlanmazsa kendi kendi sıkar buda zıncırın uzamasına ve dişlilerın yıpranmasına neden olur 16000 kmyı geçti çok şukur bişiyi yok benımkının.
sonofwind kardesim sanirim yanlis anladin .o yazdigim seyleri ukalalik yapmak adina yazmadim ustaya gotur dedim evet. bilmio isen bir bilene danis ondan canli ogrenmen acisidan.yok genelde forum sitelerinde yazilanlarin cogunun google dan kes kopyala cakma bilgiler oldugunu daha sende biliosundur.emme ve baski manifold olcusu istesen o da verilirdi ama ayar yapmak gibi genel bir tabir kullaninca bu olaya uzak oldugunu dusunup bir fikirde bulundum komiklik yada ukalalik yapmak icin diil yani .ben makine muhendisligi okuodum eger bu isi ilk kez yapcaksan benim sahsi kanaatimdir bu ayari pek kolay olmuo aha tamam yaptim diosun topluosun motoru sonra yine teklio bu surec bole devam edio falan filan.yani yazdiklarimi komiklik olsun die yazmamistim neyse
yamyamaha dediğin gibi zinciri gevşettim ses kesildi 90 kglık artçıyla da bindim zincir sürtme yapmıyor artık.yalnız kafama bir şey takıldı daha önce chopper kullandığımdan dolayıdır belki, motordan çıkan ses egzozun sesini bir hayli bastırıyor.motorda bir sorun mu var yoksa genel olarak hepsi mi böyle?
benım motordanda cok ses cıkıyor ama bir şoperden daha azla deyil. hatta eksoz çıkışına bir hortum takıp eksoz sesını uzaklaştırdıgımda sessız bile sayılır motor. depriyaj tasın biryerlere surtuyor falan olmasın sakın. yada eksandırık zıncırı varsa ondan falan gelıyor olmasın ses.
SLm arkadaşlar. 200'lük yuki enduro buldum bir tane fiyatıda makul geldi motoru da kullandım motoru çok diri ezilmemiş bir motor. Daha önce asya ve kanunin enduroları kullanmış biri olarak çekişi daha çok hoşuma gitti diyebilirim. Arka frenler disk lastiklerin durumu fena değil ıslak yolda kötü ama kuruda fena değil. Ama parça sıkıntısı yaşarmıyım yok sa piyasadaki türevleri ile parçaları aynımıdır?
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
ciddi anlamda parça sııntısı yok. bulundugun yer küçükse belki bir kaç parçada siparişle geçikmeli olarak bulursun. grenajda durum nedir bilmiyorum (ihtiyaç olmadı ) bir çok 125 lik çinli ve honda parçaları uyuyor. gönlun çekdiyse al ama ikinci eli ağır gidiyor bilgin olsun.
Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
nedemek ustam sen alırsan vede yakınımda bir yerlerdeysen buluşur cılgınlar gibi bakım yaparız
senatör 150cc maksi kasalı mini motorlu scooterımı sattım ve mondial 150 ut cross alarak aranıza dahil oldum bu motorlarla ilgili önerilerinizi bekliyorum zira benim için değişik bir tarz ilkkez kullanıyorum ve çok eğlenceli özellikle şehir içinde )
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
oo00OOO000 korsanxxx arkadaşım gelmiş.
senetörden cros a terfi eden biri daha hoş geldin dostum.foto moto yokmu şöle yakışıklısından. ucuz denk geldi diyemi aldın yoksa özellikle mondiyalmı aldım.
özelliklerı nasıl mesela asyalarda senatordeki gibi sellektör düymesi var. benım motorum skygo motor kodu 163 fml parçası oldukça bol ramzeylerın gaz kolu hoşuma gider. biraz yeni arkadaşından bahsetsene. km de kaç yakıyor.
hoşbulduk dostum.
dün bıcı bıcıdan sonra çekim yaptım fotoları yarın akşam yükleyeceğim.
çok hırçın zor zaptediyorum özellikle senatörden sonra az zorlasam ön kalkacak.
sanki altımdaki 150cc değil o derece güçlü vites geçişleri inanılmaz iyi kesinlikle zorlamıyor tık diye geçiyor 9000kmyi devirdiği gün aldım.
yakıtı harika benzin bitti tamamen 10tl benzin aldım ayarlamalar ses denemeleri devir denemeleri ve üzerine 103km yol sonunda tamamen bitmiş şekilde bugün benzinliğe girdik) yani o performansı yanında çokta cimri. Titreşim konusuna hiç değinmiyorum olması gerekti kadar var. maksimum hızı 110km ulaştığımda yarım gazda idi ve yol bitti.
özellike almadım senatörü satmaya karar verdim sattığım paraya alacaktım birşeyler aklımda skygo sj 150 f5 mini racing vardı onu alacaktım ama üzerine para eklemem gerektiği için kararsızdım tam satmadan bir gün önce bu canavar düştü siteye hemen atladım adamla anlaştım fiyatı makuldü motoru sattığım noterde bunun satışını aldım ). esasen aklımda Asya AS 200 GY vardı çok hoş duruyor tasarımı harika bana göre özellikle lastiklerinden dolayı tam enduro havası vardı ama nakit meselesinden alamadım kısmet mondiyeymiş.
bugün gaz telini değiştirdim hava rölanti ayarını yaptım haftaya yağ değişimi olacak sonra dişli takoz ve saplamaları değiştireceğim son olarak ön cantta vuruk var kasnak değişimi arkaya ve yanlara çanta seti düşünüyorum bütün bu gelişmelerin fotolarını yükleyeceğim en son olarak tur camı.
tek sorunum lastikler dişli ve ebatına uygun yağmur yol lastiği yok mallesefki
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
arkadaşlar bir sorum var benim begirin kargüratörü iğneli bu ybrlerde olanından gaz telini değiştirirken iğnesini yanlışlıkla çıkarttım hangi çentikte durduğunu bilmediğim için tam ortaya taktım 6 çentik var benimkinde acaba hangisine takmam gerekiyor sanki performansı düştü gibi biraz
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
performans düştüyse aşıdaki çentiklere tak. unutma artan performans artan yakıt demek.
10 liraya 103 km yaptıysan yakıtın çok iyi benım canevir kmde 180 yakıyor. yani 100 km de 18 lira yakıyor ( benzinde ). lpg de anca 10 lira ile 100 -150 km arası bir mesafe yol yapabiliyorum. tek silindir sonuçta titreşim olacak ama birazda olsa kesmek elinde. şaseye motoru tutturan saplamaları değiştirdim sıkmadan öncede kalın pulla takviye yaptım titreşim okadar düştüki klr 250 kullanan bir arkadaşım bile hayran kaldı.
o zaman sanrıım benimkinin iğnesi ortanın bir altındaydı. Kalkışı etkiledi son hızıda etkiledi o yüzden değişeyim yarın. Çok yakmıyor zaten o şekilde 103km yaptı dediğin gibi kmde 10 kuruş eder. şu haliyle herhalde 370leri zorlar depoyla. Anladığım kadarıyla uzun yola çıkacaksak çentiği bir üste alıcaz böylece performans düşecek fakat menzil artacak. Zaten bugün 60kmlik parkur denememde ideal ortalama hızının 90 olduğunu farkettim titreşimsel ve devirsel olarak en iyisi o. Tabi iki kişi 120ye kadar gidiyor ankarayı bilen varsa konya yolu yokuşunu 100le iki kişi çıktım bugün giderken tektim 110-120 arasındaydı hızım oldukça iyi. senin cenaver çok yakıyormuş ya benim mct bile 150 kuruşu birkez geçmişti
dediğin işlemleri yapıcam pul ardına kaucuk conta sonra sıkma işlemi o zaman titresinde görelim )
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
pul kaucuk conta olayı yaş. yumoş malzeme olmayacak. zamanla somun gene gevşiyor en azından bende ole oldu. ben sadece sağlam saplamayı tornada yaptırdım, kalın etli pulları gecirip sıka bildiğim kadar sıktım.
uzun yollar için 46 olan arka dişliyi 44 le deyiştirdim. araziye geziye cıkacagım zamanda öndeki 17 dişliyi 15 le deyiştiriyorum arkaya orijinal 46 dişlisini takıyorum. yüzde 15-20 arası çekiş güçleniyor.
dün gece nöbette iken motorun kafalıgını söktüm lambanın yanına çakmak yuvası taktım. iyi oldu artıkın cep telefonumu falanda şarj edebilirim. dağa bagıra gidenler için iyi bişi tavsiye ederım.
hımm tecrübeye kulak vermek en doğru olan iştir. Saplamaları komple değiştirmek lazım o zaman hem uzun olacak hemde kaliteli olmalı. birazda etli pullardan koyunca sorun çözülür. Gerçi alıştım titreşime masaj gibi geliyor esasında mctden daha az titreşimi var ama senatörden sonra çok gibi geliyor bana.
Bu dişli olayını bende değiştirmek istiyorum genelde uzun yola gitmeyi severim bu dişli ile sıkıntı olabilir üzerindki kaçlık bilmiyorum fakat bazı motorların disk freninden daha büyük ) saydıktan sonra uygun olan küçük dişli ile değiştireceğim kalkışı belki kaybederim ama motorun uzun yol performansı artar düşük devirde daha hızlı gider titreşim azalır nispeten.
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
bizim motorlarda çekişe vermişler gücü ama tam bir kros kadarda çekiş yok benim tavsiyem biraz daha bilinçli oynamak. arka dişliyi en fazla 2 diş küçült böylece çekişten fazla kaybetmezsin viteslerde de geçişler tatlı bir uzama olur. sen genede ilk fırsatta ön dişliyi ve arka dişliyi say bakalım kaçlıklar. diskinden büyük dişlisi olan motorların çoğu spesiyal denen tamamen arazide performas için kullanılan motorlar ki onların bir cok şeyi bizim altımızda cros diye avunduğumuz motordan farklı. mesela amatisorler başta olmak üzere bir çok parçası hem özel hem pahalı. bazı parçaları kilometre hesabı değilde saat hesabına göre değişiyor. arkadaşımda klr 250 var o yavaş yavaş kafayı yedi dişliler için 350 lira harcadı allahtan bizimkiler çinli benım dişlilere 30 civarı bir para harçamıştım.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)