150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
-
21 Mart 2011, 14:53
#2221
Merhaba arkadaşlar.
Servise gittim tüm motor gövdesini söktüler contaları ve debriyaj balatalarını tüm herşeyi değiştirdiler. İşim bittiğinde motorla evime dönüyordum. Ancak ışıklarda durduğumda motor rölantideyken stop ediyordu ama hemen çalıştırıyordum. Eve gelince servisi aradım durumu anlattım çok basit jikleyi biraz sağa döndür dediler. Motoru 1 gün evin önünde durduktan sonra bu sabah işe gitmek için motora bindim. Gel gelelim motoru çalıştıramadım. En soğuk havalarda bile çalışan motor çalışmadı aküyü bitirdim. Hiç egsozdan koku da gelmiyordu. Aküyü bitirmeme rağmen motor hiç ısınmamıştı.Motora benzin gitmiyo dedi ordaki birkaç kişi. Motor öyle evin önünde dutuyor. Servisi aradım müsait olunca gelir alırız dediler. Zaten birsürü masraf açtılar başıma bir de bununla uğraşmak istemiyorum. Karbüratörde 2 3 tane vida var hangisi rölanti hangisi hava ayarı hangisi cikle bilmiyorum. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. Sizce nolmuş olabilir?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:24 ----------
Merhaba arkadaşlar bişi daha soracaktım bizim motorların jiklesi otomatik mi? Bir karbüratör üzerinde herbir vidanın yerini gösterebilir misiniz? Forumun önceki sayfalarında "yamyamaha" arkadaşımız "motor sıcakken rölanti ayarı yapılırsa motor soğukken stop eder" yazmış. Serviste usta soğuk motoru çalıştırdı ve öyle ayarlamıştı. Benim sorun da bu olabilir mi?
Reklamlar
-
21 Mart 2011, 15:02
#2222
unicross adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.
Servise gittim tüm motor gövdesini söktüler contaları ve debriyaj balatalarını tüm herşeyi değiştirdiler. İşim bittiğinde motorla evime dönüyordum. Ancak ışıklarda durduğumda motor rölantideyken stop ediyordu ama hemen çalıştırıyordum. Eve gelince servisi aradım durumu anlattım çok basit jikleyi biraz sağa döndür dediler. Motoru 1 gün evin önünde durduktan sonra bu sabah işe gitmek için motora bindim. Gel gelelim motoru çalıştıramadım. En soğuk havalarda bile çalışan motor çalışmadı aküyü bitirdim. Hiç egsozdan koku da gelmiyordu. Aküyü bitirmeme rağmen motor hiç ısınmamıştı.Motora benzin gitmiyo dedi ordaki birkaç kişi. Motor öyle evin önünde dutuyor. Servisi aradım müsait olunca gelir alırız dediler. Zaten birsürü masraf açtılar başıma bir de bununla uğraşmak istemiyorum. Karbüratörde 2 3 tane vida var hangisi rölanti hangisi hava ayarı hangisi cikle bilmiyorum. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. Sizce nolmuş olabilir?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:24 ----------
Merhaba arkadaşlar bişi daha soracaktım bizim motorların jiklesi otomatik mi? Bir karbüratör üzerinde herbir vidanın yerini gösterebilir misiniz? Forumun önceki sayfalarında "yamyamaha" arkadaşımız "motor sıcakken rölanti ayarı yapılırsa motor soğukken stop eder" yazmış. Serviste usta soğuk motoru çalıştırdı ve öyle ayarlamıştı. Benim sorun da bu olabilir mi?
karburatör üstündeki vidaları oynamanı pek tavsiye etmem zaten hava ayarı vidası var senin motorda zongshen benimkide asya aynı fabrikanın ürünü ama bildiğim kadarıyla karburatörler farklı bizimkilerde mikuni karburatör var ki baya pahalı bir parça servis fiyatı 400tl fiyatı hatta bu topikde ve asya topiğinde söküp parçalayıp temizleyip takmıştım fotoları mevcuttu sen benzinin karburatöre gittiğinden emin olmak için depodan çıkan benzin hortumunun ucunu sök bak bakalım benzin geliyomu sonrada motorun solunda karbüratörün dibinden jikle olur onu asıl bidaha dene.
ANGARAJ
-
21 Mart 2011, 17:18
#2223
ayhan2190 adlı üyeden alıntı
yamyama ya tesekkurler zs 200 gy aldım motor numarasını kontrol edemedım:( aldıgım kısıye guvenıorum sanırım bı sıkıntı cıkmaz ama bakcam bı ara,500 km oldu memnun kaldım bı sıkıntısı yok suan 1500 tl bıctıler calişmayan aksamı yok koycam yakında fotolarını, herkese keyıflı yollar
hayırlı olsun. kazasız belasız güzel endurolu günler geçirmen dileğiyle. fotoğrafları bekliyoruz
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
-
21 Mart 2011, 21:59
#2224
-
21 Mart 2011, 22:48
#2225
ayhan2190 adlı üyeden alıntı
yamyama ya tesekkurler zs 200 gy aldım motor numarasını kontrol edemedım:( aldıgım kısıye guvenıorum sanırım bı sıkıntı cıkmaz ama bakcam bı ara,500 km oldu memnun kaldım bı sıkıntısı yok suan 1500 tl bıctıler calişmayan aksamı yok koycam yakında fotolarını, herkese keyıflı yollar
hayırlı ugurlu olsun allah keyifle sürmeyi nasip etsin. motor ve şase nosu önemli.
güvenmek güzeldir kontrol etmek daha güzeldir. aman kasksız binmeyelim.
fotoları sabırsızlıkla bekliyoruz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:29 ----------
ahanda fotolar konmuş bilenek. güzel beyendim motoru balansitorlu yani bizim motorla kıyaslandığında daha az tıtreşim mi oluyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 ----------
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY...catalogue.html
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY..._2_agregat.htm
aha buralara bir göz at bakalım.
-
22 Mart 2011, 00:17
#2226
şasi no suna baktım ama motor no sunada bakcam ,herkese tesekkur ederım, vibrasyondan pek rahatsız diilim ama arka salıncak kaldırıla bılıo mu bi kaç ustaya gösterdım ama anlamadılar ,acaba bilen arkadaslar yardımcı ola bilir mi? şimdiden tesekkurler
-
23 Mart 2011, 22:16
#2227
arkadaslar öncelikle herkese merhaba,
bi sorum olacak eger yardımcı olursanız sevınırım, bende zongshen zs200gy var avatardakı kırmızı motor bugun 1 saat kadar kontagı acık unutmusun far acık diildi,boş vitesdeydı sonra geldım kı kontak ustunde kapadım actım çaliştirdim hemen aldı sıkıntı yapmadı fakat boş vites müşürü yeşil lamba söndü birden bire sonra boş viteste olmasına ragmen bida yanmadı,naptıysam olmadı dolaştım falan filan olmadı acaba arıza neden kaynaklanıodur, viteslemi alakalı yoksa lamba ile mi, ama boş vitese geçişte bi sıkıntı yok , bilen arkadaslar yardım bekliorum şimdiden tesekkurler
-
24 Mart 2011, 01:44
#2228
ayhan2190 adlı üyeden alıntı
arkadaslar öncelikle herkese merhaba,
bi sorum olacak eger yardımcı olursanız sevınırım, bende zongshen zs200gy var avatardakı kırmızı motor bugun 1 saat kadar kontagı acık unutmusun far acık diildi,boş vitesdeydı sonra geldım kı kontak ustunde kapadım actım çaliştirdim hemen aldı sıkıntı yapmadı fakat boş vites müşürü yeşil lamba söndü birden bire sonra boş viteste olmasına ragmen bida yanmadı,naptıysam olmadı dolaştım falan filan olmadı acaba arıza neden kaynaklanıodur, viteslemi alakalı yoksa lamba ile mi, ama boş vitese geçişte bi sıkıntı yok , bilen arkadaslar yardım bekliorum şimdiden tesekkurler
hocam seninde başından bela eksik olmuyor galiba belki boş vites müşürünün kablolarında bi problem vardır veya en kötü ampülün patlamıştır aklıma başka birşey gelmiyo :( bende bugün far ampüllerimi değiştirdim arka lambanın ampülünü çabuk buldum ama ön farınkini ara ara 12v 25w yok piyasada mecburen 35wlık aldım
ANGARAJ
-
24 Mart 2011, 10:37
#2229
ayhan2190 adlı üyeden alıntı
arkadaslar öncelikle herkese merhaba,
bi sorum olacak eger yardımcı olursanız sevınırım, bende zongshen zs200gy var avatardakı kırmızı motor bugun 1 saat kadar kontagı acık unutmusun far acık diildi,boş vitesdeydı sonra geldım kı kontak ustunde kapadım actım çaliştirdim hemen aldı sıkıntı yapmadı fakat boş vites müşürü yeşil lamba söndü birden bire sonra boş viteste olmasına ragmen bida yanmadı,naptıysam olmadı dolaştım falan filan olmadı acaba arıza neden kaynaklanıodur, viteslemi alakalı yoksa lamba ile mi, ama boş vitese geçişte bi sıkıntı yok , bilen arkadaslar yardım bekliorum şimdiden tesekkurler
buyuk ihtimal boş göstergesinin ampulu patlamıştır. kendin deyiştire bilirsin. ikinci ihtimak şanjıman kısmındaki kontak uçlarında kir vardır. motora alışınca boş vede vites göstergesine ihtiyac duyulmuyor. kendin yapabilirsin
-
26 Mart 2011, 01:29
#2230
Merhaba arkadaşlar bir çok sorunuma hatta bütün sorunlarıma burdaki bilgili arkadaşlar sayesinde çözüm bulduğum için bu foruma çok çok teşekkür ediyorum. Sizlere danışmak değerli fikirlerinizi almak istediğim bir husus vardı.
Paylaştığım üzere yeni bir ZS 200 GY-A aldım. Satın aldığım yer adıma düzenlenmiş faturayı bana verdiğinde şasi ve motor nolarını kontrol ettim. Şasi doğruydu ama motor numarası tamamen farklıydı. Bunu söyledim ve faturayı geri isteyerek düzeltelim dediler. Bugün aradıklarında motoru getirmemi söylediler. Meğer motosikletin bundan önceki sahibi bir arıza yüzünden motoru tümden değiştirmiş ve dağda bayırda kullandığı için plaka gerekmediğinden bir sorun çıkarmamış. Ama şimdi benim için sorun çünkü bu haliyle plaka çıkartamam. Aldığım yer şöyle dedi: Motorunu getir buraya bırak, motosikletinin motor kısmını eski motor bloğuna yani faturada gözüken motor numarasının olduğu motor bloğuna aktarıcaz dediler. Yani tüm motoru sökecekler ve eski motor bloğuna takacaklar. Bu iş benim aklıma hiç yatmadı zira motor şu an çok iyi durumda bütün parçaları sökülüp başka bir motor bloğuna aktarıldığında performansı bu durumdan nasıl etkilenir. İyi mi olur kötü mü olur. Servisteki ustaya bu işin kötü olup olmayacağını sordum, bana "kötü olsa hiç yapar mıyız bişey olmaz motor bloğunu değiştirecez" dedi. Arkadaşlar bunun başka bir çaresi yok mu? Motosikletimdeki şu an bulunan motor numarasıyla plaka çıkartamaz mıyım?
Faturadaki motorun asıl numarasıyla şimdiki numarası değiştirilemez mi? Lütfen cevap yoksa motoru aldığım yerde cıngar karacam.
-
26 Mart 2011, 19:03
#2231
-
26 Mart 2011, 22:55
#2232
unicross adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bir çok sorunuma hatta bütün sorunlarıma burdaki bilgili arkadaşlar sayesinde çözüm bulduğum için bu foruma çok çok teşekkür ediyorum. Sizlere danışmak değerli fikirlerinizi almak istediğim bir husus vardı.
Paylaştığım üzere yeni bir ZS 200 GY-A aldım. Satın aldığım yer adıma düzenlenmiş faturayı bana verdiğinde şasi ve motor nolarını kontrol ettim. Şasi doğruydu ama motor numarası tamamen farklıydı. Bunu söyledim ve faturayı geri isteyerek düzeltelim dediler. Bugün aradıklarında motoru getirmemi söylediler. Meğer motosikletin bundan önceki sahibi bir arıza yüzünden motoru tümden değiştirmiş ve dağda bayırda kullandığı için plaka gerekmediğinden bir sorun çıkarmamış. Ama şimdi benim için sorun çünkü bu haliyle plaka çıkartamam. Aldığım yer şöyle dedi: Motorunu getir buraya bırak, motosikletinin motor kısmını eski motor bloğuna yani faturada gözüken motor numarasının olduğu motor bloğuna aktarıcaz dediler. Yani tüm motoru sökecekler ve eski motor bloğuna takacaklar. Bu iş benim aklıma hiç yatmadı zira motor şu an çok iyi durumda bütün parçaları sökülüp başka bir motor bloğuna aktarıldığında performansı bu durumdan nasıl etkilenir. İyi mi olur kötü mü olur. Servisteki ustaya bu işin kötü olup olmayacağını sordum, bana "kötü olsa hiç yapar mıyız bişey olmaz motor bloğunu değiştirecez" dedi. Arkadaşlar bunun başka bir çaresi yok mu? Motosikletimdeki şu an bulunan motor numarasıyla plaka çıkartamaz mıyım?
Faturadaki motorun asıl numarasıyla şimdiki numarası değiştirilemez mi? Lütfen cevap yoksa motoru aldığım yerde cıngar karacam.
motorun daha önceden plakası falan olsaydı. yeni motor kısmının faturası olsaydı. ek 1 falan filan biraz masrafla olurdu. ama şu anlattığın durumda çaresi olacağını sanmıyorum. motor aktarma kısmında da tereddüt etme sağ kulağı sol elle göstermişler. motorun olduğu gibi duracak sadece motor şase numarası yazılı olan gövde sol parçası sökülüp faruradaki numaranın yazılı olduğu sol gövde takılacak. bakınız buraya 17 nolu parça. http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY..._crankcase.htm seninki balansörlü sitem bu fotodakinde balansör yok.
tabi burada şu sorular devreye giriyor. satmadan önce neden yapmadılar. bu numaranın yazılı oldugu 17 nolu parça sağlamsa motorun gerisi hiç önemli değil 10 kere motor yenile içabında. tümden motorun parçaları değiştirmek yerine motorun kendisini değiştirmiş olmaları şüpeli. ama faturada yazılı parça sağlamsa diğer parçalar değişmeyecekse yaptıra bilirsin sanırım.
bu arada senin motorun görüntüsü bakınız. http://www.lifan.com/engine/shownews...9&parentid=812
eyer işlemden sonra olursa şöle bakınız http://www.lifan.com/en/product_list...id=8608&id=887
ver motoru al paranı çünkü balansitor özelliği ortadan kalkmış. ( balansitorlusu tutulur )
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:43 ----------
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Serdal hocam sorum sana ben bugün genel bi bakıma soktum kendimce aleti hertarafı söktüm yağ değişimi temizlik vs falan derken karburatörü de söktüm hazır sökmüşken çekişde düşüklük vardı dur dedim iğneyle bi oynayayım iğneyi son kısıma yani iğnenin uç tarafındaki son çentiğe taktım önceki hali resimdeki gibiydi benimde şimdi yakıtın daha çok olup havanın daha az olduğu duruma bu çentik hangi şekilde olursa geliyor? ben çentiği en başa aldım lakin çekişten iyice düştü motor
ama benim karburatörün diyaframından da olabilir diyorum ben kendimce şimdi buzluğa attım diyaframlı lastik parçayı yarına kadar dursun çeksin biraz
Acil yardımlarını beklemekteyim olmadı cepten arayım seni cevap yazmasan
dostum çekişi artırmak için mantiken doğru yapmışsın. ama artan benzin miktarı kadarda hava vermezsen artırdıgın benzin boşa gider. yakıcı yanıcı meselesi. diyelimki bir monekül benzin için 3 monekül oksijene ihtiyaç varsa, sen iğneyi açarak 2 monekül benzin girmesini sağlıyorsun ama oksijen ayarını açmayarak 2 benzinin karşılığı olan 6 oksijenin girmesini engelliyorsun. benzin hava ayarı bu yüzden çok önemli. hava ayarını gözden geçir.
o diyaframıda cıkar dolaptan üşümüştür garip . petro kimyasal ürünlerin farklı hassas noktaları vardır. kimisi sıcakta sünerken kimisi soğukta kırılganlaşır. bu yüzden o diyaframa eziyet çektirme. diyelimki sogukta çekti. yerine takılınca gene salacaktır kendisini.
hocam ben derimki motorunuz çekişten düşerse ilk önce hava filtresine sonrada buji olayına bir girin. genelde basit müdahelelerle cok iyi sonuçlar alınıyor.
-
26 Mart 2011, 23:36
#2233
benım motor nosu dogru cıktı boş vıtes müşürü lambası patlamıs onuda değiştirdik ,herkese iyi aksamlar
-
28 Mart 2011, 01:34
#2234
unicross adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar bir çok sorunuma hatta bütün sorunlarıma burdaki bilgili arkadaşlar sayesinde çözüm bulduğum için bu foruma çok çok teşekkür ediyorum. Sizlere danışmak değerli fikirlerinizi almak istediğim bir husus vardı.
Paylaştığım üzere yeni bir ZS 200 GY-A aldım. Satın aldığım yer adıma düzenlenmiş faturayı bana verdiğinde şasi ve motor nolarını kontrol ettim. Şasi doğruydu ama motor numarası tamamen farklıydı. Bunu söyledim ve faturayı geri isteyerek düzeltelim dediler. Bugün aradıklarında motoru getirmemi söylediler. Meğer motosikletin bundan önceki sahibi bir arıza yüzünden motoru tümden değiştirmiş ve dağda bayırda kullandığı için plaka gerekmediğinden bir sorun çıkarmamış. Ama şimdi benim için sorun çünkü bu haliyle plaka çıkartamam. Aldığım yer şöyle dedi: Motorunu getir buraya bırak, motosikletinin motor kısmını eski motor bloğuna yani faturada gözüken motor numarasının olduğu motor bloğuna aktarıcaz dediler. Yani tüm motoru sökecekler ve eski motor bloğuna takacaklar. Bu iş benim aklıma hiç yatmadı zira motor şu an çok iyi durumda bütün parçaları sökülüp başka bir motor bloğuna aktarıldığında performansı bu durumdan nasıl etkilenir. İyi mi olur kötü mü olur. Servisteki ustaya bu işin kötü olup olmayacağını sordum, bana "kötü olsa hiç yapar mıyız bişey olmaz motor bloğunu değiştirecez" dedi. Arkadaşlar bunun başka bir çaresi yok mu? Motosikletimdeki şu an bulunan motor numarasıyla plaka çıkartamaz mıyım?
Faturadaki motorun asıl numarasıyla şimdiki numarası değiştirilemez mi? Lütfen cevap yoksa motoru aldığım yerde cıngar karacam.
evet doğru numara
-
28 Mart 2011, 01:38
#2235
Mersin İl Temsilcisi
arkadaşlar, en az 250cc olarak bana neler önerebilirsiiz bu sınıftan?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
28 Mart 2011, 13:32
#2236
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim yamyamaha servise verdim motorumu bekliyorum artık. Bir gelişme olursa paylaşacam ki benim gibi bir durumu olan arkadaşlar faydalansın.
-
28 Mart 2011, 17:37
#2237
yürekçe adlı üyeden alıntı
arkadaşlar, en az 250cc olarak bana neler önerebilirsiiz bu sınıftan?
içerisinde doğa aşkı, macera ve gezginlik bulununan herkes er ya da geç endurocu olacaktır öenride bulunamayacağım. çünkü bu sınıfta sadece ramzeye bindim. o da 200 cclik. kawasaki 250 klx süper duruyor yalnız. ama tuzlu biraz
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
-
28 Mart 2011, 19:54
#2238
yürekçe: apachi xz250R cross bi bak(apachi.com.tr).Yanlız yedek parça işi nasıldır bilmiyorum.Honda kopyası.
-
28 Mart 2011, 22:10
#2239
birlikte dere tepe gezdiğimiz arkadaşta klr 250 var. gayet güzel şahsen ben imkanın olsa ala bileceğim bir motor. genede kullanan arkadaşlardan daha sağlıklı fikir alabilirsin.
-
30 Mart 2011, 09:52
#2240
Merhaba arkadaşlar motorumu servisyen aldım bşoğu değiştrdiler. Hiç bir sorun yok çok şükür aldığım yere olan güvenim bir kat daha arttı. Motorun çekişi de arttı diyebilirim. Yamyamaha başta olmak üzre tüm arkadaşlara ve foruma çok teşekkür ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler