merhaba arkadaslar bende zongshen almayı dusunuorum 1 600 tl fıyat bıctıler 20 bınde ve 2006 model nelere dıkkat etmelıyım alırken , kullanan arkadaslardan memnun kalcamı anladım ama yınede bır bılene danısmak anlamında tevsıyelerınız nedır? şimdiden tesekkurler
motorun şasesine baktır kırık yada kaynak varmı. gerisi ufak ayrıntı. kople motor yaptırsan 300 lira harcarsın ama saşesi kırılmış motor denk gelirse 1000 lirada harcasan tat alamazsın. motor kısmında da serı nosunun yazıldıgı blok kısmına bak çatlak kırık olmasın. diyerlerı ihtiyaç duydugunda değiştire bilirsin ama serı nosunun oldugu yerı deyiştirmek için evrak işlerı cıkar karşına.
denemeden pazarlık yapma. yola cık biraz km yap. yolda giderken direksiyonu bıraktıgında motor dengede ise seni üzmez. şimdiden hayırlı olsun.
Merhaba motorcu arkadaşlarım uzun süredir bu başlığı takip ediyorum ve enduro kullanıcıları için gerçekten çok önemli bilgiler paylaşılmış. Ben de bu bilgilerden anlayabildiğim kadarıyla faydalanıyorum. Hepinize çok teşekkür ederim. Birkaç hafta önce 2. el ZS 200 GY-A aldım. İlk aldığım gün eve gelip park ettiğimde motor olduğu yere yaklaşık birkaç mL yağ akıtmıştı. Sonraki günler birkaç damla kaçırıyordu. Koca arabalar bile yağ kaçırır diye pek önemsemedim. Lakin dün hava güzel diye çıkıp biraz gezdim geldiğimde ne göreyim motoru durdurur durdurmaz acayip yağ akıttı yaklaşık 10 mL vardır. Motor zaten 1000mL yağ kapasitesine sahip. Şöyle bir hesap yaptım
Bu motor 15 km'de 10 mL yağ kaçırsa 1000km sonunda motorda yaklaşık 330 mL yağ kalıyor. Zaten 1000 km'de de yağı değiştiririm diyerek servise gitmedim. Canım hiç servise gitmek istemediği için bu yolu buldum. Siz tecrübeli arkadaşlarımla da paylaşayım dedim. yorumlarınızı bekliyorum. Yanlış yapıyorsam düzeltin lütfen. Kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum herkese.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:16 ----------
Arkadaşlar kusura bakmayn nerden yağ kaçırdığını söyleyeyim: Motor bloğu ile pistonun hareket ettiği yerle birleştiği kısımdan.
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
Sağolasınız. Dün dayanamadım gittim castrol 4T 15W 40 yağ aldım eksilen yağı koyarım diye. Ama öyle bir şey oldu ki kendime ne kadar kızsam az.
Yağı dökmeye başladım ve ne göreyim 1L yağ tamamen bitti demekki motorda hiç yağ yokmuş. Allah korudu. En yakın zamanda baktıracam insallah "fusuy364" vakit ayırıp beni uyardığın için çok teşekkür ederim.
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
İyi günler eski yağı çıkartamadım çünkü daha anahtarım bile yok Servis uzak kaldığı için haftasonu Servise gidene kadar idare etsin diye yağ ilave ettim. Dün kendime 2 tane güzel kurbacık aldım. Bugun aksam yağ filtresini temizleyecem inşallah. İş yerime motorla gidip geldiğim için ve yağın az olduğunu tahmin ettiğim için böyle bi yola başvurdum. Motorda yağ varken yağ filtresini temizleyebiliriz değil mi? Çünkü gözlemleyebildiğim kadarıyla yağ filtresi yağ karterinin baya bir üstünde kalıyo.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:52 ----------
Kusura bakmayın sormak istediğim bişey daha vardı. Önerebileceğiniz yağ, hava ve benzin filtre markaları varsa yazar mısınız? Aybaşından sonra tüm bu filtreleri yenilemek istiyorum.
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
yağ olarak 10-40 w kullan 1litre yağ kat fazlasını atar hiç dert etme. ( hoş senınkinde fazlaya bakmıyor hepsıni akıtıyor.)
hava filtresinde sunger var onu cıkar bir güzel gaz yağı ile yıka sonra çamaşır sıkar gibi sık gazyağını akıt. sonrada ince yağ dolu bir kaba bandır kople emsin yağı. onuda çamaşır sıkar gibi sık. yerine tak tertemiz. yeniside sanırım 15- 20 lira bişi.
yağ filtresi en alta sol da kalıyor. motoru tamamen sağa yatırırsan yağ kaybın olmadan onuda temizlersin. yağ filtresi ehemmiyetli bişi deyil adi bir tel süzgeç. onuda ince yağ veya gaz yağı ile tertemiz yaparsın. yağ tapasının dibinde o rinğ kavcuk conta var aman dikat et kaybetme.
Teşekkür ederim yamyamaha. Sizlere bi konuda danışacaktım. Dün bir arkadaşım illa motorunu sürecem dedi. ama bir türlü motoru kaldıramadı 15 kere filan ard arda stop ettirdi. Hem kiloluydy hem de yokuşda kaldıramadı. En sonunda motoru aldım bir de ne göreyim motor debriyajdan elimi çok çekince kavrıyo. Sanki yarım debriyaj gidiyomusum gibi. Öyle ki 3 fiteste 30 km'yi gecemiyorum. Servisi aradım debriyaj balataları şişmiş dedi. Evim servise 11 km. Ne yapmalıyım motor bu haliyle 11 km giderse zarar görmez mi? Balataları yaptırmak yerine yenisini mi almalıyım? Nolur CEVAAAAAAAAAAP!
depraj telinin ayarı var sağ tarafta oradan biraz ayarla en azında malzeme almaya falan giderken işini görür.
balata yaptırmak veya yenisini almak ikiside aynı iş. sağ depraj kapagı sökülür. içinde sanırım beş adetti balata peşpeşe takılıdır onlar sökülür yerine yenisi takılır. mumkunse acele edilmemeli balatalar öncesinde yağa yatırılmalı ve bekletilmeli. kendin sökeceksen yağ pompasıda sökülmeden tası sökemiyorsun. bunun içinde özel aparat gerekiyor önce onu edin sonra bu işe giriş. yakınında olsaydım deliler gibi palata deyiştirir motoruna bakım yapardık.
bu arada 5 balata fiyatı 10 ile 30 lira arası deyişir. hondanınkini alırsa ki uyuyor daha uzun dayanır. depriaj telinide deyiştirirsen yemede yanında yat olur onun cezasıda 10 ile 5 arası.
fusuy364 dostum madem arazilere cıkmaya başladın yanında depriyaj maneti bulundur. manet kırıldıgında kullanırsın.
motor yan yattığında kırılıyor mu onlar? ya aslında ben öyle çok çılgın bir endurocu değilim. sadece sürekli dağ bayır geziyorum. tabi zorlu yollar da geliyor ama sürekli düşüp kalkacağım bir yere girmiyorum. sadece cumartesi günkü gezimde öyle bir şey yapmıştım.
ama şöyle bir durum yaşadım.benim motor ayaktayken sağ tarafa yatmıştı, fren kolununun uç kısmını bayağı bi eğdi,öyle devam ediyorum yalnız.
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
sağa yatarda ön fren eğilirse yada kırılsa sorun yok nasıl olsa arkada bir fren daha var idare eder. ama debriyaj manetin bir şey olurda kırılırsa ozaman işin epey zor. fren maneti arazi için değil uzun yolculuklarda da yedeği olmalı yanında. illa hoplamak zıplamak gerekmiyor yan sehpaya aldıgında toprakğa gömülen ayak yüzündende motor yan yatabilir. her yan yattıgında da biryerleri kırılıcak değil ama sen işini sağlama al canta var arkada nasıl olsa. benim cantada bir alet cantası yapıştırıcı. lpg ve daha busuru şey var. mesela yağ. sıvı deterjan falan filan.
bir gün nasip olurda görürsen atolye oldugunu anlarsın arazi gezilerin birisinde arkadaşım motorunu kayaya çarptı kalter delindi oluk gibi yağ atıyordu. serdal hizmet ( bu ben oluyorum ) atolyesi orada gerekli müdahaleyi yaptı. gezisini bizimle birlikte tamamladı. çok faydalı oluyor bir tek yangın söndürücü yok onuda nasıpse yakında koyacagım. malum artık lpg liyim. birde yolda yanan bir kamyon vardı faydam dokunmadı cok üzüldüm, hiç bir araçda durup yangını sondurmek için yangın sondurme tüpünü vermedi. ondan onuda artık yanıma almayı düşünüyorum.
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
yamyama ya tesekkurler zs 200 gy aldım motor numarasını kontrol edemedım:( aldıgım kısıye guvenıorum sanırım bı sıkıntı cıkmaz ama bakcam bı ara,500 km oldu memnun kaldım bı sıkıntısı yok suan 1500 tl bıctıler calişmayan aksamı yok koycam yakında fotolarını, herkese keyıflı yollar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)