ihanet değil ya ama böle aksam üstü güneşin battığı yere doğru ilerlerken inişli çıkışlı virazjlı yollarda güneş gözlüğüyle tam bir cruiser ile yol alma isteği geldi birden bire yoksa bi f650 veya africa twine kimse tabiki hayır demez diyemez
ewet hocam kalite her zaman kalitedir. cruiser tipleride cok hoş ama ben endurodan şaşmam artıkın bulaştı bikere. biraz daha güçlü makine olsaydı dun volkanın tepesine cıkmıştım. cruiser ile zor yaklaşamazdım bile.
evet yine bir arıza ve yine bir çözüm yaklaşık 300 km boyunca tam gaz gidince, alt motor şase baglantı saplaması kesti. sorun buydu çözümde 2.5 liraya saplama ve somun alınıp oracıkta sıkıldı.
serdal hocam bugün seni aradım ama ulaşamadım karburatörü sökmüştüm iğne hususunda yardım isteyecektim sende..kendi koyduüum fotorafa baktım karburatörün iğnesi alttan 2.de değil üstten 2.cideydi onu resimdeki gibi yaptım yani orjinaline döndürdüm ve karbüratörde pislik varmı diye kontrol ettim ve pilik falan yoktu gayet temizdi dışı da temiz olsa yukarıdaki fotoraflardan pek bi farkı yoktu açıkcası diyaframı kontrol ettim yırtık vs yoktu ama hakikaten çok ince bir yapısı var bilginiz olsun.. dettaylı bir fotosunu çekemedim sadece 1 tane fotorafını çektim onuda koyuyorum şimdi zaten ve hava filtresizken yaptığı gazı kökleyince kufff kuff kufff edip boğulmayı yapmadı seside biraz değişti sanki motorun gerçi çok az kullandım bu ayarı yaptıktan sonra ama,birde hava ayarı falan yapmadım bu hava ayarınıda karburatörün sağ tarafında vida var bir adet ve yanında bir hortum var yukarıdaki resimlerdeki drivers side right yazan yerde ordan mı yapılıyor acaba? onuda yapmam gerekiyo söylediğiniz üzere bu konuda yardımlarınızı beklemekteyim birde grenajları tamir ettim güzel bi pasta cila çektim pamparlak oldu alet baya yoruldum bugün ya...
bugun nöbetteydim malum tel olayı kapalı. çentik olayını iyi etmişin evet hortumun yanındaki vida hava ayarı için. hafiften bir gıdıkla bakalım ne olacak. unutma motor kötü çalışıncaya kadar kıs ( saat yönü ) motor kötü çalışmaya başladıgında az bişi gevşet. sonra birde motor sıcakken rolenti ayarı yap. olay tamam olacak işallah.
yarında tel kapalı olacak bilgin olsun.
Serdal hocam motora oturduğumda benim hava ayar vidası motorun sol tarafında jiklenin hemen altında yer alıyor bende yanlış söylemişim galiba onunla biraz oynadım ama tam randumanlı oluşunu nasıl sağlarız bilmiyrum açıkcası yalnız şunu farkettim jikleyi çekip çalıştırdığımda burnuma çiğ benzin kokusu geliyor bu normal mi eskiden gelmiyordu birde bu karbüratör iğnesindeki çentiğin yerini değiştirdiğimden beri daha bi güzel çalışıyo gibi geldi benim motor yalnız yakıt sarfiyatından çekiniyorum işte zengin karışım mı gidiyor acaba karburatöre?bunu tam olarak nasıl anlayabiliriz benzin çok hava z geliyorsa buji kirleniyor benim bildiğim eve gittiğimde bujiyi bi kontrol edeyim önceden söktüğümde üzerinde gram kurum vs yoktu mesela rengi beyazdı.bi danışalım bakalım sizlere...
10,000 km reyi geçdim arkadaşlar vatana millete hayırlı olsun
Hocam bujiyi söktüm baktım hatta fotolarını koymuştum asya topiğine galiba bende 10bini en son konyaya giderken geçmiştim hoş ben aldığımda 8bindeydi alet o ayrı şimdi 11bin küsür hadi hayırlı olsun sanada bu arada..
Arkadaşlar tesadüf etti gördüm , bi vakit bu karbüratörü biz bi firmaya getirmiştik, kesin eminim tipini tanıyorum , yarın bi bakıp emin olup haber vericem , sanırım çim biçme makinası (büyük tip) karbüratörüydü püskürtmeli falan filan diye hatırlıyorum ama olduğuna eminim şans işte
İnşallah öledir
Arkadaşlar kel alaka ama bu karbüratör baja WD 250-U atv karbüratörüymüş yani aynı karbüratör bundada kullanılıyor inceledim teknik özellikleri çok iyi bir karbüratör ,iyi haber elimizde varmış, kötü haber çok ucuz değilmiş 100$ fiyatı var :( , bu arada liste fiyatı 167$
asyanın satışından gene ucuz
asya ne kadara satıyomuş ki ? yuh artık daha pahalıda olurmu bana bu bile pahalı görünmüştü
Selamlar yine ben . Cross tipi çinli bir motor alma arifesindeyim fakat Kanuni Cross 250 ile bu motor arasında kararsız kaldım. Daha çok arazi ağırlıklı süreceğim ama yola da gelsin istiyorum.Çok uzun yollara gideceğim yok zaten, haftasonları süreceğim bi 20 kmdir. Hafta içi de taş çatlasa 5 km yaparım günde. Bunları göz önüne alarak sizlerin görüşleri tavsiyeleri nelerdir tekrar alabilirmiyim acaba? İki motoru da sıfır almayı planlıyorum...
Kanuni Cross 250 ile GY200 motoru tamamen aynıdır 50 cc seni yanılmasın aynen gy200 ü de 250 hatta 300 cc yapman mümkündür ama cc den ziyade motorun günlük kullanmada uygun olmasını istersen gy200 daha çok arazi dersen cross 250 uygundur birde arazi kullanımı için özel bir atak devreli üstünde pompa sistemi olan bir karbüratör var "PZ26 Carburetors With Accelerator Pump" oda bizde 60-80 dolar gibi bi fiyatı vardı sanırım, motorun fırlamasına yarıyor onuda takıcaksın sonra dağ bayır zıplaya zıplaya geziceksin
250 kanuni ve diyer cinliler 200 cc burada fiyat parfomans karşılaştırması yapmak gerek. 50cc içindeyermi deymezmi. sonuçda arkadaşın dediyi gibi, 200 tabanlı bir motoru 250 cc yapmak cok masraflı deyil bir takım silimdir alırsın hop sana oldu 250cc ama bildiyim kadarıyla 200 tabanlı bir motoru 300cc yapmak daha masraflı.
arkadaşın dedıyı gibi kapış devresı olan bir karburator takmak arazide önemli ölcüde avantaj sağlar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)