150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
Reklamlar
-
20 Ağustos 2010, 15:49
#2041
valla hocam yakınlarda bi yerlerde olsak çılgınlar gibi bakım yapardık ama kısmet işte 100-150 km mesafede olsan gene gelirdim..
filtremde bi sorun olduğunu sanmıyorum zira sürekli söker kontrol ederim bujide de ufak bi kararma bile yoktu en son açtığımda yaklaşık 1 ay önce. ama kafama takılan karburatör benim işte çünki kolu çevirdiğimde torku hissedemiyorum sanki yakıt gitmiyormuşcasına.Motorun bitik olduğunu sanmıyorum çünki aldıktan 1 ay sonra ustaya götürdüğümde ki güveniyorum kendisine bi problem olmadığını söylemişti ve daha hepi topu 10.000 de bile değil kmsi.ayrıca yağını suyunu vs.kendim yaparım kolay kolay ustaya da gitmem ama gittiğimde bunuda muhakkak sorucam.bu arada bizim motorların yağ haznesi 1lt ama 1ltden fazla yağ kullanırsak ne gibi zararları var acaba bu konu hakkında bilgisi olan varsa beni aydınlatırsa sevinirim
yamyamaha hocam karburatör ayarı yaptıysanız sizden bilgi almak isterim ayrıca..
Reklamlar
-
20 Ağustos 2010, 19:08
#2042
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
valla hocam yakınlarda bi yerlerde olsak çılgınlar gibi bakım yapardık ama kısmet işte
100-150 km mesafede olsan gene gelirdim..
filtremde bi sorun olduğunu sanmıyorum zira sürekli söker kontrol ederim bujide de ufak bi kararma bile yoktu en son açtığımda yaklaşık 1 ay önce. ama kafama takılan karburatör benim işte çünki kolu çevirdiğimde torku hissedemiyorum sanki yakıt gitmiyormuşcasına.Motorun bitik olduğunu sanmıyorum çünki aldıktan 1 ay sonra ustaya götürdüğümde ki güveniyorum kendisine bi problem olmadığını söylemişti ve daha hepi topu 10.000 de bile değil kmsi.ayrıca yağını suyunu vs.kendim yaparım kolay kolay ustaya da gitmem ama gittiğimde bunuda muhakkak sorucam.bu arada bizim motorların yağ haznesi 1lt ama 1ltden fazla yağ kullanırsak ne gibi zararları var acaba bu konu hakkında bilgisi olan varsa beni aydınlatırsa sevinirim
yamyamaha hocam karburatör ayarı yaptıysanız sizden bilgi almak isterim ayrıca..
yani dostum şimdi karbüratör ayarını basitçe anlatsam sende baş edersin sanırım.
başlıca iki ayar vidamız var.
1 hava ayar
2 rölanti ayar
hava ayar vidasını motor kötü çalışıncaya kadar sık
motor kötü çalışmaya başladığı an az bişi gevşet. ( çeyrek tur gibi ama daha az da ola bilir. ) yani motorun kötü çalışma nın hemen eşiğinde olacak. sonrasında da rolanti ayarını ayarla motorun hazır. sıcakken rölanti ayarlarsan soğukken istop eder onun için ayrıyetten soğukken de rölantiyi biraz yükselt.
bu kaba bir karbüratör ayarıdır.
dahası karbüratörün marka ve çeşidine göre farklılıkları var mesela seninki iğnelimi. iğnesini büyütmek gerek kir
-
20 Ağustos 2010, 21:25
#2043
Bir yanlışlık olmasın, önceki sayfalarda konulması gereken yağ miktarını 1.1 litre okudum diye hatırlıyorum?
-
20 Ağustos 2010, 22:39
#2044
Oil capacity:
1.1L (15w/40)-SF
yağ kapasitesi 1,1 dir fazlasını tahliye ediyor ama tahliye etmesi için biraz devir yaptırman lazım.
ben düz 1 l katıyorum herzaman. 100 ml eksık fazla cok bir zararı olmaz.
http://www.hooperimports.com/product.aspx?pf_id=E2005M
-
20 Ağustos 2010, 22:52
#2045
Bulduğun link güzelmiş, motorun fiyatı 530 dolar.
Bu arada 100 ml. eksik koysam birşey olmaz yorumuna katılamayacağım. Motor yağının miktarı önemli bir konu, üretici firma ne diyorsa aynen koymak lazım.
Verdiğin linkte bu motorun aşağıdaki honda modellerine uyduğu yazılmış.
CM200
CRF150
CRF230
SL175
TLR200
TR200
XR150
XL175
XL185
XL200
XR185
XR200
SL100
CRF230
Bu durumda tam terside geçerlidir, yani honda xl 185 yada xl 200 motoru da bu motosiklet şasisine uyar.
Not:Şunu sormayı unutum; bu motorlarda yağ filtresi var mı?
-
20 Ağustos 2010, 23:01
#2046
jawa adlı üyeden alıntı
Bulduğun link güzelmiş, motorun fiyatı 530 dolar.
Bu arada 100 ml. eksik koysam birşey olmaz yorumuna katılamayacağım. Motor yağının miktarı önemli bir konu, üretici firma ne diyorsa aynen koymak lazım.
Verdiğin linkte bu motorun aşağıdaki honda modellerine uyduğu yazılmış.
CM200
CRF150
CRF230
SL175
TLR200
TR200
XR150
XL175
XL185
XL200
XR185
XR200
SL100
CRF230
Bu durumda tam terside geçerlidir, yani honda xl 15 yada xl 200 motoru da bu motosiklet şasisine uyar.
bu motorların hepsi ohc ama benım motorum ohv ama ciyerınde bir honda olması cok haş olurdu.
ben ne zaman 1.1 litre koysamda mutlaka 10 yada 20 km yuksek devirde kullandıgım için hep birazını atıyor. buda motoru koydugum merdiven altını kirletiyor. yag deyişiminde ölçerek boşaltıyorum yagımı hep 1 litre cıkıyor onun üzerine 1 litre katmaya başladım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:59 ----------
jawa GaCCaLL lın motoru sibopları çok aralı oldugu için devirlenmiyor olmasın senin yolumun ne
-
20 Ağustos 2010, 23:10
#2047
yamyamaha adlı üyeden alıntı
ben ne zaman 1.1 litre koysamda mutlaka 10 yada 20 km yuksek devirde kullandıgım için hep birazını atıyor. buda motoru koydugum merdiven altını kirletiyor. yag deyişiminde ölçerek boşaltıyorum yagımı hep 1 litre cıkıyor onun üzerine 1 litre katmaya başladım.
GaCCaLL lın motoru sibopları çok aralı oldugu için devirlenmiyor olmasın senin yolumun ne
Ben debriyaj balatasından olabileceğini düşünmüştüm, debriyaj kaçırdığında buna benzer şikayetler yaratıyor. Bir de şunu söylemek isterim; karbüratörü mümkün olduğunca ellememek lazım. Aslında karbüratör pislik gelmezse kolay kolay bozulmuyor. O yüzden benzin hattınızda filtre yoksa mutlaka bir harici benzin filtresi takın derim.
Dediğin gibi 1.1 litre yağ koyduğunda atıyorsa ve her değiştirmede 1 litre yağ çıkıyorsa 1 litre koymak daha mantıklı.Tecrübeler de önemli. 1.1 litre belki motor sıfırken konulması gereken ilk yağ miktarıdır.
-
20 Ağustos 2010, 23:38
#2048
arkadaşlar bilgileriniz için çok teşekkür ederim benfazla koyuyorum hep yağı en son 4 gün evvel boşalttım 1350ml falan vardı ve yaklaşık 500km öleydi atmadı da ama şimdi değiştirdim gene fazla var bu sefer akıtıyor ama karter tıpasından değil tam inceleme fırsatım olmadı birde bu yağ akan yeri ne ile temizliyorsunuz siz? ben ozonla denedim ama olmadı istediğim verimi alamadım.sibop ayarlarından mı dersiniz benim atiksizlik?bence değil çünki 1 ay evvel yaptırdım supap ayarlarını ve yaptırmadan önce az sıkıydı biraz daha gevşetti usta ve o zamanda pek bi fark yoktu işin aslı ben farkı diğer motorlara binince anladım işin aslı keşke burda baska bi 200lük alet olsa da test etme imkanım olsa.karbüratörü sökmem birşşeyi değiştirmeyecek diyorsunuz neler olabilir sorun acaba?Şimdiden teşekkürler..
ha ayrıca yağ filtresi var bizim motorlarda resimde görülen üstteki 3 vidalı kromajlı yer sizin motorların yağ filtresi sanırsam.benim yağ filtresi öteki tarafra çünki oda 3 vidalı benziyor buna.
sevgili jawa dediğim gibi bir ay önce gittiğimde debriyaj balatasınıda özellikle sordum bi problem var mı diye yok gayet iyi demişti ki kaçırma yok takip ettiğim kadar zira 1-1.5 ayda da bitmez kanımca çünki sert kullanan birisi değilim arazi zaten hiç yapmıyorum motorla..
-
20 Ağustos 2010, 23:55
#2049
bizim motorlarda yağ filtresi dedıklerı bir tel süzgeç temizle temizle kullan, oda boşaltma kısmında oluyor. sanırım sızın as lar yamahaya daha cok benziyor. yada suzukiye üç vidalı dediyin yer sag tarafta mı. yağ filtresi.
bizim üç vidalı yer solda oradanda marş dişlisi var.
-
21 Ağustos 2010, 01:10
#2050
evet bizim motorlarda sağ tarafta yağ filtresi dur fotosu vardı onuda koyayım bari açıklık gelsin mevzuya
resimdeki açıklık alan yağ fitresinin geldiği yer geçen açtığımda biraz çapak vardı alkol ile temizledim ve yerine taktım tekrardan orasının içide biraz kurum olmuş onuda temizledim bi güzel..
-
21 Ağustos 2010, 01:11
#2051
-
21 Ağustos 2010, 01:24
#2052
aha işime yarayacak bir resim
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY...carburetor.htm
karbüratörün ayrıntılı bir resmi bizimkisi diyaframlı ve iğneli resimden anladığım kadarıyla bu iğneyle nasıl oynanıyor centiği bi yukarı alınca karışım zengin mi oluyor yoksa daha mı azalıyor aslı ne bunun?
-
21 Ağustos 2010, 01:36
#2053
GaCCaLL senın motorun sağ kapağı açılmış. conta güzel deyil belki bazı küçük kanallar tıkalı ola bilir.
aşagıda sana bir lınk verecem yabancı dilin varsa faydalana bilirsin. http://www.mychinamoto.com/downloads...2EC-Manual.pdf
http://www.zongshen.com.au/downloads/LZX200GY-2.pdf
http://www.chinariders.net/modules.p...wtopic&p=70990
son link bir forma ayit buradaki verıler eksoz sibopu 0.08 sanırım emiş sbopu 0.05 olsa gerek
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:30 ----------
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
aha işime yarayacak bir resim
http://www.zongshen.hr/PARTS/ZS200GY...carburetor.htm
karbüratörün ayrıntılı bir resmi bizimkisi diyaframlı ve iğneli resimden anladığım kadarıyla bu iğneyle nasıl oynanıyor centiği bi yukarı alınca karışım zengin mi oluyor yoksa daha mı azalıyor aslı ne bunun?
şimdi elime alıp bırkalamadan tam bişi diyemiyecem. ama sanırım memeli karbüratorler gibi meme büyütme hesabı. yukarıya kaldırınca buyuk meme takmış gibi oluyorsun bu yukarı kalkan memeye göre hava ve rolanti ayarı da yapman gerekecek. hava ayarın fakir yada zengin yapıyor.
bu konuda yarışcı bir croos cunun sitesınde okumuştum. ama bu zatın ismini unuttum.
hidrolik amatisor tamiri konusunu araştırırken bulmuştum.
bizim ohv motorlarla ilgili verı bulursan paylaş bende faydalanırım olur mu
-
21 Ağustos 2010, 01:45
#2054
-
21 Ağustos 2010, 02:09
#2055
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
yok motor benim değil asya topiğinden bir arkadaşın evet açılmış resimi upload ederken dilkkatimi çekti zaten benimde.benim motorun sağ tarafı açılmış gibi durmuyor hiç şimdi baktım ama gece karanlığında ne kadar doğru bilmem yerine çekmeyi unutmuşum şimdi çektim ve kitledim ama sağ tarafı açılmış orda sıvı conta belli oluyor artık ne için açtılar onu bilemicem o tarafta debriyaj balatası var zaten bildiğiim kadarıyla.
ne demek ya illaki paylaşacağız ki büyüsün topik
o pdf vardı bende zaten ama tam senin verdiğin sitedeki gibi ayrıntılı motor parçaları resmi yoktu hatırladığım kadarıyla daha dün incelemiştim üstün körü yarın motordaki fazla yağı şırınga vs gibi bişeyle çekmeyi düşünüyorum zira motorun ilk çalıştırırken zorlanıyor gibi geldi ve tahminimce şuan motorda yaklaşık 1.5 litre yağ var bilmiyorum belki koyduğum 20-50 yağdan dolayı kaynaklanıyor olabilir bu durum bakalım artık ne yapıcaz ama şu atikliğe bi çözüm bulmam lazım benim kafama çok takıldı bu olay..bide bizim asya topiğine yazayım bakalım ne dicekler arkadaşlar o tarafta hiç ses soluk yok zaten
yağ olarak kesınlikle 15/40 kullan yagın fazla olması sadece iç direçlerı artırır ince kanallarda rahat geçemez. dişliler karank falan yagın içinde kismen sen küçük dişli ile tekerdeki dişliye bak hız yapsın diye urfa işi kafadan dişli deyişikliyi yapıyorlar bazen ama buda tork konusunda tatminsizlik yapıyor. birde tasaruf olsun diye karbüratorleride kısdıysılar senın bu olumsuzluklar yaşana bilir.
-
21 Ağustos 2010, 02:31
#2056
yamyamaha adlı üyeden alıntı
yağ olarak kesınlikle 15/40 kullan yagın fazla olması sadece iç direçlerı artırır ince kanallarda rahat geçemez. dişliler karank falan yagın içinde kismen sen küçük dişli ile tekerdeki dişliye bak hız yapsın diye urfa işi kafadan dişli deyişikliyi yapıyorlar bazen ama buda tork konusunda tatminsizlik yapıyor. birde tasaruf olsun diye karbüratorleride kısdıysılar senın bu olumsuzluklar yaşana bilir.
Yarın zinciri temizleyip yağlicam dişliyi kontrol ederim ama normal diye biliyorum ben yarın özellikle sayarım zaten işte karbüratörden şüpheleniyorum neyse bizim motobey ibrahim abiye ulaşabilirsem hafta içi bi karşılaştırsın kendi motoruyla bakalım ne dicek geçen ustaya beraber gitmiştik giderken o kullandı ciğeri sağlam bişeysi yok demişti bakalım bu sefer ne dicek zaten ustaya bi götürücem benim arka teker yamuk duruyor önceki gittiğimde usta grenajların ın sökülüp ısıtılarak düzelteceğini söylemişti vakit olmadığı için bırakamadım bende haliyle bu sefer bırakırım baksın bakalım ne dicek ama ramazanda da hiç gözüm basmıyo işin aslı uzak bide yeri
-
21 Ağustos 2010, 19:38
#2057
Yamyamaha bugün senin motordan tamircide gördüm bir tane selesi falan kaldırılmış.Çok ayrıntılı bakamadım vaktim yoktu ama ne olduğunu çıkaramadığım bir parça var orada.Nedir o, alarm mı? Selenin altında ince uzun, üstünde beyaz bir kağıt yapıştırılmış, 2 tane kablosu vardı. Cdi ünitesi yada sinyal rölesi değildi, onlarda orada biraz yanında duruyor zaten. Sele kaldırılmış üstten bir fotoğraf olsa parçayı da işaretleyebilirdim.Böyle anlatmakla biraz garip oldu, anlatamamış olabilirim.
-
21 Ağustos 2010, 23:01
#2058
jawa adlı üyeden alıntı
Yamyamaha bugün senin motordan tamircide gördüm bir tane selesi falan kaldırılmış.Çok ayrıntılı bakamadım vaktim yoktu ama ne olduğunu çıkaramadığım bir parça var orada.Nedir o, alarm mı? Selenin altında ince uzun, üstünde beyaz bir kağıt yapıştırılmış, 2 tane kablosu vardı. Cdi ünitesi yada sinyal rölesi değildi, onlarda orada biraz yanında duruyor zaten. Sele kaldırılmış üstten bir fotoğraf olsa parçayı da işaretleyebilirdim.Böyle anlatmakla biraz garip oldu, anlatamamış olabilirim.
buzir mı ne diyorlar sinyal verınce did did ötüyor o ola bilir. benımkindede sele altında ilk gördüyümde bu ne falan dedim baktım konjektor deyil cdi deyil tesadufen sınyal verdıyımde duduk sesının ordan geldiyini öğrendim. şehir içinde iyi oluyor. sesı duyan yayaların dikatıni çekiyorum, bölece bemın için risk oluşturmuyorlar trafikte dönüş esnasında.
-
23 Ağustos 2010, 01:59
#2059
yamyamaha hocam araştırmalarım neticesinde bizim as200lerde karburatör diyaframlı olduğu için öyle hemen tepki vermiyormuş ve mantıklıda demekki atiklik ve serilik ondan kaynaklanıyor ve buna binayeten ben normal karbüratör kelebekli diyorlar galiba onlardan takmayı düşünüyorum bazı arkadaşlar rx125 karburatörü ile değiştirmişler ve birazcık yakıt sarfiyatının arttığından bahsetmişler varsın olsun ben razıyım çünki gazı verdiğimde o gücü hissetmek istiyorum(nasıl bir güçse 200ccde ) hız meraklısı bi insan değilim sadece istediğim zaman tepki versin istiyorum alet onun için yanlış anlaşılmasın.Sizin motorların karbüratörü nasıl acaba ve fiyatları ne kadar model ismi verebilecekmisiniz??Şimdiden teşekkürler.
-
23 Ağustos 2010, 02:28
#2060
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
yamyamaha hocam araştırmalarım neticesinde bizim as200lerde karburatör diyaframlı olduğu için öyle hemen tepki vermiyormuş ve mantıklıda demekki atiklik ve serilik ondan kaynaklanıyor ve buna binayeten ben normal karbüratör kelebekli diyorlar galiba onlardan takmayı düşünüyorum bazı arkadaşlar rx125 karburatörü ile değiştirmişler ve birazcık yakıt sarfiyatının arttığından bahsetmişler varsın olsun ben razıyım çünki gazı verdiğimde o gücü hissetmek istiyorum(nasıl bir güçse 200ccde
) hız meraklısı bi insan değilim sadece istediğim zaman tepki versin istiyorum alet onun için yanlış anlaşılmasın.Sizin motorların karbüratörü nasıl acaba ve fiyatları ne kadar model ismi verebilecekmisiniz??Şimdiden teşekkürler.
benim karbüratör çok farklı denenmiş bir karbüratörle diyiştirmek mantıklı. capları önemli emiş manifoltuna tuttururken problrm yaşamaman için baştan aynı çaplı karbürator araştırmak lazım. masraf yapmışken mutlaka jabon al.
fiyatlarını araştırdın mı.
bu arada özel mesaj kısmına bir göz at sana mesaj yazdım.
birde şu linktedi dosyayı indir senın cok işine yarar malum bizim bızım motorlar az farklı bana yaramıyor ( not : brejilya için yazıldıgından dili portekizce ama işe yarar )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler