150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya
Reklamlar
-
02 Ağustos 2010, 13:43
#2021
yamyamaha adlı üyeden alıntı
hayırlısı olsun alsanda alamasanda seni herzaman buralara bekleriz
150 lik yerine 200cc yi de düşün gurup olarak gezilerde geride kalır bence 150 lik bunu söylerken 150 lik motorlara binmedim sadece tahmin yürütüyorum.
Teşekkürler artık gelirim valla bol bol Açıkçası grup gezilerine falan pek katılmayı planlamıyorum tamamen bireysel hobi amaçlı kullanacağım. Yanına bir de minibüs almayı planlıyorum. Bu motoru arkasına atıp istediğim yere gidip orda kullanacağım 10 beygir de yeter gibi sanırım. Masrafı bana mümkün olduğunca az olsa yeter. Elim tamir işlerine de yatkın ufak tefek sorunları kendim halledebilirim. Merak ettiğim konu bu motorun herhangi bir kronik sorunu olup olmaması.
Reklamlar
-
02 Ağustos 2010, 15:01
#2022
skyblade adlı üyeden alıntı
Teşekkürler artık gelirim valla bol bol
Açıkçası grup gezilerine falan pek katılmayı planlamıyorum
tamamen bireysel hobi amaçlı kullanacağım. Yanına bir de minibüs almayı planlıyorum. Bu motoru arkasına atıp istediğim yere gidip orda kullanacağım 10 beygir de yeter gibi sanırım. Masrafı bana mümkün olduğunca az olsa yeter. Elim tamir işlerine de yatkın ufak tefek sorunları kendim halledebilirim. Merak ettiğim konu bu motorun herhangi bir kronik sorunu olup olmaması.
bu motorların kendileri başlı başına kronik sorun. her fırsatta eline anahtar alıp bol bol cıvata vida sıkman gerekiyor.
onun dışında kacan firar eden vidaların somunların yerine yenisini takıyorsun yoluna devam ediyorsun.
biraz sohbetle muhabetle tüm sorunlarına çözüm buluyorsun. şu anana kadar ciddi bir masrafım olmadı.
-
14 Ağustos 2010, 00:33
#2023
evet bugün itibarıyla ciddi bir arızam var.
vitese takılı da olsa motorum deprajı bırakınca bir tepki vermiyor sanki motorum boşta gibi. yarın bakmaya fırsatım olursa arızanın çeşidini sizinle paylaşacağım bana depraj balataları gidik gibi geliyor. korkum ise vites dişlilerine bişi olması. yarın ola hayır ola.
-
14 Ağustos 2010, 15:52
#2024
motorun sağ kapagını soktuk, bebriyaj balataları çartı çekmiş. 15 liraya yeni balata alındı takıldı şimdi çillop gibi. ustayada 20 lira verdım. güzel yaptı kerata.
-
14 Ağustos 2010, 18:19
#2025
Hadi geçmiş olsun.
Korkuttun yahu, motor acaba dişli mi dağıttı diye düşündüm. Ayrıca bizimle paylaşman, neticeyi söylemen de iyi oldu.
Düz yolda hangi hızda gidiyorsun, titreşimin en az rahatsız ettiği hız nedir?
-
14 Ağustos 2010, 18:36
#2026
arkadaşlar bende ramzeyin veya hangisi denk gelirse almayı düşünüyorum 2.motor olarak 150 v e 200 cc likler atikmi ön kaldııyormu crossa gelirmi
-
14 Ağustos 2010, 18:54
#2027
Arkadaşlar, Ramzey Qm200GY Cross un sübap ayar değerlerini bilen varmı?
[CENTER][B]Çarp tamponuma kır farımı, Bedenime zarar verebilirsin ama RUHUMA ASLA...[/B][/CENTER]
[CENTER]:bounce:[/CENTER]
-
15 Ağustos 2010, 02:10
#2028
jawa adlı üyeden alıntı
Hadi geçmiş olsun.
Korkuttun yahu, motor acaba dişli mi dağıttı diye düşündüm. Ayrıca bizimle paylaşman, neticeyi söylemen de iyi oldu.
Düz yolda hangi hızda gidiyorsun, titreşimin en az rahatsız ettiği hız nedir?
debriyaj sıyırdıgını tahmin etmiştim ama acıp bakıncaya kadar emin olamadım. aslında ucuzundan denk getirince bir takım atacaksın çantana arazide bile olsa yapıla bilir gerekli aletler olunca. araştırdım 7-8 liraya satılıyor takımları saçları hariç sade balatalar. at kıyıya dursun lazım olunca deyiştirirsin.
düz yolda genelde 80 ile gidiyorum zaten titreşimde 80 den sonra başlıyor hızımı sabit tutarsam yakıtta cok ekonomik oluyor km de 100 kş dan daha ucuza geliyor.
70-80 arası en az titreşim hissettiğim hız oluyor.
-
15 Ağustos 2010, 02:14
#2029
hocam balatanın modeli falan varmı bizim as200 lere de uyarmı acaba dicem ama kanımca uyar?model varsa alabilirmiyiz
-
15 Ağustos 2010, 04:27
#2030
Çağlar KARA adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bende ramzeyin veya hangisi denk gelirse almayı düşünüyorum 2.motor olarak 150 v e 200 cc likler atikmi ön kaldııyormu crossa gelirmi
en titreşimsizlerı sanırım 125 lik ama 150 veya 200 lük dersen 200 lük al satımı daha kolay olur. atak tır ( tabi kıyasladıgın makine japon deyilse.) ön kaldır mak senin marifetin sonuçda 100 luk cupla bile ön kalkıyor.
ramzeyin kullandıgı motordan sa lifan üretimi kroslarrın parçası daha bol.
kadroda çatlak kaynak olursa alma vaz geç. motoru dökülüyor olsada toparlarsın. gerenaj zor bulunuyor. bilgin olsun.
allah gönlüne göre versin. 750 liraya bulursun iyi araştırmak lazım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:40 ----------
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
hocam balatanın modeli falan varmı bizim as200 lere de uyarmı acaba dicem ama kanımca uyar?model varsa alabilirmiyiz
model sölersem seni yanılta bilirim.
honda titan ve es lerın kullandıgı balatayla aynı
linkte her nekadar ybr yazsada size bir örnek
http://www.velomoto.com.tr/urun.php?...1&kategori=180
bir örnek daha
http://www.motobakkal.com/pinfo.asp?pid=2620
bizim gy 200 lerın motor bloku 125lik japonlarla aynı dolayısıyla yukarıdaki linkteki balatalar tam uyumlu benim aldıgım balata set halinde 5 tane vardı kjy gibi bir marka vardı ustunde. çinlide marka sanırım pek fark etmez sonuçda iş yapa bilecek kadar adi daha adisi yok
resimlerden inçeledim şimdi sanırım sizin motor bloklarıda aynı al tak ve sür, keyfine bak.
sanırım üç beş kuruş para kadarsan ustune honda orijinal alırsın kafan orada olmaz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:59 ----------
On7_li adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, Ramzey Qm200GY Cross un sübap ayar değerlerini bilen varmı?
dostum bu formun geçmiş sayfalarında var ama hatırladıgım kadar ama bulamadım.
bulursam yayınlarım burada.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:03 ----------
On7_li adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, Ramzey Qm200GY Cross un sübap ayar değerlerini bilen varmı?
bulamadım ama benım supop ları ben emişi 0.10 eksozu 0.15 ayarladım 0.15 dediyim kısım biraz sert oldu 0.14 de diye biliriz. gerçi cok az bir tıtkırtı var biraz daha kurçalarsam sanırım ideal ölçüyü bulurum ama motor okadar gürültülü çalışıyor ki ulaşdıgım en iyi deyer bu.
bizim motorlar bir birine yakın istersen bir dene denemeye başlamadan öncede şu anki mevcut deyerlerini ölç istediyin gibi olmazsa eski deyerlerine dönersin.
bu arada babamdan ögrendiyim bir taktık var emme tek jilet eksoz çift jilet olmadı emme çift jilet eksoz 3 jilet olsun oğlum diyor. nekadar sağlıklı tartışmaya acık.
-
15 Ağustos 2010, 14:47
#2031
yamyamaha cevabın için teşekkürler 750 liraya bulmak imkansız sanırım adam gibi birsey 1500 den aşağı değil sahibinden comda. 900-1000 lira olanlar ise dökülüyor o fiyatlara nasıl nerden bulunur ki?
-
15 Ağustos 2010, 16:43
#2032
Çağlar KARA adlı üyeden alıntı
yamyamaha cevabın için teşekkürler 750 liraya bulmak imkansız sanırım adam gibi birsey 1500 den aşağı değil sahibinden comda. 900-1000 lira olanlar ise dökülüyor o fiyatlara nasıl nerden bulunur ki?
sahibinden comda bazı motor fiyatları gercekten abartılı. bulundugun bölgedeki motor ustalarını bir gez. uygun fiyatlı bişi denk gelir 750 olmasa bile 1000 denk gelir.
-
17 Ağustos 2010, 00:59
#2033
Merhaba arkadaşlar,
Uzun süreden beri düşündüğüm ama bir türlü hayatıma geçiremediğim, hayalimde yaşattığım bir hevesti motorsiklet. Bazen çevrenin söylemleri, bazende parayı denkleştirememdi asıl problem. Nihayet parayı denkleştirdim ve çevremdekilerin de sözlerini kulak arkası yapabilecek bir durumdayım.
2. el alacak olduğum için en önemlisi bu işte acemi olduğum için bazı sitelerden yardım aldım. Sizlerden ricam 2. el SG 200GY motor almadan önce nelere dikkat etmem gerekiyor. Çevremde yardımcı olabilecek ve motoru gösterebilecek olduğum hiç kimse yok! Motoru kullananlar veya avrupa yakasında usta tanıyanlar yardımcı olursa sevinirim.
-
17 Ağustos 2010, 01:45
#2034
fırsatın varsa tüm kadroya bak kırık çatlak. kaynak olmasın. kaynaklı yer varsa orijinal boyası elektrostatik olduğundan boyanın kalitesinden belli eder.
senın gözle yapa bileceyin bunlar. birde saplama kısımlarına bak saplamaların gececeyi yerlerde kadrodan veya motorun kulaklarından kopuk olmasın.
onun dışındakilerde sende aldana bilirsin motorcuda.
ikinci elde birazda şans işidir bunlar.
illa aldanmamak istiyorsan motor ustasına motoru açdır içinin durumu sana fikir verebilir ama bunu motoru almadan yaptırman imkansız
-
17 Ağustos 2010, 02:11
#2035
Bu kadar hızlı cevap gelebileceğini tahmin etmemiştim. İlgin ve bilgin için teşekkürler. Saplamalar bana hangi açıdan fikir verebilir.
"birde saplama kısımlarına bak saplamaların gececeyi yerlerde kadrodan veya motorun kulaklarından kopuk olmasın."
-
18 Ağustos 2010, 00:31
#2036
Slide adlı üyeden alıntı
Bu kadar hızlı cevap gelebileceğini tahmin etmemiştim. İlgin ve bilgin için teşekkürler.
Saplamalar bana hangi açıdan fikir verebilir.
"birde saplama kısımlarına bak saplamaların gececeyi yerlerde kadrodan veya motorun kulaklarından kopuk olmasın."
saplama kısmı şöyle. saplama keser kopar yerınden cıkar ama bazısı bu saplamayı yerıne takar bazısı takmaz . bazısıda saplamayı koprmaz saplamanın gececeyi yerdeki ama şaseye baglı kulak ama motorun kulagı kopar. o zamanda ( motorda kopukluk varsa ) tamiri zor ve tefaratlı olunca öle bırakıyorlar. veya saplamayı ölesine geçiriyorlar ama orası özürlü oluyor.
-
19 Ağustos 2010, 13:57
#2037
arkadaşlar merhaba benim bir sorum olacak geçenlerde bir honda xl 200 kullandım ve baya seri ve atik geldi gerek kavrama gerek gidiş hani gücü hemen hissediyorsunuz alette ama benim alette öle birşey yok yavas yavas hızlanıyor bunun sebebi ne olabilir acaba debriyaj balatasından mı yoksa karburatorden mi?karburatörü söküp temizlesem fark eder mi acaba? birde filtreler aklıma takıldı söküp denemek lazım aslında olmazsa bugün hava filtresini söküp bir deneyim yağ filtresini daya geçen hafta temizlemiştim.
Yorumlarınızı bekliyorum...
-
19 Ağustos 2010, 15:07
#2038
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhaba benim bir sorum olacak geçenlerde bir honda xl 200 kullandım ve baya seri ve atik geldi gerek kavrama gerek gidiş hani gücü hemen hissediyorsunuz alette ama benim alette öle birşey yok yavas yavas hızlanıyor bunun sebebi ne olabilir acaba debriyaj balatasından mı yoksa karburatorden mi?karburatörü söküp temizlesem fark eder mi acaba? birde filtreler aklıma takıldı söküp denemek lazım aslında olmazsa bugün hava filtresini söküp bir deneyim yağ filtresini daya geçen hafta temizlemiştim.
Yorumlarınızı bekliyorum...
GaCCaLL senin as ların şanzimanı ile bizimkilerde küçük fark var bu formun as 200 sayfasında fotolarını gördüm. adam debriyaj balatası diyiştiriyor. balata model olarak az bir farklı. daha önce sanırım aynısıdır dedim, seni yanıltmayayım.
karbüratör temizliyi filtre temizliyi. buji sibop ayarı gibi unsurlar sadece senin motorunun en üst seviyede çalışmasını sağlar. ama honda nın honda oldugunu unutmayalım sıkıştırma oranı daha yüksek. güç üretimi daha yüksek. dolayısıyla daha seri ve atak.
gerci bizim makinalar da fena deyil araka dişlin çok mu küçük. ondan hızlanmıyor ola bilir mi. benim 200 lük nx 250 ile kapışıyor yanlış anlaşılma olmasın gecemiyor sadece kapışıyor. ama yeterince hızlı toparlıyor.
-
19 Ağustos 2010, 15:45
#2039
yok yok maximum hızda falan problem yok makinanın sadece toparlaması diyorum hani ben hondayı örnek verdim veya daha 2 gün evvel bi regal raptor bide mct denedim gaz açışı arasında bariz fark var benimkisi sonradan sonradan toparlıyor demek istediğim o hani kolu çevirince gücü hissedemiyorum mesele o
-
20 Ağustos 2010, 15:25
#2040
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
yok yok maximum hızda falan problem yok makinanın sadece toparlaması diyorum hani ben hondayı örnek verdim veya daha 2 gün evvel bi regal raptor bide mct denedim gaz açışı arasında bariz fark var benimkisi sonradan sonradan toparlıyor demek istediğim o hani kolu çevirince gücü hissedemiyorum mesele o
filtre ve bujiye mutlaka baktır. karbürator. ayarıda önemli yakınlardaysan bir gün buluşalım cılgınlar gibi motorlarımıza bakım yapalım.
diyecektim ki ankarada oldugunu fark ettim. motor bitik deyilse nx 250 luk hondadan cokta ezik olmaması lazın senın motorun. bakım şart.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler