bende bunun aynısı var 50 cclik ee sonuçta 12 yaşındayım xP
bizim burda her taraf toz toprak her taraf su falan arazi yeri tam ben çok güzelde sürüyom 45 basıyo ama 50 cclik ne bekliyebilirsinki ehliyetsiz ya ona bak ben 30a bile razıyım :D aynısı 6 numarası bile aynı ibre 80 gösterio http://www.kubamotor.com.tr/db705_yeni.htm
[a href=http://urlal.com/][img src=http://i1005.hizliresim.com/2010/5/2/2041.jpg][/a]
http://i1005.hizliresim.com/2010/5/2/2041.jpg
Selam arkadaşlar, bir yıldır Ramzey QM 200-GY kullanıyorum, sıfır aldım ve dağ bayır kullanmama rağmen genelde memnunum. Son günlerde, hiç artçı almamama rağmen, arka teker jant telleri kırılmaya başladı, şimdilik kırılanın yerine yenisini taktırıyorum ama Bolu'da uygun jant teli bulmak zor. Bu civarda yaptığım araştırmada, tel bulmakta, ileride sıkıntı yaşayacağım. Daha kalın tel taksam sorun çözülür mü? Ve nereden bulabilirim?
bende zealsun 200 gy var ama arazide şase kırıyor ve malesef bi zaman sonra amrtsör çöküyor şase yüzünden kaza yaptım ve motorun saplamarı kırıldı ve bende çözüm olarak amartsörü salıncağ bağladım yani şaseye dikkat edin arazide kırılabilir....
dostum gecmiş sayfalarda bu jant teli yüzünden ciddi kaza yapanlar var.
bu yuzden jant tellerının çaresine bak bulursan daha kalınları ile deyiştir. rus planet jawa gibi motosikletlerın telleri daha kalındır uyup uymadıgana bir bak ve bu tellerı hemen hemen her yerde bulursun. jant çemberinide gözden geçirt.
arkadaşlar benim arka fren bir kaç seferdir şişiyor.
ne yapmam gerek.
yolda giderken motor agırlaşıyor ve kasıyor neden acaba derken sağa çektim.
daha saga yanaşırken duru verecekti nerdeyse neyse yanaştık birde baktım benım arka balatalar sıkmış salmıyor.dısk kızmış dumanlar cıkıyor.
hemen hava alma muşurunden biraz yag akıttım kendine geldi ama neden yapdıgını bilemedim.
ve bu sorunun tekrarlamaması için ne yapmak gerek.
aynı sorunla karşılaştım ve çözdük. amartisörün alt ucunun bağlandığı kısım arka amartisör braketi olarak geçiyor ve bunun bağlantı kısmında bir rulman var. rulmanın yapısının bozulmasıyla bilyeleri kırılmaya başlıyor ve o kıtırt gıcırt sesleri çıkartıyor. eğer braket üzerinde deformasyon yoksa sadece rulmanı değiştir. rulmanın kod numarasını da veriyorum; kaydet : jns nk 38/30 japan orjinalinden kat kat kaliteli. bu parça aslında arabaların tekerleklerinin bağlantılarında kullanılan rulmanla aynı. onun için daha kaliteli.
[B][I]ErDeM[/I][/B]::whip:: ::xrock::
motor saplaması kestı gecen gün ( motoru şaseye tutturan en uzun vida )
tornada yenısını yaptırdım maliyeti 10 lira.
selamlar
ilk motorumu(7000km'de Skygo SG200 GY)) 1 hafta önce aldım a2ehliyet ile birlikte aldığım günden beri sorunsuz kullanıyorum. ama her yerini kurcalamadan rahat edemediğim için 3 gündür bu başlığı inceliyorum internette arıyorum bir türlü bulamadım bana Skygo SG200 GY için kullanıcı el kitabı lazım diğer 200'lük( 163FML-2 motor) makinelerinki de olur
arkadaşlar bende yuan GY 3a var bi sorum olucak. bu motor tiplerinin yedek parçaları vs. kolay temin edilebilirmi ? varsa izmirde nerede özelden msj atarsanız
dostum izmiri cok iyi bilmem ama umarım tarifimin sana faydası olur.
basmanedeki garı arkana al buyuk bulvarda ilerle solunda buyuk bir ptt gelecek o ptt yi gecince solda küçük bir ara sokak var cıkmaz sokak gibi ( ben hatta oraya girmeye korkmuştum ) o sokaktan dogru git ( hafif saga meyilli ) sokağın sonuna geldiğinde kocaman bir tabelası olan motorcuyu görürsün sanırın kanini yetkili satıcısı
ben önceki motorumda ne lazım olduğsa oradan buldum. aradıgım herşeyi tek bir yerden aldım.
başka yerlerde de vardır ama hepsini bir arada almak daha iyi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:00 ----------
bende cok aradım ama hala bulamadım.
buldugum bir kaç dosya var ama motoru az bir farklı nasıl ekleyecem bilmiyorum. bilgisayarımda ama indirdiyim sayfaların adresini hatırlamıyorum. ondan cok yardımcı olamaya bilirim.
Herkese merhaba.Normalde benim araziyle işim olmazdı ancak deniz kenarlarında, normalde araçların gitmediği, sadece yaya olarak patikalardan ulaşılan bazı koylar var.Geçenlerde benim ybr ile bunlardan birine girdim.Motor gitmem demedi ama o koca taşlardan hoplayıp zıplarken ne yalan söyleyeyim acıdım motora.Ve kafamda yavaş yavaş sırf bu yollardan daha rahat geçebilmek için cross tipi motor alma fikri oluştu.Şu anda araştırma safhasındayım.
Hızla işim yok, zaten bir motorda titreşim fazla ise o motorun kendi kendini dağıtması da o kadar hızlı oluyor.Ybr yi sağlam yapan neden balansör sistemi.Yani hız artması için devirin artması lazım, devir artınca titreşim artıyor, titreşim artınca motorda sıkıntı yaşanıyor.
Neyse gelir gelmez ukalalık yapmayayım...
Dediğim gibi acelem yok, hızla işim yok.Genelde 40-100 km çapında bir daire içinde yolun büyük bir kısmını asfalttan gidip son birkaç kilometreyi bozuk yoldan geçicem.Atlama zıplama ile işim yok.Sırf kötü yolları geçmek için bakıyorum bu motorlara.
Ramzeyin parça sıkıntısı olmadığı söyleniyor, aslı var mı bilmiyorum. Bu modellerin parçaları birbirine uyuyor mu? Eğer öyleyse anladığım kadarıyla marka ile alakası yok olayın.
Hangisi iyi diye sormıyacam çünkü motorun kullanım ömrü ve arıza durumu kullanıcısı ile ilgilidir.En sağlam modeli bile hunharca kullanıp kısa sürede pert etmek mümkün.Bu yüzden "en kötüsü hangisi?" diye sormak istiyorum.
"Aman bundan uzak dur!" dediğiniz bir marka/model var mı?
genel olarak söyleyeyim hepsi yeterince kötü.
motorumdan gelen abudik gubidik seslerın kaynagını bulmak için geçenlerde motorumu kople söktüm ve tüm parçalarını kontrol ettim.
şikayetim olmadıgı halde benzin deposunda bir kaç yerde yapılan puntaların bir iki santim kaymış halde yapıldıgını gördüm yani o esnada çinli işciler punta yapılan yere deyilde havaya bakıyorlarmış.
türkiyedeki cin meşeli motorların çinde iki adet üretiçisi var. biri lifan diyeride şirket ismini unuttuğum türkiyedeki ramzeyin üretiçisi.
marka ve model uzantısı ne olursa olsun türkiyedeki croos motorların her biri bu iki şirketten birinin ürünlerını kullanıyor.
motorun sagına soluna bakmazsan bu motorlar kısa sürede pert olur.
sağına soluna bakarkende kendin anlamazsan da ustaların eline kalırsan ekonomik durum pert oluyor.
elin alet tutuyorsa bu motorlardan alman sana fazla bir sıkıntı yaratmaz.
ilk bin km boyunca cok fazla gevşeyen ve firar eden vida somun buldum.
kacanların yerine yenisini buldum kaçamayanları yerınde kalmaya ikna ettim.
biz gül gibi geciniyoruz cogunluyu asfaltta az da olsa şehir içinde dahada azı dagda keçi yollarında motorumu kullanıyorum haftada ortalama 300 km yapıyorum.
skyko için soyluyorum cok kötü deyil.
hocam bi cümleyle olayı bitirmişssin bravoilk bin km boyunca cok fazla gevşeyen ve firar eden vida somun buldum.
kacanların yerine yenisini buldum kaçamayanları yerınde kalmaya ikna ettim.
Bu başlık altında yazılanları vakit buldukça açıp okuyorum.Bende şöyle bir kanı oluştu: bu modellerin motor aksamında pek bir sorun yok.Fakat titreşim çok büyük bir sorun.Ve bu titreşim yüzünden motor dağılıyor.Şasisi de pek sağlam değil.
Motorun iç aksamında sorun yaşayan var mı?Yada şanzımanda? Motorun yağ terletme, contalardan yağ atma gibi sorunu var mı?Halen bu modellerden birini kullanan arkadaşlardan aldığına pişman olan keşke almasaydım diyen var mı?
eli alet tutanlar küçük dagılmaları toplaya biliyor. benimkinin km si daha az ama ben iyiki almışım diyorum. sonuçda ikinci el bir japon almaya kalksam bunu iki katı para verecektim.
kaldıki benim motorun taklit edildiyi honda xl-xr 200 serisindede titreşim sorunları var tabiki bukadar deyil ama honda xr-xl 200 kullanan arkadaşlarımızda ilk şikayetleri titreşim.
benim bir arkadaşımda bu motorun yıllan mışı var yağ pompasında ve viteslerde sorun yaşadı. vites için 125cc lik herhangibir çinlinin parcaları tam uydu. hala yollada hala tepelerde.
Öncelikle cevap için teşekkür ederim. Yıllar önce yemiş olduğum tamirci kazıklarından ötürü uzun süredir motorlarımı kendim tamir etmekteyim.O tamircilere de teşekkür ediyorum.Sayelerinde meslek sahibi oldum!
Yağ pompası kötü haber! Bu motorlarla yolda kalma hikayesi bol mu acaba?Elektirik tesisatları nasıl acaba, güvenilir mi?Ateşleme yapsın yeter.Farla sinyalle de pek işim olmayacak.
Daha açık ifade etmem gerekirse benim kozmetik olarak bir beklentim yok yada oradan vida düşmüş, şuradan civata kaçmış gibi şeyler pek umurumda değil.Önemli olan motorun stop etmemesi, yolda bırakmaması.O bahsedilen civata düşme hadiseleri için yanında yedek taşırsın, yada en baştan tek tek söküp loctite ile yerine sabitlersin olur biter.Onların çözümü var, başka şeylerde yapılabilir.
Motor yolda bırakıyor mu? Asıl soru budur benim için. Karbüratör mü dandik, vites kutusu mu, yağ pompası mı, yoksa hepsi birden mi? Sıfır aldığım motor (ki sıfır almayı düşünüyorum) 2000 km olmadan motor aksamından sorun çıkaracaksa yada 10,000 km de kendi kendine, onca özenli kullanmama rağmen,70 km/h yi aşmayıp böyle bir motorla aklısızca hız denemeleri yapmayacak olmama rağmen pert olacaksa hiç bulaşmamak lazım.
Arkadaşının yıllanmış dediğin motoru kaç model ve kaç km deydi acaba?Ve nasıl kullanıyordu?
arkadaşımın motoru 2006 model ve en bozuk arazide kullanıyor. km belirsiz km teli kopdugundan buyana kaç km yaptıgı belli deyil.
motoru klasik çin bazıları cok güzel cıkıyor. bazıları 12.000 olmadan sorun cıkarıyor.
senin için en iyisi yakın çevrenden bir çinli bulman. bir deyerlendirmen. motorları hemen hemen aynı sana fikir vere bilir.
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)