3 litre yağ 45 tlnden 135+yağ filtresi 65 tl de o olsun etti 200.Bir yağ tıpasını gevşetip,yağ filtresi söküp takmak için 200 tl işçilik alıyorlarsa bir daha götürmem ben yetkili servise,yemişim garantisini.ki sana bilgisizliğin kurbanı olmuşsun derken o yağ su gibi akıcı,vites geçişlerin 300-500 km sonra çat çut sertleşecek diye dedim.
Daha önce yazdıklarımda belirttim, ne olur ne olmaz daha yeni makina ve garantisinin iptal olmasını istemediğimi ve bundan sonraki bakımlarını kendim yapacagımı söyledim. Malesef isçilik yüksek. MT-25 te 50 tl mt09'da 150 tl alıyorlar. Ki mt25 de alt sakal var isçilik daha fazla. Hizmet bedeli diyorlar adına ama motor modeline göre haraç parası diyebiliriz ona.
Yalnız ben bütün motorlarımda tam sentetik esterli Motul 7100 kullanırım, şimdiye kadar 300-500km'den sonra kemikli geçme diye bir şey yaşamadım. 6.000km kullanımdan sonra bile aynıydı. Yağın SAE ve JASO değerleri kullanım kitapçığındakilerle uygun olsun yeter...
Bu kemikleşme olayı cidden bir hurafe veya motora uygun olmayan SAE ve JASO değerlerine sahip yağ kullanma salaklığıyla ilgili olmalı
Gecenin sessizligini CP3'un çığlıklarına boğdum... :D
1300 km olmak üzere makinayla. Her seyiyle mükemmel. İleride bir konfor sele, canta demiri ve cam almayi düşünüyorum.
Kesinlikle zevke göre değişir ama Ön camı önceliğiniz arasına alabilirsiniz, Ön cam motorun siluetini komple değiştiriyor.
Kullanim ve yag konusunda dusuncemi paylasmak isterim,
Ben yurtdisindada turkiyedede bu motora sahibim (600rr'dan gectim). Amerikadaki servis beni 5000km de bir cagiriyor, ilk serviste servis yetkilisi motorsikleti kullanim tarziniz hakkinda bilgi aliyorlar ve ona gore yonlendiriyorlar.
Ben turkiyede ise gidip gelmede kullaniyorum haftanin 5 gunu git gel 45km civari.. Ben yurtdisindaki servisime sordum onlarda bana yogun trafik malum dur kalk ara gaz agresif kullanim sicaklik vs vs gibi etmenlerden dolayi 5000km bir bakim onerdiler yaz sartlarinda..
Mt09 2018 model 5bin servisine Maltepe Tuna'ya gittim. 10.000'de yapilan islemi yaptilar 260tl bir ucret talep edildi. 10.000'de tekrar gidicem rakam ayni.
Benim sahsi fikrim ise en iyi yagida koysaniz motoru kullaniminiz ve hava sartlari o durumu etkiliyor yani en pahali yagi kullansanizda yaz sicaklarinda agresif kullaniyorsaniz 5000 km yag degisimi motorun sagligi icin en iyisi. Sik yag degistirmek dogru olan bu redline vs gerisi size kalmis
Elimde 1500-2000km civarı kullanılmış orijinal akrapovic egzoz var çok önceden uyguna geldiği için kaçırmak istemedim. Maddi olarak ufak bir sıkıntı içindeyim o yüzden motoru almam 1 ay aksayacak gibi egzozu 6000tlye verebilirim. Satilmazsa motoru aldığımda kullanacağım almak isteyen olursa özel mesaj yoluyla iletişime geçebilir.
Şaka mı bu? çakma çin işi akropovic tüp,orjinal egzozu katalizörün ordan kes ve 6 bin tl fiyat iste o paralara orjinal gırtlaktan headrslı titanyum akropic veriyorlar.Hatta isteyene 5 bin tl ye sıfır full arrow egzoz seti getirtirim isteyene.titanyum akropoviclerden çok daha iyi ses alırsınız arrow set ile arrow'un headrsları akropovicden bariz daha geniştir.
sana sormak lazim asıl, şaka mısın sen? Hayatında hiç mt09 için orijinal akrapovic egzoz gördün mü? Egzoz orijinal zaten yayların üzerinde ki siyah plastikte bile akrapovic logosu var. Aynı şekilde tüpte egzozun seri numarası var kendini kanıtlamak için öyle herşeye atlama.
Katalizörün oradan kesmiş olsam salyangozun ne işi var fotoğrafta acaba? Katalizörü kesince kesilen yer belli olur zaten headersin ucuna iyi bak. anlaşılan hayatında stock mt09 egzozu da görmemişsin. Yazık
Sen git az ötede Arrow egzozunla oyna koç yavrusu akrapovic bu paran yetmez
İsteyene 5 bin tl ye sıfır full arrow egzoz seti.
https://www.genialmotor.it/it/scaric...019-97441.html
https://www.genialmotor.it/it/scaric...019-97433.html
satıcı ile temasa geçin.faturayı 30 euro gösteriyor isterseniz.ups ile gönderiyor italya dan 2 gün de elinize geçer.Gümrük vergisi vermezsiniz.
ARROW un egzozun sesi ve tokluğuna dair video da burada.
https://www.youtube.com/watch?v=UlQB...index=34&t=15s
09 kullanan arkadaşlar ..
birinci viteste rölantide ( gaz vermeden ) giderken hafif vuruntulu 2. viteste biraz daha az 3. viteste nerdeyse hissedilmiycek şekilde gidiyor. ustaya sordum tüm mt serilerinde varmış torklu makine olduğundan oluyormuş endişelenecek bişe yok dedi sizdede aynısı oluyormu?
ve yukardaki yazıları okuyunce ne bileyim mesela 09 tam sentetik yağ konulmuyormu? LIQUI MOLY yağı hakında düşünceleriniz nedir.
O vuruntuyu %90 debriyaj tası yapıyor.Ben sürekli debriyaj tokatlayıp teker de gittiğim için her sezon bir takım balata yenilerim.vitesi boşa al tıkır tıkır ses geliyor debriyajı sık o vuruntu kesiliyorsa %100 debriyaj büyük tas dan o vuruntu.haa motora bir zararı var mı? hayır ama çok düşük hızlar da ya da vites boşta daha çok hissedersin.O vuruntu sesi çok ilerlemişse vites geçişlerini de etkiliyor haberin olsun.
eğer debriyaj tasın çok yemişse dişleri en pahalı full sentetik yağ da koysan vites geçişlerin ilk gün ki gibi olmayacak.
LIQUI MOLY gayet başarılı bir yağ.motul 7100 ü aratmaz haa şu durum da farkı ayırt etmen zor.
Sorun debriyaj tasın da ise yamalube 10w40 yarı sentetik de fazlası ile işini görür litresi 45-50 tl.
Sıfırı 3600 tl o parçanın.Sorun tas da ise ikinci el ya da çıkma fazla zorlanmamış çok km yapmamış tas bulup değişirsen o zaman her türlü full sentetik yağ kullan ama pek çok denedim full sentetik çok akıcı bir yağ 500 km sonra vites geçişlerin aynı olmuyor.yarı sentetik yağ daha uzun süre vites geçişleri düzgün.
silindir ve subapların daha uzun ömürlü olsun dersen full sentetik ya da ne bilim 3 bin km de bir yağ değiştiriyorsan yine full sentetik kullan.Şu "ustaya sordum tüm mt serilerinde varmış torklu makine olduğundan oluyormuş" olayına da bitiyorum.Neden ilk 10-20 bin km o vuruntu ses gelmiyor diye de sor bir dahakine o ustalara.
Hiç bir yetkili servis "abi sorun etme bu model de bu kronik" diyemez.skerler öyle işi mondial mi bu!garanti süresi ya da km si dolmadan bir kaç servise götürmüş sonrasın da götürmemiş olsanız bile debriyaj tasından ise sorun o parçayı değiştirmek zorunda yamaha.haa motorun yağsız kalır,motor kitler kol çıkarır o an der ki yetkili servis ya da yamaha türkiye kardeşim sen bunun içine ne yağ koydun,yağ filtresi ne taktın,ne zaman değiştirdin en son yağ filtreni nereden bilicem senin yanlış yağ koymadığını yada vs vs ama debriyaj tası işin ya da egzantrik gergi için senin motorun garanti dışı diyemez.ki benim mt9 2015 gergi sesi vardı,japonya dan yeni versiyon daha kalın etli gergi yi bekledik onun ile değişti.Debriyaj tası için de aynı şey geçerli.Bakıcaklar debriyaj tasları değişince sorun düzeliyor o zaman fabrika bir sonraki çıkaracağı yıl da o tas sorununu düzeltecek,onun öncesinde de şu an ki sorunlu mevcut tasları da düzeltecek.
yaa biz bu mt9'u ürettik ama torkunu fazla kaçırmışız tas kaldırmıyor,idare edin gibi bir cvp vermez,veremez yamaha.Baktınız yetkili servis geçiştiriyor mu,yamaha türkiye ye mail atın ya da telefonla arayın.Oradan da sonuç alamadınız mı avrupa merkez birimi var hollanda da sanırım oraya yazın.
haa şöyle bir durum da var yeni kasalar da kaydırmalı debriyaj kullandılar artık belki sorun bu şekil de giderilmiş olabilir.yeni kasaya sahip 20-30 bin km de debriyaj tokatlayan tası zorlayan,sert kullanan birilerinin motorunu vitesi boşa alıp tas sesine bakmak lazım.
Bu motorun ilk çıktığı zamanlarında
Clutch basket noise (tas sesi)
Cam chain tensioner (eksantrik gergisi)
Sıkıntıları varmış.
Biraz arama yaptığımda genelde sonuçlar 3-4 sene öncesine dair çıkıyor. Son zamanlarda bu sorunu yaşayan hem yeni modellerde hemde eski modellerde yok gibi.
Hatta Avrupa'da ve amerikada recall varmış ama Türkiye'de yukarida ki sorunlarla alakalı geri çağırılma hiç duymadım görmedim de.
Büyük ihtimalle 2019 modeller bütün sorunları çözülmüş versiyondur
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)