Walla bendeki dökümanlar ile elimde servis kitapçığı öyle. Yamaha mototaş’ta 10000km’de bir olduğunu vurguladı. O çok enteresan olmuş. Zaten bizim motorlarda yağ filtre olduğu için 10000km yapıyorlar. Bilemedim. Zaten 10000’de bir iyi düsüklüyorlar. 20000bakımını düşündükçe uykularım kaçıyor.
Ülke bazında hava ve yol koşullarına göre bakim aralıklarının değiştiğini okumuştum bir yerde. Ne kadar doğru bilmiyorum ama attığınız servis aralıkları hangi ülkeye ait ?
Arkadaşlar bende bunu yada mt 07 yi almayı düşünüyorum ancak bunda TCS olması daha guvenli hissettiriyor. Debriyajı kaçırsam TCS kafa kaldırmadan kurtarır mı? örneğin
Birinci viteste kalkarken bir kere gazı kökledim ön havalanmak istese de tcs açıkken hiç bir şekilde tekere gelmiyor.
Aynı şekilde ıslakta kaydığı an tcs tutuyor. Tcs açıkken santimlik kaymalar haricinde yanlamaya da izin vermiyor. Ama kademesini düşürürsen kafa kaldırmaya biraz daha meyilli olur.
Kapatırsanda biraz kontrolsüz güç gibi oluyor çünkü ani gaz açmada ya tekeri sarıyor olduğun yerde hızlanamıyorsun ya da yanlıyor. Ayrıca arka lastiğin ömrü içinde önermem 2000 km'de bir arka lastik yenilersin
Alacaksan kesinlikle tcs li ve absli modeli al.
Motorun hayvanlığını ehlileştiriyor ve çok daha kullanması kolay hale getiriyor.
MT07' de (standart kullanım için) 5.000' de bir motor yağını, 10.000' de bir yağ filtresini değiştirmeyi tercih ediyorum. Çok tartışılacak bir konu esasen ama yağ için bütçe hesabı yapmamaya gayret ediyorum, standartta kullandığım motor yağı MOTUL 7100. Diğerinde ise yaklaşık 2.000 km' de bir yağ filtresi ile birlikte değiştiriyorum, K&N filtre ile MOTUL 300V kullanıyorum.
Kendimce yaptığım testlerde(santrifuj testi, görsel testler, kabaca yapılan viskozite testi, elektrik direnç testi karşılaştırması) MT-07 MOTUL7100 serisini yaklaşık 8.000/10.000 aralığında bozmaya başlıyor. Zorlanırsa (ki denemedim) belki 15.000 km' ye kadar dayanır bilemem. Benimki biraz müsriflik kabul ediyorum ama motor yağı, antifriz, hidrolikler gibi sarf malzemeleri konusunda hassas ve bonkör davranmayı tercih ediyorum.
...
İnternette mt09 ile alakalı birkaç video izledim alt devirlerde quickshifter ile sorunsuz vites değiştiren var ama benim motorda düşük devirlerde pek randımanlı çalışmıyor. 4-5 bin devir üstünü istiyor bazende ateşlemeyi kesmesine rağmen vites geçmemiş oluyor birkaç kez daha pedalı yukarı çekmem gerekiyor bilgisi olan var mı?
Mt serisinde, hayvan biraz fazla tepme istiyor. Sen nazikçe olşuyorsun ama alet mazoşist.
herkese iyi akşamlar; 2 gün önce tracer 900 aldım. yetkili serviste konrolleri yapıldı ve bir sorun olmadığı söylendi. Fakat ani hızlanmalarda ve yokuş yukarı gaz açıp çıktığımda nadir olarak yağ lambası yanıp hemen sönüyor. servis kitapçığında bu konudan bahsetmiş, fakat ben sizinde yorumlarınızı almak istiyorum. sizde böyle bir durama rastladınız mı? mt 09 olduğu için burada da sormak istedim. herkese tekrardan iyi akşamlar.
Yamaha mt 09 2020 modellerde acaba nighr flou rengi tekrardan gelecek mi yabancı sitelerde görmüştüm yanlış hatırlamıyorsam bilgisi olan var Mı ?
Açıkçası bende aynı periyotlarda değişim yapıyorum ve hiç müsriflik olarak görmüyorum. Sonuçta binlerce liralık makinelerde önem düzeyi yüksek bir sarf malzemenin ömrünü tamamlamasını beklemeden, yüksek verim alınabilecek düzeyde değiştirilmesi gayet makul geliyor bana.
Bilgisi olan var mı acaba ?
herkese iyi akşamlar, gaz kolu tepkisini ayarlayabiliyor muyuz? arkadaşımda da tracer 900 var. STD mod'da onun motorunun gaz tepkisi biraz daha sert benimkine göre. Bunu ayarlamanın bir yolu var mı? Bu arada bende full akrapovic egzoz var. arkadaşta ise stock egzoz.
Saçma sapan bilgilendirme yapmayalım.Yok gizli kombinasyon var gösterge de falan Gösterge de sadece carbon ayarları ile her pistona bakabiliyorsunuz ordaki değerler de motorun gücünü 1 hp bile oynatmaz.Ecu ya göstergeden müdale edemezsiniz.Haa o full akropovic var onda stock egzoz falan bu da 1 hp belki oynatır oynatmaz,sizin motosikletinize o taktığınız egzoz dan ecu nun haberi yok,yine stock egzoz varmış gibi davranır,hatta oksijen müşüründen gelen veriler yüzünden alt devirler de hafif dengesizlik,senkronun bozulması da ilerleyen zamanlar da kaçınılmazdır.
Motosikletinize full egzoz,spor filtre takarsın yeni yakıt haritası da yükletirsin dyno ya çıkarıp,bak artık yeni yakıt haritan bu,daha fazla yakıt hava karışımı,daha hızlı egzoz çıkış süreleri hepsini dyno da yüklersin işte o zaman 10-15 hp hatta artı 20-30 hp bile alabilirsin ama o fazla güce piston silindir,üst kapak,krank ne kadar dayanır bilinmez.
Cengiz mise'ın yaptığı mt09 u gördüm,130 hp ye çıkartılmış.Evet yakıt-hava karışımı ile bunu başarabilir,hatta 140 hp ye bile çıkarabilirsin dereceli egzantrik ve üst kapağı taşlama ile falan amaaaa 130 hp ile 3-5 bin km olmadan bir bakmışın kol çıkarmış yada subap yakalamış.Motor bloğunu bir noktadan güçlendirirsen bulduğu en zayıf yerden patlak verir.Soruna gelecek olursak,ciddi anlamda bir zararı olmaz ama zamanla senkron ayarın bozulur,çünkü katalizör yok.İstediğin kadar gidip servis de senkron ayarı yaptır katalizör yoksa biraz km yaptıktan sonra yine bozulur.
Ekrandan yapılan co ayarları tam olarak ne işe yarıyor.
Mesela 0 olan CO değerini 14 yaparsak ne değişmiş olur?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)