Yamaha MT-09 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun tekrardan, Video felan bekliyoruz
Sele için 1,5 saat çok iyi bence, sonuçta touring motoru değil
120km gibi bir hız tüm naked makinalarda kendini hissettiren bir hızdır. Yani bence o konuda da bir eksik olduğunu söyleyemem.
Yakıt tüketimi iyi gibi bence. Yabancı birisinin tanıtım videosunda ~20 dk boyunca sık sık hızlanmalar yapmasına rağmen 6lt yazmıştı gösterge. Normal kullanımda 5lt tüketim, 115 hp bir motor için günümüz teknolojisinde makul bence.
Birşey sormak istiyorum, gaz tepkisi düşük devirlerde yada gaz kolu az açık iken dengesiz/ayarsız gibi geldi mi ? Yani gaz tepkisinde değişik bir durum sezdiniz mi ?
Çok teşekkürler hocam, bir kamera alırsam video çeker yüklerim.
Sanırım yabancı forumlarda ve incelemelerde bahsedilen düzensiz gazlamadan bahsediyorsunuz. Sürerken, özellikle std mode'ta, benzer bir davranış hissediyorum, fakat bu benden kaynaklanıyor da olabilir. Öncesinde sadece 2000 km'lik cbr 125 tecrübem var ve gazı ustaca sabitleyebildiğimi sanmıyorum. Yine de b mode'ta daha yumuşak ve stabil (ecnebilerin smooth dediği) bir sürüş mümkün. Biraz daha kullanıp izlenimlerimi paylaşırım.
Bir de zincir'den sürekli sürtünme sesi geliyor. Normal olup olmadığını bilmiyorum, araştıracağım.
Reklamlar
-
hayırlı olsun bende bu motosikletten almak isityorum önerirmisiniz yzf r125 kullanıyorum şu anda 12000 bu motorla 14000 km de diğer motosikletlerimden kalan tecrübem var ?
-
hellboys adlı üyeden alıntı
hayırlı olsun bende bu motosikletten almak isityorum önerirmisiniz yzf r125 kullanıyorum şu anda 12000 bu motorla 14000 km de diğer motosikletlerimden kalan tecrübem var ?
Çok sağolun. Tecrübeniz bayağı iyiymiş, sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Motor çok dengeli ve kullanımı rahat. Biraz önce ıslak zeminde sürdüm, eski motorumla kabus gibi olan yağışlı zemin şimdi çok rahat geliyor. İstendiğinde uysal, istendiğinde vahşi huylu, dr jekyll / mr hyde gibi..
-
Arkadaşlar merhaba, Transalp kullanıyorum fakat çıplak sokak motorlarını da denemek istiyorum. Bu nedenle bir değişiklik düşünüyorum. Bu motoru ilk çıktığı günden beri takip ediyorum. Street triple ile bolca karşılaştırması mevcut. Bu karşılaştırmalarda genel olarak st'nin daha üstün ve daha rafine bir makina olduğu söyleniyor. Hatta 1 vites oranı yüzünden daha iyi hızlandığı oluyor. Yabancı ülkelerde vergi oranları bizimki kadar yüksek olmadığından araç fiyatları düşük tabii. Bunun üstüne bir de 10 tane truimph motora karşılık yılda binlerce japon motoru satıldığı için de fiyatları daha düşük oluyor. Şu an st 675 37.000 TL civarında, bu makine 24.000 TL. Yurt dışında bu iki makine ya aynı fiyatta ya da aralarında 500-1000 avro fark oluyor. Bu nedenle karşılaştırıyorlar. Fakat güzel ülkemizde bu karşılaştırma makul değil. Uzun lafın kısası ben de bu makineden almak istiyorum. Bu hem st alacak param olmadığından hem de bakım, yedek parça konusunda olabilecek sıkıntıdan. Motorun yeni çıkması yüzünden çok fazla yorum okuyamıyoruz. Sağolsun Merkanar bu konudaki merakımızı biraz olsun giderdi. 4-7 aralık arasında xv950 ve MT-09 için test sürüşü ayarlamışlar. Katılmak isteyen Yamaha'nın sitesine baksın. Ben gitmeye çalışacağım. Herkese güvenli sürüşler.
-
MCN tanıtımlarında dediğiniz gibi şeyler mevcut. Ama Strt3le ile MT-09 tam olarak benzer motorlar da değil. Triumph çok daha SS motor kopyası bir model, grenajları çıkartılmış biraz gidon değiştirilmiş. O yüzden çok konforlu ve çok da gündelik bir motor olarak görmüyorum. Ama nedense bu yönünü saklıyorlar ve mesela daha iyi viraj kabiliyeti olduğu için daha iyi bir motormuş gibi bahsediyorlar. Halbuki sert ve sportif bir süspansiyon veya oturuz tarzı herzaman daha iyi değildir. Amaç önemli olan.
Neyse benim sormak istediğim yamahanın sitesine baktım ama test sürüşü göremedim ? İstanbulda mı bu testler?
Bu da ek bilgi olsun buarada;
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1467283_10151838680153843_1556722626_n.jpg
-
Testler istanbuldaymış, bir de kapalı alanda gibi bisey duymustum ama emin değilim. Korlas ın bu yeni fiyatları eğer gerçek olursa, triumph almak isteyen arkadaşları sevindirecektir tabii ama hala arada 6-7 bin gibi bir fark var street triple ile. Dolayısıyla bana göre hala MT09 daha mantıklı.
-
ben sitede birsey göremedim ?
-
Bulent78 adlı üyeden alıntı
Testler istanbuldaymış, bir de kapalı alanda gibi bisey duymustum ama emin değilim. Korlas ın bu yeni fiyatları eğer gerçek olursa, triumph almak isteyen arkadaşları sevindirecektir tabii ama hala arada 6-7 bin gibi bir fark var street triple ile. Dolayısıyla bana göre hala MT09 daha mantıklı.
Ben sadece fiyat farkından ötürü soğuk bakmıyorum streettriple'a. Dediğim gibi aynı zamanda tarz(sürüş ve konfor ergonomisi) da önemli.
Bence artık mantık değişmeli. Naked bike dediğimiz şeyler daha bir Dorsoduro, MT-09 yada KTM Duke 690 gibi olmalı. Yani oturuşu daha dik, ayaklarımızı çok geriye almadığımız, gidon bize yakın, yüksek ve kontrolü rahat, fazlaca dönebilen motorlar olmalı. Amortisörler düşük hıza ve daha bir "şehir içi"ne uygun olmalı diye düşünüyorum. Bu şekilde tasarlanan motorlar herzaman daha fazla eğlence ve sürüş keyfi vermekte.
Yani artık naked bike sadece grenajı çıkartılmış ve yükseltilmiş SS lerden uzaklaşmalı. Yani bence GSR yada Streettriple gibi ve hatta Z serisi gibi üst devirlerde agresif, yere ziyadesiyle yakın, genel olarak öne eğilerek kullanılan, sert amortisörlü ama 130 kmh üzerinde rüzgardan deliye döndüğümüz motorlar bence çok çelişkili. Nuda900'ü bunların hepsine tercih ederim çünkü muhtemelen daha eğlenceli ve kontrollü bir makinadır. Madem amacımız yüksek hız değil, madem touring değil daha çok ş.içi motoru arıyoruz (grenajsız ve güzel hatlara sahip) bu mantığın değişmesi yada alternatiflerin artması gerektiğini düşünüyorum sadece
Streettriple gibi muazzam bir makinaya okadar para sayacağıma Nuda900 alırım çok daha mantıklı. Yada MT-09, en azından oturuşu daha rahat.
-
test sürüşüne gitmek isteyen arkadaşlar şu adrese (info@yamaha-motor.com.tr) bilgilerini atarsa geri dönüş yapıyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
Nuda 900 Türkiye'de satılıyor mu? Ben hiç görmedim. Bir de görünüş olarak çıplak motordan ziyade süpermoto tarzı duruyor.
Capacity 898 cc
Rated output 77 kW (105 hp) at 8,500 rpm
Max. torque 100 Nm at 7,000 rpm
Compression ratio 13.0:1
Mixture control / Engine management Electronic intake pipe injection / digital engine management, two engine mappings (switchable by customer)
Emission control Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU3 Performance
Maximum speed Over 200 km/h
Fuel consumption over 100 km at constant 90 km/h 3.9 l/ 100 km
Fuel consumption over 100 km at constant 120 km/h 5.3 l/ 100 km
motor iyiymiş
-
Triumph bu ülkede iflah olmaz malesef Korlas aldı ucuzlar dediler ucuzlata ucuzlata 500 euromu ucuzlattılar ? zaten diğer firmada 13 bin euroya veriyordu ayrıca geçen aylarda kur üzerinden ciddi bir indirim yaptılar.İnsanın parası olsa da severek de alsa bu marka motoru almak bile bile dolandırıldığını kabullenmeyi gerektiriyor malesef.MT-09 un test sürüşü olması çok güzel anladığım kadarıyla Yamahanın bu motordan beklentisi oldukça yüksek umarım bizi memnun ettikleri gibi kendileride memnun olup benzer tipte daha yüksek ve daha düşü ccli alternatifler üretirler.
-
Barkın Abi videosunu da çekmiş linki koyamıyorum mobilden izledim şahane yapmış yine.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
Altın Elbiseli Adam'ın videosu şurada:
-
Mototal str için 14k € istiyordu. korhan 12,5 k € yazmış. 1000 € da alırken indirim yapar. korhan'ın stratejisi odur. 14 binden 11,500'e inmiş olur ki fena indirim sayılmaz. şu anki kurla 31,600 tl yapar. 24 bine mt09 varken alınır mı derseniz bence alınmaz. mt 09 dengeleri alt üst etti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
o değil de syanur bu triumph fiyat listesini nereden buldun?
-
Aslında tasarımın çirkin olması iyi olmuş hırsız uğraşmaz
-
bence tasarım gayet güzel barkın bayoğlununda dediği gibi yamaha nihayet kendine has tasarımlar üretmeye başladı
-
05 Aralık 2013, 03:04
#36
Bugün test ettim, bayıldım MT-09'a.
-
06 Aralık 2013, 02:16
#37
Dün bir arkadaşımla autodrom a Yamaha MT-09 u test etmek için gittik. Öncelikle Rahmi BARUTÇU ve beraberindekilere ilgi ve alakaları için çok teşekkür ederim. Adam gibi adam sözü onlar için söylemiş olsa gerek. Gayet kibar son derece ilgili ve mahçup edecek kadar yardımcı oldular.
MT-09 a gelirsek her makine gibi onunda eksi ve artıları var. Kişisel deneyimimi bir kaç cümle ile belirtmek isterim. Öyle Altın elbiseli adamın abarttığı kadar değil reklam olsun diye hep iyi yönlerinden bahsetmişler. Öncelikle pistte hemen kendini gösteren artılarından bahsetmek istiyorum. Makine A modda gerçekten çok seri resmen tabanca gibi. Hemen tekere geliyor. Standartta fz8 e şansı yok B zaten yağmur için gayet sakin ama bu mod işi gerçekten müthiş makinenin gücünü ayarlaya bilmek hükmede bilmek çok güzel çok beğendim. ABS frenleri gayet güzel Fazer 8 2013 le aynı rahatlıkla diyebilirim belki biraz daha iyi yada biraz kötü yada aynı anlayamadım çok yakınlar Şunuda söyliyeyim 2013 fazer8 sınıfının lider frenlerine sahip. Oturuş pozisyonu göründüğünden çok daha ön tekere yakın sanki teker bacaklarınızın arasında buda müthiş bir manevra kabiliyeti sunuyor bu şehir içinde sıkışık trafikte araba aralarında bariz manevra üstünlüğü sağlar çok iyi manevra yeteneği var. Yakıt tüketiminin tabi deneme imkanım yoktu herkez az olduğunu söylüyor ama Rahmi hoca 5,5LT civarı olduğunu söyledi! Fiyat 24.000TL onunda uygun olduğu söyleniyor! Vites geçişi çok iyi öyle şlak şuluk takur tukur asla yok tam olması gerektiği aradığımız geçişler şıkır şıkır kusursuz. Frenlemede öne fazla bir yığılma hissetmedim dengem hiç bozulmadı.
Benim MT-09 a ekleyecek başka artı özellik yok belki ben göremedim. Mt-09 çok seri tam apaçi motoru ön tekerin üzerinde oturmak süper manevra kabiliyeti sunuyor şehir içi müthiş bir alet.
Eksilere gelirsek en başta ön tekere çok yakın konum manevra yeteneği sunarken virajda motorun yatma imkanını azaltmış. Virajda diğer makineler gibi güvenli yada aynı açıda yatamıyorsunuz. Kullandığım makine test için bayiler ve Altın elbiseli adam tarafından sürülen makineydi özellikle baktım lastikte hemen hemen iki parmak lastiğin sıfır noktasına kalan iz vardı. Dedimki yanlız ben değil bu motora binen herkez az yatıra bilmiş. Rahmi hocaya sordum evet ama en az 5000km kullan alışıla bilir dedi. Daha önce kullandığım hiç bir motorda bunun kadar kötü viraj görmedim. sanki scooter gibi bence farksız. Marş düğmesi çok gıcık uyuz bir yere koymuşlar kullanışlı olmamış ön freni sıkarken kullanmak hoş değil. Makineye seri dediysek öyle hız için yapılmış bir şey değil öyle fz8 fazer 8 le karıştırmayın bunda yüksek süratten çok serilik düşünülmüş 0-100 km hızlar bu makinenin kullanım hızı. Ön karenaj olmadığı ve ön tekere yakın oturduğunuz için hızı olağandan çok yüksek hissediyor ve rüzgar alıyorsunuz dedim ya şehir içi için öyle uzun yol yüksek sürat hiç yatkın değil. Sele rahasızlığı hissetmedim. Ses dört silindir gibi.
MT-09 u fazer 8 değil FZ8 ile mukayese edile bilir. Ben FAzer 8 kullandığımdan onunla mukayese edersem. MT-09 ayarlana bilir modları,A modda seriliği ve şehir içi manevra yeteneği kesinlikle üstün. Adranalin patlaması garanti teker seviyorsan doğru makine.Fazer 8 (2013 model süspansiyon diğerlerinden farklı) virajda çok üstün, yüksek süratlere bir kaç saniyede çıka bilir uzun yolculuklara konforlu ve güvenli gide bilirsiniz. MT-09 a seri derken standart ve B modda fazere hiç şansı yok sadece A modda alçak süratte üstün. Aklıma gelmişken ön tekere yakın konum viraj çıkışı motor hala yatıkken gazı açmada arka teker kaymaya neden oluyor tırsıyorsunuz Valla Bunu B modda hissettim A da denemedim bile!
Bunlar benim Şahsi hissettiklerim kullanıcıdan kullanıcıya değişir elbet. Fazer 8 le mukayese etmem öncelikle fazer 8 kullanmam ve ikisininde 800cc civarı olması hatta Mt-09 50cc daha fazla. Fazer 8 den önce NC700X kullanıyordum. İmla hataları ve lisanımda bir hata varsa affınıza sığınırım. Saygılar.
-
06 Aralık 2013, 02:37
#38
Ben Yamaha mt-09'u işini çoook iyi yapan çirkin bir fahişeye benzetiyorum. Yaptığı iş çok güzel fakat çirkin...
-
06 Aralık 2013, 03:00
#39
Kimler tercih eder, Şehir içi kullanıcısı agrasif kullanmayı seven adranalin tutkunu tekerden hoşlanan arkadaşlar tercih edebilir.
Kimler hoşlanmaz, yüksek sürate çıkanlar konfor ve güven beklentisi olan uzun yola gidenler virajda yatmayı seven viraj olmazsa olmaz diyenler bu makineden uzak dursun.
-
06 Aralık 2013, 03:27
#40
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)