oyle deme r 75 yapan bi cinli var,almanlar bile ondan alıyo.eski bmwden bahsediyorum,ji jianhg mıydı neydi.saglamlık yada kalite parayla ilgili.getiren firmalar biraz az kar dusunseler daha kaliteli mal urettirirler.
oyle deme r 75 yapan bi cinli var,almanlar bile ondan alıyo.eski bmwden bahsediyorum,ji jianhg mıydı neydi.saglamlık yada kalite parayla ilgili.getiren firmalar biraz az kar dusunseler daha kaliteli mal urettirirler.
Çinli'ye 3000 lira verirsen sana 3000 liralık motor yapar. 15000 lira vereceğin zaman sana Honda ayarında bir motor da sunabileceklerdir. Kötü üretim, kötü kopya Çinliler'in genlerine işlemiş bir hastalık değildir. Adamlar bir de bizim Motor camiamızdaki şöhretlerini bilseler var ya
Çinliler neler yapmış;
Çin'de verilen büyük bir yemeğe İngiltere'den çok önemli misafirler de katılmış. Kimdir nedir bilmiyorum ama üst düzey bürokratlar falandı sanırım. Yemek servisi esnasında davetli bir İngiliz hanımının şapkasına bir miktar ketçap dökülmüş. Çinli bir yetkili şapkayı kaptığı gibi adamlarından birine verip "bunun aynısını bulun, yapın, hemen buraya getirin" diye emretmiş. Aradan x zaman geçtikten sonra görevlendirilen adam elinde şapkanın bire bir kopyasıyla geri dönmüş. Şapkanın üzerindeki ketçap lekesi bile oradaymış.
Bu denli yorum yoksunu, bire bir taklitçi zihniyet için iyimser düşünmek de zor tabii. Ama ben kendi Çinli'mden memnunum.
Demonicdreamsin anlattığına benzer bir olay Üniversitede okurken aboratuarda görevli bir arkadaşımın başından geçmişti. Size onun ağzından aktarayım.
laboratuarda kullandığımız tüm cam tüp ve beherleri yıllardır . Yıllık olarak topluca Çin'den alırız. Ancak her seferinde her 1000 parçadan 5 tanesinin defolu gelmesi birkaç yıl sonra dikkatimizi çekti.Ve çindeki üreticiyle, arada defolü ürünleri bize kakalamaması konusundan konuştuk. Çindeki fabrikanın sorumlusu bize 6 yıl önce yapılmış olan İngilizce sözleşmeyi faxladı. Sözleşmede altı çizili kısımda Şöyle yazıyordu:
"we want only 0.5% faulty product" Yani sadece %0.5 hatalı ürün istiyoruz
Evet adamlar bu defolu parçaları anlaşmayı yorumlama eksikliklerinde özellikle koymuşlar.
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
cok iyiymis yav.
arkadaşlar üzülerek söyleyeceğim ama Çinliler fazla değil 8-10 sene içinde motosiklethatta diğer pekçok konuda dünya ticaretinin lideri olacaklar.............
Ne honda ne yamaha nede diğerleri düşük maliyetle boy ölçüşecek durumda değiller onlar bile küçük cc de ÇİNLİLEŞMEYE başlamadımı.....
Yıl sonunda 400 ve üzeri cc deki motorlarıda türkiyeye geliyor....750 -1000 konuşuluyor...
Sağlamlık mevzuna gelince bilirsiniz en kaliteli çelik avrupa özellikle iskandinavya sıra dağları bölgesinden çıkar ....alman arabaları isveç arabaları en çok bu kaliteli madenler sebebiyle uzun ömürlü ve sağlamdır....
Japonlarda metal hep sorundu 70 ve 80 lerden kalan tüm motorların depoları çürük kartelleri patlak yada yamalıdır..ama 2000 lerde yeni metal sulama teknikleriyle bu sorunu aştılar...
Şu anda bilinen demir rezervlerini yüzde 65 kadarı çinde ama hala çin DIŞARDAN DEMİR CEVHERİ ALIYOR.. Neden düşünün bakalım.............
Kendi rezervlerini korumak ve zamanı geldiğinde tek başına dünya metal demir çelik endüstürisini elinde tutmak için ..... neyse
Çinliler her talebe göre motor v.s. yaparlar ...
ya arkadaşlar bu çinliler nasıl insan bole adamlar her alana bulaşmışlar
iyide niye uzulucekmisiz cin dunya ticaretine hakim olunca onu anlamadım.ben batı tutyo diye daha cok uzuluyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)