Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zealsun Zs 150-19 Cruiser Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1841
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Bayram telaşı ile siteye bakamayan arkadaşlar olabilir die erkenden bayram tebriği yapem...
    kurban bayramınız mübarek olsun arkadaşlar...
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1842
    han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2006
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    ZS 150-19
    SELAM ARKADAŞLAR.... BEN YAKLAŞIK 1 AYDAN FAZLA SÜREDİR KULLANMADIĞIM İÇİN, MERDİVEN ALTINDA BEKLİYORDU, DÜN BİR DENEME YAPTIM TABİKİ 2 KEZ MARŞ BASTI VE ÇALIŞMADI , ARTIK NİSAN GİBİ ÇARESİNE BAKACAĞIM, AKÜ TAMAMEN BİTMİŞMİDİR YOKSA AYAK PEDALI İLE ÇALIŞTIRABİLİRSEM ŞARJ OLUR MU....? AYRICA BAYRAMDA PC AKLIMA GELMEYEBİLİR, ŞİMDİDEN HERKESİN BAYRAMINI KUTLARIM ,, AYNI ZAMANDA YENİ YILIN BİZLERE DİLEDİĞİMİZ ŞEYLERİ GETİRMESİNİ, SAĞLIKLI , HUZURLU, SORUNSUZ GÜNLERDE DOSTLUĞUMUZUN DEVAM ETMESİNİ TEMENNİ EDERİM SAYGILAR SEVGİLER.......
    O BENİM BONCUĞUM!!!!!!::gleam::

  3. #1843
    muratdiksöz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul-Taksim,Fındıklı
    Motosikleti
    PRINCE cruiser Zs150/19
    Han arkadaşım
    Aldığımda eve koyup istanbul dışına gittiğimden uzun süreler kullanamamıştım (1 ayı aşan günler)marş basmamaya başlamıştı, ancak olduğu yerde ayak pedalı ile çalıştırdığımda normale döndü,nisan a bırakmaksızın hemen ayak la çalıştır.
    Tüm dostlarımın Bayramını kutlar,yeni yılın hepimize güzellikler getirmesini ve yeni yilda birlikteliğimizin gelişerek sürmesini dilerim.sağlıcakla...

  4. #1844
    wildwolf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    zealsun 150 chopper
    Bende tüm motorcu arkadaşlarımın bayramını ve yeni yılını kutluyorum
    Herkeze kasasız belasız mutlu,güzel günler diliyorum
    [COLOR="Green"][B][I]Gecelerin Gecesi Dolunayli_Gecem
    Çıktığı ini bilmeyen,kaç asırlık kini bilmez.Soyunu,dinini bilmeyen,gün gelir haddini bilmez.[/I][/B][/COLOR]

  5. #1845
    OĞUZ KAĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    KONYA-SELÇUKLU
    Motosikleti
    KAWASAKI Er6-N & Yuan 200 Cross
    tüm abilerimin ve ablalarımın yeni yılını kutlar, sağlıklı günler geçirmenizi dilerim!!!!
    [B][FONT="Times New Roman"][COLOR="DarkRed"]BABAM SAĞOLSUN :) [/COLOR][/FONT][/B]

  6. #1846

    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    hepinisin kurban bayramını en içten dileklerle kutlar sağlık esenlik mutluluk dilerim.....

  7. #1847
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Herkesin bayramı ve yılbaşısı mübarek olsun Dikkat edelimde eti fazla kaçırmayalım
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  8. #1848

    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    wınner gs 250
    merhebe arkadaşlar iyi bayramlar,

  9. #1849
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    herkese iyibayramlar ve yeni yılda mutluluklar dilerim
    kazasız ve arızasız sürüşler buzlanmaya dikkat edin

  10. #1850
    emreben - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    simsiyah mt 03
    bende hepinizin bayramını ve yeni yılını kutluyorum tekerinize taş değmesin dostlar sevgiyle kalın
    Aslnda o bir KARŞIYAKALI

  11. #1851
    gugukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul-Erenköy
    Motosikleti
    2011 Beyaz Gt250r - Fiat 500L Living
    Hepinizin bayramı kutlu olsun sağlıklı ve mutlu nice yıllara arkadaşlar
    2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz

  12. #1852
    simsek333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    zs150-19
    herkese iyi bayramlar
    nıhna minbet mohsen ahhad amaytıhsin

  13. #1853
    c@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul/Şişli
    Motosikleti
    GSX600F
    iyi byramlar nice mutlu seneelereeee

  14. #1854
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Merhaba arkadaşlar,
    bugün hem öğrenme hem de kontrol etme amaçlı olarak arka tekeri söktüm
    Çok zor değilmiş biraz eliniz yatkınsa kolayca sökebilirsiniz. Merak eden arkadaşlara resimlerle gösteriyorum.

    İhtiyacınız olan malzemeler :
    - 10-13-14-15 numara anahtar (egzost ve arka fren ayağını sökmek için)
    - arka göbeği sökmek için 21 numara anahtar (22 de olabilir tam hatırlamıyorum )

    Haydi başlayalım :
    Önce egzostu sökmekle başlayalım isterseniz.
    1 )Egzostu sökmek için öncelikle sağ taraftaki arka fren pedalını söküp sarkıtmamız gerekiyor,10 numara anahtar ile 2 civatayı sökün pedalı aşağıya sarkıtın.
    2 )Motor bloğunda egzostu bağlayan 2 tane somun göreceksiniz, 10 numara anahtar ile bunları sökün(civatalar motor bloğuna sabittir)resimdeki işaretli yerlerdeki somunlar.


    Daha sonra egzost borusunun devamında baktığınızda borunun tam 2 ye ayrıldığı yerde de bir tane bağlantı civatası göreceksiniz,bunu da söktüğünüzde egzost çıkmış olacaktır. Egzostun iç çeperindeki 4 civatalı kare şeklindeki yeri sökmenize gerek yoktur.
    Egzostu susturucudan tutup havaya doğru kaldırın bu esnada motor bloğundan egzostun ucunu çıkarın(yağ borularını zedelemeden sakin sakin çıkarın)
    Egzostu çıkarmamızdaki amaç arka göbekteki cıvatanın başının tam da egzostun üstüne denk gelmesindendir
    Egzost iç çeperine fırça gelmediği için çok kötü durumdaydı,çamur,yağ ve pas kromların üstünü kaplamış haldeydi resmen.Motorunuzu uzun süre kaldıracaksanız egzostu söküp iç çeperini yıkamanızda fayda var.(wd40 sürmeyi de unutmayın tabi)
    Kirlerli çıkarmak için SENTETİK tiner veya GAZYAĞI döküp bir süre bekletin,yağlar çözünmeye başlayınca gazyağı veya tiner ile ıslatılmış bez ile silmeye başlayın. Nokta halinde pas izleri varsa üzerine bastırarak çıkarın (gazyağı çıkardı),eğer çıkmazsa krom cilasi ile ovalayın çıkacaktır.
    Tamamen temizledikten sonra dilerseniz wd40 sıkıp yerine takın,dilerseniz tekrar gazyağlı bez ile egzostu silin ve o şekilde bırakın(kurulamayın),paslanmayı engelleyecektir.
    egzostun temizlenmiş hali :


    Egzostu söktükten ve temizledikten sonra kenara kaldırın,motorunuz orta sehpada iken arka fren ayar somununu sökün,motorun sol tarafına geçin ve sol taraftaki göbek somununu söküp çıkarın.

    Somunu söktükten sonra arkadaki zincir gerdirme somunlarını da komple sökün,sarı metal plakaları da sökün.(her iki taraftaki)
    Tüm bu işlemlerden sonra arka göbek cıvatasını çıkarmadan önce tekerin sağ tarafında arka kampanayı sabitleyen siyah kolun ucundaki civatayı da sökün(ucunda kelebek şeklinde tel vardır hatta).


    Sıra geldi cıvatayı sökmeye
    önce zincir gerdirme somunlarını komple söktüğümüz için zinciri gevşetip kenara alabiliriz,ayağınızla tekerleğe ufak bir tekme atıp öne doğru kaydırabilirsiniz,zincir fazlasıyla bollaşacaktır resimdeki gibi kenara alabilirsiniz.


    Civatayı sökmek kolay aslında.Yavaş yavaş civataya vurun,sağ taraftan da oynata oynata çekin,Tekerlek biraz ağır olduğu için bir yandan da lastiği havaya kaldırmaya çalışın ki civatayı sökmek kolay olsun
    Tekerin her iki tarafında arka göbeği sabitlemek ve kapakları sıkıştırmak için konmuş sarı parçalar vardır,bu parçalar cıvatayı sökerken düşeceklerdir,geri takarken ikinci bir kişiye ihtiyaç olabilir ya da tekerleği cıvata deliği hizasında tutacak,tekerlek altına konabilecek küçük bir tahta parçası lazım olabilir.


    Cıvatayı söktük tekerimiz yere indi..ama küçük bir sorun var,tekerlek çıkmıyor
    çözümü basit:
    sol taraftaki zincir koruma kapağının 2 civatasını sökün ve bu kapağı ordan alın.
    Motorun sol tarafına geçin ve lastiğin alt kısmını kendinize doğruı çekerek (yatırarak)lastiği yavaşça alın.

    Tekerleği söktük..tam olarak şöyle bir parça



    sağ tarafında fren kampanası,sol tarafında ise takozların bulunduğu dişli kısım.
    her iki kısım da kendinize doğru çektiğinizde gelecektir.

    Fren kampanasının olduğu kapağı kendinize doğru çektiğinizde balataları çok rahat görebilirsiniz. Sökmüşken balataları da değiştireyim diyorsanız işte size fırsat



    Gelelim şu takozlara.. Zincir dişlisi olan kapağı kendinize doğru çektiğinizde nizami olarak yerleştirilmiş 4 adet kauçuk takoz göreceksiniz,yenisini sirkeci den bulabilirsiniz (ben almadım henüz cillop gibiler )
    Kötü olmuş takoz kendini zaten belli edecektir,boşlukları artmış hatta parçalanmış bir takoz görürseniz mutlaka değiştirin.
    Değiştirmişken hepsini değiştirmenizde fayda var.


    Eğer motorunuzu kaldırırken arka kampanadan çarpma sesi gibi bir ses geliyorsa büyük ihtimal takozlarınızda sorun var demektir. Kolay kolay aşınan bir parça değil,motoru kaldırırken debriyajı aniden bırakırsanız bu takozlar sizin yaptığınız bu darbeyi sönümleme görevini üstleniyor,motoru her kaldırışınızda scooter gibi gaza abanıp debriyajı da sert bir biçimde bırakırsanız takozlarınız erkenden aşınacaktır

    Bu arada balataların olduğu kapağı söktüğünüzde,göbeğin içinde balata tozu görebilirsiniz mümkünse basınçlı hava tutun ilerde içine su vs. girerse ses yapmaz.

    Şimdilik bu kadar arkadaşlar..aklınızdaki soru işaretlerine cevap olmuştur umarım.
    saygılarımla..


    Bu kadar söküyorum inşallah ilerde satabilirim
    dileyen arkadaşlara makul bir ücret karşılığı bu işlemleri yapabilirim

  15. #1855
    muratdiksöz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul-Taksim,Fındıklı
    Motosikleti
    PRINCE cruiser Zs150/19
    StormlorD ,ne denir bilemiyorum eline,koluna ,aklına,gönlüne sağlık,herşeyi öyle güzel tanımlamışsınki bir ara şunları toparlayıp,türkçe kataloğa bile henüz zaman ayıramamış! firmaya göstersekmi ne dersin? sağlıcakla...

  16. #1856
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    stormlord eline sağllık eğer tekeri takarken burcu diğer taraftan takarsan birdahaki sefere egzosu sökmek zorunda kalmıyorsun diğer taraftan çekersen çıkıyor adamlar sanki gıcıklığına öyle takmışlar.

  17. #1857
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı setr74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    stormlord eline sağllık eğer tekeri takarken burcu diğer taraftan takarsan birdahaki sefere egzosu sökmek zorunda kalmıyorsun diğer taraftan çekersen çıkıyor adamlar sanki gıcıklığına öyle takmışlar.
    teşekkür ederim
    dediğin gibi yapmayı düşündüm ama olaya birde şu açıdan bak :

    göbek somunun gevşemiş ve yolda giderken düşüyor,civatanın çıkma ihtimali bu şekilde takılırsa daha yüksek olmaz mı?
    diğer türlü civbata egzosta takılır kalır diye düşünüyorum

  18. #1858
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    Stormlord o konuda kesinlikle haklısın fakat vakit buldukça 400 500 km gibi ufak tefek rutin sıkıştırmaları kendim yapıyorum
    keyifli sürüşler

  19. #1859
    han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2006
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    ZS 150-19
    Selamlar,, marş basmıyordu ya motorum (1 ay çalıştırmamıştım....), ayakla da çalıştırmayı başaramadım, sonunda akü takviyesi yaptım tek marş da çalıştı .... Buradan alınacak ders; demek ki motoru birkaçgünde bir çalıştırmak , ya da akünün kutup başlarını sökmek lazımmış........ 980 km deyim ve devirlendikce çok net bir vuruntu sesi geliyor ,hatta rölantide bile duyuluyor, ilk bakımda sözümona subap ayarı yapılmıştı ama, bu ses oradan geliyor yahu , hep sis farları dedim ama motorun içinden geliyor , şimdi soru;;;; yeniden subap ayarı mı lazım, bu şekilde rodajı tamamlayıp subapların alışmasını falan mı bekleyeceğim servisin dediği gibi( bana pek akıllıca ve inandırıcı gelmedi....) SAYGILAR DOSTLARIM SAĞLIKLA KALIN.....
    O BENİM BONCUĞUM!!!!!!::gleam::

  20. #1860
    setr74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    zs 150-19
    Han vuruntu yada şakırtıyı andıran kötü bir ses varsa bence göster sibop kesmesi yada piyanonun zarar görmesi kötü olur belki yaz mevsimine göre ayarlamışlardır. 8 centil emme 12 centil ekzos gibi sanırım normalde 7 ye 10 du
    klavuzda yazan normal değer emme ve egzos için 0.14mm ama nedense pek uygulanmıyor herhalde bir nedeni vardır.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler