Stormlord gecmis olsun hoca
StormlorD harbiden bi deve farz oldu artık sana Guguk dediğini anladım demek istediğim siyah olan yerlerin altı beyaz yani ben öyle bi çıkarımda bulundum tabi yanlışta olabilir Herkese kazasız belasız cezasız keyifli sürüşler (( yarın sınavım var dua edin de ii bi not alayım zati motorla gitcem okula ))
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
Geçmiş olsun stormlord kardeş
her iki kaza içinde geçmiş olsun
Bende Zealsun GY125 var Söylediğin tüm detaylar bu ve emsalleri için geçerli. Benim arak çamurluk (plastik ve arka farın tuttuğu ve plakalığın bağlı olduğu) çukura girmekten-ki ben arazide kullanmam kırıldı. Motoru fena değil. Ekonomik ama güçlü değil. Belki benimki 125 olmasından kaynaklanıyor. Birde, benim motorum gaz kolu tam açıkken çalışmıyor. Yada aniden gaz verdiğimde motor boğulup stop ediyor. Birkaçkez kaza atlattım bu nedenle. Bu sorun sende de var mı?
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için
motor soğukken veya sıcakken sonuna kadar gazı çekip marş basarsan motor boğulduğu için çalışmayacaktır.
motoru çalıştırırken "pompalama" yapmayın elinizle gaz telini çok gaz gerin marşa basın..bir bakmışsınız motor çalışmış
motor sıcakken rolantide çalışırken aniden tam gaz açarsan stop edebiliyor.Bunun sebebi motorun ani yüklenmelerde gerekli havayı çekememesi.
eger sollama yaparken gazı sonuna kadar aniden açtığında motor kapaklanıyorsa ya da gitmiyorsa büyük ihtimal HAVA FILTRESI tıkalıdır.Kompresörle hava tuttur tekrar dene.Eğer düzelmezse karbüratörün ayarı bozulmuş olabilir.Tekleme yapıyorsa da bujini söküp kontrol et bence.
dediğin stop etme olayının kaynağı hava filtresi olabilir çünkü bir keresinde motorun hava filtresini çıkardım ve boşta iken gaza aniden yüklendim sonuna kadar..Gazı yedi anında devir çıktı sona. stop etmedi. Filtreyi geri takınca aniden yüklenince stop etti
Teşekkür ederim geçmiş olsun dileklerin için
Gaz-debriyaj oranını iyi ayarlarsan 150 lik scooterlara bile ayar verebilirsin
özellikle kavşaklarda veya karşıdan karşıya geçilecek yerlerde gazı iyice açıp debriyajı yavaş yavaş bırak ki aniden kavrayıp ta kapaklanmasın stop etmesin.
rodajın bittiyse eğer motoru devirli kullanırsan gayet iyi hızlanıyor. (8000 devire kadar getirip vites değiştirmenden bahsediyorum yani) motorun alt devirlerde gücü çok düşük,torku çok düşük yani.Zaten dikkat ettiyseniz motorun 13hp lik gücü 8500 devirde alınabiliyor
motor 110 la giderken 9000-9500 devir çevirdiği için çok bağırıyor,sanki 6. vites olsa çevirecekmiş gibi geliyor ama sen o sese inanma
eğer çok fazla yokuşlu bir güzergahın yoksa motorunun zincirini çeviren öndeki küçük dişliyi 17 lik dişli ile değiştirebilirsin. Aynı vitesli bisikletlerde orta göbeği büyütmek gibi birşey
Bu işlem sayesinde 110 la giderken örneğin 9000 devirle gidiyorsan 8500 belki de 8000 devirle gideceksin,dolayısı ile ses ve titreşim azalacaktır.
Bu işlemin dezavantajı ise ön dişli büyüdüğü için motorunun hızlanması eskisi gibi olmayacaktır,son hızın artacak ama son hıza hemen çıkmayacaktır.
uzun yolda değişen birşey olmaz aslında..
sürekli 110 la gitmen motorun için pek sağlıklı değil,çok yüksek devir çevirdiğin için üst kapağa giden yağ azalabiliyor,bu da sübapların yağlanamaması demek,motorunun kilitlenebilmesi demek devir kırmızıda kesinlikle kullanma.
Bu arada 110 la giderken devir sona geldiği için gazı aniden bıraktığında özellikle ıslak yolda kompresyon yaptığı için motorun kıçının yalpalamasına sebep olabilir,dikkatli ol hele hele şerit değiştirirken hafif yatarken bu işlemi sakın yapma düşmesen bile çok korkuyor insan
stormlordddd poleneee sölicemm seni teknikservisee alsınlar kardeşşş..vallaa harikasın demeekten başka bişi yapamıyorum.keşke izmirde olsaydın
sevgiler saygılar
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Kış geldi topik öldü
Önemli olan nereye gittiğin değil, nasıl gittiğindir...
stormlord kardeşim geçmiş olsun.....
verilmiş sadakalar imdadına yetişmiştir inşallah..
Allah kazasız belasız sürüşler versin....
Yok yok topiğimiz ölmez ,o kadar kolay kış uykusuna yatmayız
eheh teşekkür ederim karıştıra karıştıra öğreniyoruz birşeyler
teşekkür ederim ydanis sende dikkatli kullan çok göz kalıyor inan insanlar acayip
Teşekkür ederim rEnE .Otoyolda araç kullanırken sapak ayrımlarında dikkatli olun.
Merak etme murat kardeş bugün akşam resimli kış bakımını göstereceğim forumda
yağ değişimi,zincir yağlanması,metal aksamın korunması vs.
forum ölmez merak etmeyin takipteyim her gün
bende takipteyim ama stormlorD kadar yardımcı olamıyorum maalesef biz yardımcı oyucular olarak takipteyiz
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
ya eskileri baya kurcaladımm bulamadım bizim lastik havaları kaçtı ön 32 arka 40 mıydı?
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
taner abi ön 28 arka 32 idi.. bu civar abi. hala sürenlere Allah kaza bela vermesin!! Ben nisana kadar ayrıyım keratadan..
saygılarımla!!
[B][FONT="Times New Roman"][COLOR="DarkRed"]BABAM SAĞOLSUN :) [/COLOR][/FONT][/B]
Tekrar selamlar herkese
Geçen hafta çantama 8 kilodan 2 tane faks makinesi koydum (16kg) büyük bir çukura girince çantayı taşıyan demir tam eğildiği dirsekten kırıldı :(
resmini de çektim hatta.
Siz siz olun topcase aldığınızda benim gibi aşırı yüklemeyin
resim:
Motorumu uygun kıyafetim (korumalı mont,korumalı pantolon) olmadığı için kullanamıyorum,dolayısı ile garaja kaldırmak zorunda kaldım.
Benim gibi motorunu garaja kaldıracak arkadaşlar için adım adım motor yağı nasıl değiştirilir gösteriyorum.
İhtiyacınız olan malzemeler :
1 adet üstü kesilmiş 5lt lik pet şişe
1 adet 17 numara lokma anahtar (yağ tapası için)
1 adet 24 numara lokma anahtar ucu(yağ filtresi kapağını açmak için)
1 adet 1lt en ucuzundan motor yağı
1 adet huni (yağı koymak için
Motorunuzla son kez veda turu atın iyice ısınsın düz zeminde orta sehpaya alın,motorun altına doğru kafanızı uzattığınızda büyük bir civata göreceksiniz(yağ tapası),çapraz bir şekilde duruyor :
Motorunuzu kapatın ve tapanın altına denk gelecek şekilde üstü kesilmiş kabı yerleştirin.
Kabı yerleştirdikten sonra 17 numara lokma ile tapayı sökün.Söker sökmez yağ akmaya başlayacaktır,yağın iyice süzülmesini bekleyin(gerekirse vites boşta ve kontak kapalı iken bir defaya mahsus ayak marşı ile motoru döndürün,motoru sakın ola ki çalıştırmayın,yağ pompasında kalan son yağı çıkarmak için yapılan bir harekettir bu).
Yağ süzüldükten sonra yağ tapasını geri takın.
Sıra geldi yağ filtresine :
yağ filtresi çay süzgeci gibi birşey,vites kolunun orda 24 numara lokma anahtar ile açılabilen krom kapağa sahiptir.
Kapağın içinde yağ filtresi ve bu yağ filtresine baskı yapan yay çıkacaktır.Söktüğünüz şekilde geri takın,sırayı şaşırmayın
filtre tam olarak şöyle bir parça :
filtrenin içinde çamur,metal parçaları vs. görürseniz süzgeci gaz yağı veya motor yağının içinde gezdirerek temizleyin.
işiniz bitince söktüğünüz şekilde geri takın.
Motor yağını koyma:
motorunuzun sağ tarafında plastik krom kaplı seviye çubuğu kapağı vardır,kapağı açın huniyi yerleştirin ve yağı yavaş yavaş dökmeye başlayın.
1lt yeterli olacaktır.
Motor yağının değişmesinin amacı kullanılmış yağın uzun süre beklemesinin yağda asit etkisi yaratması ve metal aksama (piston,krank vs.) paslandırma
(karıncalanma) ya sebep olmasını engellemektir.
Yeni yağı koyduktan sonra motorunuzu çalıştırın 10 dk kadar çalışsın,yağ akıp akmadığını kontrol edip motoru kapatın.
Karbüratördeki benzini de bitirmeyi unutmayın,depo kapalı konuma getirip motor stop edene kadar çalıştırın.Bunu yapmamızdaki amaç karbüratörün diyaframının zarar görmesini engellemek.
Hava filtresi girişini bant ile kapatın ki hava alıp piston yüzeyi paslanmasın.
Aynı şekilde egzost çıkışlarını da bantla veya gazete kağıdı ile kapatın.
Motorunuz soğuyunca takım çantasından çıkan buji anahtarı ile bujinizi sökün,buji yuvasından içeriye bir çay kaşığı motor yağı damlatın veya WD40 sıkın.Bunu yapmamızdaki amaç piston yüzeyinin hava ile temasını kesmek ve paslanmayı engellemek.
Bujiyi yerine takarken elinizle ve diş kaptırmadan yavaşça bujiyi sıkın,elinizle sıkabildiğiniz kadar sıkın daha sonra anahtar ile yarım tur(ya da daha az) kadar sıkın.kablosunu geri takın.
Motorun içindeki yağı havalar ısınınca boşaltacağınız için kalitesi önemli değildir.
şimdilik bu kadar
StomlorD harikasın ,bildiğinizi birde ben tekrarlayayım ,lastiklerin temasını tahta ve türevi bir materyalle yerden kesin,benimki zorda olsa apartman girişinde sık olmasada kuru havalarda kullanacağımdan belki bu bakımı yapmayacağım ancak yinede lastik temasını keseceğim,sağlıcakla
(motoruma kıyamadımbugün kar altında bisiklete bindim)
StormlorD,
Öncelikle atlattığın kaza için geçmiş olsun diyorum. Daha sonra motorumuz ile ilgili bilgilerini üşenmeyip fotoğraflarıyla birlikte bizlerle paylaştığın çok teşekkür ederim.
Bir de geçenlerde bahsedilen arka tekerleğin göbeğindeki plastik takozların değiştirilmesi konusunda bilgin varsa aktarırsan sevinirim. Belirli bir kilometrede bu parçanın değişmesi gerekiyormuş galiba. Ben geçen gün otoparkta biraz baktım ama öyle plastik bir parça falan göremedim. Bunun Sirkeci'den temin edilebileceği söyleniyordu. Şimdi tam bilgi sahibi olmadan dükkanlara girmek de iyi olmuyor. O yüzden mümkünse yine fotolu olarak aktarırsan çok sevinirim.
Bu arada bütüm MT'li arkadaşlarımın yeni yılını şimdiden kutlarım. İnşallah seneye bir organizasyonla görüşebilmek umuduyla.
selamlar,
geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederim
bahsettiğin kauçuk takozlar motorun arka tekerinin içinde bulunuyor,görmen imkansız
arka göbeği sökebilmen için sırasıyla :
egzost,zincir,arka fren ayar civatası,zincir gerdirme somunları ve arka göbek civatasını sökmen gerekecek
Kauçuk takozların amacı motoru kaldırırken yürüyen aksama hasar gelmesini engellemek ve vurdurmadan kaynaklanacak hasarları minimuma indirmek ayrıca yumuşak bir kalkışı sağlamaktır.
Motorunu tatlı tatlı yumuşak bir şekilde kaldırıyorsan kolay kolay aşınacak bir parça değildir.
Motoru kaldırırken debriyajı aniden bırakıp tekrar sık,bu esnada arka göbekten "taaak" diye bir ses gelirse kauçukların aşınmış demektir.En kısa sürede değiştirmeni öneririm (eğer öyle birşey varsa)
haftasonu arka göbeği söküp bakmayı planlıyorum sırf merak için motorumu söküyorum inşallah elimde kalmaz
şimdiden herkese iyi yıllar ve kurban bayramınız mübarek olsun
öncelikle stom kardeş eline emeğine sağlık cok guzel bilgiler yazmışsın.
bu yazın askerde olacagım için motorumdan uzak olcam.15 ay beklemesinden se satmayı dusunuyorum.satamazsam kapalı yerde muhafaza edeceğim.neler yapmalıyım ki 15 ay sorunsuz bir şekilde geçsin motor için.
(motor zs 150-19 2600km de 1900-2000 ytl arası satmak istiyorum.ilgilenen varsa 0543 4531900)
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)