Zealsun Zs 150-19 Cruiser Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Ağustos 2006, 02:38
#1321
YA buraya motorla ilgili bişeyler yazmak isterdim ama ufak bi kaza atlattım onu yazayım dedim... Arkadaşlar dikkatli olun ya öküzün biri yüzünden akşam akşam canım sıkıldı... Kendinize ve motorunuza dikkat edin
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=19551
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
Reklamlar
-
09 Ağustos 2006, 09:17
#1322
Kenya Dostum geçmiş olsun ya. Bende bunun gibi tipler yüzünden minibüs şöförü gibi oldum ona buna korna çalıyorum artık beni de minibüs olarak görmeye başladılar karşılıklı kornalaşıyoruz . Sadece şöförler değil yayalar da problemli abi, kaldırım varken yolun ortasından yürüyorlar, herşekilde kazaya davetiye çıkaran çok fazla şey var.
Bu arada arkadaşlar aküm bitti demiştim forumda, gittim zeyalsun bayiiine adam baktı bunun akü gidiktir kesin bekletmeden motora takıyorlar ondan oluyor dedi kafadan daha bakmadan, sonra açtı baktı başka akü getirdi falan olmadı sadece vites pedalını kaynak yaptırdım ve çıktım oradan.
Artık neredeyse korna bile çalmayacak hale gelmişti, bir jinlun bayiine gittim oradan beni sanayideki yerlerine yönlendirdiler, orada bir de baktık aküye giden kablolardan ikisi kül olmuş, uçlarını değiştirdi genç bir arkadaş vardı. Ardından benim aküyü taktık çalışmadı başka kuru bi akü taktık onunla da çalışmadı. Sağolsun arkadaş bayağı ilgilendi sigortası atmış bikaçkere değiştirdik 3 kere söktük motoru falan. Çünkü kısa devre olmuş tam gideceğim kapıdan çıkıyorum tık yine marş basmıyor sigorta atıyor. En sonunda dedim seni daha fazla yormayacağım usta dedim sonra bakarız dedim adam 3 kere açtı kapattı çünkü.
Yok dedi yapmadan göndermem falan filan, bayaa uğraştıktan sonra sorunun yine direksiyon arasına sıkışan kablolardan olduğunu öğrendik ve hallettik, adam 10 kağıt versen yeter dedi yetkili bayiiye gitsek kimbilir negibi birşey der acaba? neyse direksiyonu sola çevirince ışıklar gidiyor. Kablonun biri soyulmuş ve kısa devre yapıyor. Dikkat edin direksiyona sıkışarak debriyaj telim de kopmuştu orayı toparlamak şart. Forumda bahsedilen herşeyi sadece okumayıp birde uygulasak hiç problem olmayacak aslında....
"If you have a 10 dollar brain, buy a 10 dollar helmet" SIZE="2"][B] - Kasksız motor sürenler, eşini, çocuğunu kasksız motora bindirenler, size sesleniyorum: MANYAKMISINIZ LEEN!!!!:silent:
-
09 Ağustos 2006, 12:03
#1323
[B][FONT="Times New Roman"][COLOR="DarkRed"]BABAM SAĞOLSUN :) [/COLOR][/FONT][/B]
-
09 Ağustos 2006, 15:16
#1324
Geçmiş olsun kardeşim şanslısın diycem ben sana ilk kazanı böle ufak atlattın inşallah ilk ve son kazan olur...
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
-
11 Ağustos 2006, 13:06
#1325
selam dostlar
Nette gezinirken bizim motorun amerika versiyonunu buldum orada da satılıyor birazcık değiştirmişler ama rengi iğrenç. Herneyse haberde Harley-Davidson ın Zongshen Motor Inc ile ortaklik yapacagi ve bu sekilde zor sartlardaki çin piyasasına girmeyi hedeflediği yazıyor...
(bakın resimde göreceğiniz üzere koltuğu 2 parça yapmışlar olması gerektiği gibi )
Ayrıca bizim motorun 250 liği de var ama ön tekerini ince yapmışlar, birde 200 lük var.
http://www.motorcyclecruiser.com/new...hinese_market/
Ayrıca şöyle bi 250 lik var en güzeli bu bence, tabi rengi dışında..
http://www.zongshenmotor.com/zongshe...685&cc=ZS250-4
"If you have a 10 dollar brain, buy a 10 dollar helmet" SIZE="2"][B] - Kasksız motor sürenler, eşini, çocuğunu kasksız motora bindirenler, size sesleniyorum: MANYAKMISINIZ LEEN!!!!:silent:
-
11 Ağustos 2006, 13:31
#1326
İyi ya girsinler çin pazarına ortalık kızışsın fiyatlar aşagı düşsün Çok şey istemiyom dimi yaa
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
-
12 Ağustos 2006, 02:23
#1327
bizim makinelerin 400 cc si olsa tadına doyulmaz gerçekten öyle bir söylenti var
GEL DEDİN, GELDİM, ABDURRAMAN ÇAVUŞ
-
12 Ağustos 2006, 03:24
#1328
ce
ceash dostum sanırım doğru o söylenti. Ancak bizim model degil de racing olarak gelecek. Suanki GS 200 den biraz daha buyuk daha dolgun bir model gormustum ama 400 cc mi olacak emin degilim buyuk ihtimalle bahsettigim motordur. Eylul gibi gelecekti sanirim yanlis hatirlamiyorsam. Yanlış bilgi vermek gibi olmasın.
Kazasız Sürüşler...
"If you have a 10 dollar brain, buy a 10 dollar helmet" SIZE="2"][B] - Kasksız motor sürenler, eşini, çocuğunu kasksız motora bindirenler, size sesleniyorum: MANYAKMISINIZ LEEN!!!!:silent:
-
12 Ağustos 2006, 23:17
#1329
Beyler benim motor 1.000 km ye yaklaştı,500 de ilk bakımını yaptırmıştım ama bu bakımdan memnun kalmadım,yani bakım onların yaptıklarıysa onu bende yapardım.İşini adam gibi yapan bir yere götürmek istiyorum.Anadolu yakasında motorunuzu siz hangi bayiye baktırıyorsunuz?Bir yer belirleyip gerekirse bakıma oraya götürelim.
-
13 Ağustos 2006, 00:55
#1330
Ben 500 de gittiğimde yağı değişti vidalarını sıktı okadar 1500 de ise sadece yağını değiştirdi bakım filan hikaye adı sanı duyulmamış bir yağ koyuyor oda açık olarak getiriyor daha önce kullanıldığı kesin birde üste 20ytl yağ parası diyor bunları rutin bende yaparım zaten bir daha gitmeyi düşünmüyorum açıkçası.
Peki kullandığınız yağ nedir? Birde zincir temizleme için ne kullanıyorsunuz?
2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz
-
13 Ağustos 2006, 02:59
#1331
Hakanabinin tanıdıgı bir servis var Anadolu yakasında
Servise giderken kendiniz yag alın yanınızda götürün bence ben öle yapıyorum + zirciride yaglayacakken mazotla siliyorum ve sprey yag kullanıyorum...
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
-
13 Ağustos 2006, 11:45
#1332
kullanacağımız yağa hakan abi castrol magnatech 10-40 demişti...
[B][FONT="Times New Roman"][COLOR="DarkRed"]BABAM SAĞOLSUN :) [/COLOR][/FONT][/B]
-
13 Ağustos 2006, 12:02
#1333
castrol magnatec 10w40 gayet iyi kaliteli bir yağ ben alır almaz rodaj için koydukları yağı değişmediğim için pişmanım 400 sonrası değiştirdiğimde ayçiçek yağı gibi incelmişti zaten ısındığında debriyajda sorunda yaratıyordu castrol kullanınca epey fark ediyor
-
13 Ağustos 2006, 13:40
#1334
bende motor sıcakken bazen boşa gecmiyor. daha kuvvetli basmam gerekiyor. zorlamıyorum. 1 de biraz gidip tekrar deniyorum... bunu içindeki kalın yağdan dolayı mı yapıyor? bir de polen ticaretteki yetkiliye motor yağının tam dolu olması gerekiyor mu diye sordum. tam dolu olursa keçelerden kaçırır dedi yarım ile dolu arasında olması gerekir dedi... tecrübeli abilerime de sordum tam dolu iken sorun olmamış... kafam yine karıştı...
[B][FONT="Times New Roman"][COLOR="DarkRed"]BABAM SAĞOLSUN :) [/COLOR][/FONT][/B]
-
13 Ağustos 2006, 15:27
#1335
Nerden alabiliriz castrol magnatec 10w40 yağı fiyatı nekadar? Birde biz koymaya kalksak nekadar koymamız gerekir o kararı neye göre vericez yandaki yağ göstergesi dolunca bırakıcakmıyız?
2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz
-
13 Ağustos 2006, 15:40
#1336
abi 1.2 litre yağ koyun normalde bir litre yeterli ama motor çalışırken yağ radyatörünün çektiği kısmıda düşünürseniz bana daha tecrübeli üyelerin söyledği gibi 1.2 litre yağ koyun pişman olmazsınız yaüın normalde ilk çalıştırmada mümkün olduğunca ince sıcaktada kalınlaşması gerekiyor 10 W 40 20 w 50 gibi değerler yağın belirli bir soğukta incelik ve yüksek sıcaklıkta kalınlık değerlerini ifade ediyor bu konuda forumalar vardı sanırım KALİTESİZ YAĞ KULLANMAYIN VE KULAKTAN DOLMA BİLGİLERLE EKSİK YAĞ KULLANMAYIN
Guguk herhangi bir benzincide yada hipermarkette bulabileceğin bir yağ motomax'tan filan tam sentetik motor yağlarıda alabilirsin ama biraz daha tuzlu
-
13 Ağustos 2006, 16:11
#1337
Bulduğum bir yazı castrol magnatec kesinlike önerilmiyor nedeni aşağıda
Sakın diyeyim. Eger motosikletini uzun zaman kullanmak istiyorsan derhal yağını değiştir. İlle castrol diyorsan GPS yada Castrol GO olabilir. ama magnatec denen yag motosiklet için secilebilecek en kötü yağdır.
Daha önce de başka platfromlarda defalarca söylemiştim. Lütfen motosikletlerinize "motosiklet için üretilmiş" özel yaglardan koyun. tamam belki 3-5 milyon pahalı ama emin olun deger. Eski mesleğim gereği bu konularla çok ilgiliyim ve araştırma yaparım her zaman. Merak edenler için 13 yıl önce İstanbul Motor teknik lisesini bitirdim ve takiben bir Mercedes servisinde 4 yıl servis şefliği yaptım.
Motosiklet motorları genel olarak markaya ve tipe göre değişmekle beraber maximum 8-15 bin devirlere kadar çıkabilmekte. Otomobil yagları ( örn: magnatec) ise motoru o devirlerde yeteri kadar koruyamamakta ve motorun içindeki metal parçalar arasındaki (piston - silindir ve ana-kol yatakları arasındaki) mikron kalınlığındaki yag filmi koparak motora hasar vermektedir. Bildiginiz üzere araba motorları max 6 bin devir civarında çalışmkata ve gunluk kullanımda 2000 ile 4500 devri arasıdna kullanmaktayız. Doğal olarak otomobil yagları da buna göre üretilmektedir.
Ayrıca bir diğer konu ise motosiklet ile otomobilller arasındaki debriyaj sistemi farkıdır. Arabalarda motor ile şanzıman ayrıdır. Ve debriyaj kuru olarak çalışır. Motora ayrı şanzımana ayrı yag kullanılır. Oysa motosikletlerde motor ve şanzıman aynı yağla yağlanır. Ve debriyajda bu yagın içinde çalışır.
Energy Saving denilen yeni tip yaglar API (American Petroleum Istıtute) SJ ve ve SL seviyesindeki otomobil yagları motosikletin debriyajının kaydırmasına sebep vermektedirler.
Motosiklet yaglarının tamamı bu sistem gözönünde bulundurularak üretilir ve debriyaj kaydırmasını engeller. Ayrıca bir diğer husus ta otomobil yaglarının sadece motor yaglanması için üretildigidir. Oysa motosiklete konulan yag aynı zamanda şanzımandaki dişlileri de yaglama görevi bulunmakta ve otomobil yagları dişli yaglamaya uygun değildir.
Bu yüzden motosikletinizde mototsiklet yagı kullanırsanız viteslerin çok daha rahat gectigini daha akıcı oldugunu göreceksiniz.
Lütfen kimse "ben şimdiye kadar otomobil yagı kullandım hiç birşey olmadı" demesin. İçin için zarar veriyordur ve bir gün ortaya çıkar. Eskiden motosiklet yagı mı varmış gibi bir mantıgı da kesinlikle kabul etmiyorum. Eskiden motorlar bu kadar teknolojik, bu kadar güçlü ve zorlanmış değildi. şu anda 600 cc bir motordan 136 beygir güç alınabiliyor. Tabiki bu da çok hassas bir yaglama gerektirmekte ve motorun toleransları çok aza inmiş durumda..
Sigarada insan sağlığına zararlı ama kimse içer içmez akciğer kanseri olmuyor değilmi?Ama bu ilerde olmayacağı anlamınada gelmiyor.
Daha önceden birkaç yurtdışı sitesinde kawasakilerin otomobil yagı kullanıldıgında garantiden çıktıgını okumuştum ve sitelerin hemen hepisnde şiddetle motosiklet yagı kullanılmasını öneriyorlar..
Motosikletinizin daha uzun ömürlü daha rahat açlışmasını istiyorsanız kesinlikle motosiklet yagı kullanın
Magnatec ile motosiklet yagı arasındaki vereceginiz fark 5-10 milyon olur en fazla ki o da nerden baksanız ~4000 km götürecek sizi. Oysa 10 milyonluk benzinle bir çok motor 100 km bile yapamıyor..
Motosikletiniz için 4000 km de bir 10 milyon fazla verin lütfen.
Motosiklet yagı olarak da en meşhur marka olan REPSOL' u şiddetle tavsiye ederim..
2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz
-
13 Ağustos 2006, 18:31
#1338
Yağ değişimi, ilk bakım
Arkadaşlar Turk01 in dediği gibi anadolu yakasında iyi bayii var mı acaba? Ben 1000 km yi geçtim daha hiç bakıma götürmedim, zaten birkere vites kolu için tuzladaki bayii ye gittim adam sattığı motorun bazı şeylerini bilmiyor sordu bana
Ve şunu söyledi; Motoru aldığın yere götür yoksa ilgilenmezler kimse arkasında durmuyor kendi satmadığı motorun dedi.
Ben 1000 i geçtim ve yağ problem yaratırmı bir 100-200 daha gitsem?
Şuanda hiç problem yok motorda. Dediğiniz gibi de castrol yağ alıp götürmek istiyorum, bazı servislerin saçmalıklarına maruz kalmayın!!
"If you have a 10 dollar brain, buy a 10 dollar helmet" SIZE="2"][B] - Kasksız motor sürenler, eşini, çocuğunu kasksız motora bindirenler, size sesleniyorum: MANYAKMISINIZ LEEN!!!!:silent:
-
13 Ağustos 2006, 18:35
#1339
@Canerrr 500 bakımında yağ değişmesi lazım daha sonra her 1000 km bir değişiyor ayrıca aldığın yer bakacak diye birşey yok şikayet et alsınlar elinden servisliğini öyle şeymi olur ben bursadan aldım motoru ama yalovada yaşıyorum bakım için bursayamı gidicem çok saçma zaten yalovadaki servis sağolsun yapıyor adam başından savmak için saçmalamış
2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz
-
13 Ağustos 2006, 18:41
#1340
Guguk çok çok teşekkürler gerçekten haberim yoktu ayrıca bu sayfalarda pek çok kişi magnateci tavsiye ediyordu
bundan sonra repsol arayacağız anlaşılan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler