Hayırlı uğurlu olsun kazası belasız keyifle kullan vites geçişleri benimkinde şu an yağ gibi sanırım dediğin şey doğru olabilir
Hayırlı uğurlu olsun kazası belasız keyifle kullan vites geçişleri benimkinde şu an yağ gibi sanırım dediğin şey doğru olabilir
Hayırlı olsun Ozy Allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasip eylesin...
muayene ile ilgili herşey burda yazıyor...
http://www.motosiklet.net/forum/show...hlight=muayene
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
Forum baya iyi gidiyor, uzun zamandır takip edemiyordum. Yeni alanlara hayırlı olsun diyorum. Bu forum çok iş yapacak.
Önemli olan nereye gittiğin değil, nasıl gittiğindir...
ARKADAŞLAR,
Bugün gerekli evraklarımı alıp kadıköy trafik şube müdürlüğüne gittim,
proformna fatura üst yazısı istendiği için faks çektirdim,üst kata gidip memur arkadaşa verdiğimde bana: "proformada 2005 yazıyor,2006 yazan proforma getir yoksa ruhsata 2005 model yazmam gerekir" dedi.Bayimi aradım böyle bir şeyin mantıksız olduğunu büyük ihtimal size zorluk çıkardıklarını söylediler.Çünkü uygunluk belgesi 2006 tarihli,fatura 2006 tarihli,uygunluk belgesinde ürünün 2006 model olduğu bastıra bastıra yazılmış..
proforma fatura dene şey ise ithalat faturasıdır (sipariş) TSE onaylı proforma fatura ön yazısında mutlaka 2006 model yazısına bakın.Genelde motor satan bayiler plaka ruhsatı müşavirlere yaptırdıkları için anladığım kadarıyla bir şekiklde hallediyorlar..Yasal hakkınız olan kendi çıkarma isteğiniz olduğunda bu belge 2005 ise ruhsatınızı 2006 olarak alamazsınız.aman dikat!!
ithalatçı firma ile görüştüm,mühendisleri gelince bana tekrar fakslayacaklar..
Bu ülkede bir işi prosedürlerine uyarak yapamayacak mıyız?illa ki müşavirlere 230 YTL para mı vermek zorundayız acaba?olmazsa artık 2005 model çıkartacağım :(
plaka+ruhsat kendisi çıkaran arkadaşlara sorum :
2006 model alan arkdaşlar proforma fatura ön yazısındaki(tse damgalı) model kısmı sizde 2005 miydi? yoksa 2006 mıydı?
cevaplarınıız bekliyorum..
Abiler ben motoru aldığımda şunları verdiler: Adıma düzenlenmiş fatura, garanti belgesi, uygunluk belgesi, ötv ödeme belgesi, vergi dairesi alındısı... Bunlardan başka bişey yok... Bu proforma fatura üst yazısı ne oluyor? Bilen biri varsa açıklayabilirmi? Bende yarın ruhsatı çıkarmayı düşünüyordum ona göre bayiyi arayıp belgeyi hazırlamalarını söyleyeyim...
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
arkadaşlar eğzost kromajının ufak lekeleri çıkarmak için sadece sigara kağıdı jelatinini (aleminyum)az bi kola damlatın ve bastırarak silin çıkar
kola yoksa as biraz su ve tukruk de olur ben sürekli yapıyorum çıkıyor aklınızda bulunsaun
büyük lekeleri bilemem denersiniz
deliler ve akıllılar aynı derecede zararsız kişilerdir
asıl tehlikeliler yarı deli ve yarı akıllılardır..
Proforma üst yazısı dediğim proforma fatura aslında.İstanbulda ruhsat çıkartılırken mutlaka isteniyor,bayinden mutlaka iste,olmazsa bir kopyasını aldım,yarın sana fakslarım,ben polen motor adana (ithalatçıdan) akşam üstü 2006 yılı proformasını aldım,bu olmadan kesinlikle olmuyor ruhsat çıkaracak herkese duyurulur..kenya adlı üyeden alıntı
bayiler pek fazla önemsemiyor ama önemli..
sırf bu belge yüzünden sabah 8 den öğlen 12 ye kadar işlem yapamadım,
Aldığım bayi bana 2005 yılında ithal edilen motorların proformasını yollamış haliyle kabul etmediler..
kısmetse yarın işlemlerimi yaptırabileceğim..
ilk defa ruhsat plaka çıkaracak arkadaşlar :
yanınızda bulunacak evraklar;
1.proforma fatura (içinde ithal edilen motorların listesi,modelleri,kaç adet ithal edildiği,TSE onayı fln var)
2.isminize düzenlenmiş fatura
3.ötv belgesi
4.uygunluk belgesi
5.birde bütün bu belgelerin birer adet fotokopileri.
trafiğe gittiğinizde şöförler federasyonundan EK1 (tam hatırlamıyorum) formu alıyorsunuz 2 nüshalı,içeriğini tükenmez kalemle dolduruyorsunuz,dilerseniz ayakçılar sizin yerinize karbon kağıdı koyup dolduruyorlar
daha sonra bütün bu belgelerle plaka tescile gidiyorsunuz ve plaka+ruhsat çıkarılacak yeni motor aldım diyorsunuz.ilk başta size plaka numarası veriyorlar,daha sonra vezneye harç yatırıyorsunuz,daha sonra ruhsat işlemleri vs.vs. var.
gününüzün yarısını harcıyorsunuz,çok dolanıyorsunuz ama 100-150 ytl ekstra ödemeye değecek kadar da zor işlem yok..
ayrıca bu sizin en yasal hakkınız..ve KESINLIKLE GOREVLI MEMURLAR DIŞINDA KİMSEDEN YARDIM ALMAYIN,ÖDEDİĞİNİZ HER KURUŞUN KARŞILIĞINDA MAKBUZ ALIN..TÜM BELGELERİNİZ TAM OLMASINA RAĞMEN KAŞININ ALTINDA GÖZÜN VAR BAHANESİYLE ZORLUK ÇIKARIRLARSA "ŞUBE MÜDÜRÜNE VEYA AMİRİNE" ÇIKIP DERDİNİZİ ANLATIN..
ya bu arada zealsun sahibi arkadaşlarım ( :
motoru aldım fakat birkaç şey dikkatimi çekti :
1. benzin filtresi motor bloğuna değecek kadar gevşek duruyor bu çok tehlikeli,henüz adam gibi bakamadım hala garajda duruyor,sizin motorlarda böyle birşey yok değil mi?
2. benzin deposu(benzin göstergesinin olduğu komple üst parça) sola doğru yatık mı monte etmişler ne biraz kayık duruyor,göstergelerle simetrik değil..sizde nasıl?
3. sele çok oynak nedenini çözemedim,sanki altında bir civata gevşekte oynuyormuş gibi..selenin en arkasındaki civata sıkı sıkıya bağlı fakat orta kısmı oynuyor..sizin seleler nasıl acaba?
4.bugün motora 5lt benzin aldım (15ytl) ibre nerdeyse ortaya geldi,motoru çalıştırıyorum jkleyi açıyorum elim gazda durmazsa motor stop ediyor,biraz ısındığında da jikleyi açıkken gazı bırakırsanız yine stop ediyor jikleyi devre dışı bırakınca biraz çalışıyor sonra tekrar stop ediyor..sanırım biraz rolanti devrim düşük 1000rpm'nin çok az üstünde çalışmaya çalışıyor
5.motoru kaldırmak istediğimde debriyajı yavaş yavaş bırakırken motor kafa atıyormuş gibi hareket etmeye çalışıyor (devrini ayarlıyorum kavrama noktasında yapıyor)sanırsam debriyaj balatası alışması lazım..
6. gerçi bu sorun değil ( : çok titreşimsiz çalışıyor hasta oldum
bende 125 lik cub var meret sanki traktör
şimdiden teşekkür ediyorum yardımlarınız için
.bugün motora 5lt benzin aldım (15ytl) ibre nerdeyse ortaya geldi,motoru çalıştırıyorum jkleyi açıyorum elim gazda durmazsa motor stop ediyor,biraz ısındığında da jikleyi açıkken gazı bırakırsanız yine stop ediyor jikleyi devre dışı bırakınca biraz çalışıyor sonra tekrar stop ediyor..sanırım biraz rolanti devrim düşük 1000rpm'nin çok az üstünde çalışmaya çalışıyor
ilk çalıştırmada benzer sorunlar yaşamıştım motor açıldıkça düzeliyor, sele aynı , benzin filtresinde seninki gibi bir problemle karşılaşmadım ama kelepçe takılmamıştı benimkine filtrenin alt kısmında çok hafif bir sızıntı oldu hallettim bloğa yakın değil filtre ?
kapaktaki simetri sorunu tüm çinlilerde var nedense gaz çok hassas geliyor bana diyordum debriyaj yumuşak gayet rahat gerçi bende henüz çok yeniyim
StormlorD Açıklamalar için teşekkürler diğer konulara gelince filitreye dikkat etmedim yarın bakar yazarım simetri olarak çok büyük bir sorun görmedim yada dikkat etmedim seleyi bi çıkarıp geri tak belki tam yerine oturmmıştır çünkü benim makinada böyle bir sorun yok benim için ilk toplanan motora ngk buji takılmıştı bundaki çin ama stop etme sorunu yok bugün 3 günden sonra çıkardım çalıştırdım 30 saniye bekledim jikle yada gaz verme yok sonra bastım gittim bugün ayrıca bi abimin viragosunu kullandım inanılmaz düşük bir rolanti ayarı var ama çok tatlı kalkıyor zıplama atlama yapmıyor en güvenlisi bence bu zaten sonuncuya gelince gerçekten hiç titreşim yok en güzel yanı bu bugün vidaları bi elden geçireyim dedim gevşeyen oynayan yok buda sanırım titreşimsizliğin bi avantajı olarak gözüküyor hepinizin rüzgarı bol olsun
Aslnda o bir KARŞIYAKALI
seleyi çıkaracağım hayırlısıyla bi cumartesi günü gelsinemreben adlı üyeden alıntı
benzin filtresi değil tabi sadece benzin hortumu da bol çok sallanıyor acayip,birde benzin filtresi çok dandik bişi kağıt süzgeç gibi,diğer motoruma bosch araba benzin filtresi takmıştım harika olmuştu ömür boyu kullan buna da bosch takacağım...
Yamaha virago bildigim kadariyla v-twin tip bir motor ve 500 ya da 750 likti(yanlışsa düzeltin ) büyük hacimli ve v tip motorlarin genelde torku çok yüksek oluyor ve haliyle kalkarken nerdeyse hiç gaz vermenize gerek kalmıyor,düşük süratlerde büyük viteslerde rahatlıkla gidiyorsunuz
bizim motorlar biraz devirli kıyas yapmamız da komik olur
ilerde motorunu büyütmek isteyenlere HYOSUNG GV-250 tavsiye edebilirm,süper keyifli v-twin bir motor..
herkese keyifli sakin sürüşler
soğukken uğraştırıyor biraz,ha birde aklıma geldi ayak marşıyla çalıştırmak istediğimde mesela hızlıca basıyorum kol geri atarken motor çalışıyor o arada caaar dişli sesi yapıyor ayağıma hızlı çekmeme rağmen yapıyor biraz garip yapmışlar
Arkadaşlar her gün işe giderken Balmumcu'da ATV binasının Beşiktaş'a doğru çapraz karşısındaki bir binanın önünde gördüğüm ZS150 kullanıcısı bu siteden ve bu forumdan biri mi acaba, en kısa zamanda gidip motorunu yakından incelemek istiyorum. Eğer buradan biriyse tanışmak isterim.
Benim aklımda RR var ama, alternatif olarak da bu alet hala düşündürüyor beni, gidip o arkadaşın ZS'yi yakından inceleyeceğim. Tabii ulaşabilirsem.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
Arkadaşlar ben motoru ankarada aldım ama ve kocaeline nakliye ettiler burda oturduğum için. Ankaradaki adam bana kocaeli bayine gitme sana bir adres vericem orda yaptırıcaksın tüm işlerini 2 yıl boyunca sana garanti ve hizmeti orası vericek dedi peki dedim motoruda kocaelindeki bayi olmayan yer topladı ve bir şekil bunlar anlaşmış toplama parasınıda bayi olmayan yer aldı garanti kapsamında. Şimdi bundan sonraki işlemleri orayamı gideyim yoksa eses bayiye mi gideyim birde garanti kartına birşey işlemediler bu 400km de oluyor galiba dimi? Motoru ankaradan aldım ve topladım diye kocaelindeki bayi kıllık çıkarmaz dimi bakmak zorunda.
400 km'de ilk bakıma giriyorsunda montaj kuponunu ne yaptılar ?bide kaşe filan hiçbişey yokmu şu an garanti belgende ?
yok hiçbirşey yok garanti belgesi bomboş normalde montajdan sonra garanti belgesine birşeyler yazıyorlar mı?
arkadaşlar merhaba, bir acemi olarak bikaç sorum olacaktı;
1) hız göstergesinin sol alt tarafına doğru telefon ahizesine benzer bir simge ve hemen altında bir kırmızı bir ışık yanıyor bazen. ne anlatmak istiyor bu alet-ül edavat?
2) bir de benim jigle ----> okunun başlangıç noktasında , sadece sabahları çalıştırırken okun ucuna çekip çalıştırıyorum, sonra tekrar geri başlangıç pozisyonuna, doğru mudur?
3) arka fren çok gevşek geldi, bir arkadaş tamburdaki bir ayardan bahsetmiş ama , tambur nerdedir neye benzer , neyi çevirecez mümkünse bir fotoyla yardımcı olurmusunuz?
çok teşekkürler
teşekkürler
kuponu kesip polene gönderdiklerini biliyorum benim belge henüz bayide plakadan sonra alacağım arma motordan ama normalde bildiğim kullanıcıya teslim aşamasında her tür garanti belgesine bayi kaşesi basıldığı tabi bende henüz 400 bakımına girmedim belki bakım sonrasında hallediyorlardır tecrübeli arkadaşlar bilgi verir elbet
Garanti belgesinin en sonundaki sayfada polenin kaşesi ve imzası var altında satıcı firmanın kaşesi ve imzası var ama diğerli boş acaba ne yapmalıyım yada herkeste böylemi.
1) telefon ahizesine benzemiyor aslinda o telefon ahizesi uzaktan bakinca bende bi$eye benzetemedim ama öyleymişNazgulEfendisi adlı üyeden alıntı
cebinde cep telefonu varsa telefon sinyali aldığı zaman orda ışık yanar,ya telefonun çalıyordur duymuyorsundur o yüzden ışık yanıyordur ya da baz istasyonla iletişim kurduğu aralığa denk gelmiştir ondan yanıyordur..
kısacası "cep telefonun çalıyor arkadaş" lambası bu meret
2)sabahları jikleyi sonuna kadar kendine çekipte çelıştırabilirsin ama biraz fazla benzin çeker yarım açıp dene çalışmazsa tam aç biraz çalıştır sonra yavaş yavaş kıs
yaptığın doğrudur motor stop etmedikçe problem yoktur
3)arka tekerleğe kumanda eden fren pedalının demirini takip edersen arka tekerleğin göbeğindeki bir kolu kendine doğru çektiğini göreceksin,o kolun en uc kısmında somun göreceksin,saat yönüne çevirdikçe sıkılıyor pedalın boşluğunu alıyor,çok gevşekse sık ama çok fazla sa sıkma biliyorsun bazen insan ayağı üstünde gidebiliyor,balataları erkenden bitirirsin
ilk bakımda bakımı yapan servis tarafından dolduruluyor arkadaşlar
benimki öyle oldu belgeler yanlız bakımları aksatırsanız garanti dışı kalıyor km lere dikkat edin
deliler ve akıllılar aynı derecede zararsız kişilerdir
asıl tehlikeliler yarı deli ve yarı akıllılardır..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)