Piston iğnesi mi ?O ne ya Nami abi ilk senden duyuyorum motor bilgim yok çünki tam olarak hangi konumda bulunuyor?Şekili şemali varmı elinde?Madem hava ayarı yok babam neyi ayarladı o zaman ondan sonra coştu zaten alet Anca 7.5 devirde 80i görüyor.
Piston iğnesi mi ?O ne ya Nami abi ilk senden duyuyorum motor bilgim yok çünki tam olarak hangi konumda bulunuyor?Şekili şemali varmı elinde?Madem hava ayarı yok babam neyi ayarladı o zaman ondan sonra coştu zaten alet Anca 7.5 devirde 80i görüyor.
Piston iğnesini bende ilkkez duydum.
Nami karbüratör iğnesini kastediyor olabilir mi acaba?..
---
Birde şu ara kafayı taktığım bir makine var beyler, sizlerlede paylaşiim!
Yamaha MT-03
Çok şık, çok keyifli bir makine.. Tek silindir, 660cc, sıvı soğutmalı bu bebek 6250rpm'de 48HP güç üretiyor!..
Hatırlarsanız ilk fuara gittiğimizde denemiştik şöyle bi?..
O günden beri aklımda bu makine!
Tabii işin ekonomik boyutunu gözardı ediyorum bu süreçte
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Karbüratörün içinde gaz telini çektiğinize yukarı aşağı hareket eden bir piston ve buna bağlı bakalit bir iğne var.
Depoyu söktüğünde karbüratörün üst kapağından içeri gaz telinin girdiğini görürsün.Bu vidalı kapağı açınca altında geniş bir yayın baskı yaptığı piston dışarı gelir.Ortasında karbüratörün içindeki benzin kanalının göbeğine saplanan bir iğne var.Ve bu iğne bit kadar bir sekman ile yuvaya tutturuluyor.İşte o sekmanın iğne üstünde 5 tane tırtık hazneleri var.Sekmanı yukarı alırsan iğne aşağıya düşer ve benzin kanalı daha çok tıkanacağı için fakir karışıma geçmeye başlarsın.Benimki sekman en üstte.Dolayısı ile iğne en altta ve mx ekonomi modunda.
Baban ya karbüratörün yanından rolanti devir vidası ile ya da silindire bakan tarafta altta duran rölanti pilot vidası ile oynamıştır.Yandaki vida sıkıldığında içerdeki piston yukarı kalkar ve bir nevi gaz veriyormuş gibi devri yükseltir.Alttaki ulaşılması güç vida ise rolantide iken silindire gidecek olan benzini açar ve kısar.Bu vida devir saatini etkilemez.Fazla kısarsanız motor rolantide iken teklemeye başlar.Ritmi bozulur.Çok açarsanız ise rolantide çok yakmaya başlarsınız.Gaz vermediğiniz halde motor durduk yerde silindire çok benzin gönderir ve boşa sarfiyat olur bu durumu rolantide iken egsosdaki çiğ benzinin elinize bulaşması ya da kokusu ile anlayabilirsiniz.En temiz ayarı için vida tamamen sıkılıp 1 buçuk tur açılır.Yaz veya kış sezonuna göre motor sesi ve ritmi dinlenerek 2 tura kadar açılabilir.(Devir sesi değil motor sesini kastediyorum.Motor içinde tak tak tak vuran ve manifoldların açılıp kapanma anının sesi.Biraz dinlerseniz devir ile arasındaki farkı anlayabilirsiniz.)
7500 devirde 80 i görüyorsa ya inanılmaz fakr karışım gidiyorsun ya da feci zengin karışımla motoru öyle bir boğuyorsun ki basamıyor zavallıcık
Yarın yola çık 1 km gez motor sıcakken bujiyi sök.Resmini çek buraya koy sana söyleyelim karışımı.Yalnız resmi bujinin ucuna ışık tutarak çek.Biz tırağın altındaki porselen başlığı görebilelim ki sana bişey diyebilelim
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Renk iyi gibi.yalnız uç kısmı koyu baya ama diyot iyi görünüyor.
.Yalnız tırnak aralığı çok fazla.Onu içine bir falçata bıçağı tatlı sert girecek şekilde daralt.Abanma yalnız tırnak kırılır.
İğne ile oynama şu anda derim ben ama rölanti pilot vidasına bir bak muhakkak.Bir de rölantide kaç devir gösteriyor saat bir bak bakalım
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Karbirator boğazına yakın olan vidayı 1.5 tur yaptım şuan motor saatgibi sayıyor hiç tekleyip stopta etmiyor.Babam onu iyice sıkmıştı stop etmeyecek kadar ama tekleyip duruyordu.Rolantiyi de ayarladım 1.3-1.5 arası bir şey.Bir abi Bizim motorlar kaç beygir gücünde?
Şimdi abilerim benim bu alete yapmam gereken nedir?Motorcu bir abime danıştım bu olayı kendisinde 150 zc var onun yakıtınla karşılaştırıyoruz benimki çok aşırı fazla 161krş falan geliyor.Sen buna sibab ayarı yaptır vuruntulu çalışıyor diyor.LÜtfen bana yol gösterin.İnanın ki diğer motorumu aramaya başladım.
hava filtresini temizle; rolanti ayarını iyi yap, subap ayarlarını yaptır, bujini kaliteli bir bujiyle değiştir, iyi benzin kullan, lastik hava basınçlarını kontrol et.. bunların hepsi iyi ayardaysa o kadar yakması imkansız!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Halil 15000 km den önce sübaplara ellettirme ya.Gerek yok.Hava filtren tıkanmış olabilir.Eğer motora yeterince hava girmezse zengin karışım yakıt sarfiyatı yapar.Dediğim vidayı zaten ayarladım artık stop etmiyor diyorsun bu güzel.Rolantiyi de 1300 e ayarladıysan o da iyi.
Sen bi bujiyi değiş Burağın dediği gibi bir de filtreni iyice temizle.Hesaplarda bir hata olmalı mümkün değil 161 kuruş.son olarak aklıma da şu gelmiyor değil.Aynı sorun bende de vardı düzelttim.Acaba km saatin mi bozuk Ben değiştirdim yenisini getirttim.Düzgün ölçmeye başladı
Bu pek düşünülmez ama yanlış ölçüyor olabilir
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Bu arada yeni farkettim; bizim topağın başlığıda modaya uymuş; değişmiş!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Bu akşam üstü 150 zc ile kmhları ölçüktük benim motor 110 gösterirken zc nin kullanıcısı 85i geçemedim diyor kafa kafaya gidiyoruz.Ben teker farkı var arada acaba o yüzden mi böyle gösteriyor diyorum ama cok fark var arada ilginç Bujiyide bu arada yeni değiştirdim rialli marka nasıldır bilememde eskisinden iyi olduğu kesin
arkadasim teker farki hizi farklidir lafi bi uydurmadir.
hiz neyse odur.
ornegin ibreler dogruyu gosteriyorsa
bi otobus 80 le gidiyor ve bi takside 80 le gidiyorsa yanyana giderler.
yoksa lastik farki diye bisey olsa hiz limitlerini nasil belirleyecekler
hiz olcer zaten lastigin ebatina gore ayarli.
Rüyaları gercekleştirmenin en iyi yolu UYANMAKTIR
Topiğin başlığı nasıl ve ne sebeple değişmiş böyle ya :S
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Tüm başlıklar değişmiş. XXXX Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Konusu şeklinde olmuş hepsi.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Az önce ustaya gittim Muratlı'da
Abi dedim benim motor fazla ykıyor sibab ayarı fren balatası vs.genel bakım yapalım dedim.Dediği şey şu biz bunlara bakmıyoruz.Moralim bozuldu çektim geldim.Nami abi bende üst kapağı açtırma taraftarı degilim ama inanki bizim taksi kadar yakıyor resmen
Neylere bakıyormuş o USTA diye geçinen arkadaş?
Muratlı'daki Harleyler'e mi bakıyormuş?
Ducatti servisi falanmıymış?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)