Fazla yağ vites geçişlerini zorlaştırır ve motorun yağ yakmasına sebeb olur.
Fazla yağ vites geçişlerini zorlaştırır ve motorun yağ yakmasına sebeb olur.
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
fazla yağ gelmemiş olması gerekiyor..
1.3lt koyuluyor çünkü bizim makinelere..
Dostum, ben senin yerini az çok biliyorum. Akdeniz Cad.'nin oradaki Dia'nın sokağında dimi senin makine?.. Bir ara uygun olduğunda haber ver bana; birlikte gidelim ustaya. Ustanın yeride Kocamustafapaşa Shell'in hemen yanında. Biliyorsundur muhtemelen oraları. Otobüs duraklarının arkasındaki yer.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Başlangıçta ben de yağı 1.300 lt koymuştum ancak daha sonra ki yağ değişimlerinde giderek 1.100/1.150 de karar kıldım
Kitapçığında gerçi 1.000 lt desede.Dikkat motorun yanında bir yağ süzgeci tapası da vardır onu da çıkarıp temizlemeyi ihmal etmeyin,ayrıntılar ve fotolar topikte
Millet bu çaydanlıklardaki kararmaları temizleyen bir yer biliyonuz mu
Bizim egsosu onlara götürecem de :p
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
halilihsan hemşeriyiz tanışalım
Arkadaşlar sizce ufak sorun olabilir ama beni bir hayli rahatsız eden bir sorun var yoksa her güzelin bir kusuru olur ya bu canavarında acaba bu sorunumu var anlatıyorum.Acemilikten olsa gerek çarşıda uzun bir konvoy halinde seyir ediyorum 1. vites ile hafif devir düştü motor stop etti bende apışıp kaldım ortada canavarda motoru boşa almadan çalışmıyor boşada alamadım o anlık bir boçalamada bu sizlerin motorunda da böyle mi baya bi kafam bunaldı mecbur ayak marşına asıldım.Sıcak motor niye stop eder onuda anlamadım gitti.Sürekli aragaz ile gidiyorum düşük viteste.Özer abi (By_Star) baktı bunun müşürünü cıkarmıslar falan dedi pek kafama takmadım o zaman bu sorunu nasıl halledebilirim arkadaslar yardımcı olun bana karizmayı çizdiriyoruz çarşı ortasında ayak marşına asılmak zoruma gidiyo
Bizde hiç bir starter ekipman için müşür yok
Trafikte sürekli ara gazı yarım debriyaj gittiğin için karbüratöre 2. tel ile fazla benzin pompamarsın.Kısaca karbüratör boğulur ve içindeki şamandıra yukarı kalkar.Bu da motorun gaz almasını engeller.Tek çare yan ayakta motoru biraz bekletip ayak marşı ile motoru çevirerek çalıştırmaktır.Bazen bu durumda gene çalışmaz o zaman benzin musluğunu kapatıp motoru ayakla çalıştırmayı denemeye devam etmek gerekir.Bu durumda içerdeki benzin yanar ve şamandıra iğnesi aşağıya düşer ve motor çalışır.
Son yöntem yıldız tornavida ile motorun sol yanından karbüratörün altındaki vidayı sonuna kadar açmak (benzin musluğu kapalı iken ) ve karbüratör içindeki tüm benzini yere akıtmaktır.Bu da şamandırayı aşağıya düşürür.Ve 2 marşta devam edersiniz.
İyi seyirler
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Abi motorun çalışmasında bir sorun yok motor viteste iken marş ile çalışmıyor hiç tık yok yani ama boşa alınca tek marşta alıyor benım istediğim motor viteste ikende marşa basabilmem lazım bu mümkün mü?
Kardeşim debriyajın ön tarafında bi soket göreceksin.İçinde yay var ve ucundan bir kablo çıkıyor.O çıkmış olabilir.Debriyaja bastığında devreyi tamamlamanı sağlar.O sökülü ise motoru sürekli viteste gibi zannedip marş basmanı engeller.
Bir bak istersen
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Peki onu bir sök yerinden.Fişleri değil ama.O fişlerin altında debriyajın içine giren iki kutup başı ve ortasında plastik bir çubuk üstüne sarılı yay var.Yavaş sök yay fırlar gider.
İçindeki kafalar temas ediyormu bir bak.Etmiyorsa bir pense ile temas ettirerek motoru sehpaya al ve viteste marş basmayı dene.Bir de o kabloyu takip et ve farın içinde bağlandığı yer bağlı duruyormu ona da bak.Belki diğer ucundan çıkmıştır
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Abi debriyaj diyorsun debriyaj kolunun yanındaki fiş değil dime motora giden fişlerden mi bahsediyorsun??
Bak şimdi 2 yere bakacaksın.
Sol elde debriyaj kütüğünün ön tarafından 2 tane soket giriyo demiştik.O soketlerin içine doğru silindirik bir yapı giriyor.Onu çekerek çıkart.Yay var ortasında.Debriyaja bastığında o yay geri geliyor ve içerdeki iki metal ayağı birbirine değdiriyor.Böylece vitesteyken debriyaja bastığında ordaki devre kendini tamamladığı için marş basabiliyorsun.
Eğer yay takılı kaldıysa sen debriyaja bastığında esnemiyor ve temas kuramıyor olabilir.
Diğer bakacağın yer ise ordan çıkan kablonun motor tesisatında birleştiği nokta.Kabloyu takip et bağlandığı soket çıkmış olabilir.
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
arkadaşlar sis farlarını çıkarmak niyetindeyim.
artacak kablo vs.'leri farın içinemi gizliim? Daha iyi bir önerisi olan varmı?
--
Bu arada Ömer, motor koruma demirim nerdeee...?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Görsellik zevk meselesidir. Ben daha sade seviyorum sanırım. Hatta çanta koymayı planlamıyor olsam yan demirleri falanda çıkarabilirdim.. Farın üzerindeki kaşıda değiştiricem, kaldırıcam ama far bulamıyorum.
Arkadaşlar, bu arada gaz telini değiştiren oldumu aranızda hiç?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)