Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zealsun Zs 150-19 Cruiser Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4021
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı ragman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Strom.

    Peki önündekini sökebiliyormuyuz?

    Olayın özeti şu. Göstergenin arkasında lambanın takılı olduğu 1cm çapında bir delik var. Başkada açık biryer yok. Daha fazla açılamıyor. Bu 1cm lik kısıma led döşemek çok verimli sonuç vermiyor. Oradan ledleri içeri göndermekde pek mantıklı sonuç vermmiyor. Yine oluyor ama daha şık olabilir;

    Ben herşeyi söktüm arka taraftan. Göstergenin ibresine ve membranına ulaşmak istiyorum. Ama bunun için ön çerçevenin çıkması gerekiyor. Oda çıkarsa deforme olacak. Çünkü; vida falan yok, direk kastırma..

    Led diyorlar anlık tepe voltajlarına dayanabilmektedir ve bu esnada çok yüksek ışık yayarlar.Bu sürenin çok kısa olması gerektiğini tekrar söyliyeyim. Bunu 12V ile yapabilmek için kondansatör şarjlı bir devreye ihtiyacınız var.Gereken ufak yükseltici trafoyu kendinizde sarabilirsiniz.Bu arada alternatörüde unutmayın.İmkanlar çok.. Ben 50V u elimde mevcut olan ayarlı DC kaynaktan mcu kontrollü olarak verdim.
    2 Saniyede 1 sefer 75ms. ~150-200ms ve daha uzun tutarsanız ışık şiddeti yükselmek yerine aksine düşecek ve birkaç sefer sonra yanacaktır!!!! Kondansatörlü devrede 2 saniyede bir olmaz tabi..


    Güzel havalarmı ? Bizi bu güzel havalar mahvetti...
    Ömer kardeş,

    bahsettiğin göstergenin ön camını sökebilmen için kanırtman lazım o da çok riskli tavsiye etmem.

    lamba devresini anladım ama o ledler yalan olur sana söylim

    çarşamba günü karşıya ben de geliyorum, eğer bir aksilik olmazsa


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4022
    ragman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ömer kardeş,

    bahsettiğin göstergenin ön camını sökebilmen için kanırtman lazım o da çok riskli tavsiye etmem.

    lamba devresini anladım ama o ledler yalan olur sana söylim

    çarşamba günü karşıya ben de geliyorum, eğer bir aksilik olmazsa
    Aynen öyle çok riskli. Kanırtınca deforme olacak çerçeve. Geriye de kanırtarak takıcam, kaş yaparken göz çıkarıcaz.

    75milisaniye yak 2saniye söndür.. Yalan olamaz.. n'ayır n'olamaz..

    Evet çarşamba yağmurda yağmazsa....

  3. #4023
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı ragman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle çok riskli. Kanırtınca deforme olacak çerçeve. Geriye de kanırtarak takıcam, kaş yaparken göz çıkarıcaz.

    75milisaniye yak 2saniye söndür.. Yalan olamaz.. n'ayır n'olamaz..

    Evet çarşamba yağmurda yağmazsa....
    sevgili zihni sinir ,

    75 mili saniye yaksak ne olur? yakmasak ne olur? ayrıca petrol tarım ürünü müdür? eheh

    bugün vakum çıkışlı manifold siparişi verdim. inşallah 2 gün içinde elime geçecek. Aldığım benzin regülatörünü bu manifolda bağlayacağım
    yeni proceler yakında

    Hava filtresini satmak isteyen olursa bana haber versin lütfen (duruma göre ben de açık filtreye geçebilirim) komple hava kutusu da olabilir, sadece filtre de

    Çarşamba gününün hava tahmini :


    sorun olmaz da gelirsem benimle beraber suzuki marauderli bir arkadaş daha gelecek. Aramıza katılmasını isterim ama onun motorunu sökmeyeceğim hehe

  4. #4024
    ragman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Zihni sinir
    Şimcik...
    Bu olay far için değil selektör için. Çakarımsı.
    Öğrenğin fotoğraf makinasının flaşı varya, bilirsin onu. Onun ne kadar yanık kaldığını düşünüyorsun sevgili storm ? ~150ms... Bizim ledlerin ömrü bu süreyi kaldırmayacağından 75ms yeterli oluyor.

    Ayrıca şu bilgiyide hatırlatayım. CRT Monitöründeki bir pixel, ~1ms den daha fazla yanık kalmıyor. Demekki 1ms birşeylere yarıyor he sevgili stormum ???
    100 mikro saniye gibi bir sürede yanıp sönen ledi (10Khz) Sürekli yanar biçimde göreceğinide unutma. Ayrıca bakınız (Pulse Width Modulation).

    2.Soruna cevap veremiyorum, nasıl yani yaw?? Bu nassı soru?
    Artık sana ceza benim arka amortisörü ayarlarsın artık bi yarın eh eh

    Selamlar..

  5. #4025
    ragman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Evet, fotoğraflar burada arkadaşlar...

    |Part1|

    |Part2|

    Fotoğraflar 100MB'ı aştı. İki partisyon var.


    Yemekteki fotoğrafımızda burada.

  6. #4026
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    güzel bi gün geçirdik hava da muhteşemdi zaten akşam sahil gezintisi de iyi geldi
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19

  7. #4027
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    midyeler nasıldı midyeler?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  8. #4028

    Üyelik
    19 Şubat 2006
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Zealsun 150-19
    Selam iyi akşamlar arkadaşlar biraz önce forumda dolaşırken teknik bilgiler kısmında bi arkadaşımızın kendi presto texas 200 model motosikletine piston sekman değiştirmesini inceledim dikkatimi motor yapısının aynı bizim kilere benzemesi oldu sorum su acaba piston sekman ve gömlek değişimiyle bizim motorlarımızın da 200 lük olma sansı varmı bildiğim kadarıyla kanuni 200 lük modelleri texas a uygun bizede uyarmı yani herhangi bir torna işlemi falan gerekmeden direk takılabilirmi ? Takılırsa tabi bunun bide sibob büyüklüklerinden dolayı fark olacak yada olacakmı ? Teknik bilgileriyle bizi devamlı aydınlatan stormlord arkadaşım bu konuyada bi el atarmı ? durdum durdum amma cok soru sordum bende ( pek aktif olmamıştım su ana kadar forum da ama takip ettim elimden geldiğince )

  9. #4029
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı efeuydu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam iyi akşamlar arkadaşlar biraz önce forumda dolaşırken teknik bilgiler kısmında bi arkadaşımızın kendi presto texas 200 model motosikletine piston sekman değiştirmesini inceledim dikkatimi motor yapısının aynı bizim kilere benzemesi oldu sorum su acaba piston sekman ve gömlek değişimiyle bizim motorlarımızın da 200 lük olma sansı varmı bildiğim kadarıyla kanuni 200 lük modelleri texas a uygun bizede uyarmı yani herhangi bir torna işlemi falan gerekmeden direk takılabilirmi ? Takılırsa tabi bunun bide sibob büyüklüklerinden dolayı fark olacak yada olacakmı ? Teknik bilgileriyle bizi devamlı aydınlatan stormlord arkadaşım bu konuyada bi el atarmı ? durdum durdum amma cok soru sordum bende ( pek aktif olmamıştım su ana kadar forum da ama takip ettim elimden geldiğince )
    selamlar kardeş

    benim de aklıma geldi bu işlem. Fakat burda bir kaç handikap var çözmemiz gereken :

    1. silindir boyu :

    200cclik silindir bizim motorun silindirine göre daha yüksek boy olarak ve sanırım daha geniş. Boyu yüksek olursa eğer silindirin etrafındaki uzun cıvatalar (saplamalar) kısa kalacaktır. Sadece iş bununla kalsa iyi tabi saplamaları alırsın değiştirrisin sorun değil ama silindir geniş ise saplamaların yerleri denk gelmeyecektir.

    2. Krank :

    piston büyüyünce patlama gücü ve dolayısı ile çektiği benzin artacaktır. Piston aldığı gücü direkt piston koluna ordan krank koluna aktardığı için krank daha fazla zorlanacaktır. 50.000km gitmiş motora 200cclik silindir takımı takarsan krankı eline alıp gezmen yüksek ihtimalli olacaktır.

    3. Üst kapak

    Sübaplar ve sübaplara hareket veren piyanoları içinde barındıran bu kısımda değişiklikler olacaktır. 200CClik motorun sübapları 150cc ye göre daha büyük olacaktır, üst kapağı ve sübapları yatakları değiştirmezsen büyük ihtimal motor dengesiz çalışacaktır.

    4. Denek

    Bu işlemi yapacak bir kişi bulmalısın (parası da olacak tabi

    saygılar sevgiler

  10. #4030

    Üyelik
    19 Şubat 2006
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Zealsun 150-19
    Teşekkür ederim stormlord ilgin ve hızın müthiş acıkcası

    Bence Slindir yüksekliği önemli değil kurtaracaktır az farklıda olsa somun payı vardır ama en önemli sorun silindir genişliği o uymazsa büyük sorun hatta olmaz o iş desek yeri .

    Bizim gibi çin malı motorlarda krank 125 150 200 diye ayıracaklarını zannetmiyorum mühendislik hesaplarıda yapılırken benim bildiğim çook daha üst değerler seciliyor bu gibi önemli parcalarda

    önemli bi sorunumuz üst kapak pek sorun da değil tam bilmiyorum denemek lazım dediğin gibi eğer performans vermezse yine orjinal 200 lük modeli takarız o zman sorun olmaz büyük ihtimalle

    Deneme konusun da ben talip olrdum ama motoru satılığa cıkardım ne kadar da kıyamasam da ama belli olmaz yinede zaten de satılmaz bu haalarda

    Esasen cok ta maliyetli değil arkadaş 130 milyondan bahsetmiş silindir takımına her seyiyle olmadı bide üst kapak girer işin içine 200 yada max 250 olur maliyet gercekten performans verecekse neden olmasın cok sayılmaz artı orjinalliğinide bozmuyoruz gerekirse tekrar orjinale dönebiliriz ( Torna işçiliği olmadığı için )

  11. #4031
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    eheh dediğim gibi silindirin geniş olup olmadığını ancak deneyerek anlayabilirirz Daha uzun saplamalar alıp da takabilirsin o çok önemli değil.

    Krank konusunda haklısın.. Fakat yeni bir krankın drienci ile 30.000km yapmış krankın direnciı bir değil. Metal yorgunluğu diyeceğim ama onun için erken biraz

    Karbüratörümüz 200cc lik crosslardakiler ile aynı (shengwey cg200 püskürtmeli) karbüratörde en fazla iğne ayarı yapılır ki o da çocuk oyuncağı

    Performans konusuna gelince :

    Yapacağın motor sıfır km gibi olacağı için ilk 3000km rodajlı olacak, yine çok benzin çekecek sübaplar alışmaya çalışacak fln fln

    Bunu aslında ben bir tamirci arkadaşa sormuştum (japon tamircisi içerenköyde) yaptırmama pek değmeyeceğini, arada çok büyük farklar olmayacağını söylemişti. 50 cc lik bir fark ancak sıkıştırma oranının ve ateşleme zamanının değişmesi ile belki bir fark yaratacaktır ama bu en fazla 2hp olacaktır.. Ateşleme zamanını da cdi belirlediği için cdi'ye müdehale edilemiyor

    Ama motorum yağ yakmaya başladığı zaman, bu projeyi gerçekleştireceğim

    Bu arada kapaklar değişince yeni conta yaptırmamız gerekecek

  12. #4032

    Üyelik
    19 Şubat 2006
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Zealsun 150-19
    Silindir hacminin büyümesi tabiki az veya cok güce etki edecektir belkide senin de dedğin gibi 2 HP ama en önemli etkisi silindir hacminin torkta dır incelediğim kadarıyla bizim motorum 11,3Nm/7000 devirde fakat 200 lük modellerin 14Nm/6000 devirde yani değermi bilmiyorum ama fark eder heralde özellikle rampalarda veya 2 kişilik yolculuklarda..

  13. #4033
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    İyi akşamlar arkadaşlar.

    İnce sele yaptırmak istiyorum , belki nerede yaptırabileceğimi bilen vardır aranızda.

  14. #4034
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı efeuydu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir hacminin büyümesi tabiki az veya cok güce etki edecektir belkide senin de dedğin gibi 2 HP ama en önemli etkisi silindir hacminin torkta dır incelediğim kadarıyla bizim motorum 11,3Nm/7000 devirde fakat 200 lük modellerin 14Nm/6000 devirde yani değermi bilmiyorum ama fark eder heralde özellikle rampalarda veya 2 kişilik yolculuklarda..
    2,7 nm tork 11,3 e göre %24 demek.. aslında iyi bir fark ama rampada super mario gibi hoplayıp zıplayamazsın tork da sadece alt devirlerde işine yarayacaktır. Bizim motor maksimum gücünü 8500 devirde maksimum torkunu 7000 devirde verebiliyor, dolayısı ile yardırman lazım

    2 kişilk yolculuklarda da devirli kullanman lazım, rampaya gelmeden evvel ki hız kazanasın ve torkunun en fazla olduğu devirde gidesin (7000)
    2 kişi şileye gittik pazar günü (74kg ben, 70kg yolcu) şile yolunu bilenler bilir, çok ama çok dik eğimli rampalar var. Açıkçası 3. vitese kadar düştüğüm oldu. Yol düz olursa 2 kişi için yeterli ama rampalarda ı ıh olmuyor ekmeğimize göre köfte 250cc nin aşağısı kurtarmaz beni artık

    Bizim motorun 200ccliğini gördüm..Pioneer marka motor. Mikuni vakumlu cv karbüratör fln vardı üstünde fiyatı da 2900 maltepe çetmen mağazasındaki arkadaşla konuştum peşin olursa fiyatta birşeyler yapabileceğini söyledi..

    Alıntı Batis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi akşamlar arkadaşlar.

    İnce sele yaptırmak istiyorum , belki nerede yaptırabileceğimi bilen vardır aranızda.
    hoşgeldin kardeş,

    valla sana yardımcı olmak isterdim ama, yanlış hatırlamıyorsam istoçta deri kaplaması yapan yerler vardı.. ama sen sele istiyorsun ( :

  15. #4035
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    Hoşbulduk arkadaşım,
    Tek parça ince sele yaptırma niyetindeyim ama yaptırabileceğim bir yer bulamadım.İstoç nedir?

  16. #4036
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    Alıntı Batis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşbulduk arkadaşım,
    Tek parça ince sele yaptırma niyetindeyim ama yaptırabileceğim bir yer bulamadım.İstoç nedir?
    istoç tem yolu üzerinde olimpiyat stadına gideken yolun sağında kalan bir sanayi sitesidir. orda aradığını bulabilirsin belki.

  17. #4037
    Batis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    Datça
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XTz 660 ZA - Kuba RX9
    Teşekkür ederim StormlorD , bir bakalım derdime derman olabilecekler mi?

  18. #4038
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    storm,

    eski ZS'cilerdenim. Belki hatırlarsın!

    Abi banada şöyle ucuza ön cam yaptırabileceğim bir yer söylesen? Ailemizin rehberi olaraktan?

    Agility için..?
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~

  19. #4039
    StormlorD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2006
    Şehir
    istanbul / bostancı
    Motosikleti
    yaya :( (şimdilik)
    ehehe

    tanımaz mıyım kardeş ayıpsın ya

    cam dediğin aslında şeffaf sertleştrilimiş plastik (pleksiglass) bi yerlerden reklam panosu yürütebilirsen (nescafe tarzı aydınlatmalı ) para vermene gerek kalmaz :p

    plastik enjeksiyon yapan yerlere kendin yaptırabilirsin. Ama hazır standart birşey arıyorsan sirkeci tarafına uğramanı tavsiye ederim.

    ben bazı motor parçalarını rialli hatay dan alıyorum.

    www.rialli.com

    istersen buraya bir bak aksesuarlar kısmından, işine yarayacak bir cam çıkabilir karşına.

  20. #4040
    NoVaRiX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2006
    Şehir
    Istanbul, Tekirdağ
    eyvallah!!

    sirkecidekiler hem çok büyük, hem çok kalitesiz..
    ben şöyle ufak 20cm boyunda falan bir rüzgarlık düşünüyorum. Özen diye biryer yapıyormuş sanırım. Onlarla bir temasa geçeceğim..

    buradanda düşünen olursa adres:

    http://www.ozenplexi.com/
    ~ Bütün mesele yolda olmak... ~


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler